Spring naar bijdragen

Ge'Odeur


Twin Peaks

Aanbevolen berichten

Dat van RonenBianca ging om een cache die ze geplaatst hadden op een ,volgens hun, leuk plekje. Volgens anderen was dit een hondetoilet.

 

Wat overigens weer meer zegt over hondenbezitters dan over cacheleggers. Ik heb ook eens een cache gedaan op een plekje met een schitterend uitzicht. Ik stond dan ook meer van het uitzicht te genieten dan naar het gras en toen ik weer wegliep de stenen op, schaatste ik meer dan lopen. En ja hoor de uitwerpselen zaten geheel onder mijn schoenen. Die kleefmijnen daar heb ik een hekel aan, maar meestal is het niet de hond to blame maar zijn 'baasje'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik respecteer iedereen. Dus ook mensen die geen caches plaatsen. Ik vind het alleen respectloos om mensen af te kraken als ze een cache plaatsen die minder in je smaak vallen. Dat neemt niet weg dat het ook respectloos is om log te verwijderen.

Natuurlijk moet je iedereen respecteren. De niet leggers worden sowieso gerespecteerd. Ik moet er niet aan denken dat iedere actieve geocacher een eigen cache wil hebben, laat staan 10 of meer. Dan zou Nederland binnen een jaar vol zijn en ik helemaal leip en daarbij waarschijnlijk werkloos en weer vrijgezel :lol1: .

 

Voor mij is respect iets dat je moet verdienen, door middel van een bijzondere cache, een bijzondere log of wat dan ook Hier in de buurt kan Pyne altijd zeer mooie logs schrijven. Dat doet hij keer op keer. Daar heb ik dan respect voor.

Dat iemand zomaar even een cache neer legt, nee, daar verdien je geen respect mee. De manier waarop je hem neerlegt, geeft ook aan hoe je tegen deze hobby kijkt. Als je in mijn ogen respect hebt voor onze hobby, dan gooi je geen kokertjes zomaar neer.

En wat die ranglijsten betreft, geen ge"Odeur. Het is nooit leuk iemand aan te wijzen in de vorm van jij bent slecht. Er zijn zoveel mogelijkheden om duidelijk te maken dat het geen leuke cache is. Nee geen respect, maar accepteer elkaar. dat lijkt mij een mooi begin ;)

bewerkt door andemo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat van RonenBianca ging om een cache die ze geplaatst hadden op een ,volgens hun, leuk plekje. Volgens anderen was dit een hondetoilet.

 

Wat overigens weer meer zegt over hondenbezitters dan over cacheleggers. Ik heb ook eens een cache gedaan op een plekje met een schitterend uitzicht. Ik stond dan ook meer van het uitzicht te genieten dan naar het gras en toen ik weer wegliep de stenen op, schaatste ik meer dan lopen. En ja hoor de uitwerpselen zaten geheel onder mijn schoenen. Die kleefmijnen daar heb ik een hekel aan, maar meestal is het niet de hond to blame maar zijn 'baasje'.

 

Het kan nog erger hoor, wij hebben onze cache al een keer verplaatst wegens hoge droldichtheid maar er ligt nog wel een waypoint in de buurt. Ging Henri deze week even op cachecontrole, had hij ineens een flinke hond in zn bovenbeen hangen "Dat doet hij anders noooooit hoor"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja en dat is nu precies waar het over gaat! Een voortuincache hoeft niet per definitie moeilijk of slecht te zijn. Een voortuincache hoeft geen opraper te zijn. Volgens mij is hier al heel lang gediscusseerd een tijdje geleden. Mijn argument was toen dat wanneer je een voortuincache koppelt aan een mooie lange wandeltocht/fietstocht, wanneer je er een mooie originele en grote box plaatst en vooraal wanneer je genoeg aanwijzingen/hulpmiddelen creeert zodat zoeken in een andere tuin al op 200 meter afstand uitgesloten wordt, het dus geen enkel probleem is en dat het zelf de voorkeur heeft boven een hoop micro's in industrieterreinen en in de natuur!

 

Ik zou zeggen Twin Peaks, probeer deze maar eens: Water Place - Loosdrechtse Plassen

 

Tja....natuurlijk, helemaal waar. Het begrip Voortuincache, is natuurlijk niet nader gedefinieerd.

Voor mij is een multi al per definitie geen voortuincache meer, aangezien de route, wandeling, opdrachten etc. zich niet beperken tot een voor of achtertuin.

 

MIJN definitie van een "voortuincache" is : een "snelle traditional" (micro) in een voor of achtertuin, waar dus verder niets interessants, moois of leerzaams aan is.

 

Enne...die cache? Water Place - Loosdrechtse Plassen is die te voet (bijv. hardlopend) ook een beetje goed te doen? (verkeers-luw, veilig voor voetgangers?)

Dan graag! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je in mijn ogen respect hebt voor onze hobby, dan gooi je geen kokertjes zomaar neer...

 

Maar blijkbaar wordt daarin toch in een behoefte vervuld. Ze worden massaal gevonden en gelogd. Dan blijft mij de afwijzende reactie jegens dit soort cache's soms verbazen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je in mijn ogen respect hebt voor onze hobby, dan gooi je geen kokertjes zomaar neer...

 

Maar blijkbaar wordt daarin toch in een behoefte vervuld. Ze worden massaal gevonden en gelogd. Dan blijft mij de afwijzende reactie jegens dit soort cache's soms verbazen...

 

 

Het is zijn eigen leven gaan lijden. Het zal al vele malen gezegd zijn, maar als je op de geo cache pagina van nl komt, is dit de eerste zin:" iemand verstopt op een bijzondere plaats".

 

Mijn inziens is dit ook de bedoeling bij het verstoppen van een cache. Om nu caches neer te gaan leggen omdat er dan aan een behoefte wordt vervuld, heeft dus mijn inziens niets met geocaching te maken. Persoonlijk vind ik dat een ander soort hobby.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik spreek me uit tegen een geod'eur.

 

Het leggen van een cache is niet voor iedereen even gemakkelijk. Sommigen moeten er eerst een stuk of 1.000 gevonden ;) hebben en anderen hebben er nog nooit één van dichtbij gezien en gaan al vlijtig verstoppen. En dat is dan weer te merken aan de hoeveelheid plezier die je als cacher daarmee beleeft.

Soms besluit ik om vlak voor de finale het maar op te geven en ook verder geen log te plaatsen. Het idee van de meer dan positieve logs spreekt me wel aan, al steekt zo'n vilein geplaatste dolk in de rug zeker net zo hard als de botte teksten die anderen prefereren. Hoe dan ook, beiden zullen de goedbedoelende legger kwetsen en dat willen we natuurlijk niet, want wie weet is het latent iemand waar we nog veel plezier mee kunnen beleven. Dus maar niet loggen, terwijl ik al zo moet zwoegen voor de statistieken?

Maar hoe kun je anderen dan wel behoeden voor een deceptie van formaat? Dan voel ik toch het meest voor het plaatsen van een not-found, met als toelichting dat ik de laatste stap niet heb gezet omdat ik me er niet prettig bij voel. Daarmee spaar ik de legger en richt me uitsluitend op mijn eigenste ik. Een vrouwelijke oplossing, zou ik zo zeggen.

Als ik een cache zie die regelmatig niet gevonden wordt, dan wordt die vanzelf minder aantrekkelijk en daarvoor is er geen extra Alert-system nodig.

 

Geotrail

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik doelde op deze opmerking:

Het is zijn eigen leven gaan lijden. Het zal al vele malen gezegd zijn, maar als je op de geo cache pagina van nl komt, is dit de eerste zin:" iemand verstopt op een bijzondere plaats".

 

*dit werkt ook niet op een ppc*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie gaat bepalen of het bijzonder is? Kruimel? :P

 

Ik dacht dat je een grapje maakte, maar

 

ik doelde op deze opmerking:

Het is zijn eigen leven gaan lijden. Het zal al vele malen gezegd zijn, maar als je op de geo cache pagina van nl komt, is dit de eerste zin:" iemand verstopt op een bijzondere plaats".

 

Je bedoelde het schijnbaar serieus. Nou, vooruit dan maar, mijn antwoord. Degenen die dat bepaalt is degene die de cache neerlegt. En dat doe je dan op een voor jou bijzondere plaats. Waarom die plaats voor jou bijzonder is, kan je op je cache pagina uitleggen. Dat anderen daar een andere mening over hebben, dat is niet meer dan menselijk.

Maar het neerleggen van een cache om te proberen hoe het moet, of gewoon eens om te kijken wie er als eerste komt zoeken, heeft mijn inziens weinig te maken met die eerste alinea op geocaching.nl

 

Maar we gaan een beetje off topic. Misschien maar een nieuw draadje openen. De topic ging over het opstarten van een negatieve ranking en daar gaf ik mijn mening over. Probeerde te omschrijven hoe ik erover dacht.

bewerkt door andemo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar we gaan een beetje off topic. Misschien maar een nieuw draadje openen. De topic ging over het opstarten van een negatieve ranking en daar gaf ik mijn mening over. Probeerde te omschrijven hoe ik erover dacht.

 

Kijk uit als je over een nieuw draadje begint :lol1::cry:;) je weet het hier nooit :P:sleep1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...Degenen die dat bepaalt is degene die de cache neerlegt. En dat doe je dan op een voor jou bijzondere plaats. Waarom die plaats voor jou bijzonder is, kan je op je cache pagina uitleggen. Dat anderen daar een andere mening over hebben, dat is niet meer dan menselijk.

 

Ik ben met je eens dat je zelf bepaald of een plek de moeite waard is om een cache te plaatsen. En wat de één een bijzondere plek vindt, is voor de ander een flutlocatie. Voor mij hoeft het niet altijd om de locatie te gaan: een creatieve verstopwijze in combinatie met een bijzondere route zijn voor mij ook redenen om een cache bijzonder te vinden...

 

Maar we gaan een beetje off topic. Misschien maar een nieuw draadje openen. De topic ging over het opstarten van een negatieve ranking en daar gaf ik mijn mening over. Probeerde te omschrijven hoe ik erover dacht.

 

Ik denk dat je niet offtopic gaat: voor jou gaat het om een bijzondere locatie. Een bijzondere locatie of een leuke wandeling kunnen voor jou een redenen zijn een cache een Geo d'Or te geven. Omgedraaid: een flutlocatie kan voor jou een reden zijn om een Geo d'Odeur te geven...

 

Hoe dan ook zowel een positieve als negatieve ranking zijn subjectief mijn inziens...

 

 

 

Maar we gaan een beetje off topic. Misschien maar een nieuw draadje openen. De topic ging over het opstarten van een negatieve ranking en daar gaf ik mijn mening over. Probeerde te omschrijven hoe ik erover dacht.

 

Kijk uit als je over een nieuw draadje begint :sleep1: je weet het hier nooit :P

 

Ach Track Leader: alleen maar als jij een nieuw draadje opstart :lol1: !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie gaat bepalen of het bijzonder is? Kruimel? ;)

Ik denk dat Twin Peaks dat moet gaan doen of niet dan, dank zij hem (positief bedoeld) hebben wij dit draadje :P

TL

 

Ho eens even, Twin Peaks probeert op het forum van geocaching.nl al de door hem aangezwengelde discussies te modereren /leiden, maar dat hij daarbij ineens het reviewen van geocaches voor geocaching.com ook maar aangewezen gaat krijgen gaat me, en geocaching.com, net ff te ver. :sleep1:

 

De reply van Sn@g was een duidelijke reactie op de opmerking dat volgens geocaching.nl het de bedoeling is dat een cache op een byzondere plek neergelegd zou moeten worden.

 

Ja, wie bepaalt dat? De eigenaar kan een plek achter de vuilnisemmer op een parkeerplaats wel heel erg byzonder vinden omdat hij zijn vrouw daar heeft gevonden. Voor ons blijft het een vuilnisemmer op een parkeerplaats, gelijk als de al zovele caches bij een vuinisemmer op een parkeerplaats.

 

Wat voor de een bijzonder is, is voor de ander prut. En sommige vinden alles prut omdat het leven hun al zo tegenzit :lol1:

 

En daarom zal. als er echt aan het bijzondere vast moet worden gehouden, geheid de reviewer als "scheidsrechter" aangewezen worden om dan te bepalen of caches wel of niet op een byzondere plek liggen.

En dan is de vraag terecht of Kruimel dat zou moeten bepalen :cry:

 

En ik vermoed dat, om een discussie te vermijden, gc.com niet bij de reviewers er op zit te hameren dat ze de van de cacheplek moeten bepalen of het wel of niet bijzonder is.

 

Pffff, deze provinciaaltje die alleen maar buiten de dorpsgrenzen komt als hij 2 a 3 x per jaar gaat cachen, vindt bijna iedere cacheplek bijzonder. Ik hoop niet dat "bijzonder" een regel wordt waarop gereviewed dient te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit onderscheid tussen gc.nl en gc.com geeft wel een interessante wending aan de discussie. Zoals Kruimeldief heel vaak uitlegt, zijn het verschillende clubs. Er zijn dus veel cachers, en dus ook cache leggers !!, die wel lid zijn vande gc.com "club", maar geen "lid" zijn van de gc.nl "club".

 

De discussie hier, of het nu gaat over Geo d'Or, Geo d'Eur, voortuincache, micro's, etc, zijn allemaal discussies in de gc.nl "club". Zouden wij (want ik voel me ook wel lid van de gc.nl club :blush: ) wel een mening moeten willen hebben over caches van mensen die niet bij die club (willen) horen?

 

Stel dat we hier besluiten om een Geo d'Eur in te stellen... Dan zou je kunnen zeggen: "Wie lid is van de gc.nl club kan Geo d'Ors krijgen maar ook Geo d'Eurs". Maar om dan dit soort onderscheidingen uit te delen aan mensen die er (al dan niet bewust) voor kiezen om niet met onze "club" mee te doen, dat gaat me echt te ver.

 

(Nog even los van het feit dat ik niet van negatieve dingen als Geo d'Eurs houd, ook niet binnen een club.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...