Spring naar bijdragen

Hoe Gaan We Met De Caches Om?


Hoe gaan we met caches om  

206 leden hebben gestemd

  1. 1. Je hebt iets beschadigd bij de cache wat doe je?

    • Stuur een mailtje en vertel wat er gebeurt is.
    • Plaats een needs maintenance log.
    • Schrijf in de log dat je iets beschadigd hebt
    • Kijk wat ik kan doen om de schade te herstellen
    • Ik laat het zo en doe helemaal niets
      0
    • Anders; zie mijn post


Aanbevolen berichten

:excl: :excl: :excl:

 

Een vraag die mij al een tijdje bezig houd.

 

Dit doordat ik de laatste tijd veel ONNODIG onderhoud moet doen aan mijn caches!

Denk daarbij aan het missen van dopjes op de cache, verkeerd terug plaatsen en zo zijn er nog wel meer van die dingen.

Onderhoud hoort er bij maar ONNODIG onderhoud dat is een ander verhaal.

 

Gisteren na een rondje cache controle daarom ook besloten om MIJN CACHES met een logboek en geplaatst in Nederland PM only te maken.

Er was weer zoveel mis mee dat het gewoon weg niet leuk was! (buiten de caches om die in een serie gelegd zijn met andere teams)

 

Aantal voorbeelden;

 

  1. Logrol in de micro gepropt waardoor niet meer te beschrijven
  2. Cache op een hele andere plaats terug gezet/legt
  3. Cache niet goed afgesloten
  4. Compleet andere behuizing terug gevonden
  5. Doppen van caches af (ook van een die in het water ligt)
  6. Complete cache weg, terwijl er een andere gearchiveerde cache die daar lag na 2 jaar weer boven water kwam en toen niet meer terug te vinden was.

En ga zo maar door....

 

Is dit de trend in het nieuwe cachen?

Ik hooop het niet!

 

Een bedroefde Masterchef :cry::yucky:

Die al zijn nieuwe cache ideeen voorlopig even in de ijskast zet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Helaas, het is maar al te waar. Maar een kant en klare oplossing voor dit probleem is er niet. Veel cachers hebben heden ten dage heel veel haast om aan hun eigen gestelde targets van minimaal 50 caches per dag te komen en dan is er geen tijd meer om iets netjes af te werken en terug te leggen voordat men verder gaat.... Het is mede het gevolg van de puntjescultuur, die de cacherswereld als een donkere wolk aan het bedekken is.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat wat Masterchef schrijft is ook bij mij aan de hand.

 

Gisteren heel wat zaken moeten repareren waaronder een slot kompleet afgebroken.

Attributen verdwenen van WP's en daarvoor in de plaats oude rommel terug gedaan tot een lege batterij aan toe.

De bodem van een grote koker kapot en zelfs een magneet van een Petling gestolen.

 

En zo loop ik dan wekelijks onderhoud te doen.

 

Ook mijn caches gaan naar PM only en blijft het dan nog zo, dan wordt het archiveren het begint mij een beetje teveel geld te kosten. :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn meerdere antwoorden van toepassing.

 

Eerst kijk ik wat ik zelf kan doen om de schade te repareren.

Vervolgens stuur ik vanaf thuis een mail naar de cache owner om te vertellen wat er gebeurd is.

Eventueel volgt er ook een needs maintenance log, maar dat hangt helemaal af van de situatie.

Gelukkig komt dit bij ons zeer zelden voor, omdat we de tijd nemen voor caches.

 

De grote vraag is natuurlijk of het op PMO zetten van de caches veel soelaas biedt. Als je er vanuit gaat dat het komt door mensen die heel snel cachen, omdat ze veel caches op 1 dag willen doen, dan zijn die snelle cachers waarschijnlijk premium member. Anders wordt het wel heel veel werk voor ze om al die caches in te laden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Treurig word je er van, ik ben dan ook zeer blij dat mijn caches iets lastiger zijn dan het gebruikelijke opraapspul zodat mijn cache’s vanzelf wel overgeslagen worden door mensen bezeten met dit soort hufterscoringsdrang om vooral maar als eerste er bij te kunnen zijn, en dan vlot naar de ander uitgekomen cache, allemaal voor een plekje hoger op het virtuele schaamstaal lijstje,

 

Ik hen nu niet het idee om al de cachés PM te maken het iets zou oplossen de meeste snel cachers zijn om veel te kunnen scoren al PM zijn geworden

 

 

Barny

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja herkenbaar. Bij 1 cache lag de steen die ervoor lag eens 2 mtr van de plek en bij een ander is bijna alle camouflage er af zodat ie bijna open en bloot ligt. Moet ik binnenkort herstellen.

Maar ik merk ook dat men het niet zo nauw neemt met de omgeving, de groen er om / er voor. Voor 1 van mijn caches is dat een aanleiding geweest om hem te archiveren.

En krijg ik veel bezoekers. Nee, weinig. Acheneee.

Is dit alles te voorkomen? Nee, niet bij deze cachers. En de CO, nee, want dan kunnen we wel stoppen met mooie verstopmethoden. En dat is ook waarom je een cache verstopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kijk eerst of ik het zelf kan repareren. Soms heb ik nog wel eens een reserve logboekje bij me (maar niet voor micro's) en een een dop van een petfles heb ik ook altijd wel (maar die passen meestal niet).

Als ik iets heb gerepareerd zet ik dat in mijn log en als dit niet is gelukt dan plaats ik een NM-log waarbij ik verwijs naar mijn uitgebreide log. Is het een bekende legger en staat hij of zij in mijn telefoonboek, dan krijgt deze onderweg een sms.

Ik ga wel eens speedcachen maar altijd zonder target, dat komt de hobby niet ten goede en bovendien heb ik het vaak na 20 kokers wel gezien. Stuk is stuk en niet leuk voor degene na mij en de CO.

 

Ik ervaar wel dat de multi's minder vaak beschadigd zijn. Wellicht omdat ze minder gedaan worden. Ervaren de CO's hierboven dit ook zo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal altijd eerst proberen het zelf te herstellen. Lukt dat zonder problemen, dan vind ik het wel best, maak er nog even melding van in m'n log, maar ook van de reparatie. Is de cache door mijn schuld kapot en kan ik het ook niet makkelijk herstellen, dan gaat er uiteraard een mail naar de CO zodat we het samen kunnen oplossen. Is de cache al kapot voor ik er ben en kan ik het niet helemaal herstellen, dan komt er een NM met eventueel extra info in een mail naar de CO. Heb het gelukkig nog niet vaak meegemaakt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik beschadig liever niets, daar hou ik niet van, en ik speel een spel liever op een leuke manier maar er zijn voor mij (door een kleine handicap) wel 2 lastige zaken bij een cache loggen. Voor wat betreft nano's, krijg ik niet altijd de logrol goed opgerold door mijn fijn-motorische handicap, waardoor de dop er niet altijd lekker opgaat. Maar... dat zet ik dan wel in mijn log.

 

Micro's lukt me meestal wel na 2 of 3x oprollen, maar soms is het logboek zo groot dat het toch (helaas) een soort proppen wordt. Maar meestal is het logboek dan ook meestal vol.

 

Maar ik maak liever een leuke fietstocht waar de caches de "routemakers" zijn dan dat we puntjes jagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het ter plekke te repareren is doe ik dat.

Anders volgt er wel een mailtje naar de CO.

 

Trouwens alles maar PM only maken vind ik ook geen oplossing.

Die zijn er net zo hard (zo snel en zo veel mogelijk) mee bezig (als het al niet erger is) dan de 'gewone' Cachers.

Uitzonderingen (in beide gevallen !) uitgezonderd natuurlijk.

:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonde dat de mentaliteit sterk aan het veranderen is , het was zo relaxed mekaar een beetje helpen daar waar mogelijk , nu is het een competitie aan het worden van snel snel snel , zal de tands des tijd wel zijn gejaagd door t leven dus ook het geocachen verandert.

Ik heb is een keer een nano gesloopt doordat het een vol en oude rolletje was , ook nog eens met koude handen dus het dekseltje scheef erop gedraaid schroefdraad naar de knoppen , heb ik de CO een nieuwe gestuurd , helaas nooit gelezen dat ie hem gebruikt heeft.

 

Vind het een compliment waard voor de cachers die steeds hun cache's repareren hoor wij hebben er in ieder geval veel plezier van.

 

Groetjes P&A

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De schade hoeft trouwens niet perse door cachers te zijn veroorzaakt. Ook dieren en muggles kunnen schade veroorzaken. Het verbaast mij bijvoorbeeld wel eens hoe vaak ik zwerfvuil rondom caches aantref. Daar komen dieren op af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...