Spring naar bijdragen

Ge'Odeur


Twin Peaks

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

kan dit draadje nu echt niet dicht... de discussie gaat langzamerhand uit de hand lopen, en ik denk dat (met alle respect voor Martijn) we niet zitten te wachten op dit initiatief.....

 

Vandaar mijn reactie. Ad rem reageren met functionaliteit kan ik waarderen echter niet in deze context. Ik zou het op prijs stellen indien het initiatief wordt teruggetrokken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kan dit draadje nu echt niet dicht... de discussie gaat langzamerhand uit de hand lopen, en ik denk dat (met alle respect voor Martijn) we niet zitten te wachten op dit initiatief.....

 

Vandaar mijn reactie. Ad rem reageren met functionaliteit kan ik waarderen echter niet in deze context. Ik zou het op prijs stellen indien het initiatief wordt teruggetrokken.

Helemaal mee eens. Moderators normaal zijn jullie snel met sluiten of ingrijpen in een discussie..... nou grijp je kans zou ik zeggen

bewerkt door Track_leader
Link naar opmerking
Deel via andere websites

kan dit draadje nu echt niet dicht... de discussie gaat langzamerhand uit de hand lopen, en ik denk dat (met alle respect voor Martijn) we niet zitten te wachten op dit initiatief.....

 

Vandaar mijn reactie. Ad rem reageren met functionaliteit kan ik waarderen echter niet in deze context. Ik zou het op prijs stellen indien het initiatief wordt teruggetrokken.

Helemaal mee eens. Moderators normaal zijn jullie snel met sluiten of ingrijpen in een discussie..... nou grijp je kans zou ik zeggen

 

Volgens mij zijn mod's niet op zoek naar "kansen" om een topic te sluiten, maar naar "aanleidingen"!

 

Ik ben de topic gestart vanuit een bepaalde mening / idee, ik volg nog steeds met zeer veel interesse alle reacties en acties, ik zie vooralsnog geen negatieve dingen, er wordt niet met modder gegooid, niemand beledigd, nergens aanleiding voor een moderator om in te grijpen, volgens mij, dus ik vraag vooralsnog geen sluiting van dit topic aan.

 

Als een moderator vindt, dat dit draadje een verkeerde richting opgaat, mogen ze me dat uitleggen en leg ik me erbij neer.

 

Maar zoals gezegd: Ik vraag (nog) geen sluiting aan!

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

kan dit draadje nu echt niet dicht... de discussie gaat langzamerhand uit de hand lopen, en ik denk dat (met alle respect voor Martijn) we niet zitten te wachten op dit initiatief.....

 

Vandaar mijn reactie. Ad rem reageren met functionaliteit kan ik waarderen echter niet in deze context. Ik zou het op prijs stellen indien het initiatief wordt teruggetrokken.

Helemaal mee eens. Moderators normaal zijn jullie snel met sluiten of ingrijpen in een discussie..... nou grijp je kans zou ik zeggen

 

Zoals ik al eerder zei ik kan best voorstellen dat Twin Peaks en anderen gefrustreerd raken als logjes steeds door de cache-eigenaar verwijderd worden en daar was het mijn inziens deze discussie primair om te doen. Nou dat daar mensen hun mening over willen ventileren: prima toch. Dat er andere dingen bij worden gehaald of je voor-/achtertuincaches nu leuk vindt of niet, ja dat kwam ook aan de orde, maar die discussie is vaker gevoerd en daar kwam uit naar voren, dat als je ze leuk vindt dan doe je ze en anders niet...

 

Ik weet niet of de discussie uit de hand loopt: mijn inziens niet...het is meer dat feiten weer steeds worden herhaald en iedereen wil daarbij zijn zegje doen: daarom schreef ik reeds: we zitten op pagina zes, hoeveel zullen volgen. Het initiatief wat Martijn heeft getoond, kan ik niet verbieden en dat zou ik zelfs niet eens willen...Het is iemands persoonlijk initiatief en dat heeft niets te maken met iets wat wij als GC.nl zouden willen. Ge Odeurs ben ik geen voorstander van en ze zijn mijn inziens net zo subjectief als de positieve tegenhanger de Geo d'Or. Het enige wat je er wel van krijgt (Ge Odeurs) is scheve gezichten en wroeging naar elkander...Niet doen dus. Zoals ik al eerder aangaf ik kan wel om het initiatief van Martijn lachen, anderzijds kan ik er ook voorstellen dat mensen zich er aan storen...

 

Goed, ik zal het draadje sluiten: alles wat gezegd moet worden is gezegd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed, het sluiten van dit draadje heeft veel teweeg gebracht: prima, ik vind het niet erg. Jammer dat ik door andere werkzaamheden gisteren niet in staat was om mee te discussiëren.

 

Ik had al tegen Twin Peaks via de PM aangegeven dat ik mijn besluit in de groep zou gooien en dat heb ik ook gedaan. Het draadje gaat weer open.

 

Ik heb de topic in eerste instantie niet gesloten omdat de discussie eventueel uit de hand dreigde te lopen. Ik heb het gesloten vanwege langzaam aan verzanden van een discussie vernietigen door offtopic gehouwehoer er tussendoor. Daarnaast had ik het gevoel dat alles al weer eens gezegd is:niet steeds hoeft iemand met een herhaling van het voorgaande te komen...Prima als men reageert, maar dan graag ontopic iets vernieuwends. Een ja vind ik ook, of een nee vind ik niet, is geen meedoen aan een discussie, dat is meer bijval vanuit het publiek.

 

Een andere reden om het draadje te sluiten was dat een aantal mensen zich stoorden aan het initiatief van GPSgek: zoals ik schreef: ik kon er wel om lachen, maar ik kan mij ook voorstellen dat mensen zich er aan stoorden én die berichten bereikten mij ook...Het is toch ook wel het publiek aan de schandpaal nagelen van een aantal cache's. Daar moet ik als moderator ook rekening mee houden en dat heeft niets met het smoren van een discussie te maken. Goed, maar daar mag je van mening over verschillen.

 

Oké, de topic is weer geopend. Verzoek hierbij: graag ontopic blijven: kom daarbij met iets nieuws. Eindeloos herhalen is niet nodig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

én die berichten bereikten mij ook...

Die berichten zouden in mijn postbakje terecht moeten komen toch? Enfin, ik heb slechts twee PM's gehad en er zijn al 11 Ge'Odeurs uitgedeeld. Blijkbaar zijn er toch stille aanbidders... :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enfin, ik heb slechts twee PM's gehad en er zijn al 11 Ge'Odeurs uitgedeeld. Blijkbaar zijn er toch stille aanbidders... :)

 

Ik moet er ook wel om lachen. Net voor de gein maar eens puntje uitgedeeld aan de senior moderator hier, omdat die altijd van die flinke lappen tekst op het forum zet. Daarom dat puntje erbij :P Oh ja, ik heb die cache nog nooit gedaan, maar wat maakt het uit, het systeem van GPSgek is wat dat betreft gelukkig flexibel :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Team_Maju

Ik vind een geo d'eur systeem niet nodig.

 

Ja, is kl**e als je logjes verwijderd worden, en dat alleen positieve logs mogen blijven staan. Zie dt de legster inmiddels hint heeft toevoegd waarin duidelijk staat waar de cache te vinden is. Blijkbaar is er toch iets gedaan met de negatieve beoordeling.

 

Maar om een negatief ratingsysteem in het leven te roepen, nee, daar ben ik niet voor. Ik ben ook niet altijd even positief in mijn logs, bedoel, als ik auto stap en meteen tot mijn enkels in de hondepoep sta en daartussen ergens een micro moet zoeken, dan kan je niet verwachten dat ik iets schrijf van leuke cache. Nee, dan meldt ik dat.. aan de legger om er dan wat mee te doen. Er is inmiddels een systeem dat geweldige caches kan laten zien, de een doet er wat mee, de ander niet. En verder, blijft het idd ieders smaak wat caches betreft. Woonwijk of geen woonwijk... of het in jouw ogen creatief is of niet..

Ik blijf van mening dat iedereen zijn/haar moeite heeft gedaan om van de online gebrachte cache iets leuks te maken, of het nu een micro is, in een voortuin ligt of in een bos.. dat maakt niet uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook maar even een paar keer!! met je meegestemd op puntje erbij, hiermee gelijk vastgesteld dat dit systeem iig niet waterdicht is. Een macro zou volstaan om iedere gewenste cache de grond in te boren....

 

Plaats GC-code en omschrijving Aantal Ge'Odeurs

1 GCNCDB

Puntje Erbij? by Team Dauwtrappers, Traditional Cache (1/1.5) 8 :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even gezocht naar trainingsmateriaal over feedback, bijvoorbeeld in functioneringsgesprekken:

 

Negatieve feedback: Met negatieve feedback geef je globaal aan wat er verkeerd ging, zonder een alternatief of oplossing aan te dragen. Bijv.: ‘Zo te zien was je niet geïnteresseerd in het verhaal van X’. Deze vorm van feedback werkt meestal destructief, het kan aanvallend overkomen en geeft de ander te weinig informatie. Niet gebruiken dus!

Wat mij betreft is de Ge'Odeur een voorbeeld van negatieve feedback. De ontvanger krijgt te horen: dit is niet goed, zonder dat daar een positieve wending aan wordt gegeven. Vergelijk dat eens met:

Constructieve feedback: Hiermee geef je aan dat het gedrag dat de ander vertoond heeft in jouw ogen voor verbetering vatbaar is. De feedback is dus gericht op verandering. Je geeft daarbij aan
  • wat het gedrag is (herkend gedrag)
  • wat het effect van het gedrag is (op jou en/of op de situatie)
  • welk gedrag geschikter zou kunnen zijn

Op die manier leert de ander welk gedrag hij vertoont, hoe dat gedrag overkomt en wat een mogelijk alternatief is.

Nu ga ik er van uit dat, als je een cache niks vond, je liever had dat de cachelegger iets anders had gedaan, of in ieder geval in de toekomst iets anders zou doen. Je moet dus het "constructieve feedback" pad op. Dit kan mijns insziens niet goed in een logje, want dat wordt gauw gezien als een aanval omdat iedereen het kan lezen. Dan heb je in ons cacherswereldje nog de mail. Ook gevaarlijk, omdat mails vaak verkeerd gelezen kunnen worden, zeker in zo'n potentiele "conflict" situatie. Ga dus altijd uit van het goede in een cache, benadruk dat, en meld dan misschien dat het leuk zou zijn geweest als ...(het verbeterpunt).. wat verder was uitgewerkt. Is er echt helemaal niks positiefs te melden over de cache, dan denk ik dat je beter helemaal je mond kunt houden.

 

Het is ieders eigen keuze hoe je feedback wilt geven, en OF je feedback wilt geven. Maar bedenk dat het een heel natuurlijke menselijke reactie is om op openbare negatieve feedback defensief te reageren. Bijvoorbeeld door de boodschap (het logje) te verwijderen als "niet ter zake doende"...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...