Spring naar bijdragen

Alternatieve Methode Voor Boomklimcaches


merrlin

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

De TS heeft een suggestie hoe het boomklimmen kan worden vergemakkelijkt. Grote ladder op de schouder die we toch al hebben om de dakgoot leeg te halen en een grijptang van 60 euro meenemen. Dan rijst bij mij de vraag of ik mijn tijd misschien beter kan besteden door de dakgoot leeg te halen dan door een filmkokertje uit een boom te halen, die ik niet eens als buit mag meenemen, maar op dezelfde tak moet terug plaatsen. In het beste geval mijn naam in een boekje, wanneer blijkt dat er een large in de boom hangt, maar waarschijnlijk moet ik een rolletje bevrijden, beschrijven en vervolgens weer opsluiten.

Inmiddels heb ik echter begrepen dat het niet uitmaakt hoe een cache is vormgegeven, als er maar een logboek en ruilspullen aanwezig zijn. Een ammobox met ruilspullen kan dus in een boom worden gehangen, in een duiker worden geplaatst of in mijn voortuin verstopt.

Geocachen evolueert, de wandeling met het tellen van plankjes en bouten wordt vervangen door het kijken op de smartphone welke internethint jou leidt naar het volgende virtuele weepunt.

Vernieuwing ontstaat uit verveling over hetgeen er is, maar ook uit de behoefte vernieuwend bezig te zijn.

Binnenkort hoop ik een Cloudcache te lopen. Als neerlandicus staat mij de naam Cloudcache echter al tegen, net als FTF, mystery, coin, travel bug und so weiter. Het lijkt een Amerikaans spelletje te zijn, dat net als Mac Donalds opereert. Dagelijks haal ik de verpakkingen van happy meals uit mijn tuin, die er zijn ingeworpen als kokertjes. Smakelijk eten en happy cachen.
De taakverdeling voor de Cloudcache is inmiddels geregeld, ik hoef niet op een scherm te kijken. Ik mag genieten van de natuur.

Samenvattend, voor mij is geen boom te hoog, want ik klim er toch niet in. Luctor et emergo heeft voor mij een nieuwe betekenis gekregen. Ik ben geen worstelaar, maar een slowcacher langzaam figuur.

 

Overigens ken ik een verhuurder van hoogwerkers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zoek naar alternatieve methoden heb ik wat websites van boomverzorgers bezocht. Dan blijkt dat de "verzorging" van bomen voor 90% gebaseerd is op één enkele panacee: amputatie. Overal zie je boomverzorgers met een big smile en een kettingzaag over de schouder.

bewerkt door Diederikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geocachen evolueert, de wandeling met het tellen van plankjes en bouten wordt vervangen door het kijken op de smartphone welke internethint jou leidt naar het volgende virtuele weepunt.

 

 

Binnenkort hoop ik een Cloudcache te lopen. Als neerlandicus staat mij de naam Cloudcache echter al tegen, net als FTF, mystery, coin, travel bug und so weiter. Het lijkt een Amerikaans spelletje te zijn, dat net als Mac Donalds opereert. Dagelijks haal ik de verpakkingen van happy meals uit mijn tuin, die er zijn ingeworpen als kokertjes. Smakelijk eten en happy cachen.

De taakverdeling voor de Cloudcache is inmiddels geregeld, ik hoef niet op een scherm te kijken. Ik mag genieten van de natuur.

 

Daar zijn wij nog lang niet aan toe. Geocachen evolueert, dat is waar, maar ik weiger een bos in te gaan en dan voortdurend op een iPad12, iPhone 7 of Samsung Galaxy 36 te moeten gluren, omdat we anders de weg kwijt raken. Odlaniger, laten we nou eens één keer eerlijk zijn tegen elkaar.... Wij zijn de weg toch vele jaren geleden al kwijtgeraakt...? Daar helpt zelfs geen Sony 374GS3 meer aan..... Dat gaat Team Tabak dus niet doen. Dat laten wij graag aan ons opvolgende generaties over, die op basis van nieuwe ontwikkelingen of pure verveling op deze manier een bos betreden. Wij kunnen nog volop genieten (afgelopen donderdag) van een prachtige fietstocht rondom de Vecht, waar zo veel schitterends te zien is en waar ook nog 25 caches gevonden kunnen worden, die echter geen moment de beleving van de fietstocht hebben weggenomen. Het waren ijkpunten waar je eens rustig om je heen kon kijken en al het fraais tot je kon nemen. En wat is er leuker dan een cache-eigenaresse, die je iets uit laat rekenen, waardoor je met een gratis pontje naar de overkant moet om daar (na de vondst van een petling) vast te stellen, dat de tocht aan de andere kant gewoon weer verder gaat.... Daar kan zelfs de pontjesbaas om lachen! En het grappige is, dat we (zittend op een bankje met een krentenbol en bladerend door een logboekje) heel wat namen tegenkomen van cachers, die hier bij tijd en wijle het geocachersgeloof verspreiden, maar ondertussen net als wij genieten van deze en voorgaande dagen ! Tussen geloof uitdragen en geloof belijden zit kennelijk een heel verschil, maar dat wisten we al vanuit het gewone leven......

 

Maar gelukkig mag jij van jezelf je computer thuis laten en gewoon genieten van het langzaam verkleurende blad, de meest fraaie paddenstoelen en de vernieuwers om je heen, die achteraf thuis pas doorhebben waar ze hebben gelopen en wat ze hebben gemist.... Lang leve de evolutie! :-) :-) Geniet er van Od!!!!

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Od je heb gelijk de verloedering (evaluatie volgens de wegkijkers en goedpraters) is al zover toegeslagen dat de co bedankt word als de bezoekers tussen mensenstront moeten zijn om de cache te loggen http://coord.info/GLFJEQ6Q

of dat geporutsers met jarenlange kokerraap ervaring en de daarmee samenhangende duizenden founds commentaar loos een foto bij hun log plaatsen als de cache verdwenen is en de faalCO geheel niet van plan is om een koker terug te gaan plaatsen, op het plekje geweest zijn is rechtvaardigt tegenwoordig al voor die prutsers een "found it" http://coord.info/GC5B8F5

 

Tip van Barny wees bij de tijd en maak een foto van die boomkoker en daarna loggen die hap, veiliger en natuur vriendelijker kan het niet worden dat is nu evolutie

 

 

Barny

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...