Spring naar bijdragen

Geen Caches Met Verplichte Logvoorwaarden Meer


Aanbevolen berichten

En toch zit er een beetje tegenstrijdigheid in de regels.

Volgens dit stukje zijn bepaalde "challenges" nog wel mogelijk, bijv het loggen van een cache in elke county binnen een staat (zal wel een gemeente zijn o.i.d.) Ik denk zelf aan een 12 provincien cache waarbij de voorwaarde is dat je minimaal 1 cache als gevonden hebt gelogd in alle 12 provincies van Nederland. Dat schijnt nog te mogen!

 

Challenge caches incorporate special logging requirements and are listed as Mystery/Puzzle caches. Typically they require the seeker to have previously met a reasonable geocaching-related qualification (Waymarking and Wherigo qualify too, of course) such as first finding a cache in every county in your state. If you are thinking of creating such a cache, please include a note to the reviewer demonstrating either that you have met the challenge yourself, or that a substantial number of other geocachers would be able to do so.

 

En.. mag op deze basis ook de voorwaarde op mijn weekserie bonuscache nog, namelijk dat je een X aantal van de week caches moet hebben gelogd om de bonuscache te mogen loggen. Dat is namelijk ook een voorwaarde van die soort.

Geocaching gerelateerd (ik neem aan dat ze daarmee bedoelen: het vinden van geocaches en niet zoiets als een maffe hoed opzetten) en mogelijk voor een groot deel van de geocachers.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

En toch zit er een beetje tegenstrijdigheid in de regels.

Volgens dit stukje zijn bepaalde "challenges" nog wel mogelijk, bijv het loggen van een cache in elke county binnen een staat (zal wel een gemeente zijn o.i.d.) Ik denk zelf aan een 12 provincien cache waarbij de voorwaarde is dat je minimaal 1 cache als gevonden hebt gelogd in alle 12 provincies van Nederland. Dat schijnt nog te mogen!

 

Challenge caches incorporate special logging requirements and are listed as Mystery/Puzzle caches. Typically they require the seeker to have previously met a reasonable geocaching-related qualification (Waymarking and Wherigo qualify too, of course) such as first finding a cache in every county in your state. If you are thinking of creating such a cache, please include a note to the reviewer demonstrating either that you have met the challenge yourself, or that a substantial number of other geocachers would be able to do so.

 

En.. mag op deze basis ook de voorwaarde op mijn weekserie bonuscache nog, namelijk dat je een X aantal van de week caches moet hebben gelogd om de bonuscache te mogen loggen. Dat is namelijk ook een voorwaarde van die soort.

Geocaching gerelateerd (ik neem aan dat ze daarmee bedoelen: het vinden van geocaches en niet zoiets als een maffe hoed opzetten) en mogelijk voor een groot deel van de geocachers.

 

Mogen is een groot woord, want je moet vooral ook dit goed lezen

If you are thinking of creating such a cache, please include a note to the reviewer demonstrating either that you have met the challenge yourself, or that a substantial number of other geocachers would be able to do so.

Dan zal mogelijk je eerste voorstel afvallen en je tweede geen probleem vormen.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

En.. mag op deze basis ook de voorwaarde op mijn weekserie bonuscache nog, namelijk dat je een X aantal van de week caches moet hebben gelogd om de bonuscache te mogen loggen. Dat is namelijk ook een voorwaarde van die soort.

Geocaching gerelateerd (ik neem aan dat ze daarmee bedoelen: het vinden van geocaches en niet zoiets als een maffe hoed opzetten) en mogelijk voor een groot deel van de geocachers.

 

Mogen is een groot woord, want je moet vooral ook dit goed lezen

If you are thinking of creating such a cache, please include a note to the reviewer demonstrating either that you have met the challenge yourself, or that a substantial number of other geocachers would be able to do so.

Dan zal mogelijk je eerste voorstel afvallen en je tweede geen probleem vormen.

 

Geopatra.

 

Als hij zelf ook in elke provincie een cache heeft gelogd, lijkt het mij wel te mogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Typically they require the seeker to have previously met a reasonable geocaching-related qualification (Waymarking and Wherigo qualify too, of course) such as first finding a cache in every county in your state.
Even advocaat van de duivel:

 

Is een maand lang geen caches (mogen) loggen een reasonable geocaching-related qualification?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou mooi zijn als het alleen voor absurde voorwaarden zou gelden, maar wie bepaalt dat? Dus dan maar alles over één kam scheren. Het is niet anders.

Je hebt toch altijd nog de keuze als je wil kan je er aan voldoen het hoeft alleen niet meer.

Als je het leuk vind dan zorg je toch dat je er aan voldoet.

bewerkt door jolimama
Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

En.. mag op deze basis ook de voorwaarde op mijn weekserie bonuscache nog, namelijk dat je een X aantal van de week caches moet hebben gelogd om de bonuscache te mogen loggen. Dat is namelijk ook een voorwaarde van die soort.

...

 

Het lijkt me juist dat die voorwaarde bij de weekserie bonus niet mag, want Goedweerloper kan zelf nooit aan de voorwaarde voldoen, want we vinden het not-done om je eigen caches als found te loggen...

Lijkt me een formeel correcte redenering maar misschien wel zijn doel voorbij schieten...

 

Ik ben het overigens helemaal eens met de strekking van de logvoorwaarde wijziging. :sweatdrop:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Typically they require the seeker to have previously met a reasonable geocaching-related qualification (Waymarking and Wherigo qualify too, of course) such as first finding a cache in every county in your state.
Even advocaat van de duivel:

 

Is een maand lang geen caches (mogen) loggen een reasonable geocaching-related qualification?

 

Geocaching related: daar kan je over discussieren, in mijn opinie nee. Het tegendeel eerder.

reasonable: nee, ook niet echt.

 

Daarbij ga je problemen krijgen met "demonstrate that a substantial number of geocachers would be able..." Veel van ons krijgen het niet voor elkaar de GPS een maandje aan de wilgen te hangen.... :sweatdrop:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

En.. mag op deze basis ook de voorwaarde op mijn weekserie bonuscache nog, namelijk dat je een X aantal van de week caches moet hebben gelogd om de bonuscache te mogen loggen. Dat is namelijk ook een voorwaarde van die soort.

Het lijkt me juist dat die voorwaarde bij de weekserie bonus niet mag, want Goedweerloper kan zelf nooit aan de voorwaarde voldoen, want we vinden het not-done om je eigen caches als found te loggen...
Volgens mij mag dat wel hoor, want hij hoeft zijn eigen caches niet gelogd te hebben:
If you are thinking of creating such a cache, please include a note to the reviewer demonstrating either that you have met the challenge yourself, or that a substantial number of other geocachers would be able to do so.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens, gezien de vele geocaches die ter review worden aangeboden en de vele daarvan die weer, soms meerdere malen, teruggestuurd worden, denk ik dat menigeen ook niet even naar de guidelines kijkt als men een cache aan het verzinnen is, maar het gewoon patsboem in elkaar flanst en aanbiedt.

Ik denk dat je hier helemaal gelijk in hebt (ik weet het niet zeker omdat ik niet degene ben die reviewed of z'n caches terugkrijgt omdat ze niet aan voorwaarden voldoen). Maar eigenlijk wel heel raar. Want als je je cache indient, moet je een vinkje zetten bij een bepaalde voorwaarde:

Yes. I have read and understand the guidelines for listing a cache.
En dan is dat laatste gedeelte ook nog eens link naar diezelfde guidelines.

 

En dan wil ik nog even herhalen voor degenen die het nog steeds niet goed hebben gelezen (en omdat het misschien aan de grootte van de letters ligt, schrijf ik in een wat groter type):

Je mag als legger redelijke eisen stellen. Als vinder hoef je daar niet aan te voldoen! Loggen in het boekje is een geldige log op internet die door de legger niet meer verwijderd mag worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens, gezien de vele geocaches die ter review worden aangeboden en de vele daarvan die weer, soms meerdere malen, teruggestuurd worden, denk ik dat menigeen ook niet even naar de guidelines kijkt als men een cache aan het verzinnen is, maar het gewoon patsboem in elkaar flanst en aanbiedt.

Ik denk dat je hier helemaal gelijk in hebt (ik weet het niet zeker omdat ik niet degene ben die reviewed of z'n caches terugkrijgt omdat ze niet aan voorwaarden voldoen). Maar eigenlijk wel heel raar. Want als je je cache indient, moet je een vinkje zetten bij een bepaalde voorwaarde:

Yes. I have read and understand the guidelines for listing a cache.
En dan is dat laatste gedeelte ook nog eens link naar diezelfde guidelines.

 

En dan wil ik nog even herhalen voor degenen die het nog steeds niet goed hebben gelezen (en omdat het misschien aan de grootte van de letters ligt, schrijf ik in een wat groter type):

Je mag als legger redelijke eisen stellen. Als vinder hoef je daar niet aan te voldoen! Loggen in het boekje is een geldige log op internet die door de legger niet meer verwijderd mag worden.

 

Even mijn bril afzetten, want dit kan ik zonder ook wel lezen.....Dan lijkt het mij geen eis meer. Eerder een verzoek waar niet aan voldaan hoeft te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

;) Gelukkig al die vervelende logvoorwaarden eindelijk ook de prullenbak in. Ik zoek nu alleen nog een paar cachers die voor me willen gaan kanoen, abseilen, klimmen, duiken, lange afstanden gaan lopen/rijden, grotten bezoeken en andere uitdagingen niet uit de weg gaan en me dan de cache even kunnen aangeven. Misshien zijn er ook nog cachers die wat eindcoords met me willen uitwisselen van de wat moeilijkere caches omdat ik anders zo moet nadenken. Eventueel is het ook mogelijk een stapeltje stickers te krijgen om deze in de boekjes en rolletjes te plakken voor als ik even geen tijd heb.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens, gezien de vele geocaches die ter review worden aangeboden en de vele daarvan die weer, soms meerdere malen, teruggestuurd worden, denk ik dat menigeen ook niet even naar de guidelines kijkt als men een cache aan het verzinnen is, maar het gewoon patsboem in elkaar flanst en aanbiedt.

Ik denk dat je hier helemaal gelijk in hebt (ik weet het niet zeker omdat ik niet degene ben die reviewed of z'n caches terugkrijgt omdat ze niet aan voorwaarden voldoen). Maar eigenlijk wel heel raar. Want als je je cache indient, moet je een vinkje zetten bij een bepaalde voorwaarde:

Yes. I have read and understand the guidelines for listing a cache.
En dan is dat laatste gedeelte ook nog eens link naar diezelfde guidelines.

 

En dan wil ik nog even herhalen voor degenen die het nog steeds niet goed hebben gelezen (en omdat het misschien aan de grootte van de letters ligt, schrijf ik in een wat groter type):

Je mag als legger redelijke eisen stellen. Als vinder hoef je daar niet aan te voldoen! Loggen in het boekje is een geldige log op internet die door de legger niet meer verwijderd mag worden.

 

Even mijn bril afzetten, want dit kan ik zonder ook wel lezen.....Dan lijkt het mij geen eis meer. Eerder een verzoek waar niet aan voldaan hoeft te worden.

Yep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens, gezien de vele geocaches die ter review worden aangeboden en de vele daarvan die weer, soms meerdere malen, teruggestuurd worden, denk ik dat menigeen ook niet even naar de guidelines kijkt als men een cache aan het verzinnen is, maar het gewoon patsboem in elkaar flanst en aanbiedt.

Ik denk dat je hier helemaal gelijk in hebt (ik weet het niet zeker omdat ik niet degene ben die reviewed of z'n caches terugkrijgt omdat ze niet aan voorwaarden voldoen). Maar eigenlijk wel heel raar. Want als je je cache indient, moet je een vinkje zetten bij een bepaalde voorwaarde:

Yes. I have read and understand the guidelines for listing a cache.
En dan is dat laatste gedeelte ook nog eens link naar diezelfde guidelines.

 

Misschien kun je in je eigen lijst, waar veel beginnende cacheleggers dankbaar gebruik van maken, ook deze wijzigingen met bv. in rood oid en NEW ervoor, zoals die hier genoemd worden opnemen ?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

En.. mag op deze basis ook de voorwaarde op mijn weekserie bonuscache nog, namelijk dat je een X aantal van de week caches moet hebben gelogd om de bonuscache te mogen loggen. Dat is namelijk ook een voorwaarde van die soort.

Geocaching gerelateerd (ik neem aan dat ze daarmee bedoelen: het vinden van geocaches en niet zoiets als een maffe hoed opzetten) en mogelijk voor een groot deel van de geocachers.

 

Mogen is een groot woord, want je moet vooral ook dit goed lezen

If you are thinking of creating such a cache, please include a note to the reviewer demonstrating either that you have met the challenge yourself, or that a substantial number of other geocachers would be able to do so.

Dan zal mogelijk je eerste voorstel afvallen en je tweede geen probleem vormen.

 

Geopatra.

 

Als hij zelf ook in elke provincie een cache heeft gelogd, lijkt het mij wel te mogen.

 

Ik mis Friesland nog. Maar het lijkt mij wel een redelijke, geocaching gerelateerde, en voor veel mensen mogelijke voorwaarde. "Substantial" betekent niet de meerderheid, maar iets van een behoorlijk aantal. Bijv. 100 cachers in Nederland lijkt mij aardig "substantial". Die interpretatie zal ik aan Kruimel laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel jammer dat deze cache met een ludieke voorwaarde nu wel gedoemd is te verdwijnen (of in ieder geval de logvoorwaarde)

Walddusche

 

Da's wel jammer! Hilarisch.

Wat mij betreft zouden de reviewers gewoon wat meer vrijheid mogen hebben in hun beslissing hieromtrent.

 

Niet werkbaar, ik weet 't.

 

 

Het zou mooi zijn als het alleen voor absurde voorwaarden zou gelden, maar wie bepaalt dat? Dus dan maar alles over één kam scheren. Het is niet anders.

Je hebt toch altijd nog de keuze als je wil kan je er aan voldoen het hoeft alleen niet meer.

Als je het leuk vind dan zorg je toch dat je er aan voldoet.

 

Ik wou er alleen maar mee zeggen dat het wel een beetje jammer is van de caches met een ludieke voorwaarde. De Walddusche leefde juist van het feit dat er die logvoorwaarde aan vastzat. De cache wordt door meer dan 250 cachers gevolgd. Alleen maar om te kijken wat sommige er voor over hadden om hem te mogen loggen. Zelfs in de winter liepen er mensen met een jerrycan om te kunnen douchen.

 

 

En.. mag op deze basis ook de voorwaarde op mijn weekserie bonuscache nog, namelijk dat je een X aantal van de week caches moet hebben gelogd om de bonuscache te mogen loggen. Dat is namelijk ook een voorwaarde van die soort.

Geocaching gerelateerd (ik neem aan dat ze daarmee bedoelen: het vinden van geocaches en niet zoiets als een maffe hoed opzetten) en mogelijk voor een groot deel van de geocachers.

 

Mogen is een groot woord, want je moet vooral ook dit goed lezen

If you are thinking of creating such a cache, please include a note to the reviewer demonstrating either that you have met the challenge yourself, or that a substantial number of other geocachers would be able to do so.

Dan zal mogelijk je eerste voorstel afvallen en je tweede geen probleem vormen.

 

Geopatra.

 

Als hij zelf ook in elke provincie een cache heeft gelogd, lijkt het mij wel te mogen.

 

Ik mis Friesland nog. Maar het lijkt mij wel een redelijke, geocaching gerelateerde, en voor veel mensen mogelijke voorwaarde. "Substantial" betekent niet de meerderheid, maar iets van een behoorlijk aantal. Bijv. 100 cachers in Nederland lijkt mij aardig "substantial". Die interpretatie zal ik aan Kruimel laten.

Tja, waar leg je de grens van substantial. Wat voor de één een makkie is om te doen, is voor de ander niet haalbaar binnen een redelijk (ook hier geldt: wie bepaalt wat redelijk is) kader. Persoonlijk vind ik dat je een cache moet kunnen doen als je hem wilt doen en niet wanneer de legger vindt dat je eerst een bepaalde status moet hebben gehaald. Als het een puzzel betreft die te pittig is voor een cacher, jammer dan.

Maar een cache met een voorwaarde is iets heel anders.

Een bonus van een serie is ook prima. Als je dan wilt dat je cache alleen door mensen worden gelogd die b.v. 12 provincies hebben bezocht, dan moet je zelf voor een serie in die 12 provincies zorgen. Of een samenwerkingsverband opzetten en onder die naam de caches publiceren.

 

Maar in principe ben ik het volledig met de nieuwe guidelines eens.

 

Offtopic: heel fijn dat deze discussie op gang is gezet, en dat het een constructieve discussie is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...