Spring naar bijdragen

Loos Alarm Om Geocache


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Prima stukje. Men geeft gewoon de feiten weer. Dat de geocachers community misschien iets anders tegen die feiten aankijkt is logisch, omdat zij bekend zijn met de materie. Maar ik kan er niets negatiefs in ontdekken.

 

Dat de politie alle coördinaten wil hebben lijkt me praktisch gezien wat moeilijk. Bovendien geven de multi's en de mysteries niet de eindcoördinaten weer. Maar daar is een oplossing voor!!!! Geef die lui het telefoonnummer van Barny en ze krijgen alle eindcoördinaten keurig netjes in beeld.... :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat er natuurlijk in zo'n situatie ook om of en hoe de dreiging wordt gevoeld c.q. ingeschat.

Als zo'n lijst dient om bij de hulpdiensten e.d. "tussen de oren te krijgen" dat het ook wel eens om een geocache kan gaan, rukt men dan in het vervolg niet uit bij het, op het lijstje, zien dat er op locatie zo'n doosje ligt?

Ik denk dat men op zo'n moment al het risico niet meer kan of zal nemen dat er toch iets dreigends speelt.

In principe hoeft men m.i. niet angstig te worden van wat gedoe van een man, vrouw en jeugdige in een rubber bootje rond een eilandje in een vijver.

Het is voor mij helemaal de vraag waarom men daar zo paniekerig van is geworden en een dreiging zag en niet gewoon polshoogte is gaan nemen.

Kennelijk zijn er meteen alarmbellen gaan rinkelen en dan helpt zo'n lijstje met geocache locaties ook niet meer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zomaar een cache-ervaring van een week of twee geleden.

 

Wij zochten een cache op een redelijk stille plek bij een sluisje. Tijdens onze speurtocht kwam een poltieauto aanrijden, die waarschijnlijk hier regelmatig keek.

Ons werd gevraagd of wij iets kwijt waren, waarop wij naar alle eerlijkheid hebben geantwoord dat wij een geocache zochten.

 

Blik van herkenning op de naam 'geocachen'bij de politie-agenten. Dat kenden ze.

Inmiddels hadden wij de cache gevonden zodat wij de aangeboden zoekhulp konden afslaan. Wij terug naar onze auto, de politeauto terug naar de bewoonde wereld.

 

Wij hadden heel geheimzinnig kunnen doen maar door gewoon te vertellen wat wij deden (zonder de stash prijs te geven) werd er heel normaal gereageerd. Persoonlijk denken wij dat een bepaalde vorm van openheid problemen kan voorkomen.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

nu ben ik als newbie natuurlijk nog zo groen als gras, maar als hectiek en problemen ermee voorkomen kunnen worden, wat is dan het bezwaar om een dergelijke lijst beschikbaar te stellen aan de Eod oid?

Lekker gemakkelijk voor die lui. Zijn ze binnen de kortste keren allemaal geocacher in het bezit van een CC-database.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch vind ik het jammer... Het "stiekum" doen stilletjes weg sluipen, het uitkijken voor muggles enz. enz. vond ik toch wel leuk en een charmant onderdeel van het spelletje. Deze periode is dus duidelijk voorbij. Sterker nog, gaan we naar de toekomst waarin de cache niet verstopt hoeft te worden, iedereen weet toch al waar die ligt? Kortom, einde GC verhaal?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...