Spring naar bijdragen

Teken !!!!!


Polmske

Aanbevolen berichten

:dribble:

 

Vanmiddag te horen gekregen dat ik waarschijnlijk Lyme onder de leden heb, ik had al een tijdje last van stijve vingers, bloedonderzoek gedaan en zo werd de vrees waarschijnlijk bewaarheid.

Komende week bezoek aan de internist en dan zal het wel een flink tijdje antibiotica worden om van de plantaardige rommel in mijn lijf af te raken :beerchug:

Sterkte :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

  • 4 weeks later...

En een recent onderzoek van de universiteit Wageningen:

"Teken, tekenbeten en Borrelia infecties in Nederland Deel II" - April 2008

 

Enkele van de conclusies:

  • Gemiddeld wordt 38% van de tekenbeten opgelopen in de bossen en 35% in de tuin.
  • Ouderen lopen tekenbeten het vaakst op in de tuin, jongeren in het bos. Dit gebeurt
    meestal tijdens de activiteiten tuinieren en wandelen.
  • Het percentage geïnfecteerde teken varieerde in 2007 van 0% tot 13,3% en was
    daarmee veel lager dan in 2006 (21,5% tot 29,0%). Het percentage van de teken dat
    besmet is met Borrelia varieert zeer sterk in ruimte en tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik ben nu al twee keer kort achter elkaar gebeten. Steeds 1 dag later dan ik in het veld was. Ik hou het i nde gaten, maar na de slappe winter van dit jaar lijken de teken er vroeg bij te zijn. De eerste beet was al halverwege april.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het moet toch niet raarder worden!!! :thumbdown:Klik!!

 

Zelf heb ik gelukkig geen last van teken maar de honden in mijn uitlaatservice wel, ik verwijder momenteel per dag (ongeveer 10 honden) 4/5 teken, gelukkig word ik er niet zo springerig van!

Let tegenwoordig wel meer op de kleur van een teek, een echt gitzwarte zou een zuidteek kunnen zijn die is gevaarlijker dan onze grijze/grauwe teek.

Weet iemand waarom teken uberhaupt bestaan? Geen vogel of beestje eet ze, ze graven geen nuttige gangen in de aarde volgens mij is dit een van weinige zinloze dieren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanochtend stond ik op het punt van douchen, toen mijn oog viel op een nogal opvallende rode bult.

Jahoor. Ik behoor nu ook tot de mensen die de twijfelachtige eer hadden om een aderlating te ondergaan door een teek. :eek:

Snel de tekenpen erbij en, naar achteraf bleek vakkundig, het beestje zijn voedsel ontzegd.

Toch maar even naar de dokter waar ik het advies kreeg de ontstane rode plek in de gaten te houden, en bij verandering direct zonder afspraak langs te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:P Let op Laat je niet foppen door de rode plek. Deze is soms heel licht en amper te zien.

Overigens ook zonder rode plek is er nog altijd de mogelijkheid TOCH besmet te zijn.

Op lymenet.nl staat veel relevante info.

Hopelijk ben je gebeten door een 'schone' teek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Tja, zelfs Amsterdam.

En volgens dat bericht ben je nu in de tram ook niet meer veilig (als je dat al was):

"De beestjes grijpen zich aan honden vast en komen zo in het hart van de stad terecht.

Er is recentelijk nog iemand in de tram besprongen door een teek."

Maar in Amsterdam-Oost is men inmiddels gewaarschuwd met borden: "Let op! Tekenplaag!".

Volgens voorbijgangers heeft het bord iets te maken met gespuitbuste graffity tekens (tags).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De komkommertijd is nog lang niet begonnen, maar (het zal wel door de opwarming komen) door het weer van de laatste tijd groeien de kleine enge beestjes als kool (die ook goed groeit).

Er is reuring over beestjes die bijten. Ze zijn klein en ze lijken een beetje op lieveheersbeestjes, maar lief zijn ze niet. Ze hebben geen vleugels om te vliegen maar volgens slachtoffers komen ze uit de kassen gelopen de stad in (Spijkenise in dit geval) op zoek naar bloed. Ze geven muggebeet-achtige bulten en jeuk en pijn.

Om het nog enger te maken: ze zouden gemuteerd zijn.

Kies je beestje:

 

29-05-insecten.jpg

 

Lees het laatste nieuws over de invasie bij Radio Rijnmond

Ik ben beniewd naar het verhaal van deskundigen; welk beestje is het?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...