Spring naar bijdragen

Cache Plaatsen Afgekeurd, Te Dicht Bij Andere


joshua66

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

 

En als je dan ooit een cache gaat maken; probeer de mooiste, spannendste, leukste cache van Nederland te maken!

PN

En wie zegt dat deze het niet is?

 

O.a. ik, maar ik laat me graag overtuigen van mijn ongelijk.

Ik mag dus aannemen dat het geen voortuin-traditional is, maar een mooie Multi.

 

Wellicht veel kritiek, maar goed bedoeld, we willen je adviseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als je dan ooit een cache gaat maken; probeer de mooiste, spannendste, leukste cache van Nederland te maken!

PN

Een goed advies. Daarom ga ik (onder andere) ook X lopen, ik wil weten waar de lat ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Schilderen op nummer - iedereen kan schilderen! Dankzij de eenvoudige schildertechniek van schilderen op nummer is het kinderlijk eenvoudig de kunstenaar in jezelf wakker te maken!

Schilderen op nummer voor kinderen heeft afbeeldingen en moeilijkheidsgraden voor elke leeftijd. Je kind wordt uitgedaagd, maar niet overvraagd.
We wensen je veel plezier met schilderen op nummer!"
Aldus Ravensburger.
Je kunt de mens laten geloven wat hij graag gelooft.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met alle respect maar 9 founds is echt te weinig. Vind er eerst nog een paar honderd in alle vormen, soorten en maten. En denk dan nog eens na over plaatsen. Neem er de tijd voor, er is zoveel rommel. En ja, ook in Steenwijkerland...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooit was er een wild zwijn die een nacht-cache wilde leggen met nul founds. Met als gevolg dat dit zwijntje het hele forum over zich heen kreeg.

Uiteindelijk kwam er dan toch de nacht-cache die menig cacher vele uurtjes heeft bezig gehouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooit was er een wild zwijn die een nacht-cache wilde leggen met nul founds. Met als gevolg dat dit zwijntje het hele forum over zich heen kreeg.

Uiteindelijk kwam er dan toch de nacht-cache die menig cacher vele uurtjes heeft bezig gehouden.

Helaas is het lastig de hoogte van de lat uit het voor mij onbekende verleden te halen. Ik ben afhankelijk van wat men bereid is mij te veretellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name=joshua66" post="346764" time="1372021291][quote name=Phoenix-night" post="346763" time="1372020591] En als je dan ooit een cache gaat maken; probeer de mooiste, spannendste, leukste cache van Nederland te maken! PN

En wie zegt dat deze het niet is?

 

Joshua66, welkom op het forum van notoire betweters. :wink2:

Maar, we willen je graag helpen en gelijk voorkomen dat het land wordt volgegooid met oninteressante 'kokertjes achter een boom'.

 

Licht daarom eens een tipje van de cachesluier op en overtuig ons dat we jouw cache absoluut moeten gaan zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Joshua66, welkom op het forum van notoire betweters. :wink2:

Maar, we willen je graag helpen en gelijk voorkomen dat het land wordt volgegooid met oninteressante 'kokertjes achter een boom'.

 

Licht daarom eens een tipje van de cachesluier op en overtuig ons dat we jouw cache absoluut moeten gaan zoeken.

 

Ik zou zeggen: Wacht tot de cache uit is en lees de cache-pagina.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Als er mysteries te dicht in de buurt van jouw verzonnen cacheplek liggen, kun je aan de reviewer vragen om welke caches (GC-codes) het gaat. Je krijgt dan dus geen eindcoördinaten van die caches retour! Wel kun je met de eigenaar(s) van de genoemde caches contact opnemen om te vragen hoe ver je jouw eigen cache ongeveer moet verplaatsen, en in welke richting.

 

Dat is spoileren, ik heb zelf meegemaakt.

De reviewer keurde een cache van mij af, omdat die binnen 161 meter lag van GC... en GC... en dus was het relatief gemakkelijk zoeken. Heb overigens wel de eer aan mezelf gehouden door de puzzel alsnog op te lossen.

Als ik dan ook nog aan de CO had gevraagd hoever ik mijn cache moest verplaatsen en in welke richting, dan is een peiling voldoende om de cache te vinden.

 

 

't Is maar hoe je het bekijkt.

Bij mijn laatste cache lag een WP te dicht bij een Mystery. Netjes aan de reviewer gevraagd om welke het ging; daarna een mailtje naar de eigenaar gestuurd die me vertelde in welke richting ongeveer ik mijn WP moest verplaatsen. Vervolgens heb ik een alternatieve locatie voor het WP geprikt en weer met de Mystery-eigenaar gemaild - en groen licht gekregen.

 

Ik weet nog niet precies waar de Mystery ligt. En dat iemand dus van tevoren één WP van mijn multi weet, is voor mij echt geen probleem. Gewoon streekgenoten onder elkaar, je helpt elkaar en maakt er gezamenlijk iets moois van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen The Knight Templar de absolute topper Jumanji maakte had hij ook nog maar weinig caches gemaakt.

Datzelfde geldt voor @spot met zijn Opslot-serie.

Dit forum houdt wel heel erg van generalisen en daarmee ook demoraliseren.

bewerkt door Dagwacht
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit forum houdt wel heel erg van generalisen en daarmee ook demoraliseren.

 

daar maak jij dan ook deel van uit,

jij noemt nu echte toppertjes, uitzonderingen, mensen die echt werk van hun cache maken en alles goed hebben voorbereid

dat zie ik bij dit heerschap (en vele met hem) niet

hoeveel cache's beginnen nu tegenwoordig met de legendarische woorden (dit is mijn eerste gelegde cach en daarom maar een makkelijk)

regelmatig geplaatst in een voortuin of ander totaal ongeschikte plek

 

heej Indiana een bedankje geven is makkelijk maar is uitkomen voor wie je nu echt ben zo moeilijk?

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

hoeveel cache's beginnen nu tegenwoordig met de legendarische woorden (dit is mijn eerste gelegde cache en daarom maar een makkelijke)

regelmatig geplaatst in een voortuin of ander totaal ongeschikte plek

Barny

 

 

Daar heb je helaas gelijk in....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een knap staaltje sociale controle, dit draadje. Natuurlijk heeft Joshua66 tot dusver voornamelijk zwerfvuil geraapt en is de kans groot dat hij door deze slechte voorbeelden een verkeerd beeld heeft van geocaching, maar helemaal zeker is dat niet. Wellicht gaat hij ons inderdaad verbazen met de 'mooiste, spannendste, leukste cache van Nederland'. Het zou niet de eerste keer zijn dat een nieuwkomer dit doet. Maar het advies om eerst nog een jaar echte geocaches te gaan zoeken is uiteraard volkomen terecht.

 

Heeft hij echter toch een bermprul in gedachten, dat kun je hem dat, gezien de vele slechte voorbeelden, nauwelijks kwalijk nemen. Er is nu eenmaal geen controlerende instantie die verhindert dat zwerfvuil als geocaches online wordt gezet. Eigenlijk zouden er keurmeesters moeten worden aangesteld, die beoordelen of het bij een aanmelding wel om een geocache gaat. Helaas is dat geen haalbare kaart en zijn we, tot de wal het schip keert, aangewezen op goede voorlichting en sociale controle om potentiële plaatsers in het juiste spoor te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...