Spring naar bijdragen

Geen Caches Met Verplichte Logvoorwaarden Meer


Aanbevolen berichten

Wat mij betreft einde van de TB-hotels ed => je kunt ze eigenlijk best maar archiveren !

 

Geopatra.

Een TB/coin-hotel is toch bedoelt als (redelijk) makkelijk te vinden cache langs een doorgaande route waar je TB's en coins in kunt plaatsen die graag verder willen gaan dan het gebied waar jij als cacher de komende tijd gaat cachen? Of heb ik dit nu fout en waren ze bedoelt als verzamel zo veel mogelijk coins en maak het zo moeilijk mogelijk om ze weer uit de cache te halen? (Dit laatste heb ik er bewust wat overdreven neergezet, omdat het wel duidelijk is dat dat nooit de bedoeling is geweest)

 

En tuurlijk kun je er een verzoek bij plaatsen om er minimaal 1 (of 6) coins / TB's in te laten (is volledig volgens de regels), maar een cacher kan er dan voor kiezen om zich daar niet aan te houden. Al zou ik het wel flauw vinden om b.v. alle coins / TB's uit een hotel mee te nemen zonder er ook maar 1 voor terug te doen. Flauw voor de eigenaar en flauw voor de volgende cacher die langs zou komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat mij betreft einde van de TB-hotels ed => je kunt ze eigenlijk best maar archiveren !

 

Geopatra.

Een TB/coin-hotel is toch bedoelt als (redelijk) makkelijk te vinden cache langs een doorgaande route waar je TB's en coins in kunt plaatsen die graag verder willen gaan dan het gebied waar jij als cacher de komende tijd gaat cachen? Of heb ik dit nu fout en waren ze bedoelt als verzamel zo veel mogelijk coins en maak het zo moeilijk mogelijk om ze weer uit de cache te halen? (Dit laatste heb ik er bewust wat overdreven neergezet, omdat het wel duidelijk is dat dat nooit de bedoeling is geweest)

 

En tuurlijk kun je er een verzoek bij plaatsen om er minimaal 1 (of 6) coins / TB's in te laten (is volledig volgens de regels), maar een cacher kan er dan voor kiezen om zich daar niet aan te houden. Al zou ik het wel flauw vinden om b.v. alle coins / TB's uit een hotel mee te nemen zonder er ook maar 1 voor terug te doen. Flauw voor de eigenaar en flauw voor de volgende cacher die langs zou komen.

 

Nmm. is een TB/coin-hotel niets meer en niets minder dan een cache waar je ipv. goodies TB's en coins in achterlaat. Met een aanvullende logvoorwaarde.

Niets meer en niets minder.

 

Nu de aanvullende logvoorwaarde verdwenen is, is er geen reden voor bestaan meer aangezien de TB's en coins in iedere andere cache geplaatst kunnen worden.

 

(En met discoveren van TB/coins heb ik sowieso al helemaal niets.

Ik zelf vind een TB/coin loggen pas interessant als ik hem persoonlijk uit een gevonden cache heb gevist. Discoveren is slappe hap nmm. .)

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus alleen omdat je je niet meer aan de voorwaarde hoeft te houden, kun je ze net zo goed deleten? Elke cachers had ook toen de voorwaarde nog gelde de cache gewoon leeg kunnen halen of zich er aan houden. Het enige verschil nu is dat de voorwaarde een verzoek is geworden. De cacher bepaalt zelf of hij de cache leeg haalt of ruilt, of dit nou een voorwaarde is die niet te controleren valt of een verzoek. Het is flauwekul om ze te verwijderen.

 

Als de cacher sportief is (en dat zijn de meeste) is er geen reden om dit soort caches compleet te verwijderen.

bewerkt door Nijen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels weten we wel wat jou mening is Geopatra.

Mijn mening is dat je dat niet in elk topic wat maar even over kwaliteit/plaatsing enzovoort gaat hoeft te ventileren.

Zo irritant als jij oppikkers vind, zo irritant vind ik dat gezeur erover.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij betreft einde van de TB-hotels ed => je kunt ze eigenlijk best maar archiveren !

 

Geopatra.

Een TB/coin-hotel is toch bedoelt als (redelijk) makkelijk te vinden cache langs een doorgaande route waar je TB's en coins in kunt plaatsen die graag verder willen gaan dan het gebied waar jij als cacher de komende tijd gaat cachen? Of heb ik dit nu fout en waren ze bedoelt als verzamel zo veel mogelijk coins en maak het zo moeilijk mogelijk om ze weer uit de cache te halen? (Dit laatste heb ik er bewust wat overdreven neergezet, omdat het wel duidelijk is dat dat nooit de bedoeling is geweest)

 

En tuurlijk kun je er een verzoek bij plaatsen om er minimaal 1 (of 6) coins / TB's in te laten (is volledig volgens de regels), maar een cacher kan er dan voor kiezen om zich daar niet aan te houden. Al zou ik het wel flauw vinden om b.v. alle coins / TB's uit een hotel mee te nemen zonder er ook maar 1 voor terug te doen. Flauw voor de eigenaar en flauw voor de volgende cacher die langs zou komen.

 

Zo zie ik het ook. Wat mij (voor mij) betreft veranderd er niks voor TB Hotels. Ik heb me eigenlijk nooit aan de voorwaarden daarvan gehouden. Wel haalde ik er nooit meer dan 1 uit (meestal, tenzij ik aan heel specifieke voorwaarden van de TB kon voldoen). En meestal liet/laat ik de laatste erin zitten als ik niks te ruilen bij me heb/had.

 

En inderdaad, handig om snel een TB naar een ver(de)re bestemming op weg te helpen.

 

En ergens wel jammer dat sommige geocache gerelateerde voorwaarden niet meer mogen. En een voorwaarde zoals bv maand niet loggen is niet geocaching gerelateerd wat mij betreft.

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels weten we wel wat jou mening is Geopatra.

Mijn mening is dat je dat niet in elk topic wat maar even over kwaliteit/plaatsing enzovoort gaat hoeft te ventileren.

Zo irritant als jij oppikkers vind, zo irritant vind ik dat gezeur erover.

 

Ik deel de mening van Geopatra, en het kan maar niet vaak genoeg gezecht worden.

 

Helaas is die groep die ook deze mening deelt aardig aan het uitsterven mede door dit soort opmerkingen, zo sterft langzaam het geocachen uit en degradeert het spelletje in een puntjes rees voor de snelle puntjes rapers.

 

Het fenomeen teebee hotel , en vooral die tuindingen, word in stand gehouden door mensen die (geheel in de geest van deze tijd) makkelijk teebees en coins willen discufferen zonder de doelstelling van de teebee ,het verplaatsen, in ere te houden, er zijn maar weinig (geen?) teebee hotel eigenaren die er echt moeite voor over hebben om ze echt te verplaatsen.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enige wat er nu bereikt wordt is dat er weer een topic verzand in de discussie hoe het moet terwijl het heel ergens anders overgaat.

Prima, dat het niet vaak genoeg gezegd kan worden, maar dan wel in de topics die over kwaliteit gaan, die er al genoeg zijn.

bewerkt door Team Nessa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

:angry: Gelukkig al die vervelende logvoorwaarden eindelijk ook de prullenbak in. Ik zoek nu alleen nog een paar cachers die voor me willen gaan kanoen, abseilen, klimmen, duiken, lange afstanden gaan lopen/rijden, grotten bezoeken en andere uitdagingen niet uit de weg gaan en me dan de cache even kunnen aangeven. Misshien zijn er ook nog cachers die wat eindcoords met me willen uitwisselen van de wat moeilijkere caches omdat ik anders zo moet nadenken. Eventueel is het ook mogelijk een stapeltje stickers te krijgen om deze in de boekjes en rolletjes te plakken voor als ik even geen tijd heb.

 

Ik moest hem even een paar keer nalezen, om te snappen wat je nou precies wilde zeggen.

Ik denk dat je doelt op de discussie die wij tweeen hier onlangs over hadden.

 

De laatste tijd doen Mighty Moose en ik de eehhh zeg maar "fysiek wat uitdagender" caches.

 

Daar komt wat klim en soms abseilwerk bij kijken. Wat kanoen en zelfs in een bivakzak bovenop een berg in de sneeuw slapen.

De meeste leggers van deze caches, vinden dat je deze pas mag loggen, als je zelf daadwerkelijk die uitdaging bent aangegaan.

 

Je moet dus, middels een foto of anderszins "bewijzen" dat JIJ die logt, ook daadwerkelijk erheen bent gekanoed, aan dat touw hebt gehangen, in de sneeuw hebt geslapen. Anders zou het natuurlijk te simpel zijn, immers: Je trekt met 20 man eropuit. Er gaat er eentje de grot in, de berg op, de kano in enz. om de cache op te halen die brengt hem naar bijv. die 20 beneden, boven, buiten, aan de kant, whatever. (ik roep maar wat: een uuhhh... onderwatercache? 2 duikers? 20 loggers?)

 

Maar goed, sommige leggers willen dus bewijs dat jij ZELF die cache hebt gevonden, met een foto, o.i.d.

 

Dat mag dus nu niet meer? Dus kunnen we massaal 2x 5 sterrencaches gaan loggen, als we er maar eentje zo gek kunnen krijgen om om met ons mee te gaan en even die cache van die rots af te plukken, of uit die grot of wat dan ook?

Mmmm... daar zou je met een man of 20 zelfs nog iemand voor kunnen inhuren. Hoeft niet eens een Geocacher te zijn.

Maar dat wordt denk ik niet bedoeld.

 

Absurde logvoorwaarden? afschaffen natuurlijk, maar dit valt mijns inziens toch zeker wel onder "geocache gerelateerde voorwaarden"

Dus Mighty Moose: ik denk dat we ons hierover geen zorgen hoeven te maken.

Volgens mij mag dit soort voorwaarden, zeg maar "bewijsmateriaal" nog steeds.

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels weten we wel wat jou mening is Geopatra.

Mijn mening is dat je dat niet in elk topic wat maar even over kwaliteit/plaatsing enzovoort gaat hoeft te ventileren.

Zo irritant als jij oppikkers vind, zo irritant vind ik dat gezeur erover.

 

Je kunt beginnen te lezen wat ik schrijf , want ik heb met geen woord of zelfs maar een letter de term kwaliteit in de mond genomen.

Het enige wat ik betoog is dat hetgeen TB-hotels onderscheidt van gewone geocaches nu is opgeheven en daarmee nmm. de doelstelling van dat soort caches. Dan kunnen ze dus weg, want TB's ed. kun je in iedere cache droppen en ook daar is er sprake van een ongeschreven vorm van beleefdheid waar niemand zich aan hoeft te houden.

 

Verder heb je ook nooit andere artikelen van mij goed gelezen, want ik ben helemaal niet tegen oppikkers.Ook nooit geweest !

 

Kortom: jammer dat iemand ,die meent een mening over de uitgedragen iedeeen van een ander te hebben - zonder zich ooit goed te orienteren over de juiste inhoud van die ideeen - zo nodig dit soort kritiek meent te moeten uiten.

Ik geloof dat ze dat vooroordelen noemen .

 

Verder zal ik hierover in dit lijntje niet meer reageren om on topic te blijven en flaimen te voorkomen.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat mag dus nu niet meer? Dus kunnen we massaal 2x 5 sterrencaches gaan loggen, als we er maar eentje zo gek kunnen krijgen om om met ons mee te gaan en even die cache van die rots af te plukken, of uit die grot of wat dan ook?

Mmmm... daar zou je met een man of 20 zelfs nog iemand voor kunnen inhuren. Hoeft niet eens een Geocacher te zijn.

Maar dat wordt denk ik niet bedoeld.

 

Dergelijke dingen gebeuren toch al massaal: altijd als er in groepjes wordt gecached en op ieder evenement !

 

Niets nieuws en bijzonders dus TP.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dergelijke dingen gebeuren toch al massaal: altijd als er in groepjes wordt gecached en op ieder evenement !

 

Niets nieuws en bijzonders dus TP.

 

Geopatra.

 

Nee, daar ben ik me allang van bewust, hoor. Alle cachers die bijvoorbeeld Comomeer hebben gelogd hebben ook heus niet gedoken. En dat vind ik dus jammer.

 

Dat is dus precies de reden, waarom sommige cacheleggers een logvoorwaarde inbouwen in de vorm van bijv. een actiefoto eisen van de logger.

Ik mag toch hopen dat dat soort voorwaarden behouden blijft.

 

Niet dat voor mij de uitdaging daardoor minder wordt, maar ik vind het wel een devaluatie van een cache als iedereen die maar een logboekje toegesmeten krijgt, deze ook kan loggen.

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dergelijke dingen gebeuren toch al massaal: altijd als er in groepjes wordt gecached en op ieder evenement !

 

Niets nieuws en bijzonders dus TP.

 

Geopatra.

 

Nee, daar ben ik me allang van bewust, hoor. Alle cachers die bijvoorbeeld Comomeer hebben gelogd hebben ook heus niet gedoken. En dat vind ik dus jammer.

 

Dat is dus precies de reden, waarom sommige cacheleggers een logvoorwaarde inbouwen in de vorm van bijv. een actiefoto eisen van de logger.

Ik mag toch hopen dat dat soort voorwaarden behouden blijft.

 

Niet dat voor mij de uitdaging daardoor minder wordt, maar ik vind het wel een devaluatie van een cache als iedereen die maar een logboekje toegesmeten krijgt, deze ook kan loggen.

 

Op die manier vind ik zeker dat een logvoorwaarde een toegevoegde waarde heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dergelijke dingen gebeuren toch al massaal: altijd als er in groepjes wordt gecached en op ieder evenement !

 

Niets nieuws en bijzonders dus TP.

 

Geopatra.

 

Nee, daar ben ik me allang van bewust, hoor. Alle cachers die bijvoorbeeld Comomeer hebben gelogd hebben ook heus niet gedoken. En dat vind ik dus jammer.

 

Dat is dus precies de reden, waarom sommige cacheleggers een logvoorwaarde inbouwen in de vorm van bijv. een actiefoto eisen van de logger.

Ik mag toch hopen dat dat soort voorwaarden behouden blijft.

 

Niet dat voor mij de uitdaging daardoor minder wordt, maar ik vind het wel een devaluatie van een cache als iedereen die maar een logboekje toegesmeten krijgt, deze ook kan loggen.

 

Gezien de omschrijving van de nieuwe regel lijkt het me ook zeker onder geocache gerelateerde voorwaarden te vallen die voor de eigenaar - anders lag de cache daar niet - zelf doenlijk is.

Zou geen probleem moeten zijn dus.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij betreft einde van de TB-hotels ed => je kunt ze eigenlijk best maar archiveren !

 

Geopatra.

Een TB/coin-hotel is toch bedoelt als (redelijk) makkelijk te vinden cache langs een doorgaande route waar je TB's en coins in kunt plaatsen die graag verder willen gaan dan het gebied waar jij als cacher de komende tijd gaat cachen? Of heb ik dit nu fout en waren ze bedoelt als verzamel zo veel mogelijk coins en maak het zo moeilijk mogelijk om ze weer uit de cache te halen? (Dit laatste heb ik er bewust wat overdreven neergezet, omdat het wel duidelijk is dat dat nooit de bedoeling is geweest)

 

En tuurlijk kun je er een verzoek bij plaatsen om er minimaal 1 (of 6) coins / TB's in te laten (is volledig volgens de regels), maar een cacher kan er dan voor kiezen om zich daar niet aan te houden. Al zou ik het wel flauw vinden om b.v. alle coins / TB's uit een hotel mee te nemen zonder er ook maar 1 voor terug te doen. Flauw voor de eigenaar en flauw voor de volgende cacher die langs zou komen.

 

Zo zie ik het ook. Wat mij (voor mij) betreft veranderd er niks voor TB Hotels. Ik heb me eigenlijk nooit aan de voorwaarden daarvan gehouden. Wel haalde ik er nooit meer dan 1 uit (meestal, tenzij ik aan heel specifieke voorwaarden van de TB kon voldoen). En meestal liet/laat ik de laatste erin zitten als ik niks te ruilen bij me heb/had.

 

En inderdaad, handig om snel een TB naar een ver(de)re bestemming op weg te helpen.

 

En ergens wel jammer dat sommige geocache gerelateerde voorwaarden niet meer mogen. En een voorwaarde zoals bv maand niet loggen is niet geocaching gerelateerd wat mij betreft.

 

Jan

 

Ze mogen niet meer geeist worden, je hebt een keuze.

En ik denk dat ze best er bij kunnen zijn maar dan meer als een extra vrijwillige opgave.

En dan kan een ieder kijken wat ze willen, ik denk dat er best veel mensen zijn die het leuk vinden om zich aan die voorwaarden te houden.

Maar als je een maand niet hebt (kunnen) cachen wil je dan zo een cache lopen?

Zijn die cachen het waard om een maand niet te cachen?

Een gekke foto maken, ja daar kan ik de lol wel van inzien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...