Spring naar bijdragen

Teken !!!!!


Polmske

Aanbevolen berichten

Begrijp van Malyenki dat in de buurt van Heuvingerzand ook veel teken zitten. Heb deze vandaag net gelopen, zal morgen en de komende tijd extra opletten of deze beestjes ons niet als voedsel gaan gebruiken.

 

Ik zou em misschien ook opgelopen kunnen hebben in het spaarbankbos vlak boven Hoogeveen tijdens het uitzetten van m'n nieuwe nachtcache. Daar was ik nog twee dagen eerder. En aan het formaat van het beest te zien zou het heel goed kunnen.

Ik was vanmiddag op het Heuvingerzand, en het viel me op dat het een omgeving is waar ook vrij veel kleine en smalle paadjes zijn, die lokaal aan beide zijden behoorlijk begroeid zijn. En het zijn die smalle, begroeide paadjes die vaak de gevaarlijker paadjes zijn wat de aanwezigheid van teken betreft.

Je kunt wat dat betreft beter de bredere paden gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik was vanmiddag op het Heuvingerzand, en het viel me op dat het een omgeving is waar ook vrij veel kleine en smalle paadjes zijn, die lokaal aan beide zijden behoorlijk begroeid zijn. En het zijn die smalle, begroeide paadjes die vaak de gevaarlijker paadjes zijn wat de aanwezigheid van teken betreft.

Je kunt wat dat betreft beter de bredere paden gebruiken.

Maar die smalle zijn veel leuker... :eek: (en dus wat riskanter :eek: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt erop dat ze ons niet lusten, tot nu toe tenminste.

 

Heb ik ook altijd gedacht. Nooit een teek op me gezien, terwijl ik ze wel zag bij mensen waar ik mee wandelden. Ook nooit een rode kring gehad.

 

Maar sinds vorige week blijkt dat ik toch wel degelijk de ziekte van Lyme heb opgelopen.

 

Schijbaar kunnen ze zeer klein zjin en op plaatsen waar ze niet zichtbaar zijn (onder je haren bijvoorbeeld)

 

Ik wil niemand bang maken, maar wel heel oplettend!

 

Groetjes

Hans - Finbar.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Ze zijn er weer de teken. Zaterdag liep er een over mijn vrouw haar broek die konden we killen voor hij echt actief werd. Maar vandaag hebben we er een van de hond afgehaald die al vast zat. :thumbup:

 

oppassen dus maar weer in het jaar 2008. :oops:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze zijn er weer de teken. Zaterdag liep er een over mijn vrouw haar broek die konden we killen voor hij echt actief werd. Maar vandaag hebben we er een van de hond afgehaald die al vast zat. :thumbup:

 

oppassen dus maar weer in het jaar 2008. :oops:

 

Jammer.. we hebben geen goede winter gehad.. dat word weer een wespen/teken/muggen-plaag deze zomer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze zijn er weer de teken. Zaterdag liep er een over mijn vrouw haar broek die konden we killen voor hij echt actief werd. Maar vandaag hebben we er een van de hond afgehaald die al vast zat. :unsure:

 

oppassen dus maar weer in het jaar 2008. :xmas:

 

Yep, ook wij hebben afgelopen weekend onze eerste teek van 2008 alweer gezien :eek:

Nou zijn we ook wel erg "tekenmagneten" :w00t2: , maar toch....

 

Blijkbaar vinden die misselijke bloedzuigertjes ook dat het lente aan het worden is

De tekencheck na een dagje in de bossen leek wat overbodig in de winter maanden, maar nu toch maar weer ingevoerd...... helaas! :cool2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tegen Teken is denk ik weinig te doen er is een klein hulpje.... van Care Plus, Natural Tick Deo!

Gewoon beetje sprayen op plekken waar ze makkelijk gaan zitten denk aan nek, armen en eventueel blote benen. Het is geen garantie maar ik gebruik het en ook en in teekvolle gebieden krijgen de honden er een pufje van. Tot nu toe lijkt het te helpen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze zijn er WEER (NOG)!! Snuitje (onze hond floortje) waarmmee ik (snif), zeer veel caches loop, had vorige week al een teek opgelopen in het Edese bos. Bij thuiskomst viel deze pardoes uit haar vacht!

Vandaag hebben we op de Ginkelse Heide rondgedoold en laat in de middag heb ik een teek bij haar weggehaald die al aardig "volgevreten"was. Het lijkt wel of ze winterHARD worden!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

:rolleyes:

 

Vanmiddag te horen gekregen dat ik waarschijnlijk Lyme onder de leden heb, ik had al een tijdje last van stijve vingers, bloedonderzoek gedaan en zo werd de vrees waarschijnlijk bewaarheid.

Komende week bezoek aan de internist en dan zal het wel een flink tijdje antibiotica worden om van de plantaardige rommel in mijn lijf af te raken :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:dribble:

 

Vanmiddag te horen gekregen dat ik waarschijnlijk Lyme onder de leden heb, ik had al een tijdje last van stijve vingers, bloedonderzoek gedaan en zo werd de vrees waarschijnlijk bewaarheid.

Komende week bezoek aan de internist en dan zal het wel een flink tijdje antibiotica worden om van de plantaardige rommel in mijn lijf af te raken :beerchug:

Sterkte ermee MCMAL. In ieder geval goed dat de diagnose duidelijk lijkt en op tijd gesteld is, zodat er een goede behandeling mogelijk is! :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...