Spring naar bijdragen

Is Geen Logje In Logboek Ook Geen Found?


jeroenenaman

Aanbevolen berichten

Een vraag die al vaak voorbij is gegaan en antwoorden die alzo vaak gegeven zijn.

 

Als cachelegger mag je zelf uitmaken wat je doet

 

Als cachevinder mag je ook zelf uitmaken wat je doet

 

En alle twee heeft men te maken met de zogenaamde fatsoensregels zoals, niet stelen, beschadigen van andermans eigendommen en andere mensen geen nadeel toe brengen om maar wat te noemen.

 

 

Dus cachelegger doe wat je wil en jou goeddunkt

 

 

Persoonlijk controleer ik ook nooit.

 

Persoonlijk weet ik van een boel mensen die loggen zonder bij de cache geweest te zijn, laat staan in het logboekje zijn/haar naam heeft bekrabbelt

 

 

Het loggen van een cache zonder krabbelen vind ik net zo sneu als cache eigenaren toestemming geven om een cache te loggen zonder dat er in het boekje (om wat voor een reden dan ook) bekrabbelt is, en overtreffende trap van dat al is: het vragen aan de cache eigenaar om temogen loggen als found it als het vinden om wat voor een reen niet is gelukt

 

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

Edit:een irri tijpevoutje

bewerkt door barny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo all,

 

Ik ben nog steeds benieuwd wie die mensen dan zijn, want ik heb dit al meer gehoord

en wil toch wel eens weten wie dit zijn.

 

Dus kom maar op met de namen. :rolleyes::thumbup:

 

Groetjes Keske27

 

Ik heb er totaal geen behoefte aan omdat te weten. laat ze lekker hun gang gaan, ze houden alleen hun zelf voor de gek.

En aan een heksenjacht hier hebben we vermoedelijk allemaal geen behoefte.

bewerkt door Remunj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De ophef snap ik niet helemaal.

 

Sommigen hier doen net of geocaching is bedoeld als leuke hobby.

Alsof het de bedoeling is dat je naar buiten gaat en geniet van de natuur en de caches etc.

Dat zal voor sommigen zo zijn maar lang niet voor iedereen.

 

Het leuke aan het geocachen van deze tijd is toch met name de puntjes.

Zeer veel cachers vinden de puntjes belangrijker dan het oorspronkelijke idee van het cachen.

En dat is begrijpelijk.

Door te loggen op internet zonder in het boekje te schrijven of überhaupt bij de cache geweest te zijn voorkom je een hoop ellende.

Geen brandstofkosten, weinig tijd kwijt, niet de frustratie van een not found, geen teken in diverse lichaamsdelen, geen nat pak etc etc

 

En zolang de meerderheid van de leggers toch niet controleerd is het voor hen vrij spel.

 

Je gaat toch ook geen bramen plukken als je meer van bosbessen houdt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij betreft gaat het om het vinden van de cache en het loggen in het boekje. Loggen op internet is maar een virtueel speeltje, puur om de eigenaar te informeren dat je geweest bent. Cache niet vinden is dus niet loggen op internet. Hoe frustrerend het ook kan zijn als je de cache ziet hangen en je vingers 2 centimeter te kort zijn. Ik controleer trouwens de logboekjes niet. Als er mensen zijn die in mijn ogen vals willen spelen, is dat hun zaak. Ieder zijn spelletje. Ik lig er niet wakker van. In mijn ogen zijn dat echter geen cachers.

 

Loggen op internet betekent dat je de cache op de kaart en in PQ's kan wegfilteren. Dat maakt het een stuk makkelijker om caches te selecteren.

 

Het zou trouwens best prettig zijn als er een methode was om caches weg te filteren die je niet alleen niet hebt gevonden hebt, maar waar je ook geen moeite meer voor wil doen: mysteries die je verstand ruim te boven gaan, caches die je al tien keer gezocht hebt maar gewoon nooit hebt kunnen vinden, etc. Op dit moment kan dat alleen door te loggen.

 

 

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag kreeg ik een log binnen met de volgende tekst:

 

Tijdens onze vakantiepark op <knip> lekker gewandeld en naar deze cache gezocht.

Helaas hadden we geen pen bij ons om in het logje onze naam bij te schrijven.

Maar wat is het hier heerlijk om te wandelen!

 

Ze zijn er geweest (tenminste, dat denk ik), ze hebben de cache gevonden (tenminste, dat denk ik).

Zo niet, dan zal het mij ook een biet zijn.

 

Zijn er mensen die vinden dat ik zo'n log zou moeten verwijderen?

Ik doe het in elk geval niet :rolleyes:

 

 

Hallo all,

 

Ik ben nog steeds benieuwd wie die mensen dan zijn, want ik heb dit al meer gehoord

en wil toch wel eens weten wie dit zijn.

 

Dus kom maar op met de namen. :thumbup::thumbup:

 

Groetjes Keske27

 

Ik doe het dan zo.

iew this log]

September 26, 2007 by Remunj (712 found)

Verdorie, de cache gevonden, maar onderweg de pen verloren.

Dan nog maar een keer terug.

Het parkje was reeds bekend, ben er wel vaker geweest.

 

[view/edit logs/images] [upload an image for this log]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus als ik het spelletje goed begrijp.!!

Als ik mijn naam in het logboekje krabbel,dan mag ik de cache als found noteren????

 

Maar wat als ik met een stel cachers de hele dag op pad bent geweest

en je komt lekker voldaan thuis en begint dan de caches te loggen,

blijkt dat er drie caches er tussen te staan die ik eigenlijk nooit had kunnen doen

omdat deze op members only staan. :rolleyes:

Mijn medecachers van die dag blijken een Premium Membership te hebben.[:thumbup:]

Kan/mag of moet ik dan de cachelegger smeken of ik die drie caches die ik gevonden en gelogd te hebben

om deze alsnog via internet te mogen loggen??

:thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het komt wel eens voor dat ik na een cachecontrole merk dat cachers wel een found hebben gelogd voor onze cache maar dat er nergens in het logboekje een logje is te vinden.

Ik stuur dan meestal een mailtje naar de logger maar dan krijg ik natuurlijk altijd een gewenst antwoord: ik kon er niet bij, ik log nooit, etc.

Verwijderen jullie logjes van cachers die achteraf gezien helemaal geen log in het logboekje hebben gezet? Of is dat eigenlijk niet eens verplicht bij GC of wel?

 

Om nog eens terug te komen op de oorspronkelijke vraag van de topicstarter; dit is wat de guidelines van gc.com zeggen (die natuurlijk iedere cachelegger gelezen heeft om ze vervolgens volgens het in NL massaal gebezigde "vrijheid-blijheid-ik-doe-toch-zeker-lekker-zelf-wat-ik-wil-principe" aan zijn laars te lappen :rolleyes: ):

 

Cache Maintenance

The cache owner will assume all responsibility of their cache listings.

The responsibility of your listing includes quality control of posts to the cache page. Delete any logs that appear to be bogus, counterfeit, off topic, or not within the stated requirements.

 

Vrij vertaald:

Cache-onderhoud

De cache eigenaar blijft verantwoordelijk voor zijn cachelisting.

Deze verantwoordelijkheid houdt tevens in: kwaliteitscontrole van logs/notes op de cachepagina. Verwijder iedere log die nep, vals, niet ter zake doende lijkt of niet met de vereiste voorwaarden overeenkomt.

 

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het komt wel eens voor dat ik na een cachecontrole merk dat cachers wel een found hebben gelogd voor onze cache maar dat er nergens in het logboekje een logje is te vinden.

Ik stuur dan meestal een mailtje naar de logger maar dan krijg ik natuurlijk altijd een gewenst antwoord: ik kon er niet bij, ik log nooit, etc.

Verwijderen jullie logjes van cachers die achteraf gezien helemaal geen log in het logboekje hebben gezet? Of is dat eigenlijk niet eens verplicht bij GC of wel?

 

Om nog eens terug te komen op de oorspronkelijke vraag van de topicstarter; dit is wat de guidelines van gc.com zeggen (die natuurlijk iedere cachelegger gelezen heeft om ze vervolgens volgens het in NL massaal gebezigde "vrijheid-blijheid-ik-doe-toch-zeker-lekker-zelf-wat-ik-wil-principe" aan zijn laars te lappen :rolleyes: ):

 

Cache Maintenance

The cache owner will assume all responsibility of their cache listings.

The responsibility of your listing includes quality control of posts to the cache page. Delete any logs that appear to be bogus, counterfeit, off topic, or not within the stated requirements.

 

Vrij vertaald:

Cache-onderhoud

De cache eigenaar blijft verantwoordelijk voor zijn cachelisting.

Deze verantwoordelijkheid houdt tevens in: kwaliteitscontrole van logs/notes op de cachepagina. Verwijder iedere log die nep, vals, niet ter zake doende lijkt of niet met de vereiste voorwaarden overeenkomt.

 

Greetz Bloodwoosj.

 

En wie controleert dat? Nederlanders gaan zoals zo vaak toch (meestal) hun eigen weg.

Bij sommige cache's zouden het aantal logs dan wel een behoorlijk minder kunnen worden. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om nog eens terug te komen op de oorspronkelijke vraag van de topicstarter; dit is wat de guidelines van gc.com zeggen (die natuurlijk iedere cachelegger gelezen heeft om ze vervolgens volgens het in NL massaal gebezigde "vrijheid-blijheid-ik-doe-toch-zeker-lekker-zelf-wat-ik-wil-principe" aan zijn laars te lappen :rolleyes: ):

 

Cache Maintenance

The cache owner will assume all responsibility of their cache listings.

The responsibility of your listing includes quality control of posts to the cache page. Delete any logs that appear to be bogus, counterfeit, off topic, or not within the stated requirements.

 

Vrij vertaald:

Cache-onderhoud

De cache eigenaar blijft verantwoordelijk voor zijn cachelisting.

Deze verantwoordelijkheid houdt tevens in: kwaliteitscontrole van logs/notes op de cachepagina. Verwijder iedere log die nep, vals, niet ter zake doende lijkt of niet met de vereiste voorwaarden overeenkomt.

 

Greetz Bloodwoosj.

 

Vind dat je hier een sterk punt hebt!! Al veel reacties van cache leggers die het niet kan boeien of men wel of niet correct logt etc. en dit dus ook niet nakijken. Nee het staat leuk om zoveel mogelijk caches placed achter de naam te hebben, hetzelfde virus als die mensen die zoveel mogelijk founds achter de naam willen hebben en zich daarom al niet meer druk maken om het vinden....

 

Alleen door ons aan een aantal basis regels van het spel te houden blijft het leuk! Ghost loggers krijgen ook alleen maar de kans om dit succesvol te doen door de cacheleggers zelf natuurlijk als de log niet wordt gecontroleerd!

Vind je de regels niets? Speel het spelletje dan niet, een klein beetje vrije interpretatie oke, als de basis maar blijft staan. Neem je verantwoordelijkheid als cacher en als cache legger en we houden nog jaaaaaren lang een leuke hobby/spel.

Ja "wij" Nederlanders gaan ons eigen gang, maar dat is natuurlijk maar beperkt waar. Als wij met een aantal mensen aan tafel een spel gaan spelen, mensen erger je niet, monopoly, poker of wat dan ook en er is maar één persoon die de regels wat probeert te draaien zijn de rapen gaar. Op dat moment worden de spelregels er steevast bij gepakt om te kijken wie er nu gelijk heeft... de spelregels.. de verlossende woorden van gelijk of ongelijk ;-) Het spel wordt verder gespeeld.

Ook zijn er afspraken die gezamenlijk de regels van het spel veranderen, die je als spelers op dat moment afspreekt en waar je je ALLEN mee akkoord verklaard zodat het spel kan worden gespeeld. Meestal is dat een leuke toevoeging, bijv. monopoly, bij het passeren van start krijgt je bedrag x. Nu kun je afspreken dat als je op start zelf komt dat bedrag x2 krijgt, of x10 wat je maar wilt als je maar allemaal hetzelfde doet.

 

Dus... ieder spel heeft zijn regels, een spel wordt niet meer gespeeld als de regels niet worden nagekomen, verandering van regels kan als IEDEREEN akkoord is met de aanpassing.... maar het belangrijkste is dat we lol hebben in spelen van het spel, haal je dat niet uit monopoly dan speel je mensen erger je niet maar wel volgens de regels :thumbup:

 

grtzzz

 

 

 

grtzz

bewerkt door Cernunnos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb wel eens het logboekje gecontroleerd van mijn cache en dat klopte precies met de logs op .com. Maar logrolletjes controleren vind ik eigenlijk zinloos, maakt mij niet uit dat iemand gaat zitten loggen als ie mijn cache niet gevonden heeft, moet ie zelf maar weten.

 

Maar als er geen log in het logboek staat dan hoort die log op .com er ook niet. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als "cachers" het spel niet spelen zoals het bedoeld is door .com en soms (valsspelen) ook door mijzelf als cacheeigenaar ben ik niet te beroerd om de log te verwijderen.

Maar je kunt natuurlijk niet alles weten en ik ben geen politieman oid..

 

Daarnaast: ik heb dus meerdere malen een log verwijderd. Je moet eens weten wat een heisa er door sommige mensen over gemaakt wordt als je dat doet ,met duidelijke verklaring waarom natuurlijk.

 

Tenslotte: als ik erachter kom dat iemand logt zonder de cache gedaan te hebben zal ik de log verwijderen: ik houd niet van valsspelers. Maar ........ .

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wie controleert dat? Nederlanders gaan zoals zo vaak toch (meestal) hun eigen weg.

Bij sommige cache's zouden het aantal logs dan wel een behoorlijk minder kunnen worden. :thumbup:

 

Waarom zou dat gecontroleerd moeten worden? Hou jij je ook alleen maar aan de wet als er een kans bestaat dat er op gecontroleerd wordt? Nee toch, het zijn regels die we als samenleving met elkaar hebben afgesproken en die het leefbaar houden als we er ons met z'n allen aan houden.

Met geocaching zijn er ook een aantal regels en een ervan is dat de cache-eigenaar verantwoordelijk is voor de kwaliteitscontrole van zijn cache. Als hij die regel aan zijn laars denkt te lappen omdat daar toch geen controle op staat, dan moet hij/zij ook niet gaan miepen als de cachevinder ook regeltjes overtreedt als gelijke ruil van goodies, rommel achterlaten en cache niet goed terugplaatsen. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mee eens...................

Maar dan moet het logboekje wel nog te beschrijven zijn.

We komen soms boekjes tegen die kliedernat zijn, we proberen dan onze naam nog bij te schrijven, maar die wordt soms niet zichtbaar.

Dan foto maken van de cache, de cache wel loggen en dan meteen een needs maintenance log erachter aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze zoon is een jaar nadat wij met het gezin zijn gaan cachen, begonnen met zijn eigen account. Hij heeft dus een groot aantal Multi's e.d. wel gelopen, maar nog niet onder zijn eigen naam gelogd.

 

Vorige week kwamen we toevallig langs een plaats waar zo'n cache lag. "Mam", wil je even stoppen met de auto, dan kan ik deze nog even loggen. Prima dus, wij samen de struiken in, en toen bleek dat het logboekje uit de cache verdwenen was :rolleyes: Normaal zou je een papieren Listing bij je hebben met zo'n multi, en dit met je naam erop kunnen achterlaten, maar die hadden we natuurlijk niet. Gelukkig had ik nog een oud visitekaartje in mijn handtas zitten, en daar heeft hij toen zijn naam maar op gezet. Dit heeft hij ook allemaal in zijn log vermeld.

Als we geen stukje papier hadden kunnen vinden, had hij hem ook niet gelogd en waren we een andere keer terug gekomen. Daar zijn we allebei best rechtlijnig in.

 

Het valt mij steeds vaker op dat mensen op internet loggen met "ik was mijn pen vergeten, dus niets opgeschreven."

Ben ik dan de enige onhandig persoon die 700 meter terug naar de auto loopt om haar pen te halen en zo toch een (verdiend) puntje te kunnen scoren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wie controleert dat? Nederlanders gaan zoals zo vaak toch (meestal) hun eigen weg.

Bij sommige cache's zouden het aantal logs dan wel een behoorlijk minder kunnen worden. :thumbup:

 

Waarom zou dat gecontroleerd moeten worden? Hou jij je ook alleen maar aan de wet als er een kans bestaat dat er op gecontroleerd wordt? Nee toch, het zijn regels die we als samenleving met elkaar hebben afgesproken en die het leefbaar houden als we er ons met z'n allen aan houden.

Met geocaching zijn er ook een aantal regels en een ervan is dat de cache-eigenaar verantwoordelijk is voor de kwaliteitscontrole van zijn cache. Als hij die regel aan zijn laars denkt te lappen omdat daar toch geen controle op staat, dan moet hij/zij ook niet gaan miepen als de cachevinder ook regeltjes overtreedt als gelijke ruil van goodies, rommel achterlaten en cache niet goed terugplaatsen. :rolleyes:

 

 

Ik controleer mijn caches regelmatig (gisteren nog gedaan), maar de logrol controleren, welke soms meer dan een jaar in de cache heeft gelegen is niet zinnig meer. En valsspelers zul je overal tegenkomen.

Goodies, daar doe ik niet aan, ik haal er geen uit en stop er dus ook geen in, wat een ander doet mbt goodies moet hij zelf weten, als er tijdens een controle dingen inzitten die er niet in thuis horen (gevaarlijk zijn) haal ik ze er uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...