Spring naar bijdragen

Podium Generator?


marceld

Aanbevolen berichten

Even off topic, voor forumbezoekers die zich ergeren aan de manier van reageren van enkele anderen:

 

Je kunt in je persoonlijke foruminstellingen aangeven dat je de forumbijdragen van bepaalde personen wilt negeren. En dat werkt heel goed. :wink2:

 

 

Vergeet verder niet dat een reactie maar één reactie is, en dat die reactie van slechts één persoon komt.

Dat noem ik je kop in het zand steken. Je houd dan alleen mensen over die in jouw straatje praten. Ik weet heel wat mensen die ik hier zou willen negeren, maar soms hebben berichten na het even te hebben laten bezinken toch een kern van waarheid. Geloof me, dat lesje heb ik ook wel geleerd. ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

@Marco Domi : Ik hou nog steeds van het spelletje, maar niet zoals het nu gespeeld wordt en al helemaal niet met de mensen die het nu allemaal spelen.
De grote doodsteek is geweest dat het spelletje van "underground" verworden is tot een familie uitje. Ik zie het hier in het dorp ook, daar is de plaatselijke huisvrouwenkring ook begonnen met geocachen, gezellig met een grote groep op pad en dan allemaal met de cache en het kokertje een selfie maken..... Maar ook vrienden/kennissen/collega's iedereen gaat of wil gaan cachen, en dan zijn ze 5 minuten op pad en dan gaat de telefoon weer, hey Tammo, heb je GCXXXX ook gevonden ? Waar ligt die ?
Neuh, ik wacht wel even, ik denk dat er dit jaar al een teruggang zal komen in het aantal deelnemers, de meeste haken na een aantal caches gelukkig af...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar ben ik ook van overtuigd TeamTammo. Komt vanzelf goed. De echte liefhebbers blijven uiteindelijk vanzelf over.

Hang in there!

Ps ik vind het erg geschikt als familie-uitje, nouja gezinsuitje dan. Dan moet je de kinderen wel goed opvoeden in het geocachen en de ins en outs bijbrengen. Is ons aardig gelukt denk ik. Ze doen voorzichtig en stiekem (mag alleen bij het cachen van mij ;-) )

 

Onze zoon (8) zei dit weekend na een relatief korte multi van 4 km 'zijn we er nu al?" :-)

bewerkt door MarcoDomi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Even off topic, voor forumbezoekers die zich ergeren aan de manier van reageren van enkele anderen:

 

Je kunt in je persoonlijke foruminstellingen aangeven dat je de forumbijdragen van bepaalde personen wilt negeren. En dat werkt heel goed. :wink2:

 

 

Vergeet verder niet dat een reactie maar één reactie is, en dat die reactie van slechts één persoon komt.

Dat noem ik je kop in het zand steken. Je houd dan alleen mensen over die in jouw straatje praten. Ik weet heel wat mensen die ik hier zou willen negeren, maar soms hebben berichten na het even te hebben laten bezinken toch een kern van waarheid. Geloof me, dat lesje heb ik ook wel geleerd. ;-)

 

 

Begrijp me goed: Ik zal nooit iemand adviseren zich af te sluiten voor meningen van anderen.

 

Als ik me al eens erger aan een reactie van een ander, dan is dat eigenlijk nooit vanwege de mening op zich, maar vanwege de soms provocerende/kleinerende manier van reageren.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat het goed komt, ik vond het toch mooier om caches te vinden, waarbij mij de rillingen over de rug liepen of omdat de locatie bijzonder was, of omdat het zo midden in de nacht best wel een creepy ervaring was.... De laatste jaren echter sta ik de meeste caches al gapend achter een verkeersbord vandaan te trekken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet dan misschien even een nuance aanbrengen, het ligt er misschien aan wie het podium wil maken. Is het de CO die denkt dat het een leuk plaatje is om zo de eerste drie vinders van zijn cache te eren, dan heb ik er persoonlijk geen moeite mee, hoewel ik er niet aan moet denken dat mij die eer te beurt valt, maar goed. Wil een cacher een podium generator echter gebruiken om te laten zien hoe goed hij wel niet is en hoe vaak hij wel niet een ftf heeft gevonden dan blijf ik bij ik mijn standpunt : sneu.

Heb een paar caches gelegd en ja, ik zag gisteren met eigen ogen hoe idioot sommigen kunnen doen voor een FTF... zodra cache online kwam, ging ik er meteen naar toe en ging op een bankje zitten.... vaders met zoontjes van 10 jaar komen op de fiets aangescheurd, schreeuwen, krijsen, gillen... met nog een team... niemand lette op dreuzels... niks onopvallend loggen en zoeken, terwijl ik dat heel expliciet in listing vroeg! Nee, die FTF... daar moet alles voor wijken! Ik zag wat van die podia op andere listings en wilde eens kijken hoe je zoiets kon maken en daarom stelde ik hier die vraag met alle gevolgen vandien.... En ja, ook ik vind de "FTF-jacht" sneu... Case closed!

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Marceld : ik heb mijn maximale aantal positieve stemmen voor vandaag bereikt, anders had je er nog eentje gekregen van me !

 

Blijkbaar had ik je verkeerd ingeschat, waarvoor excuses, het spelletje gaat me soms misschien iets te na aan het hart ...

 

Geen probleem (meer)!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Tammo: vanaf het begin van ons cachersbestaan (2003) waren er al goeie en slechte caches. Ik kan me nog wel een flinke kist in de buurt herinneren, waar alleen maar natte zooi in zat. De grootste 'goodie' was een muffe boxershort. Gevonden in 2004, denk ik. Anderzijds, een paar maanden geleden nog een cache gevonden, formaat vuilnisemmer, met allerlei leuke dingen.

Het is een kwestie van goed uitkiezen welke cache je wilt gaan doen. Een cache loggen simpelweg omdat je er langs komt kan zorgen voor teleurstellingen!

 

Vergeet daarnaast niet dat bijna iedere nieuwe hobby of vaardigheid een 'wauw'-gevoel geeft dat op den duur afzwakt. Weet je misschien nog hoe trots je was toen je boom, roos en vis kon lezen? Helemaal enthousiast dat je een heel 'boek' voor beginnende lezers uit had? Leen in de bibliotheek nog eens zo'n boekje, hoogstwaarschijnlijk vind je er niets meer aan. Gedeeltelijk is de hobby geocaching bij veel mensen hetzelfde lot beschoren. Dat heeft lang niet altijd met de vermeende kwaliteit van de caches te maken.

  • Top! 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar heb je natuurlijk gelijk in, op een gegeven moment ontstaat er een gewenning en daar is ook niets mee. Het "probleem" voor mij is alleen dat ik graag dingen doe, die andere niet doen, dat zie je terug in mijn hobby's, werk, maar ook op de manier waarop ik denk. Geocachen was voor mij de eerste plaats de kick van het "verbodene", iets doen waarvan andere geen benul hadden dat het bestond, beetje vaag, beetje stiekem, ik mag dat wel.... Op de tweede plaats kwam voor mij pas de locatie en als laatste komt bij mij de cache en de inhoud. En voor mijn gevoel is punt 1 geheel verdwenen helaas en kunnen punt 2 en 3 mij op dit moment niet genoeg "bekoren" om deze hobby weer op te pakken. Maar ik gooi ook weer niet heel snel de handdoek in de ring, ik blijf op de achtergrond geocaching volgen... ;-) Mijn GPS staat voorlopig nog niet op Marktplaats...

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

gisteren heb ik me ook weer eens mogen verbazen bij een schaamstaal milieu verkrachting

bij een cache waar de co al van te voren aangeeft om hem te negeren omdat hij is geplaatst om mensen te frustreren

ik heb gezien hoe laagdenkenden tot ruim 25 meter door de beginnende bloeiende heide banjeren terwijl er niet van het pad af geweken mag worden

ik heb gezien hoe die laagdenkende zaten te graven, wroeten,pulken, trekken, schoppen en buigen aan alles waar daar groeide

daarom heb ik ook maar de enige log geschreven die de juiste was http://coord.info/GLJFWRY7

helaas zijn wij in Nederland bezet met een stelletje faal reviewers die de natuurbehoud totaal niet interessant vinden, het zichzelf belangrijk vinden is veel interessanter, zich door het geoprutsvolk laten verafgoden op events neemt als een ziekte toe,

maar vragen stellen over zo een cache in een natuurgebied voorwaarden stellen, en adrem reageren op een NA log is te lastig, te moeilijk en brengt ze in verlegenheid

 

ik heb ooit een "banner" gemaakt voor fakeloggers, dat zou ook iets zijn voor de schaamstaal cache verkrachters

 

Barny

 

 

3c76bacc-9973-4acc-ad55-67f9a9beebf3.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Team Tammo, ik voel met je mee.

In het begin had ik het idee dat ik bezig was met schatzoeken, maar inmiddels is het verworden tot volksvermaak. Ik hou niet van koekhappen en zaklopen.

Eerder vertelde ik dat ik geocachen niet meer zo leuk vind, maar dat komt omdat ik veel moeite moet doen om de krenten uit de pap te halen. En omdat ik last krijg van plaatsvervangende schaamte. Kokers, FTF, statistieken en grids.

Het echte geocachen blijf ik uiteraard wel leuk vinden. Eén keer per maand.

 

Barny, je hebt wederom in Zeewoldes dialect de zwerende vinger kloppend gemaakt. Zogenaamde cachers hebben lak aan de natuur. Heidenen vertrappen de heide en de reviewers zijn gehersenspoeld. Als ik reviewer zou zijn, dan werd er nog maar heel weinig gepubliceerd. Daarom mag ik nooit reviewer worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gisteren heb ik me ook weer eens mogen verbazen bij een schaamstaal milieu verkrachting

bij een cache waar de co al van te voren aangeeft om hem te negeren omdat hij is geplaatst om mensen te frustreren

ik heb gezien hoe laagdenkenden tot ruim 25 meter door de beginnende bloeiende heide banjeren terwijl er niet van het pad af geweken mag worden

ik heb gezien hoe die laagdenkende zaten te graven, wroeten,pulken, trekken, schoppen en buigen aan alles waar daar groeide

daarom heb ik ook maar de enige log geschreven die de juiste was http://coord.info/GLJFWRY7

helaas zijn wij in Nederland bezet met een stelletje faal reviewers die de natuurbehoud totaal niet interessant vinden, het zichzelf belangrijk vinden is veel interessanter, zich door het geoprutsvolk laten verafgoden op events neemt als een ziekte toe,

maar vragen stellen over zo een cache in een natuurgebied voorwaarden stellen, en adrem reageren op een NA log is te lastig, te moeilijk en brengt ze in verlegenheid

 

ik heb ooit een "banner" gemaakt voor fakeloggers, dat zou ook iets zijn voor de schaamstaal cache verkrachters

 

Barny

 

 

3c76bacc-9973-4acc-ad55-67f9a9beebf3.jpg

Joepie!!!!!!!!!

  • Top! 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...