Spring naar bijdragen

Ge'Odeur


Twin Peaks

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Persoonlijk vind ik de reacties van Twin Peaks nu wel wat teveel naar de negatieve en sarcastische kant doorslaan. Het telkens opnieuw oplaaien van een discussie over voortuincaches begint me een beetje de keel uit te hangen. De conclusie is meestal: "vind je het niks, doe ze dan niet". Ik kan me daar bij aansluiten. Natuurlijk ben ik het er mee eens dat er in de omgeving wel leukere plekjes kunnen zijn, maar waar zou dat niet zo zijn? Het geldt nl voor meer traditionals en multi's, ook buiten woonwijken. Ik kan de humor inzien van de alternatieve log van Twin Peaks, maar humor is ook iets persoonlijks, net als een mening over iets. Bijvoorbeeld over geo d'ors, voortuincaches, FTF's :o .

 

Wat betreft het deleten van logjes, daar heeft Twin Peaks een punt. Zolang e.e.a. niet over de grenzen van fatsoen komt, moet je dat als cachelegger gewoon niet doen. Ik heb het in ieder geval gelukkig nog nooit hoeven doen. En ach, als iemand eens een iets negatievere (of een niets zeggende "gevonden") reactie geeft, dan kun je daar ook weer wat mee. Daarbij maakt het niet uit of je nu veel of weinig (of geen) caches hebt gelegd. Leren kun je altijd.

 

Overigens snap ik niet helemaal dat als Twin Peaks niet de tijd kunt vinden om een cache te plaatsen (zie hiervoor ergens), dat je dan toch ruim 800 caches gedaan hebt? Wat mij betreft hoef je niet te wachten tot je 1000 caches hebt gevonden. Dan zou je jezelf toch echt tekort doen. Of je hebt te weinig inspiratie gekregen van de vele gevonden caches. Bij deze daarom de oproep:

"Twin Peaks, maak gebruik van je ervaring en leg een leuke, prikkelende, uitdagende, geo d'or afdwingende cache!" :eek:

bewerkt door Fire5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk ik weet niet in wat voor bui je was toen je die negatieve log schreef maar het zou ook kunnen dat je je in een situatie bevond waarin je dingen schrijft die je eigenlijk nooit had willen schrijven,

 

---knip---

 

niet alle negatieve logs en TNF logs zijn verwijderd dus ben benieuwd wat je hebt geschreven om de legger tot verwijdering is staat hebt gebracht: dat je de volgende keer met een caterpillar de voortuin aan zou pakken!? :o

 

Je hebt PM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens snap ik niet helemaal dat als Twin Peaks niet de tijd kunt vinden om een cache te plaatsen (zie hiervoor ergens), dat je dan toch ruim 800 caches gedaan hebt? Wat mij betreft hoef je niet te wachten tot je 1000 caches hebt gevonden. Dan zou je jezelf toch echt tekort doen. Of je hebt te weinig inspiratie gekregen van de vele gevonden caches. Bij deze daarom de oproep:

"Twin Peaks, maak gebruik van je ervaring en leg een leuke, prikkelende, uitdagende, geo d'or afdwingende cache!" :o

 

Als je goed kijkt, zie je natuurlijk, dat van die 875 er de meeste in het eerste jaar (ruim 500) zijn gevonden

het totaal voor dit hele jaar is misschien maar 100 en daar zitten er ook nog 51 op 1 dag bij.

 

Die cache ligt overigens al klaar.

Is al twee keer proefgelopen (Kerstevent vorig jaar) maar ja, verhaal, fotoos, opdrachten...ik ben een echte nul met HTML en webpagina's en zo, en ik krijg het hele ding niet fatsoenlijk op een cachepagina.

Heb er diverse boeken over liggen maar kom er niet aan toe.

Heb al eens hulp gevraagd van iemand die er wel handig in is, maar het komt niet van de grond.

 

Ook de eindlokatie is een probleem. Als tijdelijke cache kon die wel, maar als permanente cache krijg je daar geen toestemming.

Op de plaats die ik later wilde gebruiken staat nu helaas een eeehhh...nieuwbouwwijk! :eek: (frustratie?)

 

Zoek dus nog een nieuwe eindlokatie.

 

Gelukkig heb ik mezelf nog 125 caches de tijd gegeven.

In mijn huidige cachetempo is dat dus over een jaar ofzo. :no:

 

Het is overigens een (niet al te moeilijke) multi van een km of 6.

Misschien ...... ga ik er eerdaags toch maar weer even voor zitten.

(ben bijna klaar met mijn studie, dus krijg straks weer wat meer tijd)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AUB geen Geo'deurs, maar graag een simpele oplossing: Zoals GC.com bij de cache-listing het aantal found, notfound en notes e.d. vermeldt, zou het ook handig zijn om het aantal verwijderde logs te vermelden. Een cache eigenaar die incidenteel een giga spoiler verwijderd komt er wel mee weg, maar een censurerende cache-eigenaar valt dan bij een goed verstaander door de mand. Bij een cache met een hoog verwijderd percentage weet je dan dat je de logs met een korrel zout moet nemen. Discussie over wel of niet voor- en achjtertuincaches meng ik me niet in; volgens mij was het de bedoeling van dit draadje om censureren door cache leggers aan de kaak te stellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twin Peaks,

 

Als je hulp nodig hebt......Frans is systeem beheerder en altijd bereid te helpen.

Frans is degene die de prachtige Mountainbikecoin heeft gewonnen tijdens de race. Als je interesse hebt stuur dan maar een PM.

 

Groeten Frans en Corry Scheerhoorn

 

Mooi, bedankt Corry en Frans, ga ik zeker doen. :eek:

Eerst alles weer bij elkaar zoeken (staat op m'n ouwe computer, die mijn dochter nu in gebruik heeft), de waypoints controleren (de laatste keer zaten de tags er nog) en een nieuwe geschikte maar vooral leuke eindlokatie zoeken. (en toestemming vragen)

 

Ik neem snel contact met jullie op! :o

 

Ik zie dat Barny zojuist zijn log heeft teruggeplaatst; zie log

 

Snel lezen, voordat het weer weg is. :no:

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie dat Barny zojuist zijn log heeft teruggeplaatst; zie log

 

Snel lezen, voordat het weer weg is. ;)

 

en dat blijf ik doen als hij verwijdert blijft worden :huh:

 

Barny

 

laat de inhoud van mijn log de geo'deur of geo'Door zijn

 

barny ad N52 18.208 E5 02.407

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie dat Barny zojuist zijn log heeft teruggeplaatst; zie log

 

Snel lezen, voordat het weer weg is. ;)

 

en dat blijf ik doen als hij verwijdert blijft worden :huh:

 

Barny

 

laat de inhoud van mijn log de geo'deur of geo'Door zijn

 

barny ad N52 18.208 E5 02.407

 

Doe ik wel F5'en op deze link http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...=y&decrypt=

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AUB geen Geo'deurs, maar graag een simpele oplossing: Zoals GC.com bij de cache-listing het aantal found, notfound en notes e.d. vermeldt, zou het ook handig zijn om het aantal verwijderde logs te vermelden. Een cache eigenaar die incidenteel een giga spoiler verwijderd komt er wel mee weg, maar een censurerende cache-eigenaar valt dan bij een goed verstaander door de mand. Bij een cache met een hoog verwijderd percentage weet je dan dat je de logs met een korrel zout moet nemen. Discussie over wel of niet voor- en achjtertuincaches meng ik me niet in; volgens mij was het de bedoeling van dit draadje om censureren door cache leggers aan de kaak te stellen.

 

Voor een extra melding aantal gearchiveerde logs gelijk als aantal logjes, reviewernotes, found- en not foundlogjes op de cachepagina, zul je een verzoek moeten indienen bij geocaching.com

 

Maar waar ik eigenlijk op wil reageren is je uitleg dat het aantal verwijderde (lees gearchiveerde) logjes gelijk staat met de kwaliteit (NIN) van een cache. Dat slaat echt als een caramba op een drumstel.

 

Ik zie caches genoeg waarbij de notes, soms van een kleine discussie of van de vele tbdrops, verwijderd worden en dat heeft dan niets met de kwaliteit van de cache te maken. Sommige cachers menen dat een cachepagina er is om te chatten en die berichten worden verwijderd. Soms is de cache een aantal keren op disabled geweest, een aantal keren een coördinaat wijzigen gehad, een aantal keren gearvieerd geweest en al die berichten, en dus ook weer het bericht van enabelen en uit het archief, worden ook verwijderd.

En bij een aantal caches. zelfs goede caches, is een "spammer" actief geweest en zijn er echt 1000den berichten verwijderd.

 

Nee, de kwaliteit, en eigenlijk dus de slechte kwaliteit, van een cache is niet te halen uit de wetenschap hoeveel berichtjes er verwijderd zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En toch kan ik me er wat bij voorstellen, dat verwijderen van dit soort negatieve logjes.

 

Als iemand hier op het forum roept dat hij niks aan voortuincaches vindt, of micro-series, of wat dan ook, dan roept iedereen: "Dan log je die toch niet!?" En zo is het ook.

Maar als je dan een tuincache maakt, en iedereen kan aan coordinaten zien dat het een cache in een nieuwbouwwijk is, en je gaat er toch op af... tja, dan moet je ook niet klagen. Als je van te voren al kan weten dat je het niks gaat vinden -- ga dan niet! Slinger die cache gewoon op je ignore-list, en klaar ben je.

 

De straat inrijden, drie seconden in de rondte kijken, besluiten dat je de plek niks vind en dan maar de cache gaan afzeiken in een DNF-log, wie help je daar mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En toch kan ik me er wat bij voorstellen, dat verwijderen van dit soort negatieve logjes.

 

Als iemand hier op het forum roept dat hij niks aan voortuincaches vindt, of micro-series, of wat dan ook, dan roept iedereen: "Dan log je die toch niet!?" En zo is het ook.

Maar als je dan een tuincache maakt, en iedereen kan aan coordinaten zien dat het een cache in een nieuwbouwwijk is, en je gaat er toch op af... tja, dan moet je ook niet klagen. Als je van te voren al kan weten dat je het niks gaat vinden -- ga dan niet! Slinger die cache gewoon op je ignore-list, en klaar ben je.

 

De straat inrijden, drie seconden in de rondte kijken, besluiten dat je de plek niks vind en dan maar de cache gaan afzeiken in een DNF-log, wie help je daar mee?

 

Tja, met bovenstaande reactie kan ik ook leven. Maar het verwijderen van logjes ZONDER overleg is in mijn ogen not done. Negatieve berichten zeggen ook iets over degene die ze schrijft :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...