Spring naar bijdragen

Podium Generator?


marceld

Aanbevolen berichten

Barry, getverderrie wat een onvriendelijke stemmingmakerij. Zo ook enkele anderen. Bah toch

 

Stemmingmakerij? Ik heb alleen gezegd waaraan ik me erger. Ik heb hier ook vaak genoeg verteld en dat doe ik veel liever, over de dingen waar ik enorm van hou. Hou jij dan op met Cachetor in dit geheel te betrekken, we zijn over het algemeen volwassen genoeg om dit zelf in de hand te houden, toch?

 

Maar of het nu een virtueel podium is voor vinders of makers, ik blijf het inderdaad erg triest vinden en op die manier blijf je dat prestatiegedrag inderdaad stimuleren, met alle consequenties van dien voor onze hobby.

 

Wat dat betreft geniet ik enorm van het plaatje van Barny. Iedereen die er expliciet FTF, STF, TTF met smileys bijzet in zijn log, is er wel degelijk mee bezig geweest om als eerste bij de cache te willen zijn. Het zal je cache maar zijn met die aasgieren in de buurt. :wink2:

 

Zouk bijvoorbeeld, heeft een regeling met zijn baas dat hij weg kan als er een nieuwe cache verschijnt. Ik zal het maar accepteren dat dat volkomen normaal gedrag is.

 

Ik ben van mening dat het goed is dat er eens mensen niet zo politiek correct reageren. Meelopers genoeg al, die alles maar goedkeuren en vooral goedpraten, om een ander niet op zijn tenen te trappen. Want oh oh.

Barny

 

3c76bacc-9973-4acc-ad55-67f9a9beebf3.jpg

Hij is geweldig dit narcistentrappetje! Zo mag ik het ook graag eens zien, hoewel het natuurlijk beter is om dit soort "auto-race"-cachers zo min mogelijk aandacht te geven.

 

Sorry, als ik weer een lichtgeraakt persoon tref met deze zeer brutale uitlating.

helaas zijn wij in Nederland bezet met een stelletje faal reviewers die de natuurbehoud totaal niet interessant vinden, het zichzelf belangrijk vinden is veel interessanter, zich door het geoprutsvolk laten verafgoden op events neemt als een ziekte toe,

maar vragen stellen over zo een cache in een natuurgebied voorwaarden stellen, en adrem reageren op een NA log is te lastig, te moeilijk en brengt ze in verlegenheid

Dit is absoluut een punt hier in Nederland. Zelfs los van geocaching, wordt alles maar goedgekeurd in Nederland, want wat zou een ander daar van kunnen denken. Daarom gaat er in de toekomst nog veel meer fout hier, maar zeker in onze hobby, waar het nu even over gaat.

 

De afgelopen 2 maanden heb ik in Duitsland 4 Needs Archived logs geplaatst, die gecontroleerd werden en alle 4 het archief in gingen.

 

Is me in Nederland nog niet gelukt. Zelfs met schade aan de natuur, geen probleem hoor. Een cache op een drukke verkeersrotonde oversteken met kinderen, moet toch kunnen? Van de gekke. En met dat handjevol personen hebben wij te maken in onze hobby of richtlijnen worden nageleefd. Dat er maar gauw een nieuwe lichting reviewers komt, dat structureel en natuurbehoudend met onze hobby omgaat. Schaam jullie.

 

Waar kun je solliciteren naar de functie van reviewer? :wink2: Ik beloof jullie dat er een grote schoonmaak gaat plaatsvinden in potjesland.

 

bewerkt door Barry
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik wil graag in de toekomst ooit een keer een cach leggen als ik genoeg ervaring heb opgedaan.

Heb bij mij in de buurt even gekeken wat er gebeurde als er een nieuwe cach uitkomt en helaas zijn hier in de buurt ook mensen die vooral maar de ftf willen scoren.

Kan je iets doen tegen die podiumjagers?? (bijvoorbeeld in je cach beschrijving zetten dat podiumjagen niet op prijs gesteld wordt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat al erg zou kunnen helpen:

 

1. een (langere) multicache maken, bv. 5-10 km door een mooi natuurgebied, of

2. een gewone cache plaatsen die moeilijker bereikbaar is (bv. afgelegen gebied of eilandje)

3. een pittige mystery cache.

 

Maar er zijn ongetwijfeld meer mogelijkheden.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan je iets doen tegen die podiumjagers??

;-) Een andere hobby zoeken? Geen caches meer plaatsen? Met een geweer de rotzakken die je cache willen vinden opwachten en.... ;-)

 

Ik snap die aversie tegen cachers die graag de eerste willen zijn niet zo. Er zijn vast wel extreme gevallen bij. Maar doorgaans moet een cache toch een keer als eerste gevonden worden. Gewoon die eerste 4 logjes negeren, of gewoon glimlachen bij die eerste, soms best grappige logjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen zondag is mijn eerste cache vrijgegeven : een fietsmulti van bijna 50 km. Ik heb genoten van de eerste twee logjes (tot op heden de enige twee). Maar zal geen podium in de listing plaatsen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Kan je iets doen tegen die podiumjagers??

;-) Een andere hobby zoeken? Geen caches meer plaatsen? Met een geweer de rotzakken die je cache willen vinden opwachten en.... ;-)

 

Ik snap die aversie tegen cachers die graag de eerste willen zijn niet zo. Er zijn vast wel extreme gevallen bij. Maar doorgaans moet een cache toch een keer als eerste gevonden worden. Gewoon die eerste 4 logjes negeren, of gewoon glimlachen bij die eerste, soms best grappige logjes.

 

Nou nou dat is wel heel rigoureus haha ;)

 

Een aversie is een groot woord hoor maar ik vind het gewoon jammer dat vrijwel alle caches die hier uitkomen naar mijn idee gelogd worden voor de ftf en niet voor de cach of de omgeving.

Ik dacht toen ik echt net nieuw was met geocachen oh dat is leuk om te doen zo'n podium en misschien een kleinigheidje erin voor de eerste 3 vinders maar ik kwam er al vrij snel achter dat de bedoeling voor veel mensen achter de ftf, stf en ttf heel anders is als dat ik dacht ;)

 

Vandaar dat ik dacht ik vraag even aan mede cachers wat ik e.v.t kan doen om het echte jagen te demotiveren. (is misschien wat beter geformuleerd als wat kan ik doen tegen...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Kan je iets doen tegen die podiumjagers??

 

;-) Een andere hobby zoeken? Geen caches meer plaatsen? Met een geweer de rotzakken die je cache willen vinden opwachten en.... ;-)

Ik snap die aversie tegen cachers die graag de eerste willen zijn niet zo. Er zijn vast wel extreme gevallen bij. Maar doorgaans moet een cache toch een keer als eerste gevonden worden. Gewoon die eerste 4 logjes negeren, of gewoon glimlachen bij die eerste, soms best grappige logjes.

Nou nou dat is wel heel rigoureus haha ;)

 

Een aversie is een groot woord hoor maar ik vind het gewoon jammer dat vrijwel alle caches die hier uitkomen naar mijn idee gelogd worden voor de ftf en niet voor de cach of de omgeving.

Ik dacht toen ik echt net nieuw was met geocachen oh dat is leuk om te doen zo'n podium en misschien een kleinigheidje erin voor de eerste 3 vinders maar ik kwam er al vrij snel achter dat de bedoeling voor veel mensen achter de ftf, stf en ttf heel anders is als dat ik dacht ;)

 

Vandaar dat ik dacht ik vraag even aan mede cachers wat ik e.v.t kan doen om het echte jagen te demotiveren. (is misschien wat beter geformuleerd als wat kan ik doen tegen...)

Aversie was meer in het algemeen, niet zozeer gericht op jouw reactie. Sommige toetsenbordridders hier hebben een afwijkende mening ten opzichte van toetsenbordridder ioHpeiH. Ik snap die felle reactie op de podiumjagers niet zo, net zoals ik de schaamstaaljagers zelf niet snap. Ik maak me liever druk om andere, belangrijke, dingen :-)

 

Gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt. In elke regio is er wel een groepje dat altijd op elke nieuwe cache afgaat, de meesten stoppen er na een tijdje weer mee. Ik heb zelf ook wel eens op het cachealarm gereageerd, best leuk het mini-event dat ontstond in de stromende regen. Zeker omdat de cache uiteindelijk 50 meter afwijking bleek te hebben.

 

Je hebt zelf natuurlijk een keuze. Keuze 1: Je plaatst een echte cache en krijgt na de podiumjagers ook nog leuke logjes. Keuze 2: Je gooit een koker achter een verkeersbord, of zelfs een hele trail. Dan zal uit de logjes blijken dat alleen de podiumjagers lol gehad hebben aan jouw cache.

 

Als ik ooit een cache plaats zal er een kado in zitten voor de eerste vinder, de rest mag ruilen..

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De podiumjagers interesseren zich niet voor caches, maar voor statistieken.

Toch moeten wij hen koesteren. Zij zijn de reviewers te velde, zij testen of de cache hufterproof is, want snelheid is geboden.

En zij signaleren als eersten wanneer de coördinaten een onacceptabele afwijking hebben, dat wil zeggen meer dan twee meter.

Ook zijn zij de eersten die in de aanwezige hondendrol grijpen.

 

Klatergoudjagers doen voor ons het smerige werk.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De podiumjagers interesseren zich niet voor caches, maar voor statistieken.

Toch moeten wij hen koesteren. Zij zijn de reviewers te velde, zij testen of de cache hufterproof is, want snelheid is geboden.

En zij signaleren als eersten wanneer de coördinaten een onacceptabele afwijking hebben, dat wil zeggen meer dan twee meter.

Ook zijn zij de eersten die in de aanwezige hondendrol grijpen.

 

Klatergoudjagers doen voor ons het smerige werk.

Hahaha geweldige reactie zo kan je het inderdaad ook bekijken ;)

 

Ach het duurt nog wel een tijdje voordat ik een cache ga leggen.

In de tussentijd geniet ik op mijn gemakje van de mooie plekjes die ik leer kennen dankzij mijn mede cachers :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een tijdje geleden dacht ik te kunnen voorkomen dat podiumjagers hun ego kunnen strelen.

Een cache die je pas mag doen via een licentie. Dan kan ik voorkomen dat de mij bekende goudjagers als eerste toestemming krijgen.

Maar daar zie ik vanaf, een hoop werk voor enkele statistiekelingen.

 

Zo dacht ik ook te kunnen voorkomen dat men via geoleaks mijn caches zonder enige moeite zou kunnen vinden. Ik had bedacht om de code om de cache te openen na iedere found te veranderen. Maar ook dat levert een hoop werk op.

Een alternatief is misschien om mijn cache niet meer te publiceren op geo.com, maar op opencaching.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik loop mijlenver achter en na een dag ziekenhuis ben ik nu te moe om bij te lezen.

Zag bij het openen even jouw reactie Barry.

Voor de duidelijkheid, mijn opmerking over Cachetor sloeg louter op mijn eigen gedrag en niet op dat van jou. Ik ben meerdere malen betrapt op off-topic geneuzel, zo ook hier :-)

De eventuele discussie die hier nog te voeren is met jou pak ik morgen ofzo op, mocht ik daar tijd voor en zin in hebben.

Natuurlijk hebben wij Cachetor niet nodig om in alle volwassen-of onvolwassenheid een gesprek te voeren ;-)

 

Wellicht tot later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...