Spring naar bijdragen

Ge'Odeur


Twin Peaks

Aanbevolen berichten

Nog even terug naar Geo'dors: ik zag dat de eindcache van Rondje Bernheeze een opmerkelijk hoog aantal Geo'dors heeft van 65 stuks. Ik heb het rondje niet gedaan en zal hem waarschijnlijk ook niet gaan doen, omdat de voorkeur hier ligt bij liever één mooie cache op een dag, dan -tig oprapers op een rij. De eindcache van het rondje Bernheeze ken ik dus niet. Is die zo bijzonder dat daar 65 Geo'dors aan hangen?

 

Ik heb het bewuste rondje in 1 dag, en voor driekwart te voet gedaan.

Ik vond (ondanks alle blaren, haha) het zeer de moeite waard en ik denk, met mij, nog veel meer cachers.

 

Ik denk dat de meeste cachers hun waardering voor het hele rondje uiten met een Geo ' Or op de eindcache. Dus niet alleen voor die ene cache.

 

 

 

Nog even terug naar Geo'dors: ik zag dat de eindcache van Rondje Bernheeze een opmerkelijk hoog aantal Geo'dors heeft van 65 stuks. Ik heb het rondje niet gedaan en zal hem waarschijnlijk ook niet gaan doen, omdat de voorkeur hier ligt bij liever één mooie cache op een dag, dan -tig oprapers op een rij. De eindcache van het rondje Bernheeze ken ik dus niet. Is die zo bijzonder dat daar 65 Geo'dors aan hangen?

 

 

Het maar net hoe je dit rondje bekijkt: Als een grote reeks van individuele traditionals of een heel grote multi. Hoe dan ook het is een rondje die meer dan de moeite waard is om zijn mooie plekjes, leuke puzzels, en ook om zijn opzet. Maar hiermee ga ik wel erg van de topic af èn er is al genoeg over gezegd in een ander draadje.

 

:thumbup::yes: Zo, na een ellenlang draadje eindelijk weer een stukje tekst waar ik echt wat aan heb :eek: .

Mijn aversie tegen micromanie begint weer wat te slinken.

Rondje Bernheze wordt en passant door twee "redelijk respectabele" cachers positief beoordeeld?

Dus niet micro achter lantaarnpaal, auto in, scheuren, micro achter bordje, auto in, scheuren, micro in vuilnisbak, auto in, scheuren, etc.

Deze postjes geven mij weer een uitdaging toch eens die kan op te gaan om een dagje gek te doen. Stukje tekst zegt mij dus meer dan alleen Geo d'ors, Ge O'deurs of de hoeveelheid bezoekers.

Had ik natuurlijk ook kunnen lezen bij het Rondje, maar ja, ik ga ECHT niet alle 50 micro's bestuderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dus niet micro achter lantaarnpaal, auto in, scheuren, micro achter bordje, auto in, scheuren, micro in vuilnisbak, auto in, scheuren, etc.
Uh, dat is het rondje dus wel. In ieder geval de meerderheid. Maar dit geheel terzijde.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus niet micro achter lantaarnpaal, auto in, scheuren, micro achter bordje, auto in, scheuren, micro in vuilnisbak, auto in, scheuren, etc.
Uh, dat is het rondje dus wel. In ieder geval de meerderheid. Maar dit geheel terzijde.

 

AAARRRGGGHHHHHH :thumbup: en bedankt!

 

Tja, er zitten wat mindere bij, maar die kun je beschouwen als tussenpunten in een multi (alleen kun je deze dan loggen) want ook daar zitten aanwijzingen in voor de eindcache....en dat "scheuren"?, is geheel aan jou. je kunt ook gewoon lekker toeren door een landschappelijk best mooi gebied. :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus alleen respect als je iets bijzonder doet? Dat is apart ? Ik heb altijd geleerd: wat je zaait, zul je ook oogsten. Maar ik accepteer je mening.

 

Dan heb je me toch een beetje verkeerd begrepen. Respect moet je verdienen, heb ik gezegd en dat kan door iets bijzonders, maar er zijn ook nog zat andere manieren.

 

Ik kijk wel heel verheugend uit naar een lijst met kenmerken van een cache, waarop je dan zou kunnen sorteren. Bijvoorbeeld stadswandeling of natuurwandeling, informatief, bijzondere waypointen, cultureel, puntje erbij etc. Het lijkt mij wel wat, dat als ik morgen zin heb in een natuurwandeling van 5 km, dan ik dat kan aanvinken en die er dan ook uit komen rollen. Althans, als cachers deze cache hebben gelopen en het hebben aangevinkt. Of ik heb zin in een cache met creatieve waypoints. Het lijkt dan een beetje op een dating site, behalve dat je dan niet zoekt naar een vent of vrouw.

 

Maar ik snap dat het dan nog niet voldoet aan de vraag van Twin Peaks, want de legger krijgt op deze manier geen feedback voor zijn cache. Daarvoor wil ik toch graag terugvallen op de PM of het logje. Ik denk dat er geen betere manier is, dan de rechtstreekse manier, die niet te manipuleren valt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ik snap dat het dan nog niet voldoet aan de vraag van Twin Peaks, want de legger krijgt op deze manier geen feedback voor zijn cache. Daarvoor wil ik toch graag terugvallen op de PM of het logje. Ik denk dat er geen betere manier is, dan de rechtstreekse manier, die niet te manipuleren valt.

 

Het idee is juist dat de cache legger ziet wat er in zijn cache wordt gewaardeerd door de zoekers. Als de cache legger denkt dat ie een geweldige mysterie puzzel heeft verzonnen, maar het vinkje "originele puzzel" wordt niet vaak gekozen, dan kan de cache legger zich achter de oren krabben. Datzelfde geldt zo voor alle mogelijke eigenschappen van de cache. Dacht je bijzondere waypoints te hebben gemaakt, maar dat wordt nooit aangevinkt, dan waren ze blijkbaar maar gewoon, en moet je toch eens wat langer over je waypoints nadenken. Het was dus niet bedoeld als selectie-criterium.

 

Het is natuurlijk maar de vraag of de cache legger op deze manier constructief kritisch met de beoordelingen om gaat, maar zo niet, dan zou voor die persoon waarschijnlijk elk feedback systeem falen.

 

Het leuke van de positieve criteria is ook dat de cache legger misschien denkt dat ie maar een heel gemiddelde wandeling heeft verzonnen, terwijl de cachers heel vaak het vinkje "mooie wandeling" aanvinken. Dat is leuk, want dan leert de cache legger dat ie blijkbaar iets goed kan wat ie zelf helemaal niet zo door had.

Mooi toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...