Spring naar bijdragen

Cache Plaatsen Afgekeurd, Te Dicht Bij Andere


joshua66

Aanbevolen berichten

heej Wolojoli, jij ook weer, gezellig

 

maak je zelf wat duidelijker dan weet ik waar ik op moet reageren, welke minachting voor de revieuwers heb ik bij die cache dan gehad?

ik ben namelijk tegen de revieuwers altijd heel open en ik hoef helemaal geen listen te verzinnen om een cache online te krijgen

dat die cache zeer plotseling en zonder bericht van te voren is gearchiveerd heeft een heel ander reden gehad

dus gaarne wat duidelijkheid wat je bedoeld

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Is er ook een manier om te meten hoever caches van elkaar afliggen?

Ja, met een heel lang meetlint. Of een duimstok. Of een rolmaat. Maar de meest voor de hand liggende optie is met de gps. Of thuis achter je computer door een programma te gebruiken om de afstand tussen het coördinaat waar jij je cache wilt gaan plaatsen en het coördinaat van de andere cache te berekenen. Is dat nou echt zo ingewikkeld?

 

De reviewer de schuld geven is natuurlijk onzin. Jij hebt toch die petling geplaatst, niet de reviewer? Jij hebt toch die cachepagina aangemaakt, die overigens vol spelfouten zit? Jij hebt die toch voor publicatie aangeboden, terwijl je nog lang niet alle caches in de buurt gedaan had? De reviewer heeft alleen een controlerende functie, maar als alle cacheplaatsers nou eens de richtlijnen zouden lezen dan hoefden ze weinig meer te controleren. En ja, blijkbaar heeft een reviewer nu een foutje gemaakt, maar dat is waarschijnlijk een onoplettendheid geweest, tegenover een bewuste keuze van jouw kant.

 

Ik vraag me af, waarom dacht je bij de gekozen plek: "Dit is een mooie plek waar ik cachers graag naartoe breng, zonde dat er nog geen cache ligt", terwijl je nog niet alle caches in de omgeving gevonden had? En als je dat niet dacht, waarom ben je dan überhaupt een cache gaan maken?

bewerkt door J-Thread
  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Over een eerdergenoemd postje:

Ik had op een gegeven moment een cache in de planning met 150 meter afstand tot een andere cache. Die 150 meter was alleen maar water.

Reviewer aangesproken, die stelde dat ieder geval apart beschouwd wordt.

Zo kan het zijn dat de ene cache op 120 meter wel wordt goedgekeurd, terwijl een andere op 140 afgekeurd wordt.

Gebeurde dat recentelijk? Onlangs, bij het aanbieden van mijn cache 'Navigeren in het donker' werd een aantal waypoints afgekeurd omdat ze op 100+ meter (geloof ik) lagen van een eindlocatie van een multi. Dat er een bos, fietspad, riviertje, nog een fietspad en nog een stuk bos tussenligt, maakte niets uit. De 161 meter werd, ondanks de barrières, strikt gehanteerd.

 

Hey Goonies,

 

Dit is al met al ook al weer een tijdje terug. Zal oktober 2012 geweest zijn volgens mij. Ik zal kijken of ik de mailtjes nog kan vinden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die 161 meter regel zorgt er voor dat wij nu alle multies moeten doen hier in de omgeving.

Er zijn er nogal wat in het gebied tussen Apeldoorn en Arnhem.

Ook mysteries hebben we coords van nodig. Dus langzaam maar zeker vinden we caches die ons in de weg liggen.

Sommige zijn echte prullen, sommige zijn zeer mooi met vele favos. Maar het zijn er echt ontzettend veel!

En dan willen we het de cacher niet te belachelijk vervelend maken.

Maar ook wij zijn al met andere oplossingen gekomen dan waypoints. We hebben nu een paar punten opgenomen die zich niks van de 161 meter hoeven aantrekken zodat we langs/door een andere multie en mysterie heen kunnen lopen en de cacher zijn auto ergens neerzet waar hij geen boete oploopt en veilig oversteekt, en ondertussen iets moois ziet van de omgeving. De huisvlijt kwa timmeren en verven is al lang klaar. Maar het plaatsen duurt op deze manier nog wel even.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Groundspeak overweegt de minimale onderlinge afstand te halveren of de eis helemaal te laten vallen. De 161 meter regel heeft in elk geval zijn langste tijd gehad. Met een powertrail in je eigen voortuin wordt cachen pas echt leuk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Groundspeak overweegt de minimale onderlinge afstand te halveren of de eis helemaal te laten vallen. De 161 meter regel heeft in elk geval zijn langste tijd gehad. Met een powertrail in je eigen voortuin wordt cachen pas echt leuk!

Powertrail op het veldje voor mijn huis.

Dat ga ik doen. Een beetje rellen mag wel.

 

Toch zou het vervallen van die regel me ook voordeel opleveren.

 

Had laatst een geweldige plek gevonden, zat op 154 meter van een WP van een andere cache (wp dat makkelijk een QTA kon zijn). Andere CO reageerde niet op hulpvraag, einde verhaal. Nu zou ik opnieuw kunnen gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Groundspeak overweegt de minimale onderlinge afstand te halveren of de eis helemaal te laten vallen. De 161 meter regel heeft in elk geval zijn langste tijd gehad. Met een powertrail in je eigen voortuin wordt cachen pas echt leuk!

 

En wanneer zou dit moeten gaan gebeuren.? Op zich vind ik de regel nl niet verkeerd. Alleen zou hij niet hemelsbreed gerekend moeten worden, maar over de weg. Dit is voor de reviewers ook makkelijk te controleren via google-streetview.

bewerkt door Krimpenees
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Groundspeak overweegt de minimale onderlinge afstand te halveren of de eis helemaal te laten vallen. De 161 meter regel heeft in elk geval zijn langste tijd gehad. Met een powertrail in je eigen voortuin wordt cachen pas echt leuk!

 

En wanneer zou dit moeten gaan gebeuren.? Op zich vind ik de regel nl niet verkeerd. Alleen zou hij niet hemelsbreed gerekend moeten worden, maar over de weg. Dit is voor de reviewers ook makkelijk te controleren via google-streetview.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen zou hij niet hemelsbreed gerekend moeten worden, maar over de weg. Dit is voor de reviewers ook makkelijk te controleren via google-streetview.

 

Nu kan het automatisch, jou manier zou het handmatig moeten gebeuren. Is veel te omslachtig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Groundspeak overweegt de minimale onderlinge afstand te halveren of de eis helemaal te laten vallen. De 161 meter regel heeft in elk geval zijn langste tijd gehad. Met een powertrail in je eigen voortuin wordt cachen pas echt leuk!

Mmmmm...In dat geval, einde hobby.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Groundspeak overweegt de minimale onderlinge afstand te halveren of de eis helemaal te laten vallen. De 161 meter regel heeft in elk geval zijn langste tijd gehad. Met een powertrail in je eigen voortuin wordt cachen pas echt leuk!

Mmmmm...In dat geval, einde hobby.

 

Of juist niet. Bij mij in de buurt was ik met wat zaken bezig, heeft zo'n dwark overal potjes neergedonderd. Einde verhaal voor mij in het oude geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...