Spring naar bijdragen

Caches voor (premium)members/subscribers only;


Malyenki

Aanbevolen berichten

Oke, tuurlijk, ga je gang. Maar ik hoop ook dat er nog vele caches van je zullen komen die ook voor mij te loggen zijn... :dribble:

 

Operatie?? Kan ik je beterschap wensen?? :huh:

 

Kan ook best zijn dat ik ze straks voor iedereen beschikbaar maak. Wil het gewoon even aan zien.

 

En ja dat kan, alhoewel ik mezelf niet begrijp waarom ik hier achter de computer zit. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

ik hoop ook dat er nog vele caches van je zullen komen die ook voor mij te loggen zijn

 

Of anders ff een mailtje sturen naar een bevriend premium member, dan ben je er ook. Al zal loggen op de site uiteraard niet lukken. Mijzelf maakt dat niks uit.

bewerkt door gr2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag zonet weer een paar nieuwe caches onder 'nieuwste caches' (oa van Sna@g en T-bones). Altijd leuk. Blijken ze alleen voor members te zijn. Waarom doen cache-eigenaars dat? Je cache wordt veel minder vaak gelogd. En het leukste van een cache bezitten, is dat ie gelogd wordt toch??? Ik vind het maar jammer :)

 

 

Ik heb het ook net gezien. Tsja, wij zijn ook premium member geworden, maar niet met de bedoeling om members only caches te maken. Het is wel handig dat je die members only caches dan wel kan doen. Voornamelijk zijn we premium member geworden om van een aantal mogelijkheden gebruik te kunnen maken waarvan je geen gebruik kan maken als je "gewoon" lid bent. Persoonlijk vind ik het gewoon ontzettend leuk als een eigen cache zo vaak mogelijk gelogd kan worden, om die reden denk ik niet dat wij ooit een members only cache zullen aanmelden. Maar goed, je hebt die mogelijkheid dus je kan het doen! Blijkbaar is niet iedereen ervan gecharmeerd dat het kan en dat kan ik me ook wel een beetje voorstellen.

 

Mario van team MenM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het geen probleem vind die premium member caches. Ik snap alle overwegingen die hiervoor zijn gemeld, maar als je niet/wilt of kunt betalen: er zijn er toch nog voldoende? En ja ook ik heb wel eens last van een trage gc.com en ik hoop dat een ieder premium member wordt en iets bij wil dragen. Wordt 't allemaal nog beter sneller etc....

 

 

SN@G: beterschap!!! :)

bewerkt door Fire5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Premium member heeft alleen maar voordelen kun je ze allemaal loggen :)

 

Maar ff alle gekheid op een stokje de keus is er en je kunt hem gebruiken.

Waarom dan niet voor een paar speciale caches van je zo instellen?

Genoemde argumenten daarbij nog in overweging nemende.

 

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb deze topic niet geopend om te discussiëren over of deze hobby wat geld mag kosten. Daar zijn al genoeg topics over, bovendien kan dat op verschillende manieren (premium member, donateur, ...).

De vraag was: waarom maakt een cachemaker zijn cache alleen voor premium members. Daar was ik gewoon nieuwsgierig naar. Wat voor argumenten heb je daarvoor. Prima als iemand dat wil doen, maar ik wou alleen weten waarom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Premiummembers zijn serieuze cachers eh..... das mooi, yup, ik ben geen premium en daarom prik ik caches lek, en jat ik coins, en gooi ik micro's achteloos terug nadat ik ze kapot heb getrapt.

 

Dat is denk ik wel de grootst mogelijke onzin die ik afgelopen weken op het forum heb gelezen.

 

 

idd

 

dat is waarom je vervolgstukje

... eventuele " rippers" die voor hun lol inloggen om zo aan de coordinaten te komen om een cache te verzieken
ook zo gelezen kan worden: Er is geen enkele premiummember die een cache verziekt.

En daar geloof ik dus niet in.

 

mi. is het meer om een cache 'effe specialer' te maken, zodat het bondgenoten gevoel van de geheime geocachebende nog iets groter wordt.

Hebben we niet allemaal dat gevoel dat we naar iets 'speciaals' aan het zoeken zijn omdat de 'gewone' passant niet weet dát er iets ligt en 'wij' als geocachers wel.

Nou dat gevoel bedoel ik.

 

En ja als niet premium member mag je daar dus niet aan, dus ben je geen complete bondgenoot.

 

Das mijn versie van waarom ik een geocache aan zou merken als een premium member cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er wat gemengde gevoelens bij.

Op zich prima, dat Premium Member-lidmaatschap, het is ook prima dat je dan meer functionaliteiten krijgt. Daarmee geeft .com toch een extra stimulans om cachers zich als Premium Member aan te doen melden. Maar ik vind het jammer dat er caches gemaakt worden speciaal voor Premium Members. Als legger weet je dat je cache niet veel gelogd zal worden en je wilt toch, dat cachers er plezier aan beleven?

Aangezien rippen m.i. niet door cachers gebeurt, maar bijv. door toevallige vinders, denk ik niet dat het reserveren van een cache voor Premium Members enige bescherming biedt tegen rippers.

Ik geloof ook niet dat Premium Members een 'nettere' werkwijze erop na houden dan andere cachers.

 

Wij zijn donateur geworden, juist omdat wij begrijpen dat het in de lucht houden van de servers enz. geld kost. Het levert ons een leuke hobby op en daar willen we graag aan bijdragen.

Dat zou voor ons ook het argument kunnen zijn om Premium Member te worden. Misschien doen we dat ook nog wel. Maar principieel zou ik dan zeker geen caches gaan leggen voor alleen Premium Members.

bewerkt door TinkerTeam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om de toeloop te verminderen kan je je cache ook op een andere site posten.

 

Voordeel: Serieuze cachers die geen premium member zijn kunnen de cache ook zelf bekijken en loggen, dit principe staat me meer aan. Ik vind het geen goed teken als mensen een aparte gemeenschap gaan vormen die zich differentieert doormiddel van een geld barrière.

 

Nadeel: Natuurlijk kunnen ook beginners op die sites inloggen, al is er op een zekere site wel veel sociale controle. (Ja, op internet kan dat dus toch wel)

Dit argument vervalt echter als je je bedenkt dat er op die andere sites bijna alleen maar mensen komen die al een tijdje cachen via geocaching.com. En zoals Thex al eerder schreef, ook mensen die bijna nooit cachen kunnen premium member worden.

 

Kortom, met premium only caches stimuleer je alleen een ongewenste hindernis om een probleem op te lossen dat ook op andere manieren op te lossen is.

 

Q ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vraag was: waarom maakt een cachemaker zijn cache alleen voor premium members. Daar was ik gewoon nieuwsgierig naar. Wat voor argumenten heb je daarvoor. Prima als iemand dat wil doen, maar ik wou alleen weten waarom!

 

In denk dat het waarom iets is dat alleen degene die zo'n premiummemberonly cache geplaatst heeft aangaat.

 

Als het om een waarom gaat, dan kan k nog wel meer waaroms verzinnen als het over geocaches gaat. Waarom zoveel van die totaal nietszeggende oprapers die je overal langs de wegen, industrieterreinen, carpoolparkeerplaatsen enz enz, kunt vinden en die totaal niets te maken hebben met een ander deelgenoot maken van iets en daarom er een traditional plaatsen.

 

Het premiummemberonly maken van een cache is een feature die geocaching.com biedt aan zijn leden. Het komt nu over alsof het iets is dat eigenlijk "not done" is, en dat is natuurlijk onzin.

 

Ik begrijp niet waarom een cache-eigenaar zich tegenover de cachecommunity moet verantwoorden waarom hij een premiummemberonlycache heeft geplaatst. Zo'n cache voldoet aan alle voorwaarden.

 

Je kunt diverse redenen bedenken. Een reden is vaak dat men liever minder bezoek heeft. Misschien is wel met de beheerder van het gebied en de eigenaar van de cache overeengekomen dat alleen toestemming is gegeven als men er alles aan doet om het aantal bezoekers te beperken.

 

Een ander reden kan zijn om een enkele FTFer te naaien omdat die nu juist geen premiummember is.

 

Een reden kan ook zijn dat men aandelen heeft bij geocaching.com en zo een liefhebber probeert over te halen om premiummember te worden ;)

 

Wat is de reden dat een enkeling een cache fabriceert dat gewoon te moeilijk is voor de normale sterveling. Daar komen nog minder cachers op af dan op een premiummemberonlycache end aar hoor ik niemand over.

 

Waarom? Laat de eigenaar van de cache dat zelf even weten en de reden mag hij voor zichzelf houden.

 

Er staan meer dan 3000 caches actief online dus je bent er nog lang niet door. Er komen gemiddeld per maand 100 caches online dus ga je gang. Buiten de premiummembersonlycaches zullen daar meer bij zijn die je nooit zult gaan doen.

 

Premiummemberonly is een normale optie voor premiummembers en nu niet doen alsof het een slechte zaak is. Dan kan ik nog wel heel wat anders vinden om je druk over te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vraag was: waarom maakt een cachemaker zijn cache alleen voor premium members. Daar was ik gewoon nieuwsgierig naar. Wat voor argumenten heb je daarvoor. Prima als iemand dat wil doen, maar ik wou alleen weten waarom!

 

In denk dat het waarom iets is dat alleen degene die zo'n premiummemberonly cache geplaatst heeft aangaat.

 

Als het om een waarom gaat, dan kan k nog wel meer waaroms verzinnen als het over geocaches gaat. Waarom zoveel van die totaal nietszeggende oprapers die je overal langs de wegen, industrieterreinen, carpoolparkeerplaatsen enz enz, kunt vinden en die totaal niets te maken hebben met een ander deelgenoot maken van iets en daarom er een traditional plaatsen.

 

Het premiummemberonly maken van een cache is een feature die geocaching.com biedt aan zijn leden. Het komt nu over alsof het iets is dat eigenlijk "not done" is, en dat is natuurlijk onzin.

 

Ik begrijp niet waarom een cache-eigenaar zich tegenover de cachecommunity moet verantwoorden waarom hij een premiummemberonlycache heeft geplaatst. Zo'n cache voldoet aan alle voorwaarden.

 

Je kunt diverse redenen bedenken. Een reden is vaak dat men liever minder bezoek heeft. Misschien is wel met de beheerder van het gebied en de eigenaar van de cache overeengekomen dat alleen toestemming is gegeven als men er alles aan doet om het aantal bezoekers te beperken.

 

Een ander reden kan zijn om een enkele FTFer te naaien omdat die nu juist geen premiummember is.

 

Een reden kan ook zijn dat men aandelen heeft bij geocaching.com en zo een liefhebber probeert over te halen om premiummember te worden :D

 

Wat is de reden dat een enkeling een cache fabriceert dat gewoon te moeilijk is voor de normale sterveling. Daar komen nog minder cachers op af dan op een premiummemberonlycache end aar hoor ik niemand over.

 

Waarom? Laat de eigenaar van de cache dat zelf even weten en de reden mag hij voor zichzelf houden.

 

Er staan meer dan 3000 caches actief online dus je bent er nog lang niet door. Er komen gemiddeld per maand 100 caches online dus ga je gang. Buiten de premiummembersonlycaches zullen daar meer bij zijn die je nooit zult gaan doen.

 

Premiummemberonly is een normale optie voor premiummembers en nu niet doen alsof het een slechte zaak is. Dan kan ik nog wel heel wat anders vinden om je druk over te maken.

 

Oei, oei, oei. Ik mag blijkbaar niet vragen (zelfs niet in de "Newbies") waarom iemand een cache voor alleen premium members maakt. Ik zeg helemaal niet dat het not-done is, ik was alleen maar nieuwsgierig naar de reden. Ik vind alle redenen goed!

 

En niemand zegt dat een cache-eigenaar verantwoording af moet leggen, dat zijn je eigen woorden... ;)

 

 

Je kunt diverse redenen bedenken. Een reden is vaak dat men liever minder bezoek heeft. Misschien is wel met de beheerder van het gebied en de eigenaar van de cache overeengekomen dat alleen toestemming is gegeven als men er alles aan doet om het aantal bezoekers te beperken.

 

Een ander reden kan zijn om een enkele FTFer te naaien omdat die nu juist geen premiummember is.

 

Een reden kan ook zijn dat men aandelen heeft bij geocaching.com en zo een liefhebber probeert over te halen om premiummember te worden :)

 

 

Kijk, hierdoor weet ik weer wat meer, klinkt allemaal logisch...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Members Only staat op de deur. En dan toch vragen waarom je er niet in mag?

Gewoon lid worden en er gaat een extra dimensie voor je open :ph34r:

 

<knip>

 

Volgens mij vroeg Malyenki niet waarom hij die deur niet in mag, maar waarom die deur Members Only is gemaakt.

En dat vraag ik mijzelf ook wel eens af.

In een paar reacties hebben ze wel een poging gedaan om dat uit te leggen, maar het is mij ook nog niet duidelijk waarom iemand zo weinig mogelijk bezoek wil voor een cache. Behalve een iets kleinere kans op weghalen, maar dat effect is niet groot want het zijn geen geocachers die dat doen.

Op een enkele gerichte actie van "de cacheripper" na, maar die zit in Limburg en niet in het hoge noorden of het wilde westen.

 

Beetje off-topic: als iemand een manier weet om gewoon via een bankoverboeking Premium Member te worden dan hoor ik het graag.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...