Spring naar bijdragen

Loos Alarm Om Geocache


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Hoewel ik het niet vaak met Barny eens ben, zit er wel iets in zijn bijdrage aan dit draadje.

Op het moment dat een CO moet betalen voor de inzet van politie, EOD of brandweer in verband met een illegaal geplaatste cache die zich ook nog eens op een verdachte plek bevindt, gaan andere CO's misschien ook eens nadenken.

Gewoon afwachten tot dit eens gebeurt!

De vervuiler betaalt.

Ik ben er voor!

Antarctica

 

Lijkt me idd een goed plan. Alleen denk ik dat dan het hele geocachen ter ziele gaat. Want wie wil er nog betalen in deze crisitijd? En wie gaat dit regelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

....Of je nu wel of geen vergunning hebt, als er maar genoeg alarmen worden veroorzaakt, zijn de vergunningen ook niet meer te verkrijgen of worden ze ingetrokken.....

 

 

 

....Op het moment dat een CO moet betalen voor de inzet van politie, EOD of brandweer in verband met een illegaal geplaatste cache die zich ook nog eens op een verdachte plek bevindt, gaan andere CO's misschien ook eens nadenken.

Gewoon afwachten tot dit eens gebeurt!

De vervuiler betaalt.....

Lijkt me idd een goed plan. Alleen denk ik dat dan het hele geocachen ter ziele gaat. Want wie wil er nog betalen in deze crisitijd? En wie gaat dit regelen?

 

Als er teveel loos-alarmen worden veroorzaakt, kan dat best 'grote' gevolgen hebben voor de hobby Geocaching.

 

Ik denk dat, als er t.z.t. genoeg loos-alarmen zijn, dat mening instelling ( lees: gemeentes, SBB, .... ) geen vergunning meer afgeven en tenslotte alle uitgegeven vergunningen intrekt. Dat alles onder het mom van: wat een geld en tijd voor een hobby van een paar duizend mensen ( vergeleken met b.v. voetbal ).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik dit verhaal zo lees van de Geofeentjes, schiet bij mij ook ineens een verhaal naar boven.

 

Mijn log op 16-1-2011.

 

De watertoren, ja ja dat is me er 1. Aangekomen op de cacheplek de auto lekker dichtbij geparkeerd en het zoeken kon beginnen. Nou nou deze liet zich niet makkelijk vinden, niet dat dat erg is, maar je word links en rechts wel in de gaten gehouden. Het was ook akelig druk, heel veel wandelaars en fietsers. Moeten zij niet in een mooi bos lopen of fietsen. Goed tijdens het zoeken is er blijkbaar door een oplettende voorbijganger de heren met de bekende pet gebeld, want hij vertrouwde het niet. Ondertussen hadden wij RiCoJT en ik na het bijna opgeven toch de cache nog gevonden en gelogd. Via het industrie terrein zijn we weggereden richting snelweg, waar ik opmerkte "best wel veel politie hier
Maar wisten wij veel dat ze op zoek waren naar ons....Aldus RiCoJT naar huis gebracht en daar nog een drinkje gekregen, werd ik opgebeld door de politie. Mijn eerste gedachte was "wat heeft 1 van mijn zoons nou weer uitgehaald" maar de politie moest mij hebben, en vroeg mij of ik in Sassenheim ben geweest, ja dat waren we vertelde ik, en of we ook bij de watertoren waren geweest, wederom bevestigde ik dat, want ????? Jullie hebben je verdacht gedragen.. Oooh. maar dat kon ik wel uitleggen, dat aldus ook gedaan, Niet wetende dat er een kompleet politie apparaat in mijn huiskamer stond om mij in te rekenen voor verdacht gedrag. Tja zoeken naar een kokertje is ook verdacht. In ieder geval werkte de uitleg en werd er lachend afscheid genomen en mijn vrouw weer met rust gelaten.
We kunnen niet zeggen dat cachen saai is, en dreuzels helpen je er onbedoeld een stukje mee.

En zo werd dit een leuke cache dag.

TFTC.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo heb ik het ook gehad.

 

Begin tijd cachen van mij. Er lag er een bij de kerncentrale in borsele (eigenlijk er net voorbij).

Omdat ik ook kite stond mijn auto aan de ene kant, de cache zou naar de andere kant moeten liggen. Maar ik had dus blijkbaar een fout gemaakt, dus volgens mijn GPS lag de cache midden in de koepel. Ik sta dus een poosje voor de ingang rond te dralen met mijn gps in de hand tot ik doorheb dat ik fout zit. (nu ben ik ook wel een eikel die ziet als een camera meedraait, dat hij nog wat langzamer gaat lopen). Afijn, ik loop verder tot voorbij de centrale en ja hoor, daar komt de beveiligingswagen (zo'n geweldige, met een camera er op). Afijn, ik sta de cache wat te zoeken, hij stond toch wat ver weg (me ws in de gaten te houden door een verrekijker), vind natuurlijk niks (ik ga ook were niet te opzichtig doen, enkel wat klootviolen) en loop uiteindelijk terug naar mijn auto (ik liep terug over de dijk, kon die auto me niet volgen). Kom bij de parkeerplaats aan, wil wegrijden en ja hoor, de beveiliging. Ik laat me niet stoppen (ik weet nl. dat ze me niet zomaar op de openbare weg mogen stoppen) en rij naar huis.

Enige tijd later ; telefoon. Wat deed u daar? Geocachen. Aha, wat is dat? Even uitgelegd en toen was het goed.

 

jaren later kom ik in contact met een nieuwe cacher. Schrijft hij me op een gegeven moment ; was jij ooit niet eens bij de kerncentrale? Ja dus, dat was ik.

Aha, zegt hij. Ik was die beveiliger. Toen ik later hoorde wat je deed werd ik nieuwsgierig en uiteindelijk ben ik dit spelletje zelf gaan doen.

 

Oftewel, goed voorbeel doet goed volgen.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrienden, vriendinnen en de rest,

 

Het probleem ligt niet bij cacheleggers, reviewers, tasvergeters of mannen met baarden en Djellaba's aan.

 

Het probleem ligt bij ons allemaal. We zijn allemaal bang gemaakt door onze overheid en de media zodat we nu achter iedere boom een terrorist zien.

We vergeten ons gezond verstand te gebruiken en waarschuwen meteen de politie.

 

Gezond verstand, we zouden het vaker moeten gebruiken. Net als tolereantie (ja ik weet: ook door de overheid via de media toegediend).

 

Maar met gezond verstand en wat meer tolerantie zou de wereld er een stuk warmer uitzien (en fora ook)

 

gegroet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tolerantie?

Wat heeft dat met een geocache die voor loos alarm zorgt te maken?

 

Mijn gezond verstand zegt me dat ik er als cachelegger niet verstandig aan doe om in een klein dorp een cache aan een openbare brievenbus te plakken.

Of de burger nou gelijk heeft door de overheid te waarschuwen of niet, mijn gezond verstand zegt dat het niet verstandig is op voorgenoemde plek een cache te plakken.

 

Mijn gezond verstand zegt me ook dat als je een vreemde in het dorp (in dit geval in een auto met buitenlands kenteken) iets ziet doen wat 99,9999% van de mensen niet doet (namelijk iets AAN een brievenbus plakken in plaats van er iets IN te doen en vervolgens in je auto te stappen en kennelijk snel weg te rijden), dat dan de kans groot is dat er inderdaad iets gebeurt wat niet in de haak is. Verklaarbaar gedrag is het voor veel mensen niet.

Heb je als cacher of als zoeker invloed op de verklaarbaarheid van je gedrag tijdens het uitoefenen van je hobby, dan moet je in mijn ogen van die invloed gebruik van maken.


Mijn gezond verstand zegt me ook dat de meerderheid der niet-cachende populatie ofwel geen beeld heeft van wat geocaching is, ofwel een ander beeld van geocaching heeft dan een aan een brievenbus geplakt pakket. En daardoor de situatie anders interpreteert / gevaarlijker inschat dan dat ie is.

Is het erg of verwerpelijk dat mensen dat doen?

Als we naar de geschiedenis kijken is het domste wat we kunnen doen geen lering te trekken uit wat in het verleden gebeurd is.

Vandaar dat het mij volkomen logisch voorkomt dat sinds een zekere elfde september de doorsnee aardbewoner bepaalde zaken iets anders bekijkt en interpreteert dan voorheen.

 

Mijn gezond verstand zou me -als niet ingewijde- in een soortgelijke situatie als het plakken van iets op een brievenbus door een vreemdeling die normaal daar nooit zou komen op zijn minst aansporen to nadenken, wellicht zelfs tot ook eens contact met de politie op te nemen, als ik zoiets zag gebeuren.

 

Ook de politie geeft blijk van gezond verstand (althans in mijn ogen dan) door de melding uiterst serieus te nemen en poolshoogte te gaan nemen, met inschakeling van de EOD (die achteraf wellicht nog blij zijn in de real world eens op een ander soort oefening te mogen zijn gegaan).

Ik zie de opmerkingen al komen als men de situatie als ongevaarlijk inschat en er achteraf alsnog blijkt dat er iets uitgevoerd wordt dat het daglicht niet kan verdragen. Of erger nog, als er ergens slachtoffers vallen terwijl dat voorkomen had kunnen worden.

 

En de cachelegger van het voorbeeld waarmee dit topic startte heeft ook blijk gegeven van gezond verstand door een identiek geplaatste cache enkele dorpen verderop dan ook maar gelijk te archiveren. En heeft blijkbaar ook nog even gezond doorgedacht door een andere cache genaamd "vliegtuigspotter" te archiveren. Die cache deed zijn naam wel eer aan, lag idd bij een vliegveld, maar dan wel op een plek waar de bekende vliegtuigspotters zelden te vinden zijn.
Lees: opnieuw kans dat vroeg of laat iemand met politie of bewaking belt met de opmerking dat zich iemand verdacht aan het hekwerk ophoudt.

 

Kortom, beter je gezond verstand een keer te gebruiken door loos alarm te slaan, dan een keer te vaak te denken dat er niks aan de hand is en achteraf de verwijten te krijgen "had ik maar..."

 

"vigilat ut quiescant" is al enige tijd niet meer de lijfspreuk van de politie.
Bij het "afschaffen" ervan heeft men gesteld dat de tijd dat de burger kon slapen terwijl de diender waakte voorbij is.

We moeten nu allemaal waakzaam zijn, zo hun boodschap

 

En ik moet toegeven, ik voel me inderdaad veiliger in een straat waarvan ik weet dat mij tien burgers bijspringen als ik in de problemen kom, dan in een straat waarvan ik weet dat er ergens één poiltie-agent op afstand en misschien met vertraging bereikbaar is als het zou moeten.

Greetz Bloodwoosj.

  • Top! 9
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar doe je verstandig aan MacDD. Het lijkt mij niet de bedoeling om gek of angstig te worden.

 

Ik lees het volgende: Bloodwoosj vraagt ons om ons gezonde verstand te gebruiken! Natuurlijk is dat alléén mogelijk, als we dat hebben :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...