Spring naar bijdragen

Geen Caches Met Verplichte Logvoorwaarden Meer


Aanbevolen berichten

O.a. @de kolonisten: Er zit verschil tussen hoeven en moeten. De vraag blijft als er gevraagd wordt om een foto oid te plaatsen, of het dan moeite kost om dat te doen. Moeten niet, mogen wel. Maar gezien als logvoorwaarde, om anders wel of niet te mogen loggen, gaat met ingang van vandaag niet meer op.

 

Ik ben bang dan lang niet iedere cache-eigenaar de wijziging meekrijgt (lang niet iedere geocacher en lang niet iedere cache-eigenaar komt op het forum, op welk forum dan ook) en dat er dus veel "gezeur" gaat komen. En ik heb geen zin steeds politieagent te spelen. Degene die zich benadeeld voelt moet maar contact zoeken met Amerika. Lijkt me :thumbup:

 

Trouwens, gezien de vele geocaches die ter review worden aangeboden en de vele daarvan die weer, soms meerdere malen, teruggestuurd worden, denk ik dat menigeen ook niet even naar de guidelines kijkt als men een cache aan het verzinnen is, maar het gewoon patsboem in elkaar flanst en aanbiedt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

En men mag weer aan de reviewer hun motivatie uitleggen VIA EEN REVIEWERNOTE en niet via email. Het blijft dat als men voor een Multi oid (t)huiswerk moet doen, het altijd een mystery is. Altijd totdat gc.com er weer wat anders op verzint natuurlijk :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo gaat lekker dan, dus al die virtual caches gaan nu verdwijnen?

 

Virtuals en Earthcaches, waar immers geen fysiek logboekje aanwezig is, zijn uitgezonderd van deze nieuwe regel.

Greetz, Bloodwoosj.

 

Lekker duidelijk weer dus :thumbup:

bewerkt door eser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

en een virtual met een logvoorwaarde van :als ik denk dat deze log van overseas komt verwijder ik de log ????

in memory of

 

mag dat dan wel? :thumbup:

 

eerst een bevestiging gehad dat hij oke was :thumbup: en dan 3 maanden later mijn log verwijderd ??? :thumbup:

 

beetje vreemd

ik heb de owner gemaild maar krijg geen reactie.

 

Your log entry for the listing In Memory of... (Virtual Cache) was deleted by Pipesville at 4/2/2009 6:09:36 PM

 

helaas heb ik het oke mailtje niet meer omdat ik op een nieuwe pc werk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar laat die Earth Cache's gewoon met rust. In principe zouden dat allemaal mooie plekjes moeten zijn, dus toch een leuke aanvulling op de kwaliteit.

 

In principe zouden alle geocache plekjes mooie plekjes moeten zijn :thumbup: .

 

 

Goed te zien dat die gekke regel over logvoorwaarden nu verdwijnt. We komen nu terug op een versimpeling (en mijns inziens verbetering) van de regels: cacheboekje beschrijven = found loggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat niet over virtuals, het gaat niet over earthcaches, het gaat over de caches die het laatste jaar tevoorschijn kwamen, die het type Mystery kregen omdat de eigenaar logvoorwaarden verzon.

 

Het waren soms traditional os multis waarbij de eigenaar voorwaarden verzon om ze te mogen loggen. Dan werd het "automatisch" een mystery. Dat is dus nu voorbij.

 

Nogmaals, de oude virtuals en de earthcaches blijven zoals ze waren. De oude virtuals zijn grandfathered wat betekent dat ze mogen blijven zoals ze zijn. Ook met de logvoorwaarden die deze oude caches van voor november 2000 hadden.

 

Het gaat dus alleen maar om een aantal caches die niet het type virtual hebben, niet het type earthcache hebben en meestal een mystery zijn alleen vanwege het hebben van logvoorwaarden. Bij deze caches is, het hebben van een logvoorwaarde, geen voorwaarde meer, mits je de cache gevonden hebt en het logboekje ingevuld hebt.

 

Misschien de guidelines eens lezen of de vertaling van de topicstarter?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Logvoorwaarden bestaan niet meer. Vinden en ter plekke loggen = loggen als gevonden op internet. Alleen voor de caches van het afgelopen half jaar toen caches met logvoorwaarden = mystery, werden toegestaan. Dat is nu afgelopen en de regel wordt zelfs teruggedraaid. Degene die een geocache heeft met een logvoorwaarde mag nu zijn cachepagina editen en de voorwaardes eruit halen omdat ze niet meer mogen. Daarbij een verzoek aan de eigenaren van deze caches om de reviewer te vragen de cachetype aan te passen. Immers, een cache met een logvoorwaarde moest vallen onder de mystery, al was het een multi, al was he een traditional.

 

Zo, nu mezelf vaak genoeg herhaald. Degene die het nu nog niet snappen mogen een mailtje sturen naar geocaching.com en de vraag in het Engels gaan stellen. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil in elk geval bij deze mijn waardering uitspreken bij deze verbetering. Al die rare voorwaarden begonnen nogal wildgroei te vertonen; laat het spelletje lekker blijven wat het was: je zoekt een container, zet je krabbel, en daarmee is de kous af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, nu mezelf vaak genoeg herhaald. Degene die het nu nog niet snappen mogen een mailtje sturen naar geocaching.com en de vraag in het Engels gaan stellen. :thumbup:

Kun je het nog één keertje uitleggen :thumbup:

 

En dan graag in het Drents :thumbup:

 

Nee hoor geintje. Fijn dat de regels zijn aangepast. Vooral wordt gewaardeerd dat de topicstarter de neiuwe regels hier heeft gepost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel jammer dat deze cache met een ludieke voorwaarde nu wel gedoemd is te verdwijnen (of in ieder geval de logvoorwaarde)

Walddusche

Maar wel goed dat de caches met absurde logvoorwaarden verdwijnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik haat regeltjes. Ik doe gewoon caches die ik leuk vind, uitdagend vind, en waar ik de tijd in wil steken. Het is aan de maker hoe hij zijn cache opzet, toch?

Nee dus. Je speelt het spel bij geocaching.com en volgens hun regels. De maker van een cache dient zich aan die spelregels te houden. Doet hij dat niet, komt zijn geocache niet online. Verandert hij de geocache na het online komen en de geocache voldoet da niet meer aan de voorwaarden, dan zal de reviewer, als hij er op gewezen wordt, de geocache terugtrekken.

 

Het is inderdaad hun spel en hun regels en inderdaad kunnen ze de regels van het spel wijzigen. Wel vind ik het jammer dat zo'n nieuwe regel ook geldt voor reeds bestaande caches, en niet alleen voor nog te publiceren caches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou mooi zijn als het alleen voor absurde voorwaarden zou gelden, maar wie bepaalt dat? Dus dan maar alles over één kam scheren. Het is niet anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...