Spring naar bijdragen

Hoe Gaan We Met De Caches Om?


Hoe gaan we met caches om  

206 leden hebben gestemd

  1. 1. Je hebt iets beschadigd bij de cache wat doe je?

    • Stuur een mailtje en vertel wat er gebeurt is.
    • Plaats een needs maintenance log.
    • Schrijf in de log dat je iets beschadigd hebt
    • Kijk wat ik kan doen om de schade te herstellen
    • Ik laat het zo en doe helemaal niets
      0
    • Anders; zie mijn post


Aanbevolen berichten

Micro's lukt me meestal wel na 2 of 3x oprollen, maar soms is het logboek zo groot dat het toch (helaas) een soort proppen wordt. Maar meestal is het logboek dan ook meestal vol.

 

Misschien doe je het al zo, maar ikzelf doe het logrolletje altijd EERST terug in het dopje. ALS het dan past heb je geen probleem meer om het dopje erop te draaien. Hoewel ik wel snap dat het oprollen op zich zelf al een probleem is... zelfs zonder fijnmotoriek problemen :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo all, (dit is mijn actie: Anders; zie mijn post)

 

Ik heb hier thuis nog een viertal handgemaakte caches liggen. Allemaal met een nette cachepagina. Maar vanwege de reden van Masterchef hier; ben ik van plan om ze allemaal in een met kleefmagneet beveiligde en te openen met een codeslot kist te plaatsen. En er een voortuincache van te maken.

 

Oh ja en een camera achter het keukenraam om degene te kunnen confronteren met zijn actie als hij cache sloopt.

 

Vr Gr,

 

Keske27.

bewerkt door keske27
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De schade hoeft trouwens niet perse door cachers te zijn veroorzaakt. Ook dieren en muggles kunnen schade veroorzaken. Het verbaast mij bijvoorbeeld wel eens hoe vaak ik zwerfvuil rondom caches aantref. Daar komen dieren op af.

Er zijn ook cachers die etenswaren (snoep) achter laten in caches. Dat is vragen om problemen.

 

@Keske27: Heb jij zo'n grote voortuin dat ze er alle vier inpassen op 161m afstand van elkaar? :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De schade hoeft trouwens niet perse door cachers te zijn veroorzaakt. Ook dieren en muggles kunnen schade veroorzaken. Het verbaast mij bijvoorbeeld wel eens hoe vaak ik zwerfvuil rondom caches aantref. Daar komen dieren op af.

Er zijn ook cachers die etenswaren (snoep) achter laten in caches. Dat is vragen om problemen.

 

@Keske27: Heb jij zo'n grote voortuin dat ze er alle vier inpassen op 161m afstand van elkaar? :eek:

 

Hallo oliphientja,

 

Lezen valt niet mee he??

 

"ben ik van plan om ze allemaal in een met kleefmagneet beveiligde en te openen met een codeslot kist te plaatsen"

 

Vr Gr,

 

Keske27

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:excl: :excl: :excl:

 

Een vraag die mij al een tijdje bezig houd.

 

Is dit de trend in het nieuwe cachen?

Ik hooop het niet!

 

Een bedroefde Masterchef :cry:

Die al zijn nieuwe cache ideeen voorlopig even in de ijskast zet

Tja, Joost snel, sneller, snelst.....zowel in het leggen als loggen.

Misschien is er een causaal verband :rolleyes: ?

Belangrijker is de vraag.....hoe kan dit patroon doorbroken worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ingevuld: kijk wat ik kan doen om de schade te herstellen.

 

Onder "kijken wat ik kan doen", valt ook het op de hoogte brengen van de eigenaar, als er daardoor iets veranderd is of ik het niet in oude staat terugkrijg.

Overigens is mij dat in ruim 1000 caches misschien ooit een keer of twee overkomen.

 

Niet zozeer uit scoringsdrang, maar meer doordat de cache wellicht al niet meer helemaal was, wat het zijn moest.

Ook caches die we beschadogd aantreffen of die anderszins in deplorabele staat zijn, proberen we doorgaans weer bruikbaar te maken.

 

We cachen momenteel niet bijster veel meer, maar vroegahh.. hadden we altijd e.e.a. aan kokertjes en doosjes, reserve logboekjes, potloodjes en duct-tape bij ons.

Wellicht een tip voor anderen....vooral met duct tape doe je vaak wonderen.

 

Ik heb dat standaard bij mijn kampeerspullen, in mijn auto, in mijn rugzak, in mijn kano.

Met duct tape echt allerhande noodreparaties dien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joost,

 

Ik voel hetzelfde als jij.

Ik mag zeker mijn eigen caches als gevonden loggen, aangezien ik al veel tijd heb verdaan met het zoeken naar de plek waar cachers ze weer verstopt hadden. :crybaby:

 

Ik heb wel de ervaring dat er met grotere caches iets zorgvuldiger wordt omgegaan dan met micro's.

EERSTE MOGELIJKE OPLOSSING: geen micro's meer plaatsen.

Ook multi's worden zorgvuldiger behandeld dan traditionals.

TWEEDE MOGELIJKE OPLOSSING: geen traditionals meer plaatsen.

Op het moment dat er enige afstand vanaf de doorgaande weg moet worden gezocht wordt er minder onzorgvuldig gehandeld.

DERDE MOGELIJKE OPLOSSING: geen drive-in-caches meer plaatsen.

 

 

Zonnig spoor

 

Zuurtje [die het verrekt zich te laten verslaan door geo-hufters] :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antwoorden 1 t/m 4 zou ik willen aanvinken en daarna optie 5.

Alles afhankelijk van de situatie.

 

Dat PM is misschien nog niet eens zo een slecht idee, ga daar eens over nadenken.

 

En ik heb er nog een voor het rijtje onnodig onderhoud.

In de log wordt vermeld dat de logrol vol is.

Bijna iedere keer ga ik dan kijken om tot de ontdekking te komen dat de gehele achterkant nog leeg is.

 

In de Auto altijd wat reserve spullen liggen.

Dan loop ik altijd een micro op zak met een lege logrol erin, en denk ik soms waar ben ik mee bezig :cry:

 

:beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Trouwens alles maar PM only maken vind ik ook geen oplossing.

Die zijn er net zo hard (zo snel en zo veel mogelijk) mee bezig (als het al niet erger is) dan de 'gewone' Cachers.

Uitzonderingen (in beide gevallen !) uitgezonderd natuurlijk.

:rolleyes:

 

Volkomen mee eens!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over het slecht omgaan met caches... dat moet dan iets van de laatste tijd zijn, ik had een paar jaar geleden met mijn week serie nog niet een zo slechte ervaring.

Oke af en toe was de cache iets anders verstopt en 1 op de 1000 keer raakte wel eens een dekseltje kwijt maar het grootste probleem was toch het rippen door dreuzels en niet slecht gedrag van cachers.

Ook toen was het scoren en blijkbaar kon er fatsoenlijk worden gescoord.

 

En mijn eigen gedrag? Ik doe altijd mijn best om de cache zo te verstoppen als ik die aantrof, of beter verstopt als die er te open bij lag. Dat kan ook bij wat meer caches per dag. Zoeken kost vaak een paar minuten, logrol uitrollen en loggen en logrol oprollen een minuutje, goed terugverstoppen maar 10 seconden.

Maar af en toe gaat er wat mis, nee dat is niet onzorgvuldigheid maar een gevalletje 2 linker handen. Dan breekt de camouflage af bij het openmaken van een te vast gedraaide deksel, of valt er wat in het water. Dan laat ik het natuurlijk weten. Laatst een nano in het gras laten vallen, niet terug te vinden. Kan gebeuren ook met goede wil. Gelukkig had ik het telefoonnummer van de legger.

 

Aan de cache leggers dus vooral het advies om de cache een beetje ROBUUST te maken, bestendig tegen weer en wind en tegen minder handige cachers. En dan moeten de zoekers de rest doen door de cache weer goed terug te verstoppen, en er zo zorgvuldig mogelijk mee om te gaan. Wat zijn nu een paar tellen extra op een hele dag? Als je de auto moet keren kost dat al meer tijd.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja heel herkenbaar.

Onze cache beatrixlinde bevoorbeeld.

Kosten noch moeite bespaard om er een mooie cache van te maken.

Een bordje laten maken voor 25 euro (lijk wel gek),nu kunnen sommige mensen de cache niet vinden en trekken zo hard aan het bordje dat er stukken van afgetrokken zijn, weg mooie bordje.

Jan gisteren een nieuw bordje gemaakt, oude ervan af gehaald, en je moet me een kracht zetten om die door het midden te krijgen.

 

is het misschien haast?? Even vlug een puntje scoren??

 

heel jammer van het werk en geld dat je in deze hobby stopt.

 

Ook komen we de laatste tijd micro's tegen, waar amper op te schrijven valt, zo wordt het er weer in gefrommeld, wij gaan altijd met zorg met andermans spullen om.

bewerkt door volksdansje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. Logrol in de micro gepropt waardoor niet meer te beschrijven

Oplossing: Geen micro's plaatsen maar grotere caches die een fatsoenlijk logboek kunnen bevatten.

 

2. Cache op een hele andere plaats terug gezet/legt

Oplossing: Sla een paar plankjes in de grond en baken zo de plek voor de cache af.

 

3. Cache niet goed afgesloten

Oplossing: Zorg voor een degelijke munitiekist die goed afgesloten kan worden.

 

4. Compleet andere behuizing terug gevonden

Oplossing: eeehhh... ok, deze is erg vervelend. Zeker als je veel geld in een degelijke munitiekist hebt gestoken.

 

5. Doppen van caches af (ook van een die in het water ligt)

Oplossing: Dop vastmaken aan buis eronder d.m.v. een kettinkje.

 

6. Complete cache weg, terwijl er een andere gearchiveerde cache die daar lag na 2 jaar weer boven water kwam en toen niet meer terug te vinden was.

Oplossing: Recycle Team een mailtje sturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk kan er wat gebeuren met een cache, vooral die erg favoriet zijn bij cachers lopen risico dat de behuizing het op een keer begeeft.

 

Voor ons is het de normaalste zaak om een cache te behandelen alsof het er een van ons is.

 

En gaat er per ongeluk iets fout, dan is de eerst oplossing proberen te herstellen. Meestal hebben we reserve onderdelen bij ons om een medecacher weer blij te maken.

 

en lukt het ons om het niet te repareren dan is een mailtje naar de CO toch een normaalste zaak, althans in onze cachegedachten.

 

Ook zetten we nu onze naam op de logrollen met pen ipv een sticker. Dat scheelt heel veel ellende als een logrol eenmaal vol zit en weer teruggepropt moet worden in een te kleine behuizing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik probeer altijd zo voorzichtig mogelijk met andermans spullen om te gaan. Maar bij micro's, heb ik soms mijn bedenkingen. Een mooi nieuw logrolletje is dunner dan een wat ouder, lees beschreven rolletje.

Natuurlijk past het slecht in een film kokertje wanneer de co hem vanaf nieuw precies passend heeft gemaakt. Ja wanneer er iets minder papier in gaat zal je iets vaker de logrol moeten vervangen. Maar dan kan de laatste logger de rol tenminste ook goed terugplaatsen in plaats van proppen.

 

Geowandelaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...