Spring naar bijdragen

Is Geen Logje In Logboek Ook Geen Found?


jeroenenaman

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Net zoals bij heel vel vragen/opmerkingen op dit forum gaat het er om wat je zelf vind. Als jij vind dat je een cache hebt gevonden moet je 'm loggen. Als je en cache niet gevonden hebt en je wil 'm toch loggen: gewoon lekker doen. Je hebt niemand iets te bewijzen dus gewoon doen waar jezelf plezier in hebt.

 

 

Daar gaan we weer : vrijheid/blijheid , je bepaalt zelf wel hoe je het doet. Niets met andere mensen te maken. Alleen op de wereld.

 

Een recept voor aso's.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zouden we niet als conclusie van dit alles kunnen nemen dat de basis voor het loggen van een cache op het internet de geschreven log in het logboekje is.

 

Geen log in het logboekje is dan per definitie geen log op het internet.

 

MAAR: de cacheeigenaar kan op basis van getoond bewijs een uitzondering maken op deze regel. Zulks ter beoordeling van de individuele cacheeigenaar.

 

De cacher kan dit nooit op eigen houtje besluiten !

 

 

Ik denk dat dit ook de bestaande gang van zaken is.

 

Geopatra.

 

:thumbup: Mee eens, zo ga ik er ook mee om als legger.

 

Als ik in found-logjes lees dat cachers de cache niet gevonden hebben gaan mijn tenen krom staan. Afgelopen zaterdag heb ik in Duitsland samen met een ander team lange tijd gezocht naar een cache. Duidelijk geript, dus een not*found log volgde. Als je dan vervolgens leest van een ander Nederlands team die daarna doodleuk in een FOUND-log schrijft dat ze hem NIET gevonden hebben (met Grüße aus Holland), dan schaam ik me zelfs een beetje.

 

Maar er zijn voor mij wel degelijk situaties waar je als cachelegger een soort 'mededogen' kan hebben. Als de cache geript is, dit nog niet op internet kenbaar was gemaakt, de cachezoekers duidelijk genoeg moeite hebben gedaan om hem te vinden, niet naast de deur wonen, ahv foto's/situatiebeschrijving aan kunnen tonen dat ze echt op de juiste plek geweest zijn, dan heb ik er als cachelegger geen moeite mee dat ze hem wel als found loggen. Maar de logtoestemming is dan wel het besluit van de legger, en niet van de (niet)vinder. Ik vind het persoonlijk in zo'n geval niet nodig dat er weer een sloot benzine verbruikt wordt om wat inkt op een logrol te kunnen krabbelen die door mij toch nooit gelezen zal worden. Het is misschien het wat soepel toepassen van regels, maar die flexibiliteit mag er wat mij betreft best zijn. Bij belangrijkere zaken in het leven vragen we toch ook om die flexibiliteit zonder dat we gelijk een anarchie nastreven?

 

Als vinder heb ik in het verleden na een (ongevraagde) toestemming van de legger een enkele keer ook wel eens een duidelijk geripte cache als found gelogd. Tegenwoordig zou ik daar (voor mijn eigen geweten) beslist meer moeite mee hebben. Ik kom wel een keer terug. Of niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is er geen officiele landelijke competitie laat staan een wereldkampioenschap geocaching o.i.d. Afgezien van die achterlijke stats in banners gaat het er niet om om andere geocachers af te troeven, om meer caches 'te scoren', of wat dan ook. Kortom cachen doe je voor jezelf. Als je jezelf voor de gek wil houden moet je vooral lekker loggen wat je niet gevonden hebt, ik kan er echt niet minder om slapen.

 

Naar mijn mening is er slechts een manier om van dit soort puntjes jagers gedrag af te komen en dat is het afschaffen van die stats in signatures en onderschriften want zoals ik schreef is dat de enige manier waarop je met al je founds lekker veel indruk op je collega cachers kan maken..... lekker boeie zou ik zeggen.

 

Het hele puntjes verhaal wordt overigens vooral door de oud gediende zelf aangewakkerd. Meer dan eens wordt er op dit forum verkondigd dat je als beginnende cacher toch minimaal 100 caches gevonden moet hebben voordat jezelf een cache ' mag' plaatsen. Ook een dergelijke houding spoort aan tot valsspelen... leg de nadruk eens wat minder op de hoeveelheid die je gevonden hebt, neem liever eens de moeite om eem leuke log te schrijven of om wat mooie foto's te maken. Allemaal veel interessanter dan dat kilo-cache gedoe.

 

Wat dat betreft zou het niet zo gek zijn als juist deze groep geocahcers zich afsplitsen en een eigen organisatie opzetten, een organisatie waarbij het lekker om de puntjes gaat en organisatie waarbij men jaarlijks een beker uitrijkt aan de Nederlandse kampioen geocachen....ga je bij een dergelijke organisatie lekker druk maken over het wel of niet invullen van log-rolletjes.

 

Kortom cachen doe je zelf, je hoeft niemand iets te bewijzen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is er geen officiele landelijke competitie laat staan een wereldkampioenschap geocaching o.i.d. Afgezien van die achterlijke stats in banners gaat het er niet om om andere geocachers af te troeven, om meer caches 'te scoren', of wat dan ook. Kortom cachen doe je voor jezelf. Als je jezelf voor de gek wil houden moet je vooral lekker loggen wat je niet gevonden hebt, ik kan er echt niet minder om slapen.

 

Naar mijn mening is er slechts een manier om van dit soort puntjes jagers gedrag af te komen en dat is het afschaffen van die stats in signatures en onderschriften want zoals ik schreef is dat de enige manier waarop je met al je founds lekker veel indruk op je collega cachers kan maken..... lekker boeie zou ik zeggen.

 

Het hele puntjes verhaal wordt overigens vooral door de oud gediende zelf aangewakkerd. Meer dan eens wordt er op dit forum verkondigd dat je als beginnende cacher toch minimaal 100 caches gevonden moet hebben voordat jezelf een cache ' mag' plaatsen. Ook een dergelijke houding spoort aan tot valsspelen... leg de nadruk eens wat minder op de hoeveelheid die je gevonden hebt, neem liever eens de moeite om eem leuke log te schrijven of om wat mooie foto's te maken. Allemaal veel interessanter dan dat kilo-cache gedoe.

 

Wat dat betreft zou het niet zo gek zijn als juist deze groep geocahcers zich afsplitsen en een eigen organisatie opzetten, een organisatie waarbij het lekker om de puntjes gaat en organisatie waarbij men jaarlijks een beker uitrijkt aan de Nederlandse kampioen geocachen....ga je bij een dergelijke organisatie lekker druk maken over het wel of niet invullen van log-rolletjes.

 

Kortom cachen doe je zelf, je hoeft niemand iets te bewijzen!!!

 

Je bent een vreemde vent Ervani: met dit verhaal kan ik het weer wel eens zijn (muv. de zin "als je jezelf voor de gek wilt houden ...".).

Troost je: ik lig er ook niet wakker van! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik controleer mijn caches regelmatig (gisteren nog gedaan), maar de logrol controleren, welke soms meer dan een jaar in de cache heeft gelegen is niet zinnig meer.

Toch wordt dit wel van je verwacht als cache legger, niet alleen kijken of je cache er nog mooi en goed bij ligt maar ook de logjes checken en bijwerken op internet.

Het loggen van een gevonden cache, en het checken van de cache owner naar geldige logs is toch wat mij betreft de basis van het spel en het puntensysteem.

Het is een stukje verantwoordelijkheid die je als cache owner aangaat als je je caches op .COM toont, het is een onderdeel van het spel waar je als cacher en cache legger aan deelneemt. Net zo goed dat je als cacher in de cache logt en op internet.

 

grtzz

 

Er zijn genoeg cachers die alleen in het logboekje loggen en niet op het net.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is er geen officiele landelijke competitie laat staan een wereldkampioenschap geocaching o.i.d. Afgezien van die achterlijke stats in banners gaat het er niet om om andere geocachers af te troeven, om meer caches 'te scoren', of wat dan ook. Kortom cachen doe je voor jezelf. Als je jezelf voor de gek wil houden moet je vooral lekker loggen wat je niet gevonden hebt, ik kan er echt niet minder om slapen.

 

Naar mijn mening is er slechts een manier om van dit soort puntjes jagers gedrag af te komen en dat is het afschaffen van die stats in signatures en onderschriften want zoals ik schreef is dat de enige manier waarop je met al je founds lekker veel indruk op je collega cachers kan maken..... lekker boeie zou ik zeggen.

 

Het hele puntjes verhaal wordt overigens vooral door de oud gediende zelf aangewakkerd. Meer dan eens wordt er op dit forum verkondigd dat je als beginnende cacher toch minimaal 100 caches gevonden moet hebben voordat jezelf een cache ' mag' plaatsen. Ook een dergelijke houding spoort aan tot valsspelen... leg de nadruk eens wat minder op de hoeveelheid die je gevonden hebt, neem liever eens de moeite om eem leuke log te schrijven of om wat mooie foto's te maken. Allemaal veel interessanter dan dat kilo-cache gedoe.

 

Wat dat betreft zou het niet zo gek zijn als juist deze groep geocahcers zich afsplitsen en een eigen organisatie opzetten, een organisatie waarbij het lekker om de puntjes gaat en organisatie waarbij men jaarlijks een beker uitrijkt aan de Nederlandse kampioen geocachen....ga je bij een dergelijke organisatie lekker druk maken over het wel of niet invullen van log-rolletjes.

 

Kortom cachen doe je zelf, je hoeft niemand iets te bewijzen!!!

Eindelijk eens een mening waar ik me helemaal in kan vinden! Ervani, je lijkt zo af en toe een "vreemde eend" maar je uitspraken vind ik raak!

 

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

 

Wat ik overigens ook dubieus vind, is als je de cache locatie absoluut met zekerheid gevonden hebt, maar de cache blijkt verdwenen. Door een foto van de plek te mailen vind ik in dat geval ook dat je een find zou moeten mogen loggen.

...

 

 

Wat ik dubieus vind is dat er mensen zijn die een cache die ze niet gevonden hebben toch loggen als gevonden.

Een cache die weg is is weg.

Die kun je dus ook niet vinden en dus ook niet loggen als gevonden.

Er zijn slechts drie regels bij geocachen en zelfs die drie blijken voor sommige mensen al te veel te zijn. :thumbup:

Greetz, Bloodwoosj.

Ik bedoel vooral de tradi's die als oppikker zijn neergelegd. Had de canister niet geripped geweest, dan had je kunnen loggen, en als de cache eigenaar dan toestemt dat je hem als find logt, omdat je kan aantonen dat je de spot had gevonden, dan zou ik daar accoord op geven.

 

Overigens heb ik bij de bewuste cache waar mij dit overkwam de eigenaar niet gemaild, en een DNF gelogged, met de melding dat ie geripped is. 3 logs daarna zijn ook DNF. Zie GC14WDF. Maw, ik vraag mij gewoon hardop dingen af, je hoeft me niet meteen te beschuldigen van het niet volgen van de spelregels.

 

De opmerking die vrij regelmatig voorbij komt is;

 

"Iedereen moet het spel mogen spelen zoals hij/zij dat wil"

 

Dan houdt het een beetje op met regels enzo...

 

 

Dan zijn er cachers die een needs maintenance plaatsen nadat ze de cache als gevonden gelogd hebben, want dat ene puntje is toch o zo belangrijk.

Bah. :beerchug:

 

In mijn onwetendheid vraag ik me af wat hier mis mee is? Als een logrol zeiknat/praktisch vol is, dat ik er met moeite op kon schrijven, dan is het gewoon een find. Maar er is dus wel maintenance nodig, maar je kan niet in één log een find en een maintenance tegelijk loggen. toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is er geen officiele landelijke competitie laat staan een wereldkampioenschap geocaching o.i.d. Afgezien van die achterlijke stats in banners gaat het er niet om om andere geocachers af te troeven, om meer caches 'te scoren', of wat dan ook. Kortom cachen doe je voor jezelf. Als je jezelf voor de gek wil houden moet je vooral lekker loggen wat je niet gevonden hebt, ik kan er echt niet minder om slapen.

 

Naar mijn mening is er slechts een manier om van dit soort puntjes jagers gedrag af te komen en dat is het afschaffen van die stats in signatures en onderschriften want zoals ik schreef is dat de enige manier waarop je met al je founds lekker veel indruk op je collega cachers kan maken..... lekker boeie zou ik zeggen.

 

Het hele puntjes verhaal wordt overigens vooral door de oud gediende zelf aangewakkerd. Meer dan eens wordt er op dit forum verkondigd dat je als beginnende cacher toch minimaal 100 caches gevonden moet hebben voordat jezelf een cache ' mag' plaatsen. Ook een dergelijke houding spoort aan tot valsspelen... leg de nadruk eens wat minder op de hoeveelheid die je gevonden hebt, neem liever eens de moeite om eem leuke log te schrijven of om wat mooie foto's te maken. Allemaal veel interessanter dan dat kilo-cache gedoe.

 

Wat dat betreft zou het niet zo gek zijn als juist deze groep geocahcers zich afsplitsen en een eigen organisatie opzetten, een organisatie waarbij het lekker om de puntjes gaat en organisatie waarbij men jaarlijks een beker uitrijkt aan de Nederlandse kampioen geocachen....ga je bij een dergelijke organisatie lekker druk maken over het wel of niet invullen van log-rolletjes.

 

Kortom cachen doe je zelf, je hoeft niemand iets te bewijzen!!!

Eindelijk eens een mening waar ik me helemaal in kan vinden! Ervani, je lijkt zo af en toe een "vreemde eend" maar je uitspraken vind ik raak!

 

Henk

 

Ervani is wat mij betreft echt geen vreemde eend hoor. Gewoon een nuchter persoon die een tegengestelde mening helder weet weer te geven. Ik hoef me niet bij hem aan te sluiten, want mijn mening schreef ik al eerder.

 

Ik wil wel een kleine aanvulling doen.

De hele discussie gaat over de eindcache en de bezwaren die opgeworpen worden (terecht of onterecht) bij de i-net logging zonder tegenhangend logrolletje.

Waarom hoor ik niemand over cachers die hele tussenliggende WP's overslaan en de eindlocatie goed kunnen gokken.

Waarom hoor ik niemand over cachers die toevallig in de buurt zijn en "he, zij hebben m al" mee liften.

Waarom hoor ik niemand over de mogelijkheid dat ik voor nog 20 anderen dat logrolletje volschrijf zodat mijn "vriendjes" kunnen loggen.

 

Allemaal onderdelen van deze hobby waar medecachers bezwaar tegen kunnen maken als zijnde oneerbiedig tegen het vele werk van de cachelegger tot , waar las ik dat woord, aso gedrag aan toe.

 

Maak er toch geen prof sport van. Iedereen beleeft caching op zijn of haar eigen manier. De essentie is echt duidelijk en als iemand die essentie met voeten wil treden zijn er duizend manieren voor. En zoals Ervani al schreef: wat kan ons het bommen als sommigen zichzelf (want dat is het, alleen zichzelf!) voor de gek houden. Laat ze.

Net zo "laat ze" als ik zal respecteren dat sommige cache eigenaren de log rolletjes wel zullen nakijken en evt. actie ondernemen. Prima. Ook hun goed recht. Uitstekend.

Maar ik verzet me een beetje met de gedachte dat hier een soort concensus wordt gedefinieerd die mij en anderen mogelijk niet aanstaat en waardoor er in effecto nog meer schimmigheid ontstaat, domweg omdat ik me er mischien niet aan wil houden.

 

Er zijn wat mij betreft zeker regels die niet kunnen en mogen worden overschreden en dat zijn de eigendomsregels, van terrein, van cacheopzet, cache eigendom, eigendom van coins en TB en dergelijke. Fatsoen t.a.v landschap, beplanting en dier en eerbiediging van regels die eigenaren aan betreding van hun bezit stellen. Het grote verantwoordelijkheidsbesef dus. Dat is volgens mij de essentie en de kaders waarbinnen dit spel zich dient te gedragen.

De manier van het genoegen beleven is vervolgens aan het individu. De 1 doet dat in familie verband, de ander hard-core. De ene manier is niet meer of beter dan de andere manier.

 

Als ik de boel vertrampeneer of kapot maak dan mag je me er zeker op aanspreken en dan zal ik me kapot schamen. De rest is lekker mijn zaak. En voordat er een misverstand gaat ontstaan: nee, ik log NOOIT op i-net zonder logrolletje. Ik zal me het schompes zoeken naar dat ding wat het raakt mijn eergevoel.

 

edit: En voordat .....t/m eergevoel

bewerkt door Broosha
Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

 

Wat ik overigens ook dubieus vind, is als je de cache locatie absoluut met zekerheid gevonden hebt, maar de cache blijkt verdwenen. Door een foto van de plek te mailen vind ik in dat geval ook dat je een find zou moeten mogen loggen.

...

 

 

Wat ik dubieus vind is dat er mensen zijn die een cache die ze niet gevonden hebben toch loggen als gevonden.

Een cache die weg is is weg.

Die kun je dus ook niet vinden en dus ook niet loggen als gevonden.

Er zijn slechts drie regels bij geocachen en zelfs die drie blijken voor sommige mensen al te veel te zijn. :thumbup:

Greetz, Bloodwoosj.

Ik bedoel vooral de tradi's die als oppikker zijn neergelegd. Had de canister niet geripped geweest, dan had je kunnen loggen, en als de cache eigenaar dan toestemt dat je hem als find logt, omdat je kan aantonen dat je de spot had gevonden, dan zou ik daar accoord op geven.

 

Overigens heb ik bij de bewuste cache waar mij dit overkwam de eigenaar niet gemaild, en een DNF gelogged, met de melding dat ie geripped is. 3 logs daarna zijn ook DNF. Zie GC14WDF. Maw, ik vraag mij gewoon hardop dingen af, je hoeft me niet meteen te beschuldigen van het niet volgen van de spelregels.

 

De opmerking die vrij regelmatig voorbij komt is;

 

"Iedereen moet het spel mogen spelen zoals hij/zij dat wil"

 

Dan houdt het een beetje op met regels enzo...

 

 

Dan zijn er cachers die een needs maintenance plaatsen nadat ze de cache als gevonden gelogd hebben, want dat ene puntje is toch o zo belangrijk.

Bah. :beerchug:

 

In mijn onwetendheid vraag ik me af wat hier mis mee is? Als een logrol zeiknat/praktisch vol is, dat ik er met moeite op kon schrijven, dan is het gewoon een find. Maar er is dus wel maintenance nodig, maar je kan niet in één log een find en een maintenance tegelijk loggen. toch?

 

Nogmaals, hier is niets mis mee. Ik heb het doordat nog iemand mij incompleet citeerde het al een paar replies eerder ook al uitgelegd, maar ik zal het nog maar eens uitleggen.

Het ging er in het complete stuk waar dit citaatje uit is gehaald om dat er cachers zijn die verbodsborden negeren, de cache achter het verbodsbord zoeken, hun found op internet loggen en daarna het lef hebben een NM te plaatsen omdat zij vinden dat andere cachers vooral niet meer lang dat verbodsbord heen moeten gaan.

Wees dan een vent en ga de cache niet zoeken, en plaats vervolgens uitsluitend een NM (zonder found it) is mijn mening, in plaats van dat men dat ene puntje er ook nog bij moet hebben.

 

En wat dat loggen van een geripte cache betreft, ik blijf erbij, een cache die weg is kan niet gevonden worden en zou men dus ook niet als gevonden moeten willen loggen.

Vandaar mijn opmerking dat er slechts drie regels zijn en dat slechts dat voor sommigen al te veel is, want inderdaad, wie meent een cache die er niet meer is toch als gevonden te moeten loggen, houdt zich niet aan een van die drie spelregels.

 

Wat betreft tradi's die als oppikker bedoeld zijn? Wat is het verschil in found / not found loggen van een geripte tradi-oppikker en een andere geripte (bv multi) cache?

Ik zie geen verschil naar welke cachesoort dan ook, niet aanwezige caches kunnen niet gevonden worden dunkt me.

 

Greetz Bloodwoosj

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai,

 

Ik vind geen log in logrol geen found...

 

heb het wel eens gehad dat iemand op GC.COM gelogd heeft met de mededeling dat ze al meerdere keren geweest was en niet kunnen vinden, en het nu zat was en toch gelogd heeft.

Ik wilde haar eigenlijk verwijderen als log. omdat de rest het wel gewoon kon vinden..

Ben het alleen vergeten en na een maand weghalen hmm nee dat doe ik dan niet meer.

 

Heb pas nog gehad, dat iemand een cache van me zocht... me mailde waar hij aan het zoeken was en niet kon vinden.

iK ben gaan checken en wat blijkt... geript...

Heb hem gezegd dat hij mocht loggen op GC.COM omdat hij wel degelijk op de goede plaats gezocht had .. en het niet kon missen als hij er nog lag..

hij had dus geen log op logrol...

 

Er zijn dus uitzonderingen... en volgens mij is er geen regel voor...

het is net wat de legger er van vind...

mijn mening is... geen logische verklaring voor het niet vinden geen log...

 

Ik ben ook wel voor eentje al 4 keer op pad geweest.. en heb het nog niet gevonden..

nu ik er aan denk... ik ga vandaag nog maar eens een poging wagen...

 

gr en succes allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb pas nog gehad, dat iemand een cache van me zocht... me mailde waar hij aan het zoeken was en niet kon vinden.

iK ben gaan checken en wat blijkt... geript...

Heb hem gezegd dat hij mocht loggen op GC.COM omdat hij wel degelijk op de goede plaats gezocht had .. en het niet kon missen als hij er nog lag..

hij had dus geen log op logrol...

 

Er zijn dus uitzonderingen... en volgens mij is er geen regel voor...

het is net wat de legger er van vind...

 

Dit is juist een van de basis-"regels" van geocaching.

Log in logboek in cache = Found. Anders: Not Found. Een objectieve, eenvoudige en wereldwijde regel.

Jouw keuze om daar van af te wijken is .. jouw keuze.

 

Vergelijk voetbal: het is een doelpunt als de bal helemaal over de lijn is. Niet "ongeveer" of "hij was er wel ingegaan".

Dat je dat in een potje straatvoetbal wel afspreekt, prima.

Maar stel het maar niet voor op het KNVB-forum :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb pas nog gehad, dat iemand een cache van me zocht... me mailde waar hij aan het zoeken was en niet kon vinden.

iK ben gaan checken en wat blijkt... geript...

Heb hem gezegd dat hij mocht loggen op GC.COM omdat hij wel degelijk op de goede plaats gezocht had .. en het niet kon missen als hij er nog lag..

hij had dus geen log op logrol...

 

Er zijn dus uitzonderingen... en volgens mij is er een regel voor...

het is net wat de legger er van vind...

 

Dit is juist een van de basis-"regels" van geocaching.

Log in logboek in cache = Found. Anders: Not Found. Een objectieve, eenvoudige en wereldwijde regel.

Jouw keuze om daar van af te wijken is .. jouw keuze.

 

Vergelijk voetbal: het is een doelpunt als de bal helemaal over de lijn is. Niet "ongeveer" of "hij was er wel ingegaan".

Dat je dat in een potje straatvoetbal wel afspreekt, prima.

Maar stel het maar niet voor op het KNVB-forum :thumbup:

 

 

Hihi ik heb van geen een een gemaakt..

 

was een klein foutje.. natuurlijk is loggen vinden.. anders had ik er al heel wat gehad...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een paar weken terug vond ik een TB in de vorm van een logboekje. (TB2769X) Toen ik het thuis doorlas, bleek dat een aantal loggers gedacht moeten hebben dat dit HET logboekje van de cache was.

Lijkt me wel vervelend als je dan een mail krijgt dat je log verwijderd wordt... :dribble:

 

Beetje vreemd dat men dat denkt, want er hangt toch duidelijk zichtbaar een tbtag aan.

 

Ik heb zelf ook een tb met een logboekje: GeoVlinders Notebook

 

Ik heb nog niet meegemaakt dat iemand mijn tb, als cache-logboek heeft gezien.

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...