Spring naar bijdragen

Caches voor (premium)members/subscribers only;


Malyenki

Aanbevolen berichten

Wat zijn dan die extra's voor donateurs van .nl?

 

groetjes GeoVlinder

 

Geen idee!!! :D Ooh toch wel. Bij je naam in het blauw vermeld 'Donateur'. :huh:

 

Sunny...

:blush:

bewerkt door sunnydyke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Mijn reden om 1 van mijn vele caches een members/subcribers-only-cache aan tye melden was dat je een apart logotje op jou cachepagina kreeg.

... en ja dat is erg zelfgericht gedrag, maar geocachen is nou eenmaal erg zelfgericht.

Je bepaalt tenslotte zelf of je gaat cachen, wat voor cache je gaat zoeken, enz

Dat geldt dus ook voor het maken van een cache.

Je bepaalt zelf wat er op de cachepagina terecht komt [binnen de regels van .com natuurlijk].

Ik snap dan ook vaak niet waarom er zo'n ophef komt als je geen symbolen voor lengte, honden, begaanbaarheid ed toevoegt, voor mij is dat nu juist de charme van het cachen, je weet nooit wat je tegenkomt of gaat beleven. Kortom AVONTUUR.

Op dit moment komt mij de status van members/subcribers-only-cache goed uit aangezien de cache op een kwetsbare plek ligt en nu niet platgelopen wordt [:blush:].

 

Zonnig spoor

 

Zuurtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap dan ook vaak niet waarom er zo'n ophef komt als je geen symbolen voor lengte, honden, begaanbaarheid ed toevoegt, voor mij is dat nu juist de charme van het cachen, je weet nooit wat je tegenkomt of gaat beleven. Kortom AVONTUUR.

 

Op dit moment komt mij de status van members/subcribers-only-cache goed uit aangezien de cache op een kwetsbare plek ligt en nu niet platgelopen wordt [:huh:].

 

Zonnig spoor

 

Zuurtje

 

Als ik bij een cache beschrijving géén symbool tegen kom met verboden voor honden en op plaats van bestemming ik niets anders dan borden verboden voor honden tegen kom, noem ik dat geen avontuur. Dat houdt in dat ik weer kan vertrekken zeer vervelend als je er een stuk voor hebt gereden.

Ik kan me voorstellen dat wanneer er geen lengte indicatie staat vermeld en de tocht blijkt langer dan 10 km te zijn, dat er gezinnen met jonge kinderen halverwege noodgedwongen moeten stoppen, dit ook niet als een avontuur zien. Wanneer iemand graag wil cachen maar gezien een handicap zich toch voornamelijk op verharde paden moet voortbewegen, plots over slootjes moet springen, bunkers onder de grond moet betreden of iets in die trend kan ik me ook slecht voorstellen dat deze persoon heel blij is met dit onverwachte avontuur. Zo maar even een greep genomen.

 

De keuze of een maker zijn caches beschikbaar maakt voor iedereen of voor 'members-only' zie ik als een terechte persoonlijke keuze van de maker, het plaatsen van symbolen als een service van de maker om teleurstellingen te voorkomen.

 

Sunny...

:blush:

bewerkt door sunnydyke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik bij een cache beschrijving géén symbool tegen kom met verboden voor honden en op plaats van bestemming ik niets anders dan borden verboden voor honden tegen kom, noem ik dat geen avontuur. Dat houdt in dat ik weer kan vertrekken zeer vervelend als je er een stuk voor hebt gereden.

Ik kan me voorstellen dat wanneer er geen lengte indicatie staat vermeld en de tocht blijkt langer dan 10 km te zijn, dat er gezinnen met jonge kinderen halverwege noodgedwongen moeten stoppen, dit ook niet als een avontuur zien. Wanneer iemand graag wil cachen maar gezien een handicap zich toch voornamelijk op verharde paden moet voortbewegen, plots over slootjes moet springen, bunkers onder de grond moet betreden of iets in die trend kan ik me ook slecht voorstellen dat deze persoon heel blij is met dit onverwachte avontuur. Zo maar even een greep genomen.

 

Je kunt natuurlijk ook betogen dat cachers die het avontuur zoeken niet blij zijn met caches waarbij zaken als lengte ed van te voren bekend zijn :blush:.

... en als je alles van te voren wilt weten dan laat je die caches waarvan dat niet duidelijk is toch gewoon liggen?

Niemand is verplicht alle caches te [kunnen] vinden.

 

 

Zonnig spoor

 

Zuurtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou daar doen we het voor toch? Er hangen trouwens toch ook nog wel verschillende prijskaartjes aan of niet?

 

 

Je zou natuurlijk ook doodgewoon donateur kunnen worden als dank dat onbetaalde vrijwilligers zich willen inzetten om jou een betere mogelijkheid te bieden om je hobby uit te oefenen!

 

Dat is wat mij betreft meer dan genoeg reden om donateur te worden.

Dit geldt wat mij betreft ook voor .com .

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mij maakt het ook niet uit, maar ik dacht dat donateurschap niet meer opleverde, dan het positieve gevoel dat je eraan overhoudt om een stichting te steunen die het mede mogelijk maakt deze fantastische hobby uit te voeren.

 

Maar omdat iemand zei: "Donateur worden ondersteunt geocaching.nl, en geeft je daar extra mogelijkheden."

 

Vroeg ik me af wat dan? Want ik heb er nooit iets van gemerkt. Nou is het natuurlijker ook moeilijker op te merken wat je niet mist, dan wat je mist. Als donateur zijnde heb ik in ieder geval nooit iets gemist. Behalve dan de vermelding (DONATEUR) bij mijn naam (grapje, kan ik missen als kiespijn :blush: ).

 

Maar ieder moet vooral doen wat hem goeddunkt, toch?

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar omdat iemand zei: "Donateur worden ondersteunt geocaching.nl, en geeft je daar extra mogelijkheden."

Dit kan ik me nog herinneren:

Op de site wordt de mogelijkheid geboden om je RSS feed te personaliseren.

Hierdoor wordt het aantal items dat wordt weergegeven bepaald door de forum groep waar je in zit:

 

Gasten: 10

Members: 20

Donateurs: 40

Voor mensen die onbekend zijn met RSS feeds : Zoek en gij zult vinden.

 

Ook het foto overzicht van de caroussel is alleen beschikbaar als je donateur bent.

 

Jan-Willem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, de gemiddelde nederlander denkt: Ik ben wel gek als ik ga betalen voor iets dat ik voor niks kan krijgen.

Als de situatie zich voordoet dat na een gratis periode er betaald moet gaan worden dan is iedereen in rep en roer en meent dat men recht heeft op het gratis zijn.

 

De vraag die je naar mijn mening jezelf in dit geval moet stellen is:

 

Is het belangrijk voor mij dat geocaching.(nl,com) blijft bestaan,

 

beleef ik veel plezier aan geocaching of

 

is geocaching waardevol voor mij.

 

Als deze vragen positief beantwoord worden betaal dan die paar euro's voor dat donateurschap.

Al dat gezever over meerwaarde anders betaal ik niet vind ik niet op zijn plaats zolang we dure GPS'sen betalen en vele kilometers extra gaan rijden.

 

Het gaat niet om de meerwaarde maar om de waarde die het voor je heeft!!

 

Mijn 2 centen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, de gemiddelde nederlander denkt: Ik ben wel gek als ik ga betalen voor iets dat ik voor niks kan krijgen.

 

De vraag die je naar mijn mening jezelf in dit geval moet stellen is:

Is het belangrijk voor mij dat geocaching.(nl,com) blijft bestaan, beleef ik veel plezier aan geocaching of is geocaching waardevol voor mij.

Als deze vragen positief beantwoord worden betaal dan die paar euro's voor dat donateurschap.

Al dat gezever over meerwaarde anders betaal ik niet vind ik niet op zijn plaats zolang we dure GPS'sen betalen en vele kilometers extra gaan rijden.

 

Het gaat niet om de meerwaarde maar om de waarde die het voor je heeft!!

 

Mijn 2 centen

 

Deels ben ik het met je eens deel ook niet. Op zich vind ik het helemaal niet raar dat mensen vragen wat de 'meerwaarde' is van het donateurschap. Ik vind dat zelfs wel logisch, als er niet naar gevraagd zou worden zou ik ook niet geweten hebben dat het onder andere in het leven is geroepen voor het voortbestaan van geocaching.nl. Dat mensen graag iets extra zien voor dat donateurschap vind ik ook niet raar, het hoeft niet groot te zijn maar onderscheid zich toch van de gebruikers die niet betalen. Weer anderen geven niets om die meerwaarde en gaan voor de waarde die het je geeft, zoals je zo mooi omschreef. Voor mij houdt die meerwaarde bijvoorbeeld wel weer in dat ik mijn prioriteiten daar op instel. Alles te gelijk gaat financieel niet, dus dan is het een afweging. Wat doe ik wel, wat doe ik niet of moet ik even uitstellen tot later? Dat is nou het mooie van een donateursschap dan kan dat.

 

Tja over dure GPSsen en vele extra kilometers daar ga ik niet in mee. Lang niet iedereen bezit een heel duur apparaat en ook over de km's valt te twisten. Als ik naar mezelf kijk heb ik echt wel een aantal caches die ik heel graag zou willen lopen, maar die qua km's gewoon te ver (lees te duur) zijn. En dan kan het "maar een tientje" zijn. Geloof me dat kan een aanzienlijk bedrag zijn om in een maand te missen.

 

Sunny...

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke!

 

Misschien moet ik het anders stellen!

 

Als we niet bijdragen dan is er straks geen geocaching.(nl,com) meer.

 

Geen centrale site meer voor cacheinformatie.

 

Geen site meer waar bv GeoV. als eerste kan reageren op postings. Willen we dat!?

 

We willen toch allemaal lekker cachen. Daar mag toch toch best iets tegenover staan.

 

Waarom toch het idee van de gemiddelde nl gc'er dat dat allemaal voor nop moet!

 

Als ik kijk naar de inspanningen van een aantal cacheleggers dan wil ik eigenlijk best bijdragen aan hun kosten.

 

Nu zal ik waarschijnlijk voor een groot aantal GC'ers vloeken in de kerk maar eerlijk gezegd; Als ik een leuke cache heb gelopen dan zou ik de maker of maakster graag een een bijdrage leveren in de cachekosten

 

M'n volgende 2 centen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Donateur: de naam geeft het in wezen al weer: je doet een donatie en hoeft daar in principe geen tegenprestatie voor te verwachten... Het is anders dan ergens lid van worden. Het blijft je eigen keus of je het 'tientje' per jaar voor het donateurschap wil betalen of niet. Om te kunnen cachen heb je het in principe niet nodig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...