Spring naar bijdragen

Ge'Odeur


Twin Peaks

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Maar dat is eigenlijk niet de issue, waar het me om gaat is, dat de cachelegger kritische notes en DNF's zomaar verwijdert en vervolgens een note plaatst dat negatieve logs verwijderd worden en je daar dus verder geen verweer tegen hebt.

Ze hebben namelijk het recht om logs te verwijderen. En dat vind ik dus raar.

Volgens mij mag je alleen aanvullende voorwaarden stellen aan de log als het een 'Mysterie' cache is. Bij een gewone Traditional (die het naar ik aanneem is) mogen geen extra voorwaarden gesteld worden.

(Even afgezien van oneerbiedig taalgebruik, etc)

Ook een negatieve log moet dus gewoon geaccepteerd worden. Wil de cachelegger het anders dan zal hij deze opnieuw moeten laten reviewen voor een nieuw type....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een bookmarklist aan: Twin Peaks Zwarte Lijst

 

Zou ook kunnen, maar niet iedereen maakt gebruik van bookmarklists.

 

Een Ge'Odeur op je pagina zou de cachelegger aan het denken moeten zetten om de cache (of de volgende) te proberen iets aantrekkelijker te maken. :)

 

Wat er nu gebeurt is dat een cachelegger trots is op zijn Geo'd Or (en terecht)

 

Het kan volgens mij ook geen kwaad als een cachelegger zich bij een aantal slechte waarderingen eens achter de oren krabt. :)

 

Tja, ik ben bang dat sommige Geo d´Or caches tevens voorzien gaan worden van een Ge´odeur. Het blijft immers de willekeur van iedere cacher om oprecht een beoordeling te geven of n.a.v. vriendjespolitiek. Negatieve logjes bij een cache zijn nooit leuk, maar indien goed onderbouwd moet men wel kunnen openstaan voor kritiek. Een log verwijderen zonder dat er over gemaild is zou ik nooit doen. Je kunt als cache eigenaar ook direct een note plaatsen na die negatieve log met jou bevindingen erin.

Maar eigenlijk zie ik alle prutcacheleggers, zeikzakken en zielepoten het liefst vertrekken en een andere hobby beginnen :rolleyes: . Zo, dat was mijn positieve bijdrage :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er niet voor, ook niet voor het sterrensysteem. Want er geldt nog steeds: wat de één een prutcache vindt, kan een ander wel mooi vinden. Dus niet doen lijkt me. Straks worden caches met nul sterren niet meer gedaan, omdat persoon A t/m P een nul hebben gegeven. Q besluit em om deze reden niet te doen, maar mist misschien wel een voor hem hele mooie cache.

Volgens mij werkt dit systeem al een poosje bij de anwb wat betreft campings.

Elke kampeerder mag zijn mening geven over de door hem of haar bezochte camping.

wanneer ik een camping zoek kan ik deze meningen lezen en er mee doen wat ik wil.

Volgens mij zijn er nog geen camping`s gesloten door te weinig bezoekers.

Iedereen zoekt wat anders in een camping en zo is het ook met een cache. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er niet voor, ook niet voor het sterrensysteem. Want er geldt nog steeds: wat de één een prutcache vindt, kan een ander wel mooi vinden. Dus niet doen lijkt me. Straks worden caches met nul sterren niet meer gedaan, omdat persoon A t/m P een nul hebben gegeven. Q besluit em om deze reden niet te doen, maar mist misschien wel een voor hem hele mooie cache.

Volgens mij werkt dit systeem al een poosje bij de anwb wat betreft campings.

Elke kampeerder mag zijn mening geven over de door hem of haar bezochte camping.

wanneer ik een camping zoek kan ik deze meningen lezen en er mee doen wat ik wil.

Volgens mij zijn er nog geen camping`s gesloten door te weinig bezoekers.

Iedereen zoekt wat anders in een camping en zo is het ook met een cache. :rolleyes:

 

Lieve mensen stop nou met het bedenken van al die regels, het is al een paar keer gezegd dit soort dingen zijn subjectief...... met alle gevolgen vandien.

Als je een cache niet wilt lopen als je de logjes gelezen hebt dan loop je hem gewoon niet, er zijn er nu meer als 4500... en opnieuw jou mening is mijn mening niet. Dus als ik het ruk vindt kan jij het wel leuk vinden. Geo d'or is leuk maar ik laat me er niet door leiden! Ik zoek mijn eiegn caches uit om te lopen en als het niest is dan jammer, had ik beter moeten kijken. :cry:

bewerkt door Track_leader
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijstjes, controles, het lijkt me zonde van ieders tijd en inspanning. Straks moet ik ook nog op die lijst gaan kijken voor ik op pad ga :rolleyes: . En hoeveel zijn het er? Als ik van bijvoorbeeld 100 caches er 2 of 3 bij zijn die echt niets zijn, betekent het dat die andere 97 nog meer door mij gewaardeerd worden :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elke kampeerder mag zijn mening geven over de door hem of haar bezochte camping.

wanneer ik een camping zoek kan ik deze meningen lezen en er mee doen wat ik wil.

Volgens mij zijn er nog geen camping`s gesloten door te weinig bezoekers.

Iedereen zoekt wat anders in een camping en zo is het ook met een cache. :rolleyes:

 

Die optie hadden wij allang: in de logs.

Daar kon je alle ervaringen lezen, zowel positieve als negatieve.

Maar als die plompverloren verwijderd worden?

 

Track Leader zegt dit:

Als je een cache niet wilt lopen als je de logjes gelezen hebt dan loop je hem gewoon niet!

 

Dat is dus het punt: deze ga je doen omdat je alleen maar positieve logs leest (alle negatieve worden immers verwijderd?)

Hoe eerlijk is dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet vinden cq in tuin vergissen is er niet bij als ik het kaartje bekijk

 

Dit huis dus

 

1. Dit kaartje heb ik niet in mijn GPS zitten als ik van mijn werk naar huis rijd.

2. Gek genoeg staat de groene pijl niet altijd op dezelfde plek (huh?) toen ik gistermiddag op het werk naar het kaartje keek, stond de pijl meer naar de voortuin.

 

In het veld ga ik dus altijd op mijn GPS af (ik heb me laten vertellen dat dat betrouwbaarder is?)

Dat is dus blijkbaar niet zo, want "in the field" kwam ik een dik huis meer naar links uit (naar boven op het kaartje)

misschien had ik mijn GPS langer tot rust moeten laten komen, maar zo lang ben ik niet gebleven.

Een rondje om het blokje en het rijtje tuintjes was voor mij voldoende om weer weg te rijden

 

Wie weet hoe dat zit met die variatie in Googlemaps, mag het zeggen (hoewel off-topic)

 

Voor het overige: Leuke discussie. welke halve zool is hier (weer) over begonnen? :)

Ik ben ondertussen twee borrels verder :rolleyes: (hik!) en mijn grootste frustraties goeddeels kwijt.

Ik ga morgen lekker met een groepje cachers die Twin-cache in Zoetermeer doen in samenwerking met een stel cachers in Tjechie.

Getriggerd door de opmerking van De Roode Loper toch maar een "Zwarte lijst" gemaakt.

Daar staat 'ie nu op. :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En probeer dan maar van die zwarte lijst af te komen :rolleyes: . Zo komt het in ieder geval op de cachepagina te staan. Als ik de cache-eigenaar was, zou ik me toch maar verontschuldigen.

 

Het is wel jammer, 40 founds en dan al de creatieve geest hebben voor een tuin-cache. Wij hebben er ook één, maar dan moet je eerst nog wel puzzelen en je komt niet achter het huis uit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

er is altijd nog de ignore optie. Je kunt caches die je niet meer wil zien hier opzetten.

Ik heb ook een aantal caches in dit gat gedumpt; heb je geen frustratie stess meer over deze caches!

Dus : zie je tuincaches opduiken en wil je die niet doen, dan kun je ze dus op ignore zetten.

In mijn geval zet ik dus een heleboel irritante puzzelcaches op ignore. Ik vind het hoogst irritant om eerst 5 uur te moeten puzzelen om alsnog achter de vuilnisbak naar een micro te moeten gaan graaien...

(Natuurlijk zijn er ook goede puzzelcaches met een cache op een leuke plek)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je een cache niet wilt lopen als je de logjes gelezen hebt dan loop je hem gewoon niet, er zijn er nu meer als 4500... en opnieuw jou mening is mijn mening niet. Dus als ik het ruk vindt kan jij het wel leuk vinden. Geo d'or is leuk maar ik laat me er niet door leiden! Ik zoek mijn eiegn caches uit om te lopen en als het niest is dan jammer, had ik beter moeten kijken. B)

 

Maar dat is juist een van de rottige dingen. Als de acheeigenaar alleen maar de "leuke" logjes laat staan en de minder leuke logjes wist dan krijg je bij het lezen van de logjes een compleet verkeerd beeld van een cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...