Spring naar bijdragen

Ge'Odeur


Twin Peaks

Aanbevolen berichten

Ik heb ook maar even een paar keer!! met je meegestemd op puntje erbij, hiermee gelijk vastgesteld dat dit systeem iig niet waterdicht is. Een macro zou volstaan om iedere gewenste cache de grond in te boren....

Volgens mij heb ik ook nergens beweerd dat het systeem waterdicht is. Sterker nog, ik heb in de tweede alinea van onder het kopje "definitie" gevraagd of iedereen "eerlijk" mee wil doen.

Of; zouden jullie het op prijs stellen om eerst in te moeten loggen voor je er een kan toewijzen? Geen enkel probleem hoor, van iedere cacher weet ik precies wat hij/zij wel of niet gedaan heeft. :)

 

Edit: leuk dat iemand zo vriendelijk geweest is om ook mijn UTS een Odeurtje te geven... :D

bewerkt door gpsgek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik zag dat de cache "Puntje erbij" bovenaan staat. Ik dacht dat een Ge`Odeur voor de slechtste cache staat.

 

De waardering voor een cache is naar mijn mening wel de combinatie van naam, inhoud, vormgeving van de cachepagina, de eventuele wandeling, de lokatie en de toestand van de cache.

 

Als ik naar de cachepagina kijk is dit een schitterende karikatuur. Deze verdient eigenlijk een Geo d'Or.

De cache matched perfect de cachebeschrijving dus wat wil je nog meer. Het is niks meer of minder dan aangegeven.

 

Het is in NL net zoals met TV! Allemaal wel kankeren maar toch blijven kijken.

In dit geval dus loggen door het logvee :)

 

Mvg,

De Wolvjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even gezocht naar trainingsmateriaal over feedback, bijvoorbeeld in functioneringsgesprekken:

 

Negatieve feedback: Met negatieve feedback geef je globaal aan wat er verkeerd ging, zonder een alternatief of oplossing aan te dragen. Bijv.: ‘Zo te zien was je niet geïnteresseerd in het verhaal van X’. Deze vorm van feedback werkt meestal destructief, het kan aanvallend overkomen en geeft de ander te weinig informatie. Niet gebruiken dus!

Wat mij betreft is de Ge'Odeur een voorbeeld van negatieve feedback. De ontvanger krijgt te horen: dit is niet goed, zonder dat daar een positieve wending aan wordt gegeven. Vergelijk dat eens met:

Constructieve feedback: Hiermee geef je aan dat het gedrag dat de ander vertoond heeft in jouw ogen voor verbetering vatbaar is. De feedback is dus gericht op verandering. Je geeft daarbij aan
  • wat het gedrag is (herkend gedrag)
  • wat het effect van het gedrag is (op jou en/of op de situatie)
  • welk gedrag geschikter zou kunnen zijn

Op die manier leert de ander welk gedrag hij vertoont, hoe dat gedrag overkomt en wat een mogelijk alternatief is.

 

Nu ga ik er van uit dat, als je een cache niks vond, je liever had dat de cachelegger iets anders had gedaan, of in ieder geval in de toekomst iets anders zou doen. Je moet dus het "constructieve feedback" pad op. Dit kan mijns insziens niet goed in een logje, want dat wordt gauw gezien als een aanval omdat iedereen het kan lezen. Dan heb je in ons cacherswereldje nog de mail. Ook gevaarlijk, omdat mails vaak verkeerd gelezen kunnen worden, zeker in zo'n potentiele "conflict" situatie. Ga dus altijd uit van het goede in een cache, benadruk dat, en meld dan misschien dat het leuk zou zijn geweest als ...(het verbeterpunt).. wat verder was uitgewerkt. Is er echt helemaal niks positiefs te melden over de cache, dan denk ik dat je beter helemaal je mond kunt houden.

 

Het is ieders eigen keuze hoe je feedback wilt geven, en OF je feedback wilt geven. Maar bedenk dat het een heel natuurlijke menselijke reactie is om op openbare negatieve feedback defensief te reageren. Bijvoorbeeld door de boodschap (het logje) te verwijderen als "niet ter zake doende"...

 

In mijn log is mijns inziens geen sprake van negatieve feedback, alleen een weergave van mijn beleving op het moment dat ik de cache deed.

 

Ik kreeg daarop een ietwat verontwaardigde reactie, waarop ik de legster een mail heb gestuurd met m.i. constructieve feedback.

Ik ga hier mijn mailverkeer met haar niet letterlijk openbaar maken, maar ik ben vooral netjes gebleven.

Heb haar zelfs verteld dat de cache op een leuke manier verstopt is maar dat die verstopwijze in mijn optiek een betere lokatie had verdiend.

 

Ook heb ik gezegd dat ze misschien eens op het forum moest rondkijken, met name de draadjes over wat wij vinden van welk type caches, dat de doorsnee Geocacher "TUIN"caches weliswaar accepteert en er ook wel naar op zoek gaat als het zo uitkomt, maar er niet echt op zit te wachten. Dat de "voorkeur" toch uitgaat naar caches op leuke of leerzame lokaties.

 

Heb haar zelfs nog wat ideeen in haar omgeving aan de hand gedaan.

Er aan toegevoegd dat ze zich vooral niet moest laten ontmoedigen en haar veel succes gewenst met toekomstige caches.

 

Toen Joke het Naderhand las, zei ze dat ik niets miszegde, hooguit, dat het misschien als "belerend" ervaren zou kunnen worden.

Dat vond ik wel weer jammer, want dat was mijn bedoeling niet en daarmee had mijn mailtje waarschijnlijk zijn doel gemist en irritatie opgewekt. (terwijl ik toch alle technieken uit die dure communicatie-cursus had toegepast :P )

 

Als reactie kreeg ik o.a dat ze alleen maar een "leuke, snelle tradi" had willen plaatsen, en dat ik misschien eerst zelf maar eens een cache weg moest leggen voordat ik ergens over zeurde en mijn log werd, tegelijk met dat van Barny gedelete.

 

Tja, dan sta je effe met een bek vol tanden. ( :) niet dus ...., want die pak ik er zo uit en zonder kunstgebit in wauwel ik rustig verder :D )

 

Tja... en daarop slaat de frustratie toe en begin je een draadje als dit.....met alle gevolgen van dien....

Niettegenstaande dat, voor mij tot het laatste toe een heel interessant draadje.

 

In overeenstemming met wat er gisteravond in een ander draadje de revue is gepasseerd, zal ik van dit topic later vanavond een resume formuleren, waaraan ik wellicht een conclusie en wat aanbevelingen verbind.

 

Op dat moment wordt het draadje wellicht gesloten en wordt er misschien (als daaraan behoefte is) over de uitkomst van deze discussie een nieuw topic geopend zodat er "op punten" kan worden doorgediscussieerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag dat de cache "Puntje erbij" bovenaan staat. Ik dacht dat een Ge`Odeur voor de slechtste cache staat.

 

Staat de cache "Puntje erbij" bovenaan in de lijst van slechtste caches? Dus de meeste GeOdeuren? Super. Ik zie dat trouwens als een zeer goede waardering voor die cache. De eigenaar wilde dat het ook met alle geeld de allerslechste cache van Nederland zou worden. Zo was de cache ook bedoeld, alleen voor zij die graag een puntje erbij willen hebben. Van de eigenaar mag je iedere week komen en de cache opnieuw loggen. Altijd leuk als je onderweg bent en je wilt je score afronden naar een geheel.

Wel jammer is dat er zo goed als nooit aan het verzoek van de eigenaar is voldaan om zoveel mogelijk spoilerfoto's te plaatsen.

Wist je dat er een tijdje een paaltje heeft gestaan met een rood flikkerend pijltje waar een bordje onder hing met de tekst "Hieronder ligt de cache"? Helaas was dat paaltje na een dag verdwenen, inclusief flikkerlicht. :P

De cache is/was puur als knipoog naar de zovele oprapers die overal maar achter lantarenpalen en vuilnisbakken liggen.

 

Mooi dat het genomineerd is als de allerberoerdste cache, raar dat er bij zowel de found its als de not founds, nooit een slechte waarderingslogjes is geweest, alleen maar met een knipoog.

 

 

Ik heb ook maar even een paar keer!! met je meegestemd op puntje erbij, hiermee gelijk vastgesteld dat dit systeem iig niet waterdicht is. Een macro zou volstaan om iedere gewenste cache de grond in te boren....

Volgens mij heb ik ook nergens beweerd dat het systeem waterdicht is. Sterker nog, ik heb in de tweede alinea van onder het kopje "definitie" gevraagd of iedereen "eerlijk" mee wil doen.

Of; zouden jullie het op prijs stellen om eerst in te moeten loggen voor je er een kan toewijzen? Geen enkel probleem hoor, van iedere cacher weet ik precies wat hij/zij wel of niet gedaan heeft. :D

 

Edit: leuk dat iemand zo vriendelijk geweest is om ook mijn UTS een Odeurtje te geven... :P

 

jammer dat het systeem niet waterdicht is. Dus men kan meerdere keren stemmen op dezelfde cache? Jammer. Maar.... dat betekent dus ook dat ik, al is het 100x, op caches kan gaan stemmen? Dan wordt Puntje Erbij een supercache.

 

 

EDIT:

 

Sh*t het lukt me maar 1x. maar Puntje Erbij staat weer gedeeld op de eerste plaats. Zal morgen eens een lijst met illegale proxies tevoorschijn toveren. Eens zien hoe vaak ik kan stemmen. Ik zal de banner bij de cache plaatsen.

 

 

 

Edit2:

 

Yes, super. Er staat nu een banner met 10 hondedrollen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sh*t het lukt me maar 1x. maar Puntje Erbij staat weer gedeeld op de eerste plaats. Zal morgen eens een lijst met illegale proxies tevoorschijn toveren. Eens zien hoe vaak ik kan stemmen. Ik zal de banner bij de cache plaatsen.

 

 

 

Yes, super. Er staat nu een banner met 10 hondedrollen :)

 

gromm, moet ik toch nog aan die macro :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yes en zo ontstaat een nieuw soort cache, Wie plaatst de slechtste.

Ik heb een gaaf idee Echt Ge'odeur waardig maar helaas mag ik hem niet plaatsen van mezelf (Geen gewroet in mijn tuin). mar goed, Koop een nep drol (of beter een echte) leg hem in je voortuin met het kokertje er onder. Dan een afwijking van 30 meter en geen hint. Dit wordt echt een nummer één.

En dan weet ik er nog één: Het Zeur-event, op een carpool-plaats met een klein tentje en een logboek (blad) waar één log op past. Verkeerde coördinaten en Geen nieuwe caches. Vast ook goed voor een ge'Ogezeur.

Het is jammer dat mensen die de moeite nemen om cache te plaatsten op deze manier weer eens worden afgezeken. Maar goed, Het zie zo. Niet elke cache kan perfect zijn.

bewerkt door team explorers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een ding mis ik toch in het draadje. (heb ik alles gelezen??)

Ik kan me HEEL goed voorstellen dat men een voortuin cache neerlegd.

Als je begint met neerleggen moet je toestemming hebben. Dat geeft voor mensen (laat ik er nou ook een zijn :thumbup: ) een enorme drempel. Waar moet ik wezen, zal het wel lukken? (ja daar zijn draadjes over) Ik hik ook al een paar maanden tegen die stap aan. Het is niet allen gegeven om naar de gemeente (of wie dan ook) te mailen of te gaan en dit te gaan regelen.

Dan maar een voortuincache zal vaak de gedachtengang zijn, kan ik toch wat neerleggen en daarna zie ik wel verder. Lijkt me valide en de legger zal ook wel weten dat het geen top cache is.

 

(In mijn voortuin zitten mijn schoonouders dus daar ga ik maar niet een cache neerleggen :thumbup: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het jammer dat blijkbaar over de regel

Speel het spelletje wel eerlijk: zorg dat je de cache gevonden hebt voordat je de Ge'Odeur toewijst en wijs ook maar één Ge'Odeur per cache per team toe.

heen gelezen wordt.

 

Als het systeem "waterdicht" is, komt het weer terug online. Het valt me tegen dat dit nodig is...

bewerkt door gpsgek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koop een nep drol (of beter een echte) leg hem in je voortuin met het kokertje er onder. Dan een afwijking van 30 meter en geen hint. Dit wordt echt een nummer één.

Dat van die nepdrol loop ik al meer dan een jaar mee in de kop. Ik heb ooit een stel geocachers beloofd om een shitcache te maken. RonenBianca waren het. De reden weet ik niet eens meer. Wist je dat zo'n nepdrol van onderen een mooie opening heeft met ruimte voor een filmkokertje?

 

Het is jammer dat mensen die de moeite nemen om cache te plaatsten op deze manier weer eens worden afgezeken. Maar goed, Het zie zo. Niet elke cache kan perfect zijn.

Mee eens. Precies het tegenover gesteld als met de Geo dor, het schijnt dat daar, gelijk het songfestival, veel vriendendiensten onder zitten. Bij een Geo Deur krijg je hetzelfde effect, maar dan van je "vijanden".

Er is nog steeds maar een manier om een cache te waarderen en dat is de logjes te lezen. maar ja, dan moeten ze wel blijven staan, dit even naar aanleiding van de topic :dribble:

 

En als ik er dan ook nog een persoonlijke mening over mag hebben...

 

Ik vind het niet zo gepast om een dergelijke 'waarderings'lijst in zoveel elementen (naam, banner) te laten lijken op een andere waarderingslijst. Zeker niet nadat er aangegeven is door de 'beheerders' van die laatste lijst dat de bedoeling erachter altijd een positieve aandachttrekker voor een cache is geweest, en dat er nooit een negatieve tegenhanger zal komen.

Je hebt gelijk. Ik zie de geo deur dan ook als een tijdelijke practical joke, tenminste dat heb ik ergens gelezen :crybaby:

Ik vind het jammer dat blijkbaar over de regel
Speel het spelletje wel eerlijk: zorg dat je de cache gevonden hebt voordat je de Ge'Odeur toewijst en wijs ook maar één Ge'Odeur per cache per team toe.

heen gelezen wordt.

 

Als het systeem "waterdicht" is, komt het weer terug online. Het valt me tegen dat dit nodig is...

Volgens mij mis ik iets. Het was toch een practical joke? Of is het nu ineens serieus. nee, dat kun je niet menen. Maar als je ineens wel serieus bent geworden, dan denk ik dat het een utopie is dat je spelregel gehandhaaft zal worden.

 

Sorry, ik moet ineens met een evil grin lachen. Hoezo gesloten? Ben je aan het modereren geslagen? Welkom bij de club. Vervelend huh? dat men zich niet wenst te conformeren aan de regels :thumbup::thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als ik er dan ook nog een persoonlijke mening over mag hebben...

 

Ik vind het niet zo gepast om een dergelijke 'waarderings'lijst in zoveel elementen (naam, banner) te laten lijken op een andere waarderingslijst. Zeker niet nadat er aangegeven is door de 'beheerders' van die laatste lijst dat de bedoeling erachter altijd een positieve aandachttrekker voor een cache is geweest, en dat er nooit een negatieve tegenhanger zal komen.

 

Het is ook een grol van de bedenker (of was het nou een drol) Het heeft nergens een officiele status en is alleen te vinden op de site van de bedenker, die naast een helebooel voor ons nuttige zaken , hier wel meer van dat soort grappen en grollen heeft staan.

 

Bij mij valt dat onder de noemer "humor" en als zijn humor niet mijn humor is, dan blijf ik van zijn site weg. Zo simpel is het voor mij.

 

Dat mensen die wel van dat soort humor houden vervolgens besluiten om die banner op HUN eigen cachepagina te zetten of in HUN handtekening, is voor HUN verantwoording. (net zoals IK in MIJN handtekening ook een aantal verhaspelde banners van anderen heb opgenomen).

 

Het blijft een grol van iemand, waar ik wel mee kan lachen, en niet meer dan dat. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...