Spring naar bijdragen

Teken !!!!!


Polmske

Aanbevolen berichten

Afgelopen weekend op Bedevaart geweest en daar ook een aantal teekjes opgelopen. Moeder raakte helemaal in paniek van het feit dat er mogelijk een teek op haar zou zitten, maar ze had gelukkig niets. Wij allebei wel, maar na het douchen met de tang aan de slag en alles verwijderd. Mochten er ooit vage klachten komen, dan weten we het wel. Het gebeurt ons regelmatig dat zo'n kruipertje uit het bos mee naar huis komt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

In elk geval ben ik gaan shoppen.

 

- Een flesje DEET lotion gekocht om de blote huiddelen mee te beschermen.

 

- Een spuitbus VermiKill om mn kleding te behandelen (200 ml). Dit is volgens de apotheker het enige product op basis van Permethrine (1%) dat nog verkrijgbaar is en toegelaten is in België. Op een website las ik dat er in België slechts twee producten op basis van Permethrine toegelaten zijn, VermiKill en Zerox P. Ik kon echter niet achterhalen wanneer dat artikel werd geschreven.

 

- Een vaccin FSME-Immun 0,5 ml van Baxter tegen tekenmeningo-encefalitis (TBE) (geïnactiveerd). Dit vaccin is pas vanaf 16jaar toedienbaar. Voor kinderen van minder dan 16 jaar dient het TBE vaccin gebruikt te worden.

Het vaccin zorgt voor minstens drie jaar bescherming.

 

Nu zijn we er klaar voor !!! :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij zijn de teken dit jaar al aan de 2e leg bezig. Gisteren liepen er 50 piepkleine teekjes (<0.5 mm) tegen mijn broek op, die ik er gelukkig makkelijk af kon kloppen. Drie grote (>2 mm) hebben zich wel op slinkse wijze weten te verstekelen. Volgende keer maar eens de anti-teken spray van Care+ opspuiten en kijken of het helpt.

Nee, dan processierupsen. Leek al weer over, maar kennelijk toch in de buurt van een verlaten nest gelopen, en arme armen zitten nu onder de bulten. Jeuk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik dit lees gaan mijn nekharen overeind staan.

Het belangrijkste punt is dat het natuurlijk is; over effectiviteit wordt veel minder uitgeweid.

 

Natuurlijkheid is geen aanbeveling; er zijn maar weinig stoffen waaraan je zo gemakkelijk doodgaat als aan het natuurlijke curare.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

En ja hoor, het was weer zover! Afgelopen zondag drie multi's gelopen (Heuvingerzand, vlak boven Beilen). Deze keer niet de standaard check gedaan. Maandagavond, zo'n 30 uur later jeukt het op m'n heup. Ik kijk, en tot mijn schrik zie ik een enorme teek in m'n vel zitten. Heb nog nooit zo'n grote gezien, gatver. Al een flinke rode plek er om heen. Teek verwijderd, vandaag naar de dokter en een kuur gekregen, want de plek wordt met het uur groter. Eerst bloedprikken heeft geen zin, want vorig jaar al Lyme gehad, en dan blijf je voor eeuwig positief.

De huisarts vertelde me wel dat ze bezig zijn met een vaccin tegen Lyme (ivm steeds meer voorkomen van die takkebeesten), maar dat het nog wel 10 jaar kan duren voordat ze daar tegen mogen spuiten. Doe mij gelijk maar zo'n prik, dit is verd*mme de tweede keer dat ik zo'n besmette teek tref (buiten de vele onbesmette teken die graag in mij graven)!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Teken zijn inderdaad een steeds groter wordend probleem. In de omringende landen krijg je na een beet meestal gelijk preventief antibiotica. Nederland hanteerd de richtlijn dat alleen bij klachten na een beet antibiotica wordt gegeven. Wat voor de werking van de antibiotica misschien wel het beste is, alhoewel het de vraag is of dit opweegt tegen de klachten die je ervan kunt krijgen.

 

Bij het verwijderen van een teek opletten dat je er niet in knijpt, want dan spuugt hij zijn speeksel uit in je bloedbaan waardoor je de ziektekiemen ook mee krijgt. Bij de kop beetpakken (zo dicht mogelijk bij de huis dus) en tegen de klok in draaien om hem eruit te krijgen.

 

Begrijp van Malyenki dat in de buurt van Heuvingerzand ook veel teken zitten. Heb deze vandaag net gelopen, zal morgen en de komende tijd extra opletten of deze beestjes ons niet als voedsel gaan gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Teken zijn inderdaad een steeds groter wordend probleem. In de omringende landen krijg je na een beet meestal gelijk preventief antibiotica. Nederland hanteerd de richtlijn dat alleen bij klachten na een beet antibiotica wordt gegeven. Wat voor de werking van de antibiotica misschien wel het beste is, alhoewel het de vraag is of dit opweegt tegen de klachten die je ervan kunt krijgen.

 

Dit heeft niet zo zeer met de werking van de antibiotica te maken, maar meer met de toenemende resistentie van bacteriën tegen antibiotica. Dit zal de komende jaren een toenemend probleem worden. Helaas zullen er de komende jaren waarschijnlijk weinig echt nieuwe antibiotica bijkomen: er zullen varianten op het huidig assortiment komen...

 

Preventief antibiotica geven zal resistentie in de hand werken. Dit is de reden waarom Nl zo 'streng' met zijn antibioticumbeleid is. Resistentie gaat echt een probleem worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is wel een alternatief middel wat werkt: Samento (Cat's Claw)

Ik verkoop het al enige jaren met succes tegen tekenellende in mijn winkel.

Zelfs als je zeer ernstige Lyme verschijnselen bent opgelopen is dit nog werkzaam.

Zonder in Libelle praat te verzanden; Ik heb met eigen ogen gezien dat iemand met verlammingsverschijnselen door Lyme helemaal genas.

Dit middel is in de betere natuurdrogisterijen en reformhuizen te koop.

zie link

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is wel een alternatief middel wat werkt: Samento (Cat's Claw)

Ik verkoop het al enige jaren met succes tegen tekenellende in mijn winkel.

Zelfs als je zeer ernstige Lyme verschijnselen bent opgelopen is dit nog werkzaam.

Zonder in Libelle praat te verzanden; Ik heb met eigen ogen gezien dat iemand met verlammingsverschijnselen door Lyme helemaal genas.

Dit middel is in de betere natuurdrogisterijen en reformhuizen te koop.

zie link

 

Aan deze studie mag je helemaal geen conclusies verbinden.

Het zijn slechts enkele losse positieve ervaringen en stelt statistisch gezien helemaal niets voor.

Hier

 

bijvoorbeeld is men erg kritisch en vindt men dat er nog eerst eens meer statistisch verantwoorde studies moeten komen.

Ik zou trouwens nooit geloven in een pilotstudie van de fabrikant zelf, dat stelt echt niets voor. Zo kun je elke stof als werkzaam bestempelen.

Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat het niet werkt, er zijn gewoon geen studies die dat hard bewijzen.

Zo wordt mensen valse hoop gegeven..... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die studie gaat inderdaad over Cat's Claw en heeft het over alkaloiden. Dat is ook de reden dat je erg moet uitkijken dat je de goede cat''s claw gebruikt (TOA free).

Ik geef niemand valse hoop, maar wel enige hoop.

Neemt niet weg dat je gewoon na iedere wandeling een controle moet doen en bij het verschijnen van een rode ring een portie antibiotica bij de arts moet halen. :D

bewerkt door cachorganic
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp van Malyenki dat in de buurt van Heuvingerzand ook veel teken zitten. Heb deze vandaag net gelopen, zal morgen en de komende tijd extra opletten of deze beestjes ons niet als voedsel gaan gebruiken.

 

Ik zou em misschien ook opgelopen kunnen hebben in het spaarbankbos vlak boven Hoogeveen tijdens het uitzetten van m'n nieuwe nachtcache. Daar was ik nog twee dagen eerder. En aan het formaat van het beest te zien zou het heel goed kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...