Spring naar bijdragen

Cache Plaatsen Afgekeurd, Te Dicht Bij Andere


joshua66

Aanbevolen berichten

Ik wilde mijn eerste cache plaasten, maar deze werd afgekeurd omdat hij te dicht bij andere caches of waypoints zou liggen. (161 m)

 

Nou ken ik wel caches die veel dichter bij elkaar liggen.

 

Maar hoe kan ik bepalen of hij ver genoeg weg ligt.

 

Dit is wel jammer, omdat mijn cache al op de plaats ligt.

 

Wie kan mij helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

erg flauw van mij om te zeggen en je wil het waarschijnlijk niet horen maar ga eerst een stel echte cache's vinden, met wat je tot nu toe heb gevonden heb je helemaal geen idee wat geocachen inhoud en kopieer je het slechtste wat het spelletje heeft voortgebracht

ga eerst lekker verschillende soorten en grote cache's vinden voordat je er eentje plaatst

 

Barny

  • Top! 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als caches te dicht bij elkaar liggen kan dat betekenen dat zowel de CO als de reviewer lag te slapen dan wel dat de CO, al dan niet met opzet, onjuiste coördinaten heeft doorgegeven.

 

De afstand tot traditionals is uiteraard te bepalen, maar bij mysteries en multi's is dat lastig. Je kunt eerst de twee laatst genoemde types zelf lopen, maar welke mysteries je dan moet nemen is lastig te bepalen, want het gepubliceerde coördinaat mag een afwijking hebben van 3 km van de cache.

 

Het is mij ook een keer overkomen en naarmate het aantal caches toeneemt wordt het steeds lastiger. Zoals voorgaande reacties: opnieuw proberen.

 

Maar dan wil ik toch nog even een niet al te oude koe uit de sloot halen: het wordt tijd dat caches met weinig succes worden opgeruimd. Vol is vol en dat willen wij toch niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor al dat opbeurende commentaar. Positief of niet positief bedoeld, maar als een reviewer zelf slechts 9 caches heeft gevonden dan vraag ik mij zelf ook wel af of hij dit wel kan.

 

Mijn vraag is nu hoe kan ik in ieder geval zien welke er openbaar in de buurt liggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn advies: plaats de cache op een andere plek waar nog niets in de buurt ligt. Nederland is groot genoeg.

 

Ik ken je cachelocatie niet, maar als ik moet raden denk ik dat hij binnen loopafstand van je eigen huis ligt. Dat zijn niet altijd de mooiste of meest interessante plekken voor een cache, maar om de een of andere reden willen beginnende geocachers daar graag een cache neerleggen.
@Joshua, is dit zo?

 

Zoja, nog een reden om nog eens verder te zoeken naar een leuke cachelocatie. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er mysteries te dicht in de buurt van jouw verzonnen cacheplek liggen, kun je aan de reviewer vragen om welke caches (GC-codes) het gaat. Je krijgt dan dus geen eindcoördinaten van die caches retour! Wel kun je met de eigenaar(s) van de genoemde caches contact opnemen om te vragen hoe ver je jouw eigen cache ongeveer moet verplaatsen, en in welke richting.

 

De afstandsregel is er natuurlijk niet voor niets, als caches te dicht bij elkaar liggen kun je bij toeval een andere vinden dan waar je naar op zoek was. Of nog lastiger, je begint met de ene multi en stapt ongemerkt (nou ja ...) over op een andere route! In het verleden, toen er nog niet zo strikt gecontroleerd werd, is mij dat wel eens overkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

erg flauw van mij om te zeggen en je wil het waarschijnlijk niet horen maar ga eerst een stel echte cache's vinden, met wat je tot nu toe heb gevonden heb je helemaal geen idee wat geocachen inhoud en kopieer je het slechtste wat het spelletje heeft voortgebracht

ga eerst lekker verschillende soorten en grote cache's vinden voordat je er eentje plaatst

 

Barny

Oeps, foutje van mij. Ik had eerst het profiel moeten bekijken.

Inderdaad, 9 traditionals gevonden, dan is het nog lang niet het moment om zelf een cache te plaatsen. Het enthousiasme begrijp ik wel, maar neem het advies s.v.p. aan. Ondervind eerst het verschil in kwaliteit door multi's te lopen. Ook ik heb geleerd, vooral vanaf het moment dat ik dit forum bezocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor al dat opbeurende commentaar. Positief of niet positief bedoeld, maar als een reviewer zelf slechts 9 caches heeft gevonden dan vraag ik mij zelf ook wel af of hij dit wel kan.

 

 

Meestal doet een reviewer zijn reviewerswerk onder een andere nickname dan waarmee hij zelf caches zoekt. Dit om te voorkomen dat ze te pas en te onpas worden aangesproken door mensen die klachten over reviews hebben.

Ga er maar vanuit dat de reviewers meer caches hebben gevonden dan jij ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor al dat opbeurende commentaar. Positief of niet positief bedoeld, maar als een reviewer zelf slechts 9 caches heeft gevonden dan vraag ik mij zelf ook wel af of hij dit wel kan.

 

Mijn vraag is nu hoe kan ik in ieder geval zien welke er openbaar in de buurt liggen?

Cache-owner en reviewer zijn twee heel verschillende disciplines.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er mysteries te dicht in de buurt van jouw verzonnen cacheplek liggen, kun je aan de reviewer vragen om welke caches (GC-codes) het gaat. Je krijgt dan dus geen eindcoördinaten van die caches retour! Wel kun je met de eigenaar(s) van de genoemde caches contact opnemen om te vragen hoe ver je jouw eigen cache ongeveer moet verplaatsen, en in welke richting.

 

Dat is spoileren, ik heb zelf meegemaakt.

De reviewer keurde een cache van mij af, omdat die binnen 161 meter lag van GC... en GC... en dus was het relatief gemakkelijk zoeken. Heb overigens wel de eer aan mezelf gehouden door de puzzel alsnog op te lossen.

Als ik dan ook nog aan de CO had gevraagd hoever ik mijn cache moest verplaatsen en in welke richting, dan is een peiling voldoende om de cache te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

erg flauw van mij om te zeggen en je wil het waarschijnlijk niet horen maar ga eerst een stel echte cache's vinden, met wat je tot nu toe heb gevonden heb je helemaal geen idee wat geocachen inhoud en kopieer je het slechtste wat het spelletje heeft voortgebracht

ga eerst lekker verschillende soorten en grote cache's vinden voordat je er eentje plaatst

 

Barny

 

 

Joshua, doe wat barny zegt eerst. wacht nog een paar jaar met leggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...