Jump to content
  • 0
antarctica

Kijkers En Kopers ......

Question

Er zijn hier op het forum vaste posters, mensen die in elk draadje hun mening verkondigen of hun stokpaardje berijden.

Maar er zijn ook kijkers, waarvan je de naam onderaan de pagina wel ziet staan, maar die zich nooit in een discussie mengen.

Waarom niet?

Word je als nieuweling helemaal tot de grond toe afgemaakt?

Word je met een kluitje in het riet gestuurd?

Ik wil hierbij een oproep doen aan al die forumbezoekers, die we nooit horen, om eens mee te praten, mee te discussiëren, mee te doen!

Stel je eens voor op dit forum, zeg wat je leuk vindt in dit spelletje, wat je eigenlijk zou willen weten.

Kortom, laat eens wat van je horen!

En tegelijk een oproep aan de oude rotten; wees eens vriendelijk tegen nieuwelingen, help ze een handje, geef een gratis advies, steek eens een hand uit (en laat je stokpaardje op stal staan).

Antarctica

• Upvote 2

Recommended Posts

• 0

Vaak ben ik kijker, soms ook koper. Ik heb niet altijd zin en tijd om een heel verhaal in te tikken, lezen kost nu eenmaal veel minder tijd.

Het hangt er natuurlijk ook van af of ik denk dat ik nog wat extra's te melden heb in een draadje. Echt lamballen is namelijk niet iets voor mij, en mezelf eindeloos herhalen in iedere keer weer net iets andere bewoordingen is ook al niet mijn stijl.

Waarom dan nu toch een post, want zoveel voegt dit niet toe?

• Hoe meer mensen hier meeschrijven, des te diverser wordt het forum en het scala aan meningen. Lijkt me alleen maar positief! Dus kijkers, probeer ook eens iets te kopen.
  • Ik zou er toch voor willen pleiten dat oudgedienden standaard wat aardiger zijn voor nieuwkomers. Als een nieuweling de moeite neemt om zich hier in te schrijven en een vraag te stellen, verdient hij/zij het voordeel van de twijfel.
  • Wat betreft moderatie: de moderator mag van mij best zijn eigen bijdragen aan de discussie leveren, onder de moderatornaam. Daarvoor de oude forumnaam gebruiken geeft mij een vervelende smaak in de mond. Er zijn uit het verleden immers voorbeelden genoeg van mensen die onder meer forumnamen actief waren, en daarmee de discussie manipuleerden.

Grtz, Fangorn.

• Upvote 1

• 0

Overigens krijgt iedere geocache, hoe onnozel ook -- en gevonden of niet -- wel zijn eigen logje van mij. Soms vergezeld van wat milde kritiek, soms vergezeld van een favorietje.

.

Belangrijke zin!

Antarctica

Juist, laten we daar eens wat meer energie in steken, dan al deze loze woorden hier...

Mijn mening... ik vind dat hier in het algemeen een "FOK" mentaliteit hangt. Kom je met een vraag, word je al gauw afgebrand door zogenaamde betweters of oude rotten.

Respect is tegenwoordig gewoon minder te vinden, daarmee valt en staat alles.

Wees gewoon eens wat opener tegenover anderen, bedank mensen met een persoonlijk logje voor hun cache. En wellicht, wat meer volwassen gedrag in dit forum. Grapjes zijn altijd leuk, maar probeer eens wat minder ten koste van...

• Upvote 1

• 0

Overigens krijgt iedere geocache, hoe onnozel ook -- en gevonden of niet -- wel zijn eigen logje van mij. Soms vergezeld van wat milde kritiek, soms vergezeld van een favorietje.

.

Belangrijke zin!

Antarctica

Wees gewoon eens wat opener tegenover anderen, bedank mensen met een persoonlijk logje voor hun cache. En wellicht, wat meer volwassen gedrag in dit forum. Grapjes zijn altijd leuk, maar probeer eens wat minder ten koste van...

Het is grappig, dat je dit zegt. Praktisch altijd zijn de logjes van de zgn "oudgedienden" gezellig en persoonlijk. Juist van de nieuwkomers moeten we het doen met de "TFTC" en "Snel gevonden" logjes. Toeval? Ik denk het niet. In dat verband kunnen de nieuwbakken kijkers hier nog wel eens wat opsteken van de verwijzingen naar logjes van wat meer ervaren cachers.

En aan dat volwassen gedrag op dit forum kun je zelf heel veel doen..... Inderdaad, door het plaatsen van bijdragen die ons laten zien hoe het in jouw ogen wél moet. Je laat ons nu slechts weten hoe het in jouw ogen niet moet.... Dat stellen we op prijs, want daar kunnen wij met z'n allen rekening mee houden, maar uiteindelijk helpen positieve, opbouwende en volwassen bijdragen van Barry veel meer om ons dat zetje in de rug te geven wat nodig is.... En dat geldt niet alleen voor jou uiteraard. Ik zie hier een flink aantal bijdragen voorbijkomen waarmee niemand iets kan. Ik kan het alleen voor kennisgeving aannemen, zoals ik ook het "nee" gedrag van PSP en PPV voor kennisgeving aanneem. Ook van hen heb ik nog nooit een positieve bijdrage aan het beleid gezien..... Zodra men verantwoordelijkheid moet nemen (en dat geldt dus ook voor de "neeknikkers" hier op het forum) is het over en uit. Jammer. Het zijn uiteindelijk wel de kopers, die dit forum overeind houden.

Edited by Team Tabak

• 0

Barry....Toch leuk dat je even hier wil reageren, want ook jouw mening telt ondanks de bromberen die hier graag de boventoon willen voeren.

Ik behoor soms ook tot die groep als dit om een bepaalde soort cache gaat.

En toch.......toch zitten er prachtige draadjes tussen waarin vriend en vijand elkaar weten te vinden op een normale manier.

Neem bijvoorbeeld dit draadje waarin Antarctica een poging doet om newbie's hun zegje te laten doen, wat uiteraard meteen in beslag genomen wordt door de vaste kliek, maar dat is niet zo erg als het lijkt.

Stel gewoon je vragen, geef antwoord op een vraag en laat je niet van je stuk brengen, ook ik ben eens begonnen hier op dit forum en vond de appel niet zo zuur als dat hij leek.

En inderdaad een beetje meer respect geeft ook meer kleur.

Dus kom erbij, hoe meer zielen hoe meer vreugd.

• Upvote 2

• 0

Ik kijk, ik koop en als het me niet bevalt breng ik het terug. En soms word ik verwijderd uit de winkel

• Upvote 3

• 0

En soms word ik verwijderd uit de winkel

Geloof ik niets van.............hooguit dat je geen geld terug krijgt, lees je zin niet krijgt, maar verwijderen? Dan maak je het wel heel bont :clown:

• 0

Een tijd lang heb ik zo'n beetje elke dag in het gezelligste cafe van .nl bakken met geld gespendeerd. Tot iemand besloot de vergunning in te trekken en het cafe werd gesloten. Sindsdien kijk ik in de etalages en loop ik af en toe de winkel binnen.

De rapporteerknop vind ik een laf middel en zou ik afschaffen.

• 0

En soms word ik verwijderd uit de winkel

Geloof ik niets van.............hooguit dat je geen geld terug krijgt, lees je zin niet krijgt, maar verwijderen? Dan maak je het wel heel bont :clown:

Geld krijg ik altijd terug. Daarom oms ook de verwijdering. En opvolgend het winkelverbod.

Tja, het leven van een verslaafde gaat niet over rozen.

• 0

Fotogravinnetje, hoe weet je dat, ben jij de schone slaapster?

• 0

Als 'kijker' merk ik wel dat het er de laatste dagen wat gemoedelijker aan toe gaat hier! Of zie ik dat verkeerd?

• 0

Klopt. Ligt misschien aan het topic-onderwerp. En/of aan het feit dat we het de nieuwe moderator niet lastig willen maken, want hij heeft zich goed gepresenteerd.

Voor mijzelf sprekend, ik word steeds milder, zie steeds meer de mens achter de nikneem. Dat komt ook door PM contacten. En ik heb geleerd de granaatwerpers te negeren.

Wijsheid komt met de dagen.

• 0

Fotogravinnetje, hoe weet je dat, ben jij de schone slaapster?

Mijn hele leven is over rozen gegaan. En ik heb heel wat splinters kunnen verwijderen ;)

• 0

ik ben het er zeker niet mee eens, waarmee ben ik nog niet zeker van, maar ik ben het er zeker niet mee eens

Barny

• 0

Mijn hele leven is over rozen gegaan. En ik heb heel wat splinters kunnen verwijderen ;)

Dat doet mij denken aan de tekst voor een bidprentje, die ik 19 jaren geleden heb geschreven voor mijn overleden vader.

Jeetje, ik laat steeds meer los over mijn gevoelens.

Helemaal off topic.

Maar ja, ik ben een koper.