Spring naar bijdragen

Loos Alarm Om Geocache


Aanbevolen berichten

Net als Greenturtle had ik 2 maanden terug ook zo'n ervaring. Ik reed op de motor naar een cache toe en zag in de verte een politiefuik langs de kant van een provinciale weg. Een honderd meters daarvoor sloeg ik af om bij de cacheplek iets verderop te komen. Vrijwel direkt kwam er een motoragent naar mij toegereden die blijkbaar dacht dat ik de fuik probeerde te omzeilen. Ondertussen ging ik gewoon op zoek naar de cache en liet het hem daarna zien. Daarop vroeg hij of ik zometeen wel even langs de controle wilde komen. Deed ik ook, maar werd daar meteen weer doorgewuifd.

 

Een andere keer was ik, ook op de motor, in een woonwijk bezig de gegevens van een offset cache te noteren. Kwam er een bewoner naar buitengestormd die dacht dat ik als motoragent zijn verkeerd geparkeerde auto wilde bekeuren!

 

Ha, ha, je maakt zo nog eens wat mee!

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Toch vind ik het jammer... Het "stiekum" doen stilletjes weg sluipen, het uitkijken voor muggles enz. enz. vond ik toch wel leuk en een charmant onderdeel van het spelletje. Deze periode is dus duidelijk voorbij. Sterker nog, gaan we naar de toekomst waarin de cache niet verstopt hoeft te worden, iedereen weet toch al waar die ligt? Kortom, einde GC verhaal?

In het bos kun je redelijk ongestoord van een cache genieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Od: Is het verstandig als de cafégangers het Odpikkertje en het schip van de woestijn aan de politie zouden melden? Het zijn soortgelijke caches als waar Hopmaniak mee te maken had. Oók dáár kunnen muggels zich regelmatig afvragen wat er gaande is, toch? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met het OdPikkertje valt het wel mee. De meeste voorbijgangers zijn hondenuitlaters, scootmobilisten en wijkagenten. Zij hebben één ding gemeen, zij nemen mensen die vreemde capriolen uithalen om zich door braamstruiken te worstelen, niet serieus. Een echte terrorist gaat niet over één nacht ijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Od: Is het verstandig als de cafégangers het Odpikkertje en het schip van de woestijn aan de politie zouden melden? Het zijn soortgelijke caches als waar Hopmaniak mee te maken had. Oók dáár kunnen muggels zich regelmatig afvragen wat er gaande is, toch? ;)

Ik leek daar meer op het slachtoffer van een terroristische aanslag. Onder het bloed en drijfnat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in sommige regio's is het al zo dat agenten een aantal caches weten te liggen. Wij kwamen op Goeree twee agenten tegen die ons niet verwacht hadden (bosgebiedje achter het strand). Wij waren nog niet op locatie, dus niet aan het zoeken. Ze hadden überhaupt niemand verwacht, zeiden ze. Dus een gezellig praatje aangeknoopt, komen er nog meer mensen aanlopen, géén cachers. Het was een redelijk begaanbaar pad, een aanbevolen weg om naar een vogelkijkhut te gaan, dus eigenlijk helemaal niet raar als mensen dat ook doen??

Gedurende het gesprek gaven de agenten aan dat ze verschillende caches wisten te liggen. Verteld dat ik vorige jaar een cache bij de vogelkijkhut niet kon vinden, boden ze aan om mee te kijken, hun auto stond daar. Hebben we geen gebruik van gemaakt, want geen gegevens bij ons. En zo belangrijk vond ik dat puntje ook weer niet.

 

:cool2: Zet ik even een andere bril op: melding van verdachte personen -> Oooo, op dat coördinaat ligt een cache, dus niets aan de hand. Een uitgelezen kans dus voor mensen die kwaad willen???????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zomaar een cache-ervaring van een week of twee geleden.

 

Wij zochten een cache op een redelijk stille plek bij een sluisje. Tijdens onze speurtocht kwam een poltieauto aanrijden, die waarschijnlijk hier regelmatig keek.

Ons werd gevraagd of wij iets kwijt waren, waarop wij naar alle eerlijkheid hebben geantwoord dat wij een geocache zochten.

 

Blik van herkenning op de naam 'geocachen'bij de politie-agenten. Dat kenden ze.

Inmiddels hadden wij de cache gevonden zodat wij de aangeboden zoekhulp konden afslaan. Wij terug naar onze auto, de politeauto terug naar de bewoonde wereld.

 

Wij hadden heel geheimzinnig kunnen doen maar door gewoon te vertellen wat wij deden (zonder de stash prijs te geven) werd er heel normaal gereageerd. Persoonlijk denken wij dat een bepaalde vorm van openheid problemen kan voorkomen.

 

Rechtstreekse openheid naar de politie lijkt me bij direct contact niet meer dan normaal en kan idd sommige problemen voorkomen.

 

Als -zoals afgelopen week bij Maasbree- een burger echter meent iets verdachts te hebben gezien en contact opneemt met de politie is het een utopie om te denken dat een bij hen bekende database van geocaches problemen kan voorkomen.

Het probleem is er immers al met het doen van een melding.

De politie wordt met dat probleem geconfronteerd op het moment dat zij een melding binnen krijgen van iets verdachts en kunnen

(en mogen) die niet afdoen met de opmerking "volgens onze database zou dat wel eens heel goed een geocache kunnen zijn".

Je weet het pas zeker als je ter plekke gaat. Kortom, database of geen database, uitrukken zal er toch gedaan moeten worden.

Zou de politie niets doen en het achteraf iets anders blijken te zijn dan een geocache (en dat kun je echt niet inschatten vanachter je bureau met een gc.com database) dan is Nederland te klein.

 

De opmerking van Diederikus dat de politie van Limburg kennelijk het buskruit niet heeft uitgevonden raakt dan ook kant nog wal.

Laten we eerder blij zijn dat de politie vijf keer teveel bij vals alarm uitrukt.

Één keer te weinig uitrukken en de stuurlui aan wal gooien een grote bak stront over hen heen.

Want dan hebben ze het natuurlijk weer niet goed gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...