Spring naar bijdragen

Is Geen Logje In Logboek Ook Geen Found?


jeroenenaman

Aanbevolen berichten

Heb nu 3 caches online staan. Vorige week voor het eerst een logrol vervangen. Toen heb ik alle logs op internet gecheckt met die in het logboekje, er stond voor elk team een log op de logrol. Heb besloten om het te checken omdat ik op internet gelezen had dat er ook mensen zijn die een cache alleen 'online' bezoeken door middel van een log, dit is naar mijn idee niet de bedoeling van het cachen en ik gun deze personen ook het puntje niet waar het dan waarschijnlijk toch om zal gaan. Gelukkig was iedereen langs geweest en heb ik geen logs hoeven verwijderen, hoop dat dit zo blijft.

 

Indien iemand mij een mailtje zou sturen met het hoe en waarom hij/zij niet kon loggen wil ik hier best in meegaan. Zolang maar duidelijk is dat hij/zij er gewest is.

bewerkt door GeoMTB
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo all,

 

Ik ben nog steeds benieuwd wie die mensen dan zijn, want ik heb dit al meer gehoord

en wil toch wel eens weten wie dit zijn.

 

Dus kom maar op met de namen. ;);)

 

Groetjes Keske27

Ik denk dat die mensen dat zelf wel weten, laat ze lekker, als ze het zo willen spelen mij best.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoewel mijn eerste cache nog slechts in een papieren voorbereid fase bestaat denk ik niet dat ik me geroepen ga voelen logrolletjes met internet te gaan controleren. De "congierge" uithangen was nou niet de bedoeling toen ik met cachen begon.

Wat mij betreft: als iemand zichzelf wil belazeren moet hij/zij dat lekker doen. Mij boeit dat niet. En als ik het heel plat mag zeggen: ik kom echt niet klaar op een groot "found" getal.

 

Als ik de eer mag hebben een cache neer te mogen leggen en die hier op geocaching te mogen publiceren doe ik dat voor mezelf, het trotse gevoel de cache te hebben kunnen organiseren en voor diegenen die er naar gaan zoeken en er plezier aan beleven.

 

De enige reden voor mij om een logrolletje te controleren zou zijn het plezier te lezen wat anderen aan de cache hebben gehad, stickertjes kijken en gewoon, een vol logboekje te hebben. En voor de rest: de groeten. Zo lang iedereen de cache maar heel laat en dat zal zeker gebeuren bij lieden die alleen op internet loggen zonder zoeken ;)

bewerkt door Broosha
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het komt wel eens voor dat ik na een cachecontrole merk dat cachers wel een found hebben gelogd voor onze cache maar dat er nergens in het logboekje een logje is te vinden.

Ik stuur dan meestal een mailtje naar de logger maar dan krijg ik natuurlijk altijd een gewenst antwoord: ik kon er niet bij, ik log nooit, etc.

Verwijderen jullie logjes van cachers die achteraf gezien helemaal geen log in het logboekje hebben gezet? Of is dat eigenlijk niet eens verplicht bij GC of wel?

 

Omgekeerd stuur ik nog wel eens een mailtje omdat ik, als gehandicapte cacher, niet bij de cache kon. Niet met de bedoeling om te kunnen loggen, maar om te verzoeken de 1 ster terreinwaarde te verhogen (want die moeten in zijn geheel zelfstandig door gehandicapte cachers te doen zijn).

Ik krijg dan vrijwel altijd het aanbod om de cache alsnog te loggen en dat vind ik erg aardig.

Ik log ze niet, want niet gevonden is voor mij niet gevonden en ik heb toch wel lol gehad. Maar misschien niet zo'n goed voorbeeld, want ik log sowieso driekwart van mijn gevonden caches niet.

 

Jouw vraag: Je schrijft dat het wel eens voorkomt....

Voor mij zou het er wel van afhangen hoe vaak het voorkomt, denk ik. Een enkele keer, ach gewoon laten gaan, maar wanneer een aanzienlijk deel van de logs, zeg maar, nep blijkt te zijn kan ik me goed voorstellen dat je het niet meer zo leuk meer vindt.

Ik vraag mij echter af of er nu zo vreselijk veel mensen zijn die dit doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn mening, kort, bondig & compromisloos: geen log in het boekje, dan ook geen found!

 

Volgens mij is de log in het logboekje het enige dat werkelijk telt. Geen pen bij je? Je kon er niet bij? Of wat dan ook voor een slap verhaal: Jammer dan!

 

Loggen, maar geen log in het logboek, dat zou je toch niet moeten willen! Dat is absoluut eerloos! Je bent een loser als je dat doet.

 

En wat te denken van het argument 'dat het logboek toch niet wordt gecontroleerd'? Dat moet toch zeker ook niet nodig zijn? Bah, ik word beroerd van zulk gezever! Stop er gewoon lekker mee als je het spel niet netjes kunt spelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als ik het heel plat mag zeggen: ik kom echt niet klaar op een groot "found" getal.

Nee, wat mij betreft mag je het NIET heel plat zeggen. Nergens voor nodig, lijkt me, want daarvoor is echt wel een fatsoenlijke uitdrukking te verzinnen. Er is overal al meer dan genoeg platheid om ons heen.

bewerkt door Captain Zulu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zou je eigenlijk op het internet je gevonden caché's loggen; zou het niet voldoende zijn om enkel in het logboekje van de caché een berichtje achter te laten ? Kan iemand mij uitleggen waarom gevonden caché's ook online worden gelogd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen log in het boekje is ook niet loggen op internet!

 

Je maakt het voor de cachelegger niet leuker blijkt uit eigen ervaring:

Wij kregen vorig jaar 2 logjes op internet bij de cache Gemasteneind, met de mededeling dat de cache er niet lag maar dat ze er echt geweest waren en dat ze bij het weer online komen echt kwamen loggen.

Laten we toevallig een half uur eerder zelf een cachecontrole gedaan hebben en op dat moment geconstateerd hebben dat er flink gekapt werd op 30 cm van de cache waarbij de cache zeer waarschijnlijk onder het kaphout kwam te liggen.

We namen de cache dus mee naar huis en zetten hem op disabled. Toevallig waren net op dat moment die 2 cachers daar.

Een uur later lag de cache (onaangekondigd) in het archief, gedaan door Kruimeldief. We nemen het hem niet kwalijk, hij volgt de regels (denken we).

Bij navraag bij Kruimeldief werd er gezegd dat er niet gelogd mocht worden op internet als het logboekje niet daadwerkelijk gelogd was.

Daar konden WIJ dus niets aan doen en de andere 2 cachers wisten misschien niet beter (denken we).

Resultaat dat we hem weer uit het archief moesten laten halen als de cache er weer daadwerkelijk lag, iets wat je normaal kunt doen met 1 druk op een knop. Wij vonden het wel vervelend!

 

De cache is naderhand alsnog door de betreffende teams in het boekje gelogd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zou je eigenlijk op het internet je gevonden caché's loggen; zou het niet voldoende zijn om enkel in het logboekje van de caché een berichtje achter te laten ? Kan iemand mij uitleggen waarom gevonden caché's ook online worden gelogd?

 

De eerste vier redenen die in me opkomen:

 

1) als ik een cache fysiek in het logboekje log, is de kans dat een dreuzel me daarbij ziet groter naarmate ik een langer verhaal schrijf in dat logboekje. Ik wil niet dat dat gebeurt, dus schrijf ik het langere verhaal in mijn log op gc.com en houd ik het kort in het fysieke logboekje.

 

2) als ik een cache als legger plaats, vind ik het leuk de reacties van de vinders te horen/lezen. Het is ondoenlijk om telkens een cachelogboekje te gaan bekijken om te lezen wat de vinders ervan vonden. Dan is een log op internet wel zo prettig.

 

3) als een cache verdwijnt/geript wordt/onder water komt te staan is daarmee ook het logboekje verloren. Een log op internet blijft bestaan (zelfs als de boel bij gc.com onder water komt te staan ;) ) en is achteraf dus nog altijd te lezen

 

4) doordat anderen hun bevindingen in een log op gc.com schrijven kan ik uit hun verhaal als potentiële bezoeker mede bepalen of een cache me interesseert of niet.

 

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen vakantie gelopen met het gezin naar een cache, de kinderen waren er een beetje zat van. Aldaar eindelijk aangekomen zouden we loggen,......#$%#$% waar is onze pen, schat heb jij de pen uit de auto megenomen. Nee die zit nog in de andere rugtas....oeps....o wacht er bij deze serie wel een potlood bij elke cache.....niet dus....we hebben nog geprobeerd te loggen door met rode steen op de logrol te schrijven, niet gelukt. Vervolgens maar een foto genomen van cache plaats en logrol en muntstuk ter bewijs in de cache achtergelaten. Thuis wel gelogd er vanuit gaan dat de eigenaar bij controle het muntstuk vindt of mij de fotoś vraagd. Deze heb ik niet bij de log geupload om spoilers te verkomen.

Misschien niet 100% correcte manier van afhandelen, maar volgens mij op dat moment de best die ik kon verzinnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zou je eigenlijk op het internet je gevonden caché's loggen; zou het niet voldoende zijn om enkel in het logboekje van de caché een berichtje achter te laten ? Kan iemand mij uitleggen waarom gevonden caché's ook online worden gelogd?

 

De eerste vier redenen die in me opkomen:

 

1) als ik een cache fysiek in het logboekje log, is de kans dat een dreuzel me daarbij ziet groter naarmate ik een langer verhaal schrijf in dat logboekje. Ik wil niet dat dat gebeurt, dus schrijf ik het langere verhaal in mijn log op gc.com en houd ik het kort in het fysieke logboekje.

 

2) als ik een cache als legger plaats, vind ik het leuk de reacties van de vinders te horen/lezen. Het is ondoenlijk om telkens een cachelogboekje te gaan bekijken om te lezen wat de vinders ervan vonden. Dan is een log op internet wel zo prettig.

 

3) als een cache verdwijnt/geript wordt/onder water komt te staan is daarmee ook het logboekje verloren. Een log op internet blijft bestaan (zelfs als de boel bij gc.com onder water komt te staan ;) ) en is achteraf dus nog altijd te lezen

 

4) doordat anderen hun bevindingen in een log op gc.com schrijven kan ik uit hun verhaal als potentiële bezoeker mede bepalen of een cache me interesseert of niet.

 

Greetz Bloodwoosj.

 

5) dan worden op internet (gc.com) je founds bijgehouden, zodat je dat zelf niet hoeft te doen en je je gevonden caches makkelijker op de kaart kan wegfilteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan iemand mij uitleggen waarom gevonden caché's ook online worden gelogd?

 

Omdat het delen van je verhaal en ervaring met andere geocachers via de cache-pagina een leuk onderdeel van het cachen is.

Dat geldt overigens ook voor niet gevonden caches: daar is een DNF log voor. Ook op die manier draag je bij tot het 'verhaal' rondom de cache.

 

Kun je mij uitleggen waarom je "caché" schrijft?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Offtopic - Caché is een term die voor het eerst geintroduceerd is tijdens het MZLE - einde Offtopic

Vervolg offtopic

Caché wordt gebruikt door o.a. Swieb, Polmske en Peter R. het Vriest

Einde offtopic

 

:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...