Jump to content

Matrjoschka

Leden
  • Content Count

    86
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutraal

About Matrjoschka

  • Rank
    Normale Poster
  • Birthday 05/29/1962

Previous Fields

  • GPS of Smartphone Merk / Type
    GPSmap 60CSx
  • Ik gebruik mijn GPS / Smartphone sinds
    3 jaar

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Geslacht
    Vrouw
  • Woonplaats
    The Hague, Netherlands
  1. Misschien nog een tip: sommige paden/paadjes zijn bij goed weer vaak goed te rijden/duwen maar bij slecht weer veranderen ze in drassige en modderige paadjes en dan lukt het echt niet meer Dus de weer omstandigheden kunnen een ook indicatie zijn. Persoonlijk lees ik vaak de log's goed door bij multi's daar kan je vaak al veel info uithalen hierover. Voor minder validen zorg dat je altijd je noodlijstje met telefoon nummers bij je hebt. evt. extra krukken meenemen voor die laatste meters mits mogelijk.
  2. Vervoer naar start coördinaten is denk voor elke cacher gelijk ook voor minder validen. Wat wel belangrijk is over wat voor soort wegen we gaan... kleine sluippaadjes, zandpaadjes, stijging - daling van de wegen, breedte van de evt. sluis hekjes, hoe hoog of hoe laag we de cache kunnen vinden i.v.m. reik en buk mogelijkheden, afstand van pad tot cache, de begroeiïng rondom stashplaats, totale wandel- rijlengte kan ook een optie zijn. Ook voor evt. begeleiders kan dit een criteria zijn. Liggen caches in gebouwen en zijn deze dan rolstoel toegankelijk? Let op: het rolstoel teken betekend niet altijd dat je er ook met een scootmobiel in kan of de toiletten kan bereiken. Zo is ook een electrische rolstoel breder en kan niet altijd door deuren heen of dezelfde drempels nemen. Ook rollators stuiten tegen drempels, geultjes knokkels langs deurposten schuren etc. Zijn er rolstoel toiletten in de omgeving, eetgelegenheid etc... Elke minder valide heeft zo zijn eigen problemen tijdens het cachen. Zelf kan ik gelukkig nog een paar meter lopen en met mijn scootmobiel en via redelijke wegen kom ik nog wel eens ergens maar b.v. voor iemand die zijn rolstoel voortduwt stuit vast weer op andere problemen. Zo zijn er dus verschilende "cachemobielen" Te denken aan: - rolstoel voortgeduwd door begeleider - rollator - iemand die zijn rolstoel zelf voortduwd (b.v. sportrolstoelen) - electrische rolstoel ( deze zijn breder dan een scootmobiel) - scootmobiel - speciale ligfietsen - maar ook denken aan doven en slechthorenden - blinden en slechtzienden Maar niet elke scootmobiel kan weer hetzelfde aan. Ik heb een vierwiel scoot en een driewiel wat de één wel kan kan b.v. de ander weer niet en vice versa. Zelf kijk ik altijd naar de icoontjes, fiets, rolstoel en kinderwagen dit geeft mij persoonlijk al een aardig idee of het te doen is maar ik neem altijd iemand mee voor onverwachte omstandigheden. PDA gaat ook altijd mee waarop de noodlijst staat Just in case Dit zijn maar een paar tips waar ik zogauw op kon komen. Proeflopen en/of proefrijden is zeker een goede optie! Bij deze stel ik mij beschikbaar voor omgeving Den Haag.
  3. I send everybody and especially Jeremy @ the Fisher Plaza my very best wishes. I'll hope that they will be up and running soon but I'm glad to hear that there are no injuries are fallen. That's the most importend thing for now! Indeed we are just people to like findig a plastic box with a logbook in it. For them it is there work and income and maybe there future. So Jeremy and all others of Groundspeak Servers: Hang in there.... and keep up the good work! @Kruimeldief... geniet van je vrije zaterdag ook dat heb je wel verdiend.
  4. De Matrjoschka (Russische) poppetjes vertellen eigenlijk het verhaal van de generatie vrouwen. Het grootste poppetje (de Babouschka) is de oudste vrouw van de familie (in dit geval mijn moeder) Dan kom ik (Matrjoschka, is het één na grootste poppetje) en de resterende poppetjes (dit kan uiteraard in aantallen verschillen) stellen de kinderen en kleinkinderen voor. In mijn geval zou dus een Matrjoschka poppetje uit 5 figuren behoren te bestaan want ik heb 3 kinderen gekregen. Vaak werden hiervoor speciaal poppetjes gemaakt en beschilderd wat ook te maken had met klederdracht, familiekleuren, liefhebberijen. Daarom is deze Matrjoschka nog steeds op zoek naar een lichtblauwe/witte Matrjoschka die uit 5 poppetjes bestaat! Voorbeeld:
  5. Een paar gedachtengangen maar... - Hoever de cache van een pad af ligt = b.v. het aantal meters lopen, soms valt dat best tegen en dan moet je nog terug naar de scoot. - De hoogte of laagte waar de cache ligt. Sommigen moeten het echt vanuit zittende positie doen en dan is het fijn om te weten. - Hoogte van evt. drempels, stoepranden, daar waar de scootmobiel overheen crosst zal een rolstoeler (zeker zonder begeleider) problemen ondervinden - Zijn infoborden/paaltjes/ etc... te lezen vanuit zittende positie? Ook te denken aan metalen plaatjes onder een stadspark bankje Offtopic: @ buzzarsdseye Klopt helemaal. Ik was diegene die uitgelachen werd omdat ik "maar" een paar puntjes had. En je hebt helemaal gelijk dat het "not done" is. Je weet tenslotte maar nooit "het waarom" en je kan flink mensen tegen het hoofd stoten door ze zomaar uit te lachen. Voor mij gelden die puntjes niet eens! Ik heb LOL en dat is "punt" nummer 1 voor ons. Back on topic...
  6. Hoi Sivota, Wat lief dat je je zo inzet! Zelf gebruik ik Handicaching niet want veel ervan snappen doe ik niet. Wel ben ik bezig om al mijn gelopen caches in een bookmarklist te zetten en hierin aan te geven of ze voor scootmobiel gebruikers toegankelijk/bereikbaar zijn. Dus ik hoop hiermee mijn steentje bij te dragen. Deze zal ik spoedig op openbaar zetten. Maar het is nog een aardige klus Alleen is dan deze beperkt tot diegene die ik persoonlijk heb gedaan en niet voor alle caches van NL. Ook kan ik hierin niet aangeven of b.v. er een invalide toilet aanwezig is. Vaak omdat ik daar niet naar kijk. Gelukkig kan ik nog een paar meter lopen en bereik ik toch het toilet van een benzine pomp! ( gelukkig ) Maar ik kan mij goed voorstellen dat dit voor sommigen toch een criteria kan zijn. Ik kijk vaak naar het icoontje van de kinderwagen en/of rolstoel en kom daar al een heel eind mee uit de "voeten". Alleen voor ligfietsen en scootmobielers zijn ze niet volledig geschikt maar zijn wel een handig hulpmiddel. Al zal ik wel bij evt. toekomstige eigen caches hierin gelijk aandacht geven! Want wat aandacht voor de gehandicapte cachers vind ik wel belangrijk maar eigenlijk meer in de trant van het respect als voor mijn handicap. Uitgelachen worden omdat je maar weinig puntjes hebt vind ik erger dan dat als iemand zou zeggen heee... gaaf dat je ondanks je handicap dit toch maar doet! Die quad lijkt me geweldig!!! Het enige nadeel voor mij zou zijn dat ik er bepaalde gebieden niet mee in mag waar ik met mijn scootmobieltje wel in mag (wandelgebieden, bos, duinen etc... Ik ken het bestaan van een groep invalide quad rijders en dat die gezamelijke tochten maken alleen hebben die niks met geocaching te maken. Succes met je inventarisatie Sivota en als ik kan helpen dan roep je maar...
  7. Voor de Nokia Symbian gebruikers is er het (gratis) Geocache Navigator en daarom is juist zo fijn dat Melusine zicht zo inzet om ook een zo'n fantastisch progje te maken voor WM gebruikers. Zo'n goede is er namelijk nog niet. Ivo-tje kijk eens op bovenstaande site ik heb nl al van meerdere mensen gehoord dat het een fijn progje is Melusine, weer bedankt voor een update! Echt tof van je om je zo in te zetten... ik volg het op de voet!
  8. Zelf "loop" ik regelmatig tegen het probleem van poortjes, hekjes e.d. op. Ik heb een groot formaat scootmobiel die een grotere draaicirkel heeft dan de bekende 3 wieler scootmobiel. Hier in de duinen moet ik regelmatig omrijden vanwege de poorten en/of hekjes. Hieronder een specificatie: A: Totale breedte: 68 cm B: Hoogte achter: 120 cm C: Hoogte voor: 114 cm D: Totale lengte: 137 cm E: zitbreedte: 47 cm F: Zit hoogte: 64-71 cm G: Arm leuning hoogte: 20 - 30 cm H: Breedte zitting: 58 cm I: Wiel basis: 91 cm J: Bodemvrijheid 16 cm Totaal gewicht: 145 Kg Max. gebruikers gewicht: 150 Kg Maar door zijn krachtige motor sleur ik hem over schuine hellingen, zachtere zandpaden en kan ik meer fratsen ermee uithalen dan de beroemde 3-wielers. De enige beperking die ik dan nog heb is de afstand. Ooit zijn we heerlijk een dagje door de duinen naar Wassenaar gegaan om Te Pau te gaan doen en door de Meijendel nog een paar oppakkertjes te doen. Te Pau lukte helaas niet omdat de PDA aldoor crashte maar verder door de duinen ging het prima. We hadden het zo naar ons zin dat we niet op de stroom lette, stom stom stom... tot ik eens keek en toen zijn we als een gek naar huis gereden. Helaas einde Scheveningen konden de fietsers mij naar huis duwen. Dus één tip: Let op uw stroom! Door het geklim en geklauter door de duinen was mijn stroomverbruik ook een stukje hoger! En bij thuiskomst was het bij de fietsers ook afgelopen Maar... lol hebben we gehad en Te Pau wordt nog een keer gedaan!
  9. Ook ik ben een gehandicapte cacher, tot nu toe mis ik eigenlijk niks. Altijd alleen cachen is niet te doen nee. Dus is het een familie ding geworden bij ons. Samen met de rest van de familie gaan we cachen. Ik op de scootmobiel en de rest op de fiets. Als we met de auto gaan cachen dan gaat mijn kleine scoot mee of als het een event is dan huren we een aanhanger zodat mijn grote scoot mee kan. Nee, ik kan ze niet allemaal zelf pakken maar foto's maken van al het gestuntel, geklim, geklauter of gegraaf is ook heel leuk! Uiteraard pakken we hier dus ook veel "snelle oppakkers" mee zodat ik er zoveel bij kan zijn. Ook doen we de traditionals om de omgeving te verkennen, is deze bereikbaar voor mij? We vragen rond aan mede cachers of een bepaald gebied voor toegankelijk is. Caches alleen voor gehandicapten, persoonlijk trekt mij dat niet zo. Daarom trok deze hobby mij zo aan. Hier kan ik mij toch een beetje wanen in de "gewone" wereld. Gehandicapt ben ik elke dag al! Soms als ik het laatste stukje echt niet mee kan, maken de rest van de groep foto's voor mij zodat ik het toch allemaal kan zien ondertussen dek ik de picknick tafel of wat er dan ook voor handen is. Ik doe de "administratie" van de cache, check de waypoints etc... Ik maak foto's van de omgeving, van de dingen om mij heen en zo zie ik weer dingen die hun niet zien. Al met al hebben we een hele leuke dag samen en dat is waar het omgaat. Mijn zoon is duiker en daar zijn ook niet veel caches voor en zo heeft elke doelgroep zijn beperking of zijn voordeel. En dat is het leuke van deze sport. Hier in de omgeving ligt een leuke multi speciaal voor kinderen. Die ga ik met iemand tesamen doen die een kind heeft zo val ik niet op en de multi is gedaan! Of ik maak puzzels door de week, speur het internet af naar oplossingen maar ook daar moet ik het opgeven omdat ik de denkwijze van de cacheleggen (nog) niet kan volgen. Die komen later wel. Juist omdat ik in mijn scoot zit en de rest loopt te prikken, te zoeken en te dwalen vallen mij juist weer meer dingen van de omgeving op en leidt ze zo vaak toch naar de cache toe ondanks dat ik op dat moment niet actief mee doe. Hilarisch is het af en toe wel maar in drukke gebieden is het juist weer heel makkelijk om als "gek" in een scootmobiel ergens stil te staan. Ze kijken dan zo met een blik van, wat doet die mafketel hier? En lopen dan weer vrolijk verder. Achter me zijn ze aan het loggen uit het zicht van muggles etc... hihi.... Kwasie een beetje foto's maken en niemand die op een "gek" op een scootmobiel let. De meeste mensen denken toch al dat je gek bent omdat je op zo'n ding zit dus waarom er geen gebruik van maken? Toch? Maar eerlijk is eerlijk er zijn weinig caches die ik echt alleen zou kunnen doen. Ook ik kan amper lopen, bukken, strekken, rijken, klimmen of afdalen dus een beetje aandacht voor de gehandicapte cacher is mooi. Maar ik zou het niet leuk vinden om het stempel gehandicapt te krijgen en dan te horen te krijgen, wat doe jij hier? Ga naar de gehandicapte afdeling, nee, dat trekt mij niet. Uitgelachen worden door mede cachers omdat ze vinden dat je in de tijd dat je al cached toch wel heel weinig "puntjes" hebt behaald doet meer zeer! Wat zijn puntjes tegenover de lol die we samen beleven? Dat is voor ons belangrijker. Vorig jaar zijn we met de kwakel mee geweest. Wat een top dag hebben we beleefd met maar 1 puntje voor die dag. Koos heeft ons heerlijk rondgeleid, verteld over de omgeving en alles wat we zagen. Nu weten we dat ik dat gebied wel in kan met de scoot en... de scoot kan ook mee op de boot! Koos nogmaals bedankt voor deze dag! En met die ene punt van die dag weten we nu dat we meer "puntjes" kunnen gaan behalen. Echt leuk! Een heerlijke dag meegemaakt en meer te weten gekomen over de omgeving en dit jaar gaan we voor de rest. Ook waren we vorig jaar op een event en de behulpzaamheid die we daar kregen steeg ook boven onze verwachting uit! Tesamen met IkbenMamma en Ruud4D hebben we een multi "gelopen" en gelachen dat we hebben! Die ene cache was voor mij niet te doen nee maar de lol die ik heb gehad neemt niemand mij meer af! Met kleine omweggetjes kwam ik bijna overal met mijn scoot en dat ik iets om moet rijden... ach ik hoef toch niet te lopen hihihi... de honden in de moddersloot maakten alles weer goed en ik heb ervan genoten! Ik wil graag een gehandicapte blijven tussen de normale mensen maar ik wil er niet om afgerekend worden! Niet elke bergbeklimmer kan in Nederland cachen, niet elke duiker woont dicht bij plaatsen waar een cache opgedoken kan worden, niet iedereen kan alle moeilijke puzzels oplossen en ga zo maar door. Laat het lekker avontuurlijk zijn en we zien wel wat er komt. Soms zit ik vast in het duinzand en ongelooflijk hoe snel er hulp is. Boodschappen doen bij de Appie is soms net zo'n avontuur, je weet niet van te voren hoe druk het in de winkel is, welke mensen bereid zijn op juist dat pak van de bovenste plank te pakken of de brede kassa wel open is. Persoonlijk ga ik liever cachen dan met mijn scoot boodschappen doen bij Appie Snappie. Soms ga ik wel eens alleen cachen en als de plek echt onbereikbaar blijft voor mij ga ik later met iemand anders er nog eens naar toe. Dit alles is mijn persoonlijke opvatting en ik kan mij goed voorstellen dat er anderen zijn die wel graag meer willen weten omtrent de bereikbaarheid van een cache. Mijn vraag is eerder: Veroordeel ons niet om wat we zijn maar heb respect om wie we zijn! Bedankt voor het lezen van mijn verhaal. Tot gauw, tot cache!
  10. Voor tomtom7 op pda is het adres: Opslagkaart\My Documents\Western_Europe_1GB_815.2024\Western_Europe_1GB.pna Misschien kan dit ook nog behulpzaam zijn aangezien veel gebruikers TomTom op de PDA hebben.
  11. Het gaat goed! Nu eerst even een Voor Melusine die keihard werkt momenteel. Hang in there!
  12. Kan ik die ook per scootmobiel meenemen ?
×
×
  • Create New...