Spring naar bijdragen

Cache Plaatsen Afgekeurd, Te Dicht Bij Andere


joshua66

Aanbevolen berichten

Ik beaam nota bene nog dat dit een voorbeeld is van hoe het niet moet.

 

hoedini, het was een ongelukkige manier van quoten mijnerzijds.

 

wat ik bedoelde te zeggen is dat ik mij aansloot bij jouw woorden en dat Barny's ongenuanceerde wijze van reageren een tegengesteld effect heeft op een nieuwbakken cachelegger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het is een illusie te denken dat nieuwkomers, die om verkeerde redenen voor het spel hebben gekozen, met geduld en uitleg iets kan worden bijgebracht. Door de vele slechte voorbeelden hebben de meeste nieuwkomers een totaal verkeerd beeld van geocaching. Ze zien het als paaseieren rapen voor puntjes en juist dát beeld spreekt hen aan. Dát spelletje vinden ze leuk.

 

 

mmmm....ergens in een ander topic schrijf je zojuist dit:

 

Uiteraard is het vuil slechts onder het vloerkleed geveegd en blijft het, zelfs méér dan ooit, nodig nieuwkomers te informeren over de oorsprong en bedoeling van het spel om zo te voorkomen dat zij, uit onwetendheid en door de vele slechte voorbeelden, gaan munzeeën onder de vlag van Geocaching.

 

 

Ik kan e.e.a. niet helemaal rijmen...of vergelijk ik nu appels met peren?

 

Er is blijkbaar sprake van "nieuwkomers" en "nieuwkomers die om de verkeerde redenen voor het spel hebben gekozen"?

Als ik het goed begrijp, informeren we die eerste wel, en die laatste niet (die branden we af)?

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik dacht al :)

 

Misschien dat Vlindertje bij het keurmerk meteen een nieuwe pagina kan toevoegen: Gediplomeerd cache-legger. Die krijg je nadat je in verschillende categorieën goed scoort met betrekking tot caches leggen. Dan weten wij beginners meteen of een cache echt van topkwaliteit is en dat dat als voorbeeld kan dienen voor mijn eigen te leggen cache. Of draaf ik nu iets door?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoedinie, je draaft inderdaad door. Een cache die het keurmerk krijgt hoeft helemaal niet van topkwaliteit te zijn.

Het gaat alleen om de grootte, de locatie en de aanwezigheid van een logboek en ruilspulletjes. De rest doet er niet toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vermoed dat de meeste nieuwkomers niet op dit forum komen en niet worden geadviseerd. Zij zijn te druk met punten verzamelen en kokers plaatsen.

Daarnaast zijn er nieuwkomers die met enig zelfrespect wel proberen iets moois te maken.

En dan zijn er nog nieuwkomers die wel op dit forum advies vragen en er ook iets mee doen.

Tot slot hebben we te maken met TS, die volkomen onnodig advies vraagt, want niet van plan is er iets mee te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoedinie, je draaft inderdaad door. Een cache die het keurmerk krijgt hoeft helemaal niet van topkwaliteit te zijn.

Het gaat alleen om de grootte, de locatie en de aanwezigheid van een logboek en ruilspulletjes. De rest doet er niet toe.

 

Kwaliteit is dan ook een subjectief begrip in deze. Dit keurmerk gaat als ik het goed begrepen heb niet zozeer over de kwaliteit van de cache, of de waardering (favo's) die een cache gekregen heeft. Het gaat erom of het een cache is volgens de maatstaven van Vlinder. Ik zoek/vind liever een lekke tupperware bak in het bos dan een mooi gemaakte, kwalitatief hoogstaande voortuincache. Nog liever vind ik een mooie cache in een mooi of interessant gebied.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik heb de carriere van deze cachelegger met grote aandacht gevolgd. Daartoe mede aangemoedigd door de profetieën van de para-abnormaal begaafde ziener Colaris.

Vooralsnog lijken de geschetste problemen zelfoplossend.

Het is me opgevallen dat veel cachers die hebben meegedaan aan de souvenirjacht in augustus, een duidelijke dip hebben in hun statistieken van september. Hier was dit klaarblijkelijk voldoende om het hele spelletje voor gezien te houden. Zeer leerzaam allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Het is me opgevallen dat veel cachers die hebben meegedaan aan de souvenirjacht in augustus, een duidelijke dip hebben in hun statistieken van september.

 

Gevalletje "overdaad schaadt" lijkt me zo. Heb een kennis, die alle plakplaatjes van Augustus op soms dwangmatige wijze verzameld heeft en vanaf september tot nu nooit meer een cache heeft gedaan..... Ach.... zo filteren ze bij Geocaching.com met hun acties hun eigen ledenbestand... Toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoedinie, je draaft inderdaad door. Een cache die het keurmerk krijgt hoeft helemaal niet van topkwaliteit te zijn.

Het gaat alleen om de grootte, de locatie en de aanwezigheid van een logboek en ruilspulletjes. De rest doet er niet toe.

Dus er gaan dan straks vast nog meer groepen komen met allerlei keurmerken en voor je het weet heb je een bos keurmerken waar je niet doorheen kunt komen.

 

Keurmerk "Voorbeeldige voortuincache"

Keurmerk "machtige multi's"

Keurmerk "toptrails"

etc etc.

 

Eigenlijk net zoals in de grotemensenwereld waar een flink aantal keurmerken niks anders zijn als plakplaatjes. Ik draafde dan ook niet door maar probeerde aan te tonen hoe nutteloos en subjectief een keurmerk kan zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoef je niet bang voor te zijn hoor. Ik gebruik GSAK, en daarmee kan ik filteren zo veel ( of zo weinig) als ik wil. Heb ik geen keurmerk voor nodig. En het mooiste is: het is aan te passen naar mijn eigen persoonlijke voorkeuren.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Het is me opgevallen dat veel cachers die hebben meegedaan aan de souvenirjacht in augustus, een duidelijke dip hebben in hun statistieken van september. Hier was dit klaarblijkelijk voldoende om het hele spelletje voor gezien te houden. Zeer leerzaam allemaal.

 

Jeetje je zou toch van een onervaren cacher met zoveel vragen verwachten dat ie wel wat beters kan verzinnen dan de statistiekpaginas van anderen te bekijken. Saaiheid ten top

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GSAK is daar inderdaad heel handig voor. Als ik zelf ergens heen ga (ook in buitenland) kijk ik meestal ter plekke wel over er caches zijn die ik wil doen (in ieder geval geen mysteries). En dan kan het wel eens zijn dat er caches tussen zitten waarvan ik achteraf denk; "tja, niet echt geweldig, maar ja..". Dan heb ik in ieder geval weer iets om over te praten. Meestal zijn de caches wel okee. De een wat mooier dan de ander, Maar wat maakt het uit? Ik ben lekker buiten bezig en beleef plezier aan wat ik doe. Later een logje verzinnen om de CO te laten weten dat ik het waardeer dat hij/zij er moeite en tijd in heeft gestoken om mij wat te laten zien of weten. Of soms alleen maar om een smiley op de kaart te zetten.

Meestal eten we aardappels, vlees en groenten, afgewisseld met rijst en pasta. Soms gaan we naar een restaurant en soms eten we patat/MacDonalds. Ik heb geen behoefte aan een keurmerk. Het hoeft van mij niet alleen maar bijzonder of speciaal te zijn, maar het is wel leuk als het er af en toe tussen zit.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

raar, dat er draadjes worden gesloten die offtopick zijn, en tergelijke tijd draadjes openblijven die ook meer dan offtopick zijn geworden

 

er kan veel gezegd worden, maar het enige wat overeenkomt in de huidige moderatie is dat er helemaal niets overeenkomt

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...