Spring naar bijdragen

Ge'Odeur


Twin Peaks

Aanbevolen berichten

Het valt me tegen dat dit nodig is...

 

 

Zoals het ons tegen valt dat we steeds moeten modereren en dan ons weer moeten verantwoorden. Zo zie je maar weer Martijn. Als er gekloot kan worden zal men het niet laten. Overigens kan ik wel om die drol lachen maar er op stemmen is tegen mijn principes, omdat ik nog steeds vind dat een cachelegger respect verdient voor de moeite die hij genomen heeft om een cache te plaatsen (my 2 cents). :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Een ding mis ik toch in het draadje. (heb ik alles gelezen??)

Ik kan me HEEL goed voorstellen dat men een voortuin cache neerlegd.

Als je begint met neerleggen moet je toestemming hebben. Dat geeft voor mensen (laat ik er nou ook een zijn :thumbup: ) een enorme drempel. Waar moet ik wezen, zal het wel lukken? (ja daar zijn draadjes over) Ik hik ook al een paar maanden tegen die stap aan. Het is niet allen gegeven om naar de gemeente (of wie dan ook) te mailen of te gaan en dit te gaan regelen.

Dan maar een voortuincache zal vaak de gedachtengang zijn, kan ik toch wat neerleggen en daarna zie ik wel verder. Lijkt me valide en de legger zal ook wel weten dat het geen top cache is.

 

(In mijn voortuin zitten mijn schoonouders dus daar ga ik maar niet een cache neerleggen :thumbup: )

 

Dat kan allemaal best zo zijn, maar ik denk / vind dat als een cacher zelf de behoefte heeft om iets weg te gaan leggen, hij / zij er heel verstandig aan zou doen, om toch eerst eens op het forum rond te neuzen, met name in de draadjes over wat wij vinden van welk type caches.

Dat ze er dan hopelijk vanzelf achterkomen, dat de doorsnee Geocacher "TUIN"caches weliswaar accepteert en er ook wel naar op zoek gaat als het zo uitkomt, maar er niet echt op zit te wachten. Dat de "voorkeur" toch uitgaat naar caches op leuke of leerzame lokaties.

 

Uiteindelijk zijn we landelijk gezien een van de snelst groeiende hobbies.

Er komen nog dagelijks legio nieuwe accounts bij (hoeveel ongeveer, Kruimel?)

Als de helft van die cachers na 10,20,30 enz. gevonden caches allemaal het idee krijgen om een cache weg te gaan leggen en de helft daarvan begint met een "probeersel" in zijn of haar voor- of achtertuin........

 

Brrrr........dan hebben we er volgend jaar 300 "tuincaches" ofzo bij. Ik moet er niet aan denken.

(je weet wel gelijk waar iedereen woont, dat dan weer wel....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat mensen die wel van dat soort humor houden vervolgens besluiten om die banner op HUN eigen cachepagina te zetten <KNIPJE>, is voor HUN verantwoording.
Ik neem de volledige verantwoordelijk daar in. Ook voor mij was het humor en het spijt me oprecht dat ik er zelf niet ooit ben opgekomen, anders had er altijd al een gelijke soort banner gestaan. Ik ben helaas niet zo creatief. Van mij mag het ook een shitcachebannertje worden dat in zijn geheel niet op de geo dór lijkt. Maar dan wil ik er liefst een die gekoppeld is aan het aantal logjes, niet alleen gevonden, maar ook de paar niet gevonden. Al was het alleen maar om de tekst van de cache nog eens te benadrukken.

 

Laten we eerlijk zijn, welke halve zool zal werkelijk bij een serieus bedoelde cache zo'n banner plaatsen en dan ook nog pissed worden dat zijn cache zo beroerd gewaardeerd wordt.

 

Gelijk met Twin peaks blijf ik er op hameren dat wel of geen geo d'or, wel of geen geo deur, de werkelijke kwaliteit van de cache toch uit de logjes moeten komen. Maar ja, dan moeten die logjes niet maar zo gedeleted kunnen worden. Vooral niet als het verdorie ook nog found it logjes zijn met een kritische noot.

Daar staat tegenover dat een cache-eigenaar ook niet (en terecht) zit te wachten op commentaar op zijn cachepagina dmv een note van iemand die maar zo even mekkeren wil en de cache niet gezocht heeft.Daar staat tegenover dat je ook weer niet bij iedere cache een kritische noot hoeft te plaatsen. Dan denkt menige lezer, daar heb je die ouwe chagrijn ook weer :thumbup:

 

De ruimte die geocaching.com biedt om te loggen is bedoeld om te loggen en niet om er een verkapte chatpagina van te maken of om er kleine vetes op te lossen.

 

Trouwens, ik bedenk me net dat al die manieren van waarderingssystemen, wel of niet goed, geo d'or, geo deur of dmv sterretjes, gelijk als terrainrating, je dan steeds meer de kans loopt dat de logjes steeds onpersoonlijker en kleiner worden. Immers, de waardering ziet men wel in de sterren :dribble:

 

De "mooiste" logjes zijn die bij een opraper waarvoor je nog geen stap hoeft te lopen en dat je dan leest: "Leuke cache, leuke wandeling" :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ze er dan hopelijk vanzelf achterkomen, dat de doorsnee Geocacher "TUIN"caches weliswaar accepteert en er ook wel naar op zoek gaat als het zo uitkomt, maar er niet echt op zit te wachten. Dat de "voorkeur" toch uitgaat naar caches op leuke of leerzame lokaties.

 

Ik ben het oneens. De doorsnee cacher zit namelijk niet te wachten op een mooie leerzame cache maar op een serie met 10 micro's en een bonus dat zijn namelijk minimaal 11 caches op 1 dag. We hebben het al vaker over dat gewauwel over micro's e.d. gehad. Ik weet inmiddels wel beter, de meesten gaan voor de punten, overigens vind ik het ook leuk om een dag niets anders te doen dan rapen. :thumbup:

 

Kom maar op met die voortuin caches, alhoewel....ik ook liever in het bos loop. :crybaby:

 

De "mooiste" logjes zijn die bij een opraper waarvoor je nog geen stap hoeft te lopen en dat je dan leest: "Leuke cache, leuke wandeling" :thumbup:

 

Ik heb ooit eens een cache gedaan hier in het Noorden, die ik bijna vanuit de auto kon pakken. Het was een flut cache. Waarom, de plaatser had het mogelijk moeten maken om zonder uit de auto te stappen de micro te pakken...... Hmmmm, er borrelt ineens een idee op. :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens kan ik wel om die drol lachen maar er op stemmen is tegen mijn principes, omdat ik nog steeds vind dat een cachelegger respect verdient voor de moeite die hij genomen heeft om een cache te plaatsen (my 2 cents). :dribble:

 

:thumbup: nou snap ik me daar toch ineens waarom ik zo weinig respect krijg..... :thumbup:

 

Gevonden caches: 875 Gelegde caches: 0 [:crybaby:]

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteindelijk zijn we landelijk gezien een van de snelst groeiende hobbies.

Er komen nog dagelijks legio nieuwe accounts bij (hoeveel ongeveer, Kruimel?)

Ik tel ze niet en handel ook niet elke dag de aanvragen af omdat ook Geoman en Hawkeyes naar de lijst kijken, maar ik denk al snel een 20 a 30 per dag.

Als de helft van die cachers na 10,20,30 enz. gevonden caches allemaal het idee krijgen om een cache weg te gaan leggen en de helft daarvan begint met een "probeersel" in zijn of haar voor- of achtertuin........

Nou, die zijn er, maar ze zijn er ook die eerst caches gaan verstoppen en dan pas beginnen met zoeken. Dus al met 0 founds en dat zijn dan geen caches van iemand die een alterego in het leven heeft geroepen om eens onder een andere naam caches te verstoppen. Zonder arrogant te zijn, die pik ik er met één schele, luie half blinde oog er tussenuit.

Ik wil niet iedereen over een kam scheren, maar dat zijn caches waar ik het langste mee bezig ben en die de minste tekst op de pagina hebben staan. Sommige zelfs nog geen letter :thumbup:

Het verbaast me dan soms ook dat er echte newbies bij zijn die wel een echte fijn doordachte cache hebben gemaakt en waar meteen echt alles van klopt, tot en met de gegevens die ik allemaal nodig ben. Die hebben dus echt eerst info verzameld en/of bij anderen gekeken. En dat laat ik in mijn note dan ook merken.

 

Brrrr........dan hebben we er volgend jaar 300 "tuincaches" ofzo bij. Ik moet er niet aan denken.

(je weet wel gelijk waar iedereen woont, dat dan weer wel....)

Dat is natuurlijk een beetje tekort door de bocht. Er zijn vast wel voortuincaches die wel leuk zijn om te doen. Niet elke voortuincache is een nietszeggende opraper. ik denk dat je daarmee een aantal leuke caches tekort doet.

Ik zie het probleem ook niet om als probeersel eens een voortuincache neer te leggen. menige cachelegger heeft zijn eerste caches met stille trom stiekem gearchiveerd omdat hij het later zelf ineens shit vindt.

 

Een fijne multi zou ivm toestemming best wel eens kunnen eindigen in de voortuin als cachelokatie. Dan kan het best een leuke cache zijn.

Maar je zult wel net als ik dezelfde gevoelens hebben met zulke caches en dat is dat je je door jan en alleman (de buren) begluurd voelt. Niets vervelender dan een buurman die met een schamper lachje in de tuin er naast staat te genieten van die volwassen idioten die een stom doosje zitten te zoeken en dan ook nog steeds een meter ernaast staan te prikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is natuurlijk een beetje tekort door de bocht. Er zijn vast wel voortuincaches die wel leuk zijn om te doen. Niet elke voortuincache is een nietszeggende opraper. ik denk dat je daarmee een aantal leuke caches tekort doet.

 

Je hebt gelijk; Ik deed eens een cache, die lag in de voortuin van Kasteel Haarzuijlens. Dat vond ik een prima "voortuincache"

 

Heeft Willem-Alexander al een account? wordt vast ook een mooie voortuincache. :thumbup:

 

Gekheid natuurlijk. en ja...er zijn natuurlijk uitzonderingen op.

Maar als ik erover nadenk....ik schat dat ik zelf...pak em beet... 8 tuincaches hab gedaan, en daar zat welgeteld 1 leuke bij. 2 daarvan waren overigens wel erg leuk verstopt.

Maar het is los van de vaak oninteressante lokaties vooral ook het "apies kijken" en het mogelijk in een verkeerde tuin zoeken, wat mij eraan stoort.

 

 

 

[ en het mogelijk in een verkeerde tuin zoeken, wat mij eraan stoort.

 

Jaja ik weet het, ik heb een Magellan (ik kop hem er zelf wel in!) :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij mis ik iets. Het was toch een practical joke? Of is het nu ineens serieus. nee, dat kun je niet menen. Maar als je ineens wel serieus bent geworden, dan denk ik dat het een utopie is dat je spelregel gehandhaaft zal worden.

 

Sorry, ik moet ineens met een evil grin lachen. Hoezo gesloten? Ben je aan het modereren geslagen? Welkom bij de club. Vervelend huh? dat men zich niet wenst te conformeren aan de regels :dribble::thumbup:

Natuurlijk is het een practical joke. Sterker nog, het was meer dan dat. Het was ook een initiatief om te Geocache-gemeenschap een beetje te voeren en te kijken tot hoever ik kon gaan. Het resultaat was/is er: dit forum lijkt kwalitatief iets beter geworden. Overigens moeten van dit resultaat uiteraard de meeste credits aan Twin Peaks toegeschreven worden, waarvoor dank.

 

Desondanks wil dat niet zeggen dat iedereen zomaar Ge'Odeurs moet gaan zitten uitdelen en zeker niet via proxy's. (Dat laatste kan beter gebruikt worden bij het oplossen van bepaalde caches... :thumbup: ) Het lijkt me wel zo redelijk dat de cache door een bepaald team gedaan is, voordat een Ge'Odeur is toegewezen.

 

Ben ik aan het modereren geslagen? Ach, dat doe ik dagelijks. De discussie op dit forum gaat om de vraag waarom draadjes gesloten worden wanneer er alleen maar om gevraagd word. Immers, als er regels overtreden zijn is het volstrekt logisch dat draadjes op slot gaan of verwijderd worden. In this case: de regel werd overtreden, dus is het meer dan logisch dat een moderator (in dit geval ik) zijn werk doet. Toch? Daar is ie voor aangesteld...

 

Zoals ik al zei: ik ga mijn best doen voor een authenticatie-systeempje. Dat is wel zo eerlijk, ten opzichte van iedereen, ook al is het een practical joke. Kan ik ook gelijk de persoonlijke Geo 'd Or-kaart introduceren... :yes:

 

Laten we eerlijk zijn, welke halve zool zal werkelijk bij een serieus bedoelde cache zo'n banner plaatsen en dan ook nog pissed worden dat zijn cache zo beroerd gewaardeerd wordt.

 

Ah, ik had al even het idee dat je het erg serieus opnam... :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gekheid natuurlijk. en ja...er zijn natuurlijk uitzonderingen op.

Maar als ik erover nadenk....ik schat dat ik zelf...pak em beet... 8 tuincaches hab gedaan, en daar zat welgeteld 1 leuke bij. 2 daarvan waren overigens wel erg leuk verstopt.

Maar het is los van de vaak oninteressante lokaties vooral ook het "apies kijken" en het mogelijk in een verkeerde tuin zoeken, wat mij eraan stoort.

 

en het mogelijk in een verkeerde tuin zoeken, wat mij eraan stoort.

 

Ja en dat is nu precies waar het over gaat! Een voortuincache hoeft niet per definitie moeilijk of slecht te zijn. Een voortuincache hoeft geen opraper te zijn. Volgens mij is hier al heel lang gediscusseerd een tijdje geleden. Mijn argument was toen dat wanneer je een voortuincache koppelt aan een mooie lange wandeltocht/fietstocht, wanneer je er een mooie originele en grote box plaatst en vooraal wanneer je genoeg aanwijzingen/hulpmiddelen creeert zodat zoeken in een andere tuin al op 200 meter afstand uitgesloten wordt, het dus geen enkel probleem is en dat het zelf de voorkeur heeft boven een hoop micro's in industrieterreinen en in de natuur!

 

Ik zou zeggen Twin Peaks, probeer deze maar eens: Water Place - Loosdrechtse Plassen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk is het een practical joke. Sterker nog, het was meer dan dat. Het was ook een initiatief om te Geocache-gemeenschap een beetje te voeren en te kijken tot hoever ik kon gaan.

 

Kijk je snapt het na wat gevoerd te zijn :thumbup:

 

Desondanks wil dat niet zeggen dat iedereen zomaar Ge'Odeurs moet gaan zitten uitdelen en zeker niet via proxy's. (Dat laatste kan beter gebruikt worden bij het oplossen van bepaalde caches... :thumbup: ) Het lijkt me wel zo redelijk dat de cache door een bepaald team gedaan is, voordat een Ge'Odeur is toegewezen.

 

Je zet een waarderingsysteem op waar gelet op de reacties niet iedereen op zit te wachten, dan kun je er ook vanuit gaan dat men gaat klooien. Ik zie ook wel de humor en het nut van een dergelijke lijstje in alleen moet er nog het eea aan bijgesteld worden zodat hat niet mogelijk is een bepaalde cache/cacher compleet de grond in te boren zoals ik al in de 1 reactie heb aangegeven. Ik zag bijvoorbeeld ook dat iemand heel Wijchen heeft genomineerd, dat leek mij toch wel een enigszins een reactie van iemand die bijvoorbeeld behoorlijk frustie op de legger is en middels jouw systeem een bepaalde reactie op wil roepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koop een nep drol (of beter een echte) leg hem in je voortuin met het kokertje er onder. Dan een afwijking van 30 meter en geen hint. Dit wordt echt een nummer één.

Dat van die nepdrol loop ik al meer dan een jaar mee in de kop. Ik heb ooit een stel geocachers beloofd om een shitcache te maken. RonenBianca waren het. De reden weet ik niet eens meer. Wist je dat zo'n nepdrol van onderen een mooie opening heeft met ruimte voor een filmkokertje?

 

Dat van RonenBianca ging om een cache die ze geplaatst hadden op een ,volgens hun, leuk plekje. Volgens anderen was dit een hondetoilet.

De nep drol heb ik wel, Die is niet hol maar zo'n vieze driller.

 

 

 

Overigens kan ik wel om die drol lachen maar er op stemmen is tegen mijn principes, omdat ik nog steeds vind dat een cachelegger respect verdient voor de moeite die hij genomen heeft om een cache te plaatsen (my 2 cents). :P

 

;) nou snap ik me daar toch ineens waarom ik zo weinig respect krijg..... :lol1:

 

Gevonden caches: 875 Gelegde caches: 0 [:lol1:]

Ik respecteer iedereen. Dus ook mensen die geen caches plaatsen. Ik vind het alleen respectloos om mensen af te kraken als ze een cache plaatsen die minder in je smaak vallen. Dat neemt niet weg dat het ook respectloos is om log te verwijderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat van RonenBianca ging om een cache die ze geplaatst hadden op een ,volgens hun, leuk plekje. Volgens anderen was dit een hondetoilet.

De nep drol heb ik wel, Die is niet hol maar zo'n vieze driller.

ha juist, dat was het, bedankt door mijn geheugen :P

Dan is jouw drol anders dan mijn beoogde drol.

 

Ik respecteer iedereen. Dus ook mensen die geen caches plaatsen. Ik vind het alleen respectloos om mensen af te kraken als ze een cache plaatsen die minder in je smaak vallen. Dat neemt niet weg dat het ook respectloos is om log te verwijderen.

Natuurlijk moet je iedereen respecteren. De niet leggers worden sowieso gerespecteerd. Ik moet er niet aan denken dat iedere actieve geocacher een eigen cache wil hebben, laat staan 10 of meer. Dan zou Nederland binnen een jaar vol zijn en ik helemaal leip en daarbij waarschijnlijk werkloos en weer vrijgezel ;) .

 

Maar goed, ik zal even een andere pet op gaan zetten. Ik zie dat er weer 30 wachtenden zijn. kan nog mooi even voor middernacht, als het tenminste een beetje wil vlotten.

 

Dus..... FTFers, STFers en TTFers, start your engines........... :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar goed, ik zal even een andere pet op gaan zetten. Ik zie dat er weer 30 wachtenden zijn. kan nog mooi even voor middernacht, als het tenminste een beetje wil vlotten.

 

Dus..... FTFers, STFers en TTFers, start your engines........... ;)

 

En nu maar hopen dat het niet allemaal voortuincaches zijn of...dat er tenminste één leuke voortuincache bijzit :lol1: ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...