Spring naar bijdragen

Waar komt je forumnaam vandaan?


BigBird

Aanbevolen berichten

Team the Haggies komt van onze achternaam; Haggenburg

Team bestaat uit papa Paul, mama Sylvia en dochters Concha (12) en Nuria (5)

We zijn enthousiast gemaakt voor geocaching door team Jansen (voorheen team Alice Cooper.)

Sinds april 2008 hebben we dan onze eigen GPS. Voorheen gingen we samen.

Nog niet heel veel caches gedaan, maar wel met veel enthousiasme.

Oudste dochter heeft al een werkstuk gemaakt over geocaching (met een geweldig interview met kapitein Haak :thumbup: )

Nu wil ze een "nepcache" maken bij haar spreekbeurt, om rondom de school met de kinderen een zoekervaring te imiteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoe ik aan mijn geocaching naam kom?

 

Eigenlijk wel een apart verhaal, dat begon in de mid-jaren zestig.

 

In die tijd was ik als jongeling aangesloten bij een boksschool in het oosten van Drenthe.

 

Natuurlijk deden we soms ook mee aan bokswedstrijden. In ons rayon zaten we samen Oost-Groningen en de Veenkoloniën in een wedstrijd poule. Tijdens wedstrijden deden we niet aan bescherming; dus geen hoofdbescherming en zeker geen gebitsbescherming. We waren immers geen watjes.

 

Later zou blijken dat het misschien verstandig was geweest om in ieder geval wel hoofdbescherming te gebruiken (denk aan Cassius Clay aka Muhammad Ali).

 

Tijdens de wedstrijden ging het er nogal ruig aan toe. Vooral als je als Drent afkomstig van de zandgrond tegen iemand van Veenkoloniën moest boksen; dat waren echte onbehouwen boeren.

 

Zo nu en dan werd en wel eens een voortand geraakt of zelfs eruit geslagen. Dan was er soort afspraak dat degene die bij iemand een tand eruit sloeg, deze als souvenir mee mocht nemen.

 

Een mannetje zorgde er dan voor dat de tand eerst werd schoongemaakt en werd geprepareerd zodat je hem als trofee kon laten zien.

 

Zelf heb ik bij twee Oost-Groningers een tand eruit geslagen; maar mis zelf ook een voortand.

 

Toen ik ongeveer zes jaar geleden een geocaching naam moest bedenken zag ik opeens mijn twee trofee’s weer staan.

Vandaar de naam Teeth. Daar heb ik zelf nog Geo voor gezet; dus dat werd GeoTeeth. :tooth:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, eigenlijk een combinatie van dingen.

 

Mijn voornaam is Edwin.

Tijdens mijn eerste echte baan had één van mijn collega’s mij de bijnaam “Fast Eddy” gegeven. “Fast Eddy” was ook de bijnaam van Eddy Smulders, een bokser uit die tijd. Zelf heb ik ook nog een blauwe maandag gebokst.

Fast Eddy leek me wel wat als nickname, maar die naam was al vergeven op de .com site.

 

Een vriendin van mij noemt me wel eens “Edje”.

 

Nou ja, dan maar op z’n Nederlands: SnelleEdje.

 

Groet,

Edwin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze naam...

Een korilu is een bedenksel van Thea Beckman. Een Nederlandse kinderboekenschrijfster van, veel al kinderboeken met een geschiedkundige achtergrond.

In het boek "Op reis met een korilu" gaat een jongen (Jasper) een wereldreis maken met een soort kabouter, een Korilu. Wij zijn zelf naast nogal klein, echte wereldreizigers geweest. Verder zijn we gek op boeken, ontdekken en geschiedenis. Dus deze naam was een verrijking voor het verdwalen in de natuur en op nieuwe plekken komen om iets te leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik in 2007 een eigen account aan ging maken op dit forum bleek de naam die ik het eerst had gekozen een "al bezet"melding te geven. Ook bij mijn tweede keuze was dit het geval. Daar had ik niet op gerekend. Toen schoot mij de naam Sivota te binnen. Sivota is een klein dorpje in Griekenland, gelegen aan de westkust in de provincie Epiros. Je kan er het tegenovergelegen eiland Corfu, vanuit de haven, zien liggen. Thans maakt het voormalige vissersplaatsje een stormachtige ontwikkeling door, maar het was (en de provincie Eperios is in zijn geheel) een tamelijk desolate plek in Griekenland.

 

Reintje en ik hebben er mooie vakantie herinneringen aan en er ook een paar goede Griekse vrienden aan overgehouden.

Toen ik, iets later, het verhaal van de keuze van mijn "nickname" aan deze vrienden vertelde, kreeg ik er spontaan het beeldgebruik van een avatar bij aangeboden. Aardig toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

SchocoBears ->

Scho (1e letters van de achternaam van mannelijke helft)

Co (1e letters van de achternaam van de vrouwelijke helft)

en dan het Bears gedeelte van de naam dat zijn onze honden 2 bearded collies, die wel wat weghebben van 2 beren.

 

En dan uitspreken als Sjokobears.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GPSeend komt voort uit ons superkarretje en een typisch geval van ff geen inspiratie bij het inschrijven :thumbup:

Een gepimpte 2CV special uit 1986. Hij was rood, nu metalic blauw met een dikke neus en een set dubbele koplampen voorop. Komt dit je bekend voor? Dat kan. Het was de een na laatste auto in het eerste seizoen van Veronica's De Grote Beurt.

 

Bij een eerdere aanmelding hadden we nog ducktrails als naam, maar in de wirwar van accounts, wachtwoorden en adressen is deze helaas verloren gegaan.

 

Dikke kans dat onze Eend binnenkort een trackingsticker achterop heeft.

Ge zul 'm wel zien!

 

Groet,

GPSeend

Oosterhout (nb)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

In de zomer zitten we graag op zitzakken in de tuin. Deze zijn van het merk PoefPoef. Voor onze hond Wammes hebben we er ook eentje gekocht. Dit is een WoefWoef. Natuurlijk ligt Wammes liever op ons kussen dan op zijn eigen kussen. Zo ontstond de Woef op de Poef oftewel de PoefWoef. Dat vonden we wel een leuke teamnaam. In ons profiel staat een foto van de PoefWoef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn naam is eigenlijk echt te simpel voor woorden maar wordt wel weer leuk vertaald.

Het lijkt of ik een hele grappige mama ben.

Maar zoveel fantasie heeft hij niet het is van onze namen John, Linda, Maartje en Matthijs.

Die naam gebruik ik al langer voor van alles en tja dan vergeet je hem ook niet.

Maar vaak ga ik (Linda) alleen met Matthijs. Dus vaak zijn wij lima, John gaat het minst vaak mee.

Reden studie of werk, en als hij aan de studie moet is het heerlijk rustig in huis als ik een paar uurtjes met de kids op pad ga.

Maandag zijn laatste examen en hopenlijk kunnen wij dan met z'n 4tjes gaan cachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Matrjoschka (Russische) poppetjes vertellen eigenlijk het verhaal van de generatie vrouwen.

Het grootste poppetje (de Babouschka) is de oudste vrouw van de familie (in dit geval mijn moeder) Dan kom ik (Matrjoschka, is het één na grootste poppetje) en de resterende poppetjes (dit kan uiteraard in aantallen verschillen) stellen de kinderen en kleinkinderen voor.

In mijn geval zou dus een Matrjoschka poppetje uit 5 figuren behoren te bestaan want ik heb 3 kinderen gekregen.

Vaak werden hiervoor speciaal poppetjes gemaakt en beschilderd wat ook te maken had met klederdracht, familiekleuren, liefhebberijen.

Daarom is deze Matrjoschka nog steeds op zoek naar een lichtblauwe/witte Matrjoschka die uit 5 poppetjes bestaat!

 

Voorbeeld:

Innovationstechniken_2.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk naar de avater en het wordt duidelijk. Het himbameisje heb ik een paar jaar geleden in Namibië op de grens met Angola gefotografeerd en ik gebruik hem her en der op het net als avater. De naam is verzonnen door iemand anders die vond hem wel toepasselijk en zo kon mijn foto ook hier gaan gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...