Spring naar bijdragen

Is Geen Logje In Logboek Ook Geen Found?


jeroenenaman

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik heb maar 1 reactie, als ik op een rolletje of in een boekje mijn naam kan schrijven dan log ik op internet punt.

 

hehe toch een 2e: Ook ik heb in de buurt een # caches liggen die niet meer onderhouden worden en doordat 1 iemand maar is gaan loggen zijn anderen ook plots overstag. hij/zij wel pff dan ik ook, hij lag toch daar..... maar is er toch niet meer.... dus ik heb 'm gevonden.... mwaaa flauwauw.

 

Ik doe dit spelletje nu ruim 2 jaar geloof ik en IK (want daarom doe ik dit) heb er erg veel plezier in ! stats zeggen mij helemaal niks meer, er is meer in ons mooie leventje... ;-)

 

greetz AAPJ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is er geen officiele landelijke competitie laat staan een wereldkampioenschap geocaching o.i.d. Afgezien van die achterlijke stats in banners gaat het er niet om om andere geocachers af te troeven, om meer caches 'te scoren', of wat dan ook. Kortom cachen doe je voor jezelf. Als je jezelf voor de gek wil houden moet je vooral lekker loggen wat je niet gevonden hebt, ik kan er echt niet minder om slapen.

 

Naar mijn mening is er slechts een manier om van dit soort puntjes jagers gedrag af te komen en dat is het afschaffen van die stats in signatures en onderschriften want zoals ik schreef is dat de enige manier waarop je met al je founds lekker veel indruk op je collega cachers kan maken..... lekker boeie zou ik zeggen.

 

Het hele puntjes verhaal wordt overigens vooral door de oud gediende zelf aangewakkerd. Meer dan eens wordt er op dit forum verkondigd dat je als beginnende cacher toch minimaal 100 caches gevonden moet hebben voordat jezelf een cache ' mag' plaatsen. Ook een dergelijke houding spoort aan tot valsspelen... leg de nadruk eens wat minder op de hoeveelheid die je gevonden hebt, neem liever eens de moeite om eem leuke log te schrijven of om wat mooie foto's te maken. Allemaal veel interessanter dan dat kilo-cache gedoe.

 

Wat dat betreft zou het niet zo gek zijn als juist deze groep geocahcers zich afsplitsen en een eigen organisatie opzetten, een organisatie waarbij het lekker om de puntjes gaat en organisatie waarbij men jaarlijks een beker uitrijkt aan de Nederlandse kampioen geocachen....ga je bij een dergelijke organisatie lekker druk maken over het wel of niet invullen van log-rolletjes.

 

Kortom cachen doe je zelf, je hoeft niemand iets te bewijzen!!!

Erik duidelijk verhaal, wie neemt nu wie in de maling. De verantwoordelijkheid ligt bij jezelf. Neem die ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat veel kwalijker is om samen met andere teams of op aanwijzing van andere teams de cache te vinden. Er is er altijd een die hem vindt, de ander lift eenvoudig mee. Koeterwaals is hiervan een mooi voorbeeld. Als het zo moet hoeft het voor mij als cachlegger niet. Dan heb ik liever iemand die kan aantonen dat hij werkelijk geweest is en dit dan ook duidelijk in zijn log aangeeft.

bewerkt door sukor
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat veel kwalijker is om samen met andere teams of op aanwijzing van andere teams de cache te vinden. Er is er altijd een die hem vindt, de ander lift eenvoudig mee. Koeterwaals is hiervan een mooi voorbeeld. Als het zo moet hoeft het voor mij als cachlegger niet. Dan heb ik liever iemand die kan aantonen dat hij werkelijk geweest is en die dan ook duidelijk in zijn log aangeeft.

Dus als je het niet zonder hulp kunt moet je het maar laten?

Events dan ook nmaar afschaffen omdat je daar vaak aan het fileloggen bent?

Er is altijd één die hem vind inderdaad, maar er kunnen wel meerdere zijn die hem oplossen, waar m.i helemaal niks mis mee is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat veel kwalijker is om samen met andere teams of op aanwijzing van andere teams de cache te vinden. Er is er altijd een die hem vindt, de ander lift eenvoudig mee. Koeterwaals is hiervan een mooi voorbeeld. Als het zo moet hoeft het voor mij als cachlegger niet. Dan heb ik liever iemand die kan aantonen dat hij werkelijk geweest is en die dan ook duidelijk in zijn log aangeeft.

Dus als je het niet zonder hulp kunt moet je het maar laten?

Events dan ook nmaar afschaffen omdat je daar vaak aan het fileloggen bent?

Er is altijd één die hem vind inderdaad, maar er kunnen wel meerdere zijn die hem oplossen, waar m.i helemaal niks mis mee is.

Ja als een cacheopgave voor je te moeilijk is moet je het niet doen. De moeilijkheidsgraad is er toch niet voor niks opgezet. Dat was toch de doel van de cache.. Toch?

In rijen loggen in een event slaat toch ook nergens op. Kan je hem beter gewoon op tafel leggen.

bewerkt door sukor
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat veel kwalijker is om samen met andere teams of op aanwijzing van andere teams de cache te vinden. Er is er altijd een die hem vindt, de ander lift eenvoudig mee. Koeterwaals is hiervan een mooi voorbeeld. Als het zo moet hoeft het voor mij als cachlegger niet. Dan heb ik liever iemand die kan aantonen dat hij werkelijk geweest is en die dan ook duidelijk in zijn log aangeeft.

Dus als je het niet zonder hulp kunt moet je het maar laten?

Events dan ook nmaar afschaffen omdat je daar vaak aan het fileloggen bent?

Er is altijd één die hem vind inderdaad, maar er kunnen wel meerdere zijn die hem oplossen, waar m.i helemaal niks mis mee is.

Ja als een cacheopgave voor je te moeilijk is moet je het niet doen. De moeilijkheidsgraad is er toch niet voor niks opgezet. Dat was toch de doel van de cache.. Toch?

In rijen loggen in een event slaat toch ook nergens op. Kan je hem beter gewoon op tafel leggen.

Nou, dan zet ik mijn teammaat maar aan de kant en ga alles alleen doen....

Er is ook nog zoiets als het sociale aspect en daar valt samen gaan cachen ook onder.

Waardeloos bijvoorbeeld, waar 8 mensen tegelijk op pad gaan.

 

Ontopic: Niet in het boekje is niet gevonden, tenzij er door omstandigheden door de plaatser wordt gezegd dat je wel mag wat mij betreft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat veel kwalijker is om samen met andere teams of op aanwijzing van andere teams de cache te vinden. Er is er altijd een die hem vindt, de ander lift eenvoudig mee. Koeterwaals is hiervan een mooi voorbeeld. Als het zo moet hoeft het voor mij als cachlegger niet. Dan heb ik liever iemand die kan aantonen dat hij werkelijk geweest is en die dan ook duidelijk in zijn log aangeeft.

Dus als je het niet zonder hulp kunt moet je het maar laten?

Events dan ook nmaar afschaffen omdat je daar vaak aan het fileloggen bent?

Er is altijd één die hem vind inderdaad, maar er kunnen wel meerdere zijn die hem oplossen, waar m.i helemaal niks mis mee is.

Ja als een cacheopgave voor je te moeilijk is moet je het niet doen. De moeilijkheidsgraad is er toch niet voor niks opgezet. Dat was toch de doel van de cache.. Toch?

In rijen loggen in een event slaat toch ook nergens op. Kan je hem beter gewoon op tafel leggen.

Nou, dan zet ik mijn teammaat maar aan de kant en ga alles alleen doen....

Er is ook nog zoiets als het sociale aspect en daar valt samen gaan cachen ook onder.

Waardeloos bijvoorbeeld, waar 8 mensen tegelijk op pad gaan.

 

Ontopic: Niet in het boekje is niet gevonden, tenzij er door omstandigheden door de plaatser wordt gezegd dat je wel mag wat mij betreft

We hebben het hier over excessen. Niet een cachemaatje waar je mee optrek en samen lol beleeft met oplossen en zoeken. Dit alles op basis van gelijkwaardigheid. Of waar het de bedoeling van de cachlegger is om met een groep het avonduur te beleven zoals waardeloos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op basis van gelijkwaardigheid lossen wij met 3,4,5 en soms wel 6 teams mysteries op.

We zijn allemaal te dom om het alleen te doen, maar samen kunnen we het wel.

Gezellig hoor, zo'n avondje met vrienden die dezelfde interesses hebben.

En dat zou niet mogen volgens jou of begrijp ik het nou verkeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op basis van gelijkwaardigheid lossen wij met 3,4,5 en soms wel 6 teams mysteries op.

We zijn allemaal te dom om het alleen te doen, maar samen kunnen we het wel.

Gezellig hoor, zo'n avondje met vrienden die dezelfde interesses hebben.

En dat zou niet mogen volgens jou of begrijp ik het nou verkeerd?

 

Het is allemaal een beetje off topic. Maar hier heb ik totaal geen moeite mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op basis van gelijkwaardigheid lossen wij met 3,4,5 en soms wel 6 teams mysteries op.

We zijn allemaal te dom om het alleen te doen, maar samen kunnen we het wel.

Gezellig hoor, zo'n avondje met vrienden die dezelfde interesses hebben.

En dat zou niet mogen volgens jou of begrijp ik het nou verkeerd?

 

Het is allemaal een beetje off topic. Maar hier heb ik totaal geen moeite mee.

:thumbup: misunderstanding, duidelijk. :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach , ben toch nog online, ga dadelijk ff een FOUND loggen...

 

hou nou toch op met dit geneuzel in de rui............................

 

................................

....................

 

niet gevonden......................... (wat jammer).............

 

wel de plek waarvan jij dacht dattie daar moest liggen .... neeeeeee niet gevonden, ach wat jammer toch... foto's sturen... mailen met coordinaten naar de owner....

 

forget it.... niks schrijven niksnie internetlog!

 

Heb zelf soms met een aansteker en een stokje een potlood gemaakt en gelogd, logrol weer opgedraaid en afgedraaid (ff checken) en het bleef staan? ok dan log ik op internet.

 

Heb in Duisterland vlakbij een cache gestaan, alleen lag deze blijkbaar 100 meter boven mij... ik was er toch.... maar mijn GPS geeft geen hoogte aan... ahhh loggen maar..... nee dus.

 

Doe allemaal ff normaal aub,

 

Schrijven is loggen! en anders niet!

foto's en bewijzen blablabla, doe gewoon waarom dit spelletje ooit bedacht is.

als de cache geript is dan laat je dat weten en dan is het een NF.

 

greetz AAPJ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach , ben toch nog online, ga dadelijk ff een FOUND loggen...

 

hou nou toch op met dit geneuzel in de rui............................

 

................................

....................

 

niet gevonden......................... (wat jammer).............

 

wel de plek waarvan jij dacht dattie daar moest liggen .... neeeeeee niet gevonden, ach wat jammer toch... foto's sturen... mailen met coordinaten naar de owner....

 

forget it.... niks schrijven niksnie internetlog!

 

Heb zelf soms met een aansteker en een stokje een potlood gemaakt en gelogd, logrol weer opgedraaid en afgedraaid (ff checken) en het bleef staan? ok dan log ik op internet.

 

Heb in Duisterland vlakbij een cache gestaan, alleen lag deze blijkbaar 100 meter boven mij... ik was er toch.... maar mijn GPS geeft geen hoogte aan... ahhh loggen maar..... nee dus.

 

Doe allemaal ff normaal aub,

 

Schrijven is loggen! en anders niet!

foto's en bewijzen blablabla, doe gewoon waarom dit spelletje ooit bedacht is.

als de cache geript is dan laat je dat weten en dan is het een NF.

 

greetz AAPJ

Zo maak je er wel een karikatuur van. Het gaat om gevallen waar je wel de cache hebt gevonden en geopend, maar om een of andere reden geen log hebt geschreven: geen boekje, boekje te nat, geen pen. Ik denk dat Geopatra de mening van velen heeft verwoord: geen log op internet als je niet in het boekje hebt geschreven, maar de legger kan in coulancegevallen toestemming geven om te loggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Karikatuur?

 

Zo maak je er wel een karikatuur van. Het gaat om gevallen waar je wel de cache hebt gevonden en geopend, maar om een of andere reden geen log hebt geschreven: geen boekje, boekje te nat, geen pen. Ik denk dat Geopatra de mening van velen heeft verwoord: geen log op internet als je niet in het boekje hebt geschreven, maar de legger kan in coulancegevallen toestemming geven om te loggen.

 

Je weet waar je heen gaat toch? ..... een cache waarschijnlijk.... en? ...gevonden .... wauw .... maar er zit niks in ???? heb je je voorbereid? ... ach blabla.... (had je een papiertje bij je waarop je iets kan/kon schrijven) ? Zo niet, pech gehad je wil dan dus met alle "geweldige" bedoelingen toch een "zielige" found loggen ?

 

puntje erbij of niet ?

 

Ik heb vanavond 1 puntje verdient omdat ik simpelweg de cache gevonden heb en daarin geschreven heb wie ik ben...

 

Naar mijn idee is en blijft het "GEOCACHEN" iets zoals het vinden van een stash omdat iemand blijkbaar iets heeft gevonden wat bruikbaar en leuk is om als cache te dienen

 

MET DANK AAN ALLE LEGGERS VAN CACHES

 

als je niet KAN schrijven (ach dan kan je ook niet lezen denk ik)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar mijn idee is en blijft het "GEOCACHEN" iets zoals het vinden van een stash omdat iemand blijkbaar iets heeft gevonden wat bruikbaar en leuk is om als cache te dienen

Precies, dat is het idee van geocachen. Het schrijven van een log is niet anders dan een bewijsmiddel, niets meer en niets minder.

Mij gaat het om het vinden van de cache, niet om het schrijven van mijn handtekening. Een voorbeeld: ik heb de cache Linge, GC194EH, in februari gedaan. Eerst de puzzle opgelost en een keer op een zondagochtend er langs. Daar vond ik de cachebehuizing en verder was alles vastgevroren. Helaas geen cache. Na mailcontact met de legger bleek dat de cache ivm de vorst niet te openen was en dat ik de behuizing van een eerder geripte cachekoker had gevonden. Uit mijn beschrijving bleek dat ik de cache op de goede plaats had gezocht. Hij gaf mij toestemming te loggen. Dat heb ik ook gedaan. Ik vind dit absoluut geen zielige log, voel me geen spelbreker en vind niet dat ik onterecht een puntje heb gescoord. De bewoordingen die jij gebruikt vind ik dan ook behoorlijk aanmatigend: pech gehad met je "geweldige" bedoelingen toch een "zielige" found schrijven.

 

Overigens gaat het me helemaal niet om de race om de puntjes. Als ik dat wil, dan kan ik beter een dagje oprapers gaan doen, dan de lange multi's die ik vorige week heb gedaan. Zoals enkelen al hebben opgemerkt: het aantal founds is een simpele functie van de hoeveelheid tijd die je in deze hobby steekt, het moment waarop je begonnen bent en de keuzes die je maakt voor de soort caches die je doet. Het loggen van caches waarbij je naam niet in het logboek staat, maar die je wel hebt gevonden heeft daarop maar een zeer marginale invloed. Op mijn 700 founds gaat het om 4 founds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...