Spring naar bijdragen

Alternatieve Methode Voor Boomklimcaches


merrlin

Aanbevolen berichten

Ik heb ze in belgie kleine kindjes aan een touw zien binden en dan ophijsen. Vond ik wel een goede methode.

Touw werd zelfs aan trekhaak gedaan.

:notworthy: Ik ga ver voor mijn hobby, maar ik vind kinderen nemen alleen voor geocaching toch te duur hoor. ^^

 

Of zeg tegen een mukkel: Ga de boom in, twee vliegen in een klap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

 

Als je toestemming hebt voor een klimcache heb je dus ook toestemming om vanaf het pad naar de boom te lopen, Brouwertjes.

Antarctica

 

Heb je een voorbeeld van een boomklimcache in het gebied van Staatsbosbeheer?

 

Ik had er een. Mocht van SBB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

:notworthy: Ik ga ver voor mijn hobby, maar ik vind kinderen nemen alleen voor geocaching toch te duur hoor. ^^

 

Of zeg tegen een mukkel: Ga de boom in, twee vliegen in een klap.

 

 

Hoi,

 

Kijk daar hebben wij nou 2 Beagles voor. Jawel 2 stuks want als er eentje te pletter valt hebben we in ieder geval nog een back-up...icon_rotflmao.gif. Methode is verder simpel, een Beagle doet alles voor eten dus met een beetje oefenen en wat lekkers is het oppikken van de cache en het terugleggen geen enkel probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

Binnenkort hoop ik een Cloudcache te lopen ...

De taakverdeling voor de Cloudcache is inmiddels geregeld, ik hoef niet op een scherm te kijken. Ik mag genieten van de natuur.

...

Od, jij zult in ieder geval tevreden thuis kunnen komen! BV3 gaat door een mooi stukje Brabant en bovendien is het volgens mij een goed paddenstoelengebied.

Wel jammer dat jullie niet eerst BV1&2 doen (of heb ik daar overheen gelezen?) want dan zou je zien wat deze ploeg leggers op het gebied van fysieke WPs in huis heeft. Niet alle vernieuwing is verbetering imho.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een ladder is 100x onveiliger dan de methode die wij hanteren, en ongeveer net zo duur.

 

 

 

 

Hoe kom je daar zo bij? Sta hier erg vaak op de ladder, beroepsmatig en ik voel me er al zo lang ik dit werk doe, veilig bij. En da's al bijna 25 jaar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij kunnen nog volop genieten (afgelopen donderdag) van een prachtige fietstocht rondom de Vecht, waar zo veel schitterends te zien is en waar ook nog 25 caches gevonden kunnen worden, die echter geen moment de beleving van de fietstocht hebben weggenomen. Het waren ijkpunten waar je eens rustig om je heen kon kijken en al het fraais tot je kon nemen. En wat is er leuker dan een cache-eigenaresse, die je iets uit laat rekenen, waardoor je met een gratis pontje naar de overkant moet om daar (na de vondst van een petling) vast te stellen, dat de tocht aan de andere kant gewoon weer verder gaat.... Daar kan zelfs de pontjesbaas om lachen! En het grappige is, dat we (zittend op een bankje met een krentenbol en bladerend door een logboekje) heel wat namen tegenkomen van cachers, die hier bij tijd en wijle het geocachersgeloof verspreiden, maar ondertussen net als wij genieten van deze en voorgaande dagen ! Tussen geloof uitdragen en geloof belijden zit kennelijk een heel verschil, maar dat wisten we al vanuit het gewone leven......

Leuk hè? Gelukkig belijd ik niets, want anders zou ik nu door de mand gevallen zijn, toch?

Wij hebben van het voorjaar ook genoten van deze fietstocht en vooral ook van de ontmoetingen met anderen die dag, zoals een lokale boer (ook beheerder van het gemaal) die ons de geschiedenis van de polder vertelde. Het geocachen schijn daar niet voor bedoeld te zijn, maar wij (mis)gebruiken het daarvoor ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zover hoefde ik niet terug te bladeren hoor Regenboogje! haha.... Honderden hebben dit rondje al met heel veel plezier afgelegd en er een goede herinnering aan overgehouden... En hulde voor de cache-eigenaresse die er voor zorgt dat het rondje er nu nóg net zo verzorgd bijligt als in het voorjaar! Dat mag ook wel eens gezegd worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Hoe kom je daar zo bij? Sta hier erg vaak op de ladder, beroepsmatig en ik voel me er al zo lang ik dit werk doe, veilig bij. En da's al bijna 25 jaar...

Kun je wel nagaan hoe veilig deze methode is.

 

Dat was de vraag niet ;)

 

Wat is jouw methode dan precies? Erg benieuwd naar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat was de vraag niet ;)

 

Wat is jouw methode dan precies? Erg benieuwd naar!

De klimmethode die ik gebruik wordt hier beschreven.

 

Ik zal een echte poging doen de vraag alsnog te beantwoorden waarom ik mijn methode om te klimmen 100 keer veiliger acht dan een ladder. Veiligheid wordt in de eerste plaats bepaald door je eigen houding en handelen. Natuurlijk kun je veilig een ladder hanteren door de juiste maatregelen te nemen. Mijn bewering wil dus niet zeggen dat een ladder per definitie onveilig is. 100 keer is een getal zonder grond, en betekent hier gewoon "veel".

 

Toch zijn er wel een aantal kanttekeningen te plaatsen bij een ladder.

Een ladder kan onderaan wegglijden, de voet van de ladder kan wegzakken in de ondergrond, de ladder kan bovenaan wegglijden. Dit heeft de wetgever er toe aangezet de maximale stahoogte op een ladder te beperken tot 7,5 meter, als er werkzaamheden moeten plaatsvinden op de ladder, en de maximum reikwijdte te bepalen op één armlengte. Dat is natuurlijk alleen gedaan omdat er veel ongelukken gebeurden met ladders.

 

Mijn bewering is ingegeven door twee redeneringen. Vrijwel dagelijks loop ik met twee handen vol hier in huis de trap op en af. Met een pan soep, de wasmand, de stofzuiger, dat soort zaken. Dat beschouw ik als een veel gevaarlijker werkwijze dan een gezekerde klim in een boom. In de afgelopen 50 jaar ben ik twee keer op mijn achterwerk op de trap naar beneden gegleden. De laatste keer is al weer meer dan 20 jaar terug. Dus ook een gevaarlijke werkwijze hoeft lang niet altijd tot ongelukken te leiden.

En als ik een cache wil loggen op 15 meter hoogte dan doe ik dat 100 keer (veel) liever via een touw dan via een ladder. Naarmate de hoogte toeneemt, wordt naar mijn gevoel een ladder onveiliger, terwijl dat voor een touw niets uitmaakt.

 

Off topic, ik heb jouw caches met heel veel plezier gelopen! Caches met humor, daar houd ik van!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...