Spring naar bijdragen

Loos Alarm Om Geocache


Aanbevolen berichten

 

 

Waar slaat dit allemaal op? Als je zuster, vrouw of schoonmoeder dringend geestelijke hulp nodig heeft moet je je bij andere instanties melden en je op andere fora begeven.....

Oh, je snapt het niet. Kijk dan ook even bij #73. Er zitten meerdere kanten aan deze medaille.

Zij vindt trouwens zelf dat ze geen hulp nodig heeft. De rest van de wereld deugt niet.

 

Ik had trouwens niet zo'n botte reactie van je verwacht.

 

 

Excuses daarvoor. Het was niet bot bedoeld, maar ik had het zeker wat subtieler kunnen zeggen..... Ik vond alleen (en vind het nog steeds), dat een dergelijk onderwerp niet past bij zoiets onbelangrijks als een cache onder een brievenbus. Als ik je zus zou kunnen helpen door haar een dagje mee te nemen door velden en langs brievenbussen dan ben ik de eerste! Maar gezien je berichtje zou ze mijn aanbod afwijzen en me doorverwijzen naar God.... Sterkte!

 

Het onderwerp is loos alarm.

Waar ik op doel is dat sommige mensen in alles een bedreiging zien en dit soort meldingen doen.

Dat is de andere kant van de medaille.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

@Barny

 

het lastige is dat het dan om persoonlijke meningen gaat. En jou mening dat een cache waardeloos is is net zo veel waard als een ander zijn mening dat diezelfde cache geweldig is.

daarom log ik ook gewoon wat ik er van vind,

en ben ik de enige dan zal de co er geen hooftpijn van krijgen

maar als iedereen nu eens eerlijk logt en het is dus weer zo een cache waar iedereen wel over praat dat hij slecht is maar niet logt dat hij slecht is dan door de hoeveelheid logjes over de treurigheid van zijn cache komt het ooit wel eens aan bij de co, al zullen er echt wel uitzonderingen zijn

1 eerlijke log maakt geen verschil maar veel eerlijke logs wel

 

Barny

 

edit: momenteel bezig met een CO die direckt na mijn logs op zijn cache zijn logboekjes heeft gecontroleerd, en zelfs na een grondige bestudering mijn naam niet kon vinden, zelfs een foto toegestuurd gekregen van de laatste bladzijde

hoegenaamt omdat ik maar twee cache's van nhem gelogt heb, en niet de hele streek heb leeggecachet, alsof dat de standaart tegenwoordig moet zijn.

hem uitgelegt dat ik geen fake logjes schrijf maar ik regelmatig buiten de lijntjes mijn naam schrijft ik kon hem zelfs nog vertellen waar ongeveer mijn krabbel stond.

ik heb hem ook gevraagt waarom de vijhandigheid in de meel was.

 

nu vraag ik me af of het toch door mijn log kwam die hem niet aanstond dat jij meteen ging controleren

bewerkt door barny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nu?

Wie gooit de knuppel in het hoenderhok van GS?

Wie komt met concreet uitvoerbare plannen?

We kletsen te veel en doen te weinig.

Antarctica

En daarom heb ik geen zin meer in dit topic.

Het is niet samen zijn we sterk, maar hoe oneens zijn we het met elkaar.

Ik ben al eerder afgehaakt omdat voorstellen van mij werden afgedaan met termen als "niet meer dan een kreet" en "totale onzin".

Er zijn personen die mij principieel niet willen begrijpen, omdat ze vrezen dat ze het heel af en toe misschien wel een heel klein beetje met me eens kunnen zijn.

Draadjes moeten blijkbaar ontsporen en dan laat ik ze met alle plezier verder ontsporen met zogenaamde flauwe grappen.

 

Zo heeft het mij ook gestoord dat het topic Placespotting Caches reeds in de eerste reactie de grond in werd geboord.

 

Het blijft mij verbazen dat velen geocachen blijkbaar helemaal niet zo'n leuke hobby vinden. Voor hen is het Waardeloos, een hobby zonder de X factor. Ze zenden alleen maar SOS-signalen uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil nog even voor een paar zinnige bijdragen de aandacht vragen.

 

De kanterbabes zei: "En dan kom je onderweg zo'n oppikker tegen achter een boom. Laten we die dan toch maar meenemen..... En daarmee houden we de rommel zelf in stand."

Klopt helemaal. Ik lees het vaak: waardeloze cache, maar ik kwam er toevallig langs. Dus het gaat velen ECHT OM DE PUNTJES. Ik doe daar dus niet aan mee. Ik weet enkele caches te vinden waar ik bijna dagelijks langs fiets. Niet de moeite waard om van mijn zadel af te komen, dus geen found. Kanterbabes, je hebt gelijk, zoals Barny zou kunnen zeggen: de Zukkels houden de Zukkels in stand. Al pikt Barny af en toe ook een waardeloze cache op omdat hij er toevallig in de buurt was en de cache in zijn database stond. Terecht dat hij in zijn charmante log schrijft dat hij zijn tijd weer heeft verspild.

 

En een tweede zinnige bijdrage: Antarctica vraagt waar de reviewers blijven. Ook ik zou heel graag hun mening willen horen. Samen zijn we sterk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil nog even voor een paar zinnige bijdragen de aandacht vragen.

 

Barny zou kunnen zeggen: de Zukkels houden de Zukkels in stand. Al pikt Barny af en toe ook een waardeloze cache op omdat hij er toevallig in de buurt was en de cache in zijn database stond. Terecht dat hij in zijn charmante log schrijft dat hij zijn tijd weer heeft verspild.

 

 

Morgen zelfs 80! 80 keer zeggen dat je toevallig in de buurt bent is natuurlijk lastig verantwoorden ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan nog dit: als iemand met denigrerende modder gaat kogelstoten en hij krijgt daarvoor drie keer "Vind ik goed", dan weet ik wel hoe het niveau van dit forum is. Ik neem nu voor de derde keer afscheid van dit forum. Ik ga morgen iets leuks doen, ik ga cachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nu?

Wie gooit de knuppel in het hoenderhok van GS?

Wie komt met concreet uitvoerbare plannen?

We kletsen te veel en doen te weinig.

Antarctica

 

Een hartstikke goede samenvatting van wat er op een forum (praktisch ieder forum trouwens...) gebeurt. Lekker ouwenelen, beetje brainstormen, boos zijn op elkaar omdat iemand een komma verkeerd zet, tips geven over mooie caches, soms wat oude verdroogde koeien uit de sloot halen, vaak tegen jezelf zeggen... "Ik kom hier niet meer" en dan een dag later toch weer even over de heg kijken..... Ach, zo'n forum is een mooie opvulling van wat lege kwartiertjes op een dag. Laten we er vooral niet meer van maken...... Maar ook niet minder.... :-) :-) :-) Maar je hebt helemaal gelijk... We gaan hier de wereld niet veranderen.... Enne.... Waren we dat heel diep van binnen van plan dan?

 

Het is mooi weer vandaag. Degene met het allergrootste gelijk vandaag is @Odlaniger.... Hij gaat een cache rapen!!!!!! Wij doen met hem mee! :-) :-) Fijne Pinksterdagen allemaal!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Od, niet weggaan!

Vat niet elke opmerking persoonlijk op.

Zoveel zielen, zoveel meningen.

Wat de een als ondergang van ons spelletje ziet, vind de ander onzin.

Zelfs jouw humor, waar ik altijd weer vrolijk door wordt, wordt niet door iedereen gewaardeerd.

Ik denk dat het met humor net als met cachen is; vind je een bepaald soort cache niks, doe hem dan niet, vind je bepaalde humor niet leuk, lees het niet.

Od, ik hoop je binnenkort gewoon weer hier op het forum te zien.

Excuses voor dit volledige offtopic bericht.

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Offtopic: Natuurlijk komt Od na een leuke cache dag hier weer om het hoekje kijken, en zijn ongeëvenaarde humor met een hoop waarheid aan de man brengen.

 

Ontopic: Als Nederlanders zijn wij vaak genoeg in staat om iets te bedenken wat aanslaat, neem ooit het Geo d'Or systeem wat nu is overgenomen door de Faforites. Een systeem dat de CO beloont voor hun cache of serie.

 

Kunnen we niet een soort waarborg systeem bedenken, zoals je tegenwoordig vaker ziet, wat staat voor kwaliteit.

Denk aan een soort logo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een CO wordt beloond met een mooi logje. Geo d'Ors en Favorites waren/zijn van oorsprong bedoeld als waarborgsystemen voor kwaliteit. Probleem is dat kwaliteit voor iedereen iets anders betekent. Voor een geocacher is kwaliteit een interessante/uitdagende oriëntatietocht in de natuur. Voor een veelraper is een vinextrail favoriet. Ik kan mij vergissen, maar volgens mij verstaan jij en ik hetzelfde onder kwaliteit. Hoe kan jouw keurmerk (soort logo) ons helpen het kaf van het koren te scheiden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt dat we het redelijk eens zijn als het om kwaliteitscaches gaat, hierbij moet ik ook eerlijk zijn dat ik ook mooie bouwsels gezien heb met een nano of micro.

Om een keurmerk te verkrijgen zou je bijvoorbeeld een aantal bindende regels kunnen koppelen aan jou cache om er zeker van te zijn dat het hier WEL om een kwaliteitscache gaat.

Ik probeer hier uiteraard gewoon mee te denken en misschien tot een resultaat te komen waar we allen mee kunnen leven... Hoewel ? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij moeten we het hier niet over kwaliteit hebben.

Daar worden we het nooit over eens, smaken verschillen.

Grote kisten , nano's, mysteries, multies, oprapers, powertrails, klimcaches, duikcaches, voortuincaches, carpoolcaches, overal zijn liefhebbers van.

Ongewenste wildgroei is volgens mij het probleem waardoor ons spelletje gevaar loopt.

Caches zonder toestemming, op gevaarlijke plekken, die onrust bij bewoners, politie en brandweer veroorzaken.

Daar moeten we een soort controle of keurmerk voor bedenken.

Als een cache illegaal in een bepaald gebied geplaatst wordt en overlast veroorzaakt, is de kans groot dat de grondeigenaar alle caches gaat verbieden in zijn gebied.

1 foute cache kan een heel gebied in gevaar brengen.

Stel dat SBB landelijk caches in haar gebied gaat verbieden.

Dan is het spelletje aardig verdwenen.

Antarctica

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antarctica je legt het nu al beter uit dan ik :)))))

Wil je bijvoorbeeld een keurlogo...Dan zou je cache op een aantal bindende regels gekeurd kunnen worden, door bijvoorbeeld keurmeesters.

En uiteraard geen slagers die eigen vlees gaan keuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...