Spring naar bijdragen

Ge'Odeur


Twin Peaks

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Elke kampeerder mag zijn mening geven over de door hem of haar bezochte camping.

wanneer ik een camping zoek kan ik deze meningen lezen en er mee doen wat ik wil.

Volgens mij zijn er nog geen camping`s gesloten door te weinig bezoekers.

Iedereen zoekt wat anders in een camping en zo is het ook met een cache. ;)

 

Die optie hadden wij allang: in de logs.

Daar kon je alle ervaringen lezen, zowel positieve als negatieve.

Maar als die plompverloren verwijderd worden?

 

Track Leader zegt dit:

Als je een cache niet wilt lopen als je de logjes gelezen hebt dan loop je hem gewoon niet!

 

Dat is dus het punt: deze ga je doen omdat je alleen maar positieve logs leest (alle negatieve worden immers verwijderd?)

Hoe eerlijk is dat?

@twinpeaks ik ben niet voor het deleten van neagtieve logs.... als er een negatieve log voor mijn caches is laat ik die lekker staan, ook als is dat niet altijd leuk. Iedereen in zijn waarde laten toch.

 

Verwijderen van logs is not done, ten hoogeste proberen of de schrijver er iets anders van wil maken B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

iets snap ik niet... je heb wel meer van dit soort caches bezocht , bijvoorbeeld het achterafje .......moet je toch eens uitleggen

 

Misschien moet je er posting #12 en posting # 28 nog even op nalezen.

 

Ook "Achterafje" was niet mijn ding, maar dergelijke caches waren toen nog een betrekkelijke uitzondering

en zoals ik (in mijn verwijderde log) al zei, als ze in de GPS staan en ik ben in de buurt ga ik wel even checken. Toen zeker, ook nu nog, hoewel steeds minder.

 

Destijds was "Achterafje" ook nog maagd en was ik daar erg mee bezig (met FTF's). Ook dat hoofdstuk zijn we allang gepasseerd.

Ja, ook ik maak een ontwikkeling mee in het zoeken en vinden.

Zo'n ontwikkeling gun ik een "cachelegger" ook heus wel. Daar gaat het niet eens zozeer om.

 

Probleem daarbij is alleen dat als elke nieuwbakken cacher na 10,20,30, 40 founds zo'n "probeersel" in zijn of haar voor- of achtertuin legt, we met de huidige explosieve groei van het cachen binnen een jaar 1500 van dit soort caches hebben.

Ik weet niet of we dat met z'n allen nou zo graag willen. (de discussie in een ander topic " Eerste cache'' is wat dat betreft ook heel interessant)

 

En zoals ik ook al eerder zei: daar ging het me dus niet alleen om. (zie postje 12 en 28) B)

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verwijderen van logs is not done, ten hoogeste proberen of de schrijver er iets anders van wil maken B)

 

Die optie heeft ze me niet eens geboden. Ik ga haar mail hier niet wegzetten, maar die was tamelijk eehhh...apart.

 

Barny kreeg een nog eeehh..."apartere" mail, zo begreep ik van hem.

 

Als ze me op een normale manier had bejegend met de vraag of ik mijn log misschien wilde heroverwegen, dan had ik, zeker nu ik weet dat de cache best creatief verstopt is, mijn kritiek zeer zeker afgezwakt.

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

<...>Na een aantal negatieve logs, heeft de cachelegger die allemaal verwijderd en bepaalt dat er ALLEEN POSITIEF GELOGD MAG WORDEN!!!! Nou vraag ik je....<...>

 

Een log hoort toch een eerlijke weergave van jouw beleving bij de cache te zijn, of niet?....Hoe naief kun je zijn? B)

 

Dit vind ik raar. Volgens mij kan je dan ergens niet tegen (opbouwende) kritiek. Natuurlijk wil je als cachelegger geen negatieve logjes ontvangen, maar als je ze wel krijgt, probeer er dan iets van te leren. Natuurlijk kan je niet iedereen tevreden maken/houden.

Ook ik hoop geen negatieve logjes te ontvangen als ik straks m'n eerste cache plaats, maar mocht er toch 'kritiek' komen dan wil ik er zeker nog eens naar kijken. Maar het is natuurlijk wel hoe je het brengt en hoe het dan overkomt.

Tja ,als mijn beleving niet overeenkomt met wat de legger voor ogen had, dan kan ik daar ook niets aan doen. Maar om dan de logjes te verwijderen....

 

Wees gerust, het zijn niet alleen logjes met aanmerkingen die gewist worden hoor. Wij hebben een tijdje geleden een cache niet gevonden en daar dus ook een net verhaaltje van gemaakt. Ook gewoon verteld dat we er niet uitkwamen en dat we uiteindleijk maar opgegeven hebben en naar huis gegaan.

Vervolgens een mailtje naar de eigenaar om na te gaan wat we nou fout gedaan hadden in de hoop op wat informatie.

 

We kregen dus een onbeschofte email terug met daarin de opmerking dat we maar eens moesten gaan leren rekenen, dat we niet goed gekeken hadden etc. En vervolgens is onze not found log van de site gegooid.

Zo een cachelegger kan wat mij betreft dik in de GeÓdeur zakken (om het netjes te houden). Dan is het ok niet zo vreemd als je denkt dat het een makkelijke cache is aangezien er geen enkele not found bij staat.

 

Het beste is dan in de toekomst deze cacher met zijn caches maar gewoon te negeren. Blijkbaar zijn er nou eenmaal mensen die zichzelf beter willen voordoen.

Een cache registratie zal daaarin ook niet helpen. Als iemand zelfs de not found logjes verwijderd, zal er zeker geen extra logo van en Ge'Odeur bij de cache gezet worden.

 

Waarom zou je NF verwijderen??? Dat geeft toch ook geen redelijke weergave van een cache? Misschien is het aantal sterren voor moeilijkheid te laag ingeschaald en blijkt deze toch moeilijker voor andere cachers. Ik mag aannemen dat als je meerdere NF hebt dat je je achter je oren krabt of je het misschien toch te moeilijk hebt gemaakt (er van uitgaande dat er in de NF aanwijzingen staan dat de cache mogelijk geript is). Als ik heb gezocht en kan de cache niet vinden dan maak ik toch echt een NF. Misschien heb ik verkeerd gezeten, of om wat voor reden m'n zoektocht heb gestaakt, rekenfout gemaakt etct etc. Tot op heden heb ik hier geen rare reacties op gehad. Meestal in de trant van 'op welk coördinaat ben je uitgekomen?' o.i.d. en vaak als blijkt dat ik wel goed heb gezeten ook nog met een extra tip.

 

een waarderingssysteem is niet eens zo gek.

ik cache vaak in engeland en heb daar al vaker recommendationstats zien staan.

inderdaad kan je dan per log een aanbeveling doen in 1 tot en met 5 sterren.

geeft toch een aardig beeld van een cache.

en inderdaad zijn er ook microcaches die de moeite waard zijn. natuurlijk niet achter de vuilnisbak of lantaarnpaal...

...Misschien zou groundspeak een waarderingsoptie moeten toevoegen bij de logs, bijv. van 1 tot 5 sterren. Dit kan dan omgerekend worden naar een soort van 'recommendation' in de lijn van terrain en difficulty...

 

Dat wou ik ook zeggen.... ;)

Mocht er ooit zoiets komen zet dan niet de waardering bij de logs maar anoniem (net als een poll), maar aan de andere kant ben je wel benieuwd waarom iemand de cache minder waardeerd.

 

Bij terracaching kan een cache zelfs automatisch in het archief belanden als hij continu laag gewaardeerd wordt. Lijkt me geen slecht idee voor gc.com, prutcaches verdwijnen dan vanzelf uit beeld.

 

Ik kan me hier zeker in vinden, alleen niet elke laaggewaardeerde cache hoeft een prutcache te zijn. Dat ie dan in het archief komt is een mooie gelegenheid om de cache te herzien of te laten waar ie is (het archief dus).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Straks worden caches met nul sterren niet meer gedaan, omdat persoon A t/m P een nul hebben gegeven. Q besluit em om deze reden niet te doen, maar mist misschien wel een voor hem hele mooie cache.

Ik heb nog helemaal niks besloten. B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Straks worden caches met nul sterren niet meer gedaan, omdat persoon A t/m P een nul hebben gegeven. Q besluit em om deze reden niet te doen, maar mist misschien wel een voor hem hele mooie cache.

Ik heb nog helemaal niks besloten. B)

 

Daar komt nog bij dat Q zijn mening doorgaans niet van anderen laat afhangen ;) toch...?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er niet voor, ook niet voor het sterrensysteem. Want er geldt nog steeds: wat de één een prutcache vindt, kan een ander wel mooi vinden. Dus niet doen lijkt me. Straks worden caches met nul sterren niet meer gedaan, omdat persoon A t/m P een nul hebben gegeven. Q besluit em om deze reden niet te doen, maar mist misschien wel een voor hem hele mooie cache.

 

Mee eens. Over smaak valt niet te twisten.

Overigens ik heb ook een zwarte lijst van caches die ik nimmer wil vinden. Dat kunnen uiteenlopende redenen zijn. Dat je teleurgesteld bent in de eindlocatie is een beetje eigen schuld, omdat de eindlocatie altijd bekend is. De cache ligt in een stad, weiland of bos. Wij mijden steden als de pest. Dus tuincaches zijn aan ons bijvoorbeeld niet besteed. We hebben er één gedaan en dat smaakte niet naar meer. Dus daar kijken wij niet meer naar om, maar er zijn cachers die liever niet in het enge bos opzoek gaan naar een cache. Al die enge beestjes...bijvoorbeeld. Voor die zijn tuincaches geweldig.

 

Zwartelijsten openbaar maken is geen goed plan. Die moet je in het ondermaanse houden. Een waarderingsscore aan de cache toekennen is ook geen goed plan. De Geo d'Or is een prima vinding om de cachelegger een pluim te geven, maar daar moet het bij blijven.

 

Het is heel simpel. Log verwijderen impliceert bij ons automatisch dat alle caches van deze snoodaard in de ban worden gedaan. Geen duidelijke aanwijzingen of een waanzinnige afwijking dan volgt een e-mail. Geen reactie dan worden de caches van deze stoïcijnse eigenaar in de ban gedaan.

 

Een cache eigenaar gaat dan vanzelf merken dat zijn caches bijna nooit bezocht worden en hopelijk komt er dan een moment van bezinning. Het lost zich vanzelf op...wij noemen dit de cache evolutie leer (CEL).

 

Het gaat ons niet om alle stipjes op de kaart op te lossen. Ten eerste daar hebben we te weinig tijd voor en ten tweede het gaat om de lol. In een spaarzaam vrij moment zit je niet te wachten op frustratie. Als je op de locatie aangekomen bent en vervolgens blijkt dat de beschrijving of aanwijzingen onbegrijpbaar zijn... dan krijg je bepaalde gedachten die misschien door de inquisitie als positief en waardevol worden ervaren. Dat je als cache eigenaar dan een e-mail krijgt die niet geheel van vrij van een bepaalde emotionele lading is is zeer begrijpelijk ook al zal dat niet altijd in dank worden aanvaard.

 

Ter afsluiting:

Hoe kan je nu weten wanneer je blij bent als je nooit verdrietig bent geweest?

 

De echte optimist die vertrouwd erop dat aan alles een einde komt en daar sluit ik me graag bij aan.

bewerkt door Ketelbinkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In overeenstemming met bovenstaand commentaar van ketelbinkie, heb ik besloten de zaak van de positieve kant te benaderen.

De cachelegger is nog vrij nieuw, heeft ongetwijfeld de beste bedoelingen en is wellicht nog niet helemaal toe aan opbouwende kritiek.

 

Ik heb opnieuw, ditmaal met een POSITIEF note, gelogd.

Voor het geval dit toch verwijderd wordt, plaats ik het hier ook maar:

 

Vandaag toog ik op pad om in een nieuwe wijk “Vrijheids-akker” genaamd op zoek te gaan naar een “tuincache”.

Mijn verwachtingen waren niet al te hooggespannen. Dergelijk type caches in de hedendaagse nieuwbouwwijken, blinkt doorgaans uit in fantasieloze, pretentieloze saaiheid, dus het fototoestel bleef in de auto en de oogkleppen gingen uit voorzorg op.

 

Toen ik vanaf mijn auto de hoek rondde en de straat betrad waar ik moest zijn, bleef ik als door de bliksem getroffen staan. Met trillende handen schoof ik de oogkleppen van mij af.

 

Hier moest een architect van allure aan het werk zijn geweest, want hoewel ogenschijnlijk gewone rijtjeshuizen vertoonden de facades een wilde frisheid van glas, cremewitte Trespa en baksteen met een bedekking van diep-muisgrijze dakpannen die het geheel een ietwat woest, maar stijlvol karakter gaven.

 

Ook over de voortuinen was duidelijk nagedacht.

In een afwisselend decor van wit grind, dan weer houten tegels, dan weer gewassen grindtegels, sierlijk omzoomd met feilloos geschoren buxus en lage smeedijzeren dan wel hardhouten hekjes, hier en daar voorzien van met een haast speelse achteloosheid geplaatste speeltoestellen, ontvouwde zich de fantasie en creativiteit van de bewoners voor mijn ogen.

Hoe fris, hoe vernieuwend! Dat beloofde wat voor deze cache!!

 

Met moeite kon ik mij van dit tafereel losrukken, maar ja…de GPS leidde mij naar de brandgang achter de woningen langs.

Wat ik hier aantrof overtrof mijn stoutste verwachtingen.

 

Ik werd getrakteerd op een oogstrelende en schier eindeloze reeks bergingen en schuttingen in een perfecte harmonie van baksteen en warme hardhouttinten, in het midden op artistieke wijze onderbroken door een creatie van rustieke grijze stoeptegels in zuiver steensverband.

Ondanks dit alles had de architect door een uitgebalanceerd gebruik van kaarsrechte lijnen de zo kenmerkende steriliteit van een nieuwbouwwijk weten te behouden.

De met zeer veel zorg uitgekozen pittoreske ronde putdekseltjes in diepe roestbruine teint, zorgden voor het saillant detail.

 

Met open mond en grote ogen liep ik door de steeg als een kind in Disneyland. Ik genoot met volle teugen.

 

De cache, hoewel voorzien van een ietwat tegendraads ornament, lag, hoe passend, op deze ontmoetingsplaats van steen en hout, vrijwel onzichtbaar in dit geheel verzonken.

Schitterend!

 

Later, op weg naar huis in de auto, bedacht ik me pas dat ik in de euforie van het moment helemaal vergeten was de cache te loggen.

Een blij, warm gevoel maakte zich van mij meester: Ik had een excuus om nog eens terug te komen!!

Het fototoestel gaat dan zeker mee, hoewel het me zeker niet zal meevallen dit architectonisch hoogstandje in enkele simpele beelden vast te leggen.

 

Wie mij niet gelooft en stug volhardt in het denkbeeld dat voor- dan wel achtertuincaches saai zijn: kom en overtuig jezelf! Je zult er geen spijt van krijgen.

XXXXX, bedankt voor deze verassende ervaring!

 

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In overeenstemming met bovenstaand commentaar van ketelbinkie, heb ik besloten de zaak van de positieve kant te benaderen.

 

< En dan nog een heel verhaal >

 

Ik zag dat je eerste post rond 22.00u was waarin je al een paar borrels verder bent. Het lange verhaal is geschreven om ongeveer 03.00 en je bent waarschijnlijk nog meer borrels verder B)

Als je dan nog zo'n poëtische log weet te schrijven waarin je je lyrisch uit laat over de cache, petje af ;)

Mijn gedachten gingen even naar Herman Finkers 'Het is een lief kind'. Maw hoe breng je iets positief zonder de waarheid te zeggen.

 

De hele draad nogmaals gelezen te hebben kom ik toch tot de conclusie dat ik het bij mijn eigen methode hou vwb het selecteren van caches.

- ligt de cache in de regio waarin we willen gaan cachen of op de route?

- is de lengte passend bij het plan dat we hebben?

- het lezen van de beschijving, is deze uitnodigend?

- het kijken naar het kaartje van googlemaps, wat kunnen we ongeveer verwachten. Is ook ok?

- is de cache de laatste keren dat hij gezocht is gevonden?

- het lezen van de logjes, positieve indruk, dan gaan we de cache doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk ik weet niet in wat voor bui je was toen je die negatieve log schreef maar het zou ook kunnen dat je je in een situatie bevond waarin je dingen schrijft die je eigenlijk nooit had willen schrijven, althans dat heb ik wel eens als ik een cache niet kan vinden terwijl er genoeg logische en mooiere verstopplatsen zijn. Op dat moment zou ik de legger gewoon helemaal zwartmaken en wens ik dat dat stukje bos met cache en al in de hens vliegt B)

Maar na dat ik tot 100 heb geteld valt het allemaal wel mee. Ik denk dat er wel meerdere Geocachers zijn die ook zou reageren maar dat ook waarlijk in de note zetten (later, althans dat is bij ons zo vaak, ligt de cache gewoon op de goede plek en hebben we zelf niet goed gekeken... dan sta je echt met een mond vol tanden). Als iemand zo een note plaatst bij een van onze caches dan zal ik die niet gelijk verwijderen maar zou ik de schrijver eerst een PB'tje of mailtje sturen, dat misschien een paar keer tot ik een reactie krijg, en dan ga ik over op verwijderen. Let op! Alleen als het een zeer negatief log is die niet in verhouding staat met andere vinders en waar ik nu al weet dat het aan de vinder zelf ligt! En alleen logs die zo negatief zijn dat ze ook niet opbouwend zijn voor mij en voor een andere geocacher. TNF mag je volgens mij, ethisch gezien, niet eens verwijderen.

Ik pleit dus niet voor zo'n puntensysteem. Trouwens als ik naar de betreffende cache kijk, zal deze ook niet al te veel negatieve reacties krijgen want er zijn blijkbaar ook Geocachers die deze toch leuk vinden, dus schiet je er ook niet veel mee op! En eerlijk is eerlijk, niet alle negatieve logs en TNF logs zijn verwijderd dus ben benieuwd wat je hebt geschreven om de legger tot verwijdering is staat hebt gebracht: dat je de volgende keer met een caterpillar de voortuin aan zou pakken!? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In overeenstemming met bovenstaand commentaar van ketelbinkie, heb ik besloten de zaak van de positieve kant te benaderen.

De cachelegger is nog vrij nieuw, heeft ongetwijfeld de beste bedoelingen en is wellicht nog niet helemaal toe aan opbouwende kritiek.

 

Ik heb opnieuw, ditmaal met een POSITIEF note, gelogd.

Voor het geval dit toch verwijderd wordt, plaats ik het hier ook maar:

 

Vandaag toog ik op pad om in een nieuwe wijk “Vrijheids-akker” genaamd op zoek te gaan naar een “tuincache”.

Mijn verwachtingen waren niet al te hooggespannen. Dergelijk type caches in de hedendaagse nieuwbouwwijken, blinkt doorgaans uit in fantasieloze, pretentieloze saaiheid, dus het fototoestel bleef in de auto en de oogkleppen gingen uit voorzorg op.

 

Toen ik vanaf mijn auto de hoek rondde en de straat betrad waar ik moest zijn, bleef ik als door de bliksem getroffen staan. Met trillende handen schoof ik de oogkleppen van mij af.

 

Hier moest een architect van allure aan het werk zijn geweest, want hoewel ogenschijnlijk gewone rijtjeshuizen vertoonden de facades een wilde frisheid van glas, cremewitte Trespa en baksteen met een bedekking van diep-muisgrijze dakpannen die het geheel een ietwat woest, maar stijlvol karakter gaven.

 

Ook over de voortuinen was duidelijk nagedacht.

In een afwisselend decor van wit grind, dan weer houten tegels, dan weer gewassen grindtegels, sierlijk omzoomd met feilloos geschoren buxus en lage smeedijzeren dan wel hardhouten hekjes, hier en daar voorzien van met een haast speelse achteloosheid geplaatste speeltoestellen, ontvouwde zich de fantasie en creativiteit van de bewoners voor mijn ogen.

Hoe fris, hoe vernieuwend! Dat beloofde wat voor deze cache!!

 

Met moeite kon ik mij van dit tafereel losrukken, maar ja…de GPS leidde mij naar de brandgang achter de woningen langs.

Wat ik hier aantrof overtrof mijn stoutste verwachtingen.

 

Ik werd getrakteerd op een oogstrelende en schier eindeloze reeks bergingen en schuttingen in een perfecte harmonie van baksteen en warme hardhouttinten, in het midden op artistieke wijze onderbroken door een creatie van rustieke grijze stoeptegels in zuiver steensverband.

Ondanks dit alles had de architect door een uitgebalanceerd gebruik van kaarsrechte lijnen de zo kenmerkende steriliteit van een nieuwbouwwijk weten te behouden.

De met zeer veel zorg uitgekozen pittoreske ronde putdekseltjes in diepe roestbruine teint, zorgden voor het saillant detail.

 

Met open mond en grote ogen liep ik door de steeg als een kind in Disneyland. Ik genoot met volle teugen.

 

De cache, hoewel voorzien van een ietwat tegendraads ornament, lag, hoe passend, op deze ontmoetingsplaats van steen en hout, vrijwel onzichtbaar in dit geheel verzonken.

Schitterend!

 

Later, op weg naar huis in de auto, bedacht ik me pas dat ik in de euforie van het moment helemaal vergeten was de cache te loggen.

Een blij, warm gevoel maakte zich van mij meester: Ik had een excuus om nog eens terug te komen!!

Het fototoestel gaat dan zeker mee, hoewel het me zeker niet zal meevallen dit architectonisch hoogstandje in enkele simpele beelden vast te leggen.

 

Wie mij niet gelooft en stug volhardt in het denkbeeld dat voor- dan wel achtertuincaches saai zijn: kom en overtuig jezelf! Je zult er geen spijt van krijgen.

XXXXX, bedankt voor deze verassende ervaring!

 

:o GEWELDIG :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In overeenstemming met bovenstaand commentaar van ketelbinkie, heb ik besloten de zaak van de positieve kant te benaderen.

De cachelegger is nog vrij nieuw, heeft ongetwijfeld de beste bedoelingen en is wellicht nog niet helemaal toe aan opbouwende kritiek.

 

Ik heb opnieuw, ditmaal met een POSITIEF note, gelogd.

Voor het geval dit toch verwijderd wordt, plaats ik het hier ook maar:

 

Vandaag toog ik op pad om in een nieuwe wijk “Vrijheids-akker” genaamd op zoek te gaan naar een “tuincache”.

Mijn verwachtingen waren niet al te hooggespannen. Dergelijk type caches in de hedendaagse nieuwbouwwijken, blinkt doorgaans uit in fantasieloze, pretentieloze saaiheid, dus het fototoestel bleef in de auto en de oogkleppen gingen uit voorzorg op.

 

Toen ik vanaf mijn auto de hoek rondde en de straat betrad waar ik moest zijn, bleef ik als door de bliksem getroffen staan. Met trillende handen schoof ik de oogkleppen van mij af.

 

Hier moest een architect van allure aan het werk zijn geweest, want hoewel ogenschijnlijk gewone rijtjeshuizen vertoonden de facades een wilde frisheid van glas, cremewitte Trespa en baksteen met een bedekking van diep-muisgrijze dakpannen die het geheel een ietwat woest, maar stijlvol karakter gaven.

 

Ook over de voortuinen was duidelijk nagedacht.

In een afwisselend decor van wit grind, dan weer houten tegels, dan weer gewassen grindtegels, sierlijk omzoomd met feilloos geschoren buxus en lage smeedijzeren dan wel hardhouten hekjes, hier en daar voorzien van met een haast speelse achteloosheid geplaatste speeltoestellen, ontvouwde zich de fantasie en creativiteit van de bewoners voor mijn ogen.

Hoe fris, hoe vernieuwend! Dat beloofde wat voor deze cache!!

 

Met moeite kon ik mij van dit tafereel losrukken, maar ja…de GPS leidde mij naar de brandgang achter de woningen langs.

Wat ik hier aantrof overtrof mijn stoutste verwachtingen.

 

Ik werd getrakteerd op een oogstrelende en schier eindeloze reeks bergingen en schuttingen in een perfecte harmonie van baksteen en warme hardhouttinten, in het midden op artistieke wijze onderbroken door een creatie van rustieke grijze stoeptegels in zuiver steensverband.

Ondanks dit alles had de architect door een uitgebalanceerd gebruik van kaarsrechte lijnen de zo kenmerkende steriliteit van een nieuwbouwwijk weten te behouden.

De met zeer veel zorg uitgekozen pittoreske ronde putdekseltjes in diepe roestbruine teint, zorgden voor het saillant detail.

 

Met open mond en grote ogen liep ik door de steeg als een kind in Disneyland. Ik genoot met volle teugen.

 

De cache, hoewel voorzien van een ietwat tegendraads ornament, lag, hoe passend, op deze ontmoetingsplaats van steen en hout, vrijwel onzichtbaar in dit geheel verzonken.

Schitterend!

 

Later, op weg naar huis in de auto, bedacht ik me pas dat ik in de euforie van het moment helemaal vergeten was de cache te loggen.

Een blij, warm gevoel maakte zich van mij meester: Ik had een excuus om nog eens terug te komen!!

Het fototoestel gaat dan zeker mee, hoewel het me zeker niet zal meevallen dit architectonisch hoogstandje in enkele simpele beelden vast te leggen.

 

Wie mij niet gelooft en stug volhardt in het denkbeeld dat voor- dan wel achtertuincaches saai zijn: kom en overtuig jezelf! Je zult er geen spijt van krijgen.

XXXXX, bedankt voor deze verassende ervaring!

 

 

Copy/paste zou ik zeggen, dan kan je heel veel micro's vlot en positief afhandelen :eek:

Oja, het is verRassende, toch weer een minpuntje :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...