Spring naar bijdragen

Loos Alarm Om Geocache


Aanbevolen berichten

Sivota, de teneur van dit draadje vind ik niet echt uitnodigend om een leuke bijdrage te leveren.

Het topic van Diederikus begon aardig, maar werd ook al snel de nek omgedraaid.

Het draadje met leukste logs wil ik wel weer naar boven halen, was best leuk.

 

Edit: Favo's voor logs heet het.

bewerkt door Odlaniger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dus chez Diederikus *** is er óók al niet meer? Diederikus: je hebt in ieder geval je best gedaan :thumbup: Bedankt hiervoor!

 

Over de favo's van logs! Hoe is het met de stand?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoewel ik het niet vaak met Barny eens ben, zit er wel iets in zijn bijdrage aan dit draadje.

Op het moment dat een CO moet betalen voor de inzet van politie, EOD of brandweer in verband met een illegaal geplaatste cache die zich ook nog eens op een verdachte plek bevindt, gaan andere CO's misschien ook eens nadenken.

Gewoon afwachten tot dit eens gebeurt!

De vervuiler betaalt.

Ik ben er voor!

Antarctica

 

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist was op het regionale nieuws van L1 wederom een item naar aanleiding van de gebeurtenissen van gisteren waarin gesteld werd dat het onverstandig is een geocache op een brievenbus te plakken.

Zie ook: http://www.l1.nl/nieuws/215263-geocache-schietecoven-onverstandig

 

Wellicht dat het nieuws-item later ook als beeldfragment op de site geplaatst wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vervuiler betaalt, zo hoort het.

Maar een stap terug, betalen om een cache te mogen leggen, is dat iets? Bijvoorbeeld € 10. Dat heeft men vast niet over voor het plaatsen van een kokertje achter een verkeersbord en helemaal niet voor een powertrail van 25 kokertjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En aan wie gaan we dat betalen dan? GS? Lijkt me niet, die steken de extra btw-bijdrage al in hun zak. Grote onzin dus!

 

Nee, voorlichting is de weg te gaan, maar dan wel op een juiste manier. Positief insteken en niet constant de "ouwe koeiebotten" uit de sloot peuren.

Ik ben het eens met Sivota dat de draadjes telkens weer een bepaalde kant op worden gedraaid en dat telkens weer dezelfden hier aan meewerken of initiatiefnemer zijn.

 

Wanneer was er voor het laatst een newbie die een vraag durfde te stellen zonder af gefikt te worden, wanneer was er een oud gediende die vanuit zijn "ouwe stompen toren" een helpende hand toestak?

Wanneer was er een topic dat daadwerkelijk de insteek had cachers massaal te interesseren voor het "oude cachen" of het cachen op zo'n manier dat iedereen er lol aan kan blijven beleven.

 

Ik heb ze niet gezien, ..........

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk niet betalen aan GS, zo dom ben ik nou ook weer niet. Ik had in gedachte bijvoorbeeld Staatsbosbeheer.

 

Maar ja, dat zal wel niet van grote baas GS mogen.

Dus toch maar de juiste voorlichting die mmjjt gaat geven.

bewerkt door Odlaniger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik de voorlichting geven, doe niet zo gek!

Er zijn hier zat "ouwe stompen" die als ze willen met sterke verhalen van "vroeger" newbies (ik dus) kan vermaken op een positieve manier.

 

En door dat enthousiasme en door alle creativiteit die zij al in het veld hebben gezien/ gemaakt kunnen zij de ander inspireren tot grotere zaken.

 

Althans zo zou het mij wel aanspreken. En misschien zou ik er dan ook iets mee willen doen, want zeg nou zelf je bent toch nooit te oud om te leren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey, een pagina terug had ik een voorstel maar daar leest iedereen blijkbaar overheen.

 

Zoek vrijwilligers die bij nieuw-aangemelde caches daadwerkelijk de cacheplek (of route) gaan bekijken, en controleren of er werkelijk toestemming voor is gegeven. En daarna pas goedkeuren (hopelijk niet te vaak afkeuren ...) en publiceren.

 

Of, bedenk ik nu, de reviewer vraagt standaard bij een nieuw-aangemelde cache van iemand die nog nooit eerder iets geplaatst heeft, of er behoefte is aan tips/begeleiding van een 'ouwe stomp'.

 

Geld vragen voor plaatsing lijkt me niet echt een goed idee. Dan zou ik eerder zeggen, een maximaal aantal geplaatste caches per persoon/team. Ooit waren er ouwe stompen die in hun handtekening iets hadden staan van: Heb je 5 caches geplaatst en wil je een zesde leggen, archiveer dan eerst je minst goede cache.

 

Sterke cacheverhalen ter lering en vermaak? Wat mij na jaren nog van caches is bijgebleven, spreekt waarschijnlijk niet iedereen aan. Wilde zwijnen op het fietspad, reeënskelet vlakbij de (moord)cache, overstekende egel, nest muizen in de cachebehuizing, dat soort dingen. Zeg maar de onverwachte natuur. Daarvoor geldt: hoe langer en verder van de bewoonde wereld op pad, des te meer kans. Vind je het gek dat ik niets aan stadscaches vind? En dat heet m.i. geen kwaliteitscacher, maar natuurcacher.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedkeuring vragen is vanzelfsprekend, maar is geen garantie voor een goede cache.

 

Geld vragen voor plaatsing geen goed idee, zou kunnen. Leg eens uit.

 

Maximaal aantal caches per CO heb ik ook al eens gesuggereerd en anderen misschien ook wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedkeuring vragen is vanzelfsprekend, Od, voor jou en voor mij en voor een heleboel cachebouwers.

Maar niet voor iedereen en dan krijg je dit soort rare gebeurtenissen.

Het hele toestemmingsverhaal is een wassen neus geworden.

Het voorstel van Aragorn is niet slecht, maar hoe organiseer je het (buiten GS om).

Overigens vind ik dit een zeer interessant draadje, het gaat hier om de toekomst van geocachen.

Antarctica

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook al heb je toestemming gevraagd en heb je een prachtige cache gemaakt, dan nog kan het gebeuren dat een toevallige passant iets 'verdacht' vindt.

En bij sommige sommige mensen is iets al heel gauw verdacht.

Het lijkt wel dat reacties steeds heftiger worden. Nog een beetje social media erbij en je hebt een opgeblazen geheel.

 

De coördinaten van gelegde caches doorgeven aan bijv. politie, zodat zij kunnen zien dat het loos alarm is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We kunnen hier wel de mooiste ideeën bedenken, maar alle goede ideeën ten spijt, als je als CO er niet aan wilt voldoen, hebben we er niets aan. Als er geen verplichting vanuit GC komt, kan, wil en mág iedere CO doen wat GC minimaal voorschrijft. Ze hebben bij GC de potjes al toegestaan en kunnen ( of willen ) deze nu niet meer verwijderen. Ik denk dat GC niet meer terug kan keren, naar de tijd, van voor de potjes ( als ér ook iemand is, die kan bedenken wannéér dat was ).


Mocht het om een of andere reden het wel lukken de potjes te verwijderen uit ( de GC ) database, dan is nog de vraag of deze potjes niet in een parallel systeem opduiken, á la het munzee idee. En wie bepaald daar én dan hun regels? Op die wijze blijven de ‘slechte’ caches bestaan en zullen ze misschien wel loos-alarm blijven veroorzaken, onder de algemene noemer ( voor buitenstaanders ) van GeoCaching.


Andersom is misschien wel een idee, maar wel de moeilijkste weg. Maak en publiceer een eigen database en maak eigen regels m.b.t. de caches. Dus zoiets als een kwaliteits merk voor CO’s en hun caches. Tevens kan dan ook het logjes 'probleem' ( = alleen een TFTC ) worden aangepakt.

De naam GeoCaching moet dan natuurlijk worden vervangen door iets anders, anders is het weer mogelijk ( voor buitenstaanders ) om beide groepen ( GC en de nieuwe ) door elkaar te halen en dan weer een opgeheven vinger toegestoken te krijgen, als er weer een loos-alarm optreed.

Ook is dit ( = een poging tot het opzetten van een eigen database ) een signaal naar GC, dat het imperium afbrokkelt en actie gewenst is.

 

Na dit alles geschreven te hebben, toch ook nog dit: als een brievenbus als cache niet mag, dan denk ik dat er in heel veel steden en dorpen een potentieel probleem bestaat. Alle caches in/achter/op/onder/….. verkeersbord/lantarenpalen/bushokjes/trap leuningen/putdeksels/regenbuizen/bosjes/bruggetjes/…. zijn dan ook een potentieel loos-alarm. Eigenlijk geldt dit voor alle caches op openbare plekken, daar waar veel mensen zijn.


Of je nu wel of geen vergunning hebt, als er maar genoeg alarmen worden veroorzaakt, zijn de vergunningen ook niet meer te verkrijgen of worden ze ingetrokken.

 

Echter: wel gewoon blijven geocachen natuurlijk. Hup de paden op, de wegen in, het bos tegemoet....

 

Edit: tekst iets duidelijker gemaakt.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben gewend om de contactgegevens van de persoon/instantie die goedkeuring heeft gegeven aan de reviewer te melden, ik dacht dat dat moest. De reviewer kan dan e.e.a. verifiëren, al dan niet steekproefsgewijs. Daarvoor ben je reviewer, dus niet overlaten aan proeflopers.

 

Wel heb ik het idee dat het kalf bijna verdronken is. Schoning zou dan alsnog plaats moeten kunnen vinden. En nu begeef ik mij op gevaarlijk ijs: alle micro's en nano's, die geen onderdeel uitmaken van een Multi, ruimen. Nog veel meer zogenaamde caches mogen verdwijnen, maar dit zou een eerste zet kunnen zijn. Luchtkastelen? Misschien, maar eindeloos discussiëren is ook geen oplossing.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...