Spring naar bijdragen

Kijkers En Kopers ......


antarctica

Aanbevolen berichten

Ik, een kijker, beleef veel plezier aan de literaire vrijheden van een groot aantal vaste kopers. Erg knap hoe iemand elke keer weer zo hele lap tekst weet te tikken, hoeveel tijd zou daar nou in zitten? Ik ben verbaal wat sterker dan op papier, omdat de gedachten sneller gaan dan de vingers, daardoor kost het juist meer tijd om wat leuks, pakkends, grappigs of goeds aan een topic toe te voegen.

 

De tijd, die in zo'n verhaal gestoken wordt is minder dan het zoeken van een voortuincache. Dat is geen verdienste. De één is nu eenmaal wat handiger met de pen dan de ander en die ander heeft weer vaardigheden waar ik ronduit jaloers op kan zijn.... Fijn te lezen, dat jij die stukjes van de vaste schrijvers hier wel leuk vindt. Kennelijk is niet iedereen het daar mee eens, Dat maakt verder niet uit. Toch wil ik nog even herhalen, dat wanneer ik zie hoeveel forumbezoekers de topics volgen, waarin veel geschreven en soms lekker gedicussieerd wordt de meeste kijkers het toch heimelijk wel leuk vinden..... Het forum wordt door die kopers gebruikt waarvoor het bedoeld is. Gedachtenuitwisselingen, discussiëren en soms gewoon ouwenelen op niets af. En de boodschap, die verkondigd wordt? Saai? Te vaak herhalend? Dat is juist, ik ben het daar best mee eens, maar ik kan mij nog herinneren uit mijn vroege jeugd (vijftiger jaren) toen ik verplicht iedere zondag naar de preekstoel zat te staren, dat de boodschap daar ook altijd hetzelfde was, maar dat diegene, die het verkondigde het verschil wél kon maken..... :-) De namen van díe mensen herinner ik mij nog.... De namen van hen met de saaie oneliners en de nergens toedoende betogen ben ik al lang vergeten en zo gaat het binnen dit forum ook..... Het is hier net de echte wereld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Vaak ben ik kijker, soms ook koper. Ik heb niet altijd zin en tijd om een heel verhaal in te tikken, lezen kost nu eenmaal veel minder tijd.

Het hangt er natuurlijk ook van af of ik denk dat ik nog wat extra's te melden heb in een draadje. Echt lamballen is namelijk niet iets voor mij, en mezelf eindeloos herhalen in iedere keer weer net iets andere bewoordingen is ook al niet mijn stijl.

 

Waarom dan nu toch een post, want zoveel voegt dit niet toe?

  • Hoe meer mensen hier meeschrijven, des te diverser wordt het forum en het scala aan meningen. Lijkt me alleen maar positief! Dus kijkers, probeer ook eens iets te kopen.
  • Ik zou er toch voor willen pleiten dat oudgedienden standaard wat aardiger zijn voor nieuwkomers. Als een nieuweling de moeite neemt om zich hier in te schrijven en een vraag te stellen, verdient hij/zij het voordeel van de twijfel.
  • Wat betreft moderatie: de moderator mag van mij best zijn eigen bijdragen aan de discussie leveren, onder de moderatornaam. Daarvoor de oude forumnaam gebruiken geeft mij een vervelende smaak in de mond. Er zijn uit het verleden immers voorbeelden genoeg van mensen die onder meer forumnamen actief waren, en daarmee de discussie manipuleerden.

Grtz, Fangorn.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Overigens krijgt iedere geocache, hoe onnozel ook -- en gevonden of niet -- wel zijn eigen logje van mij. Soms vergezeld van wat milde kritiek, soms vergezeld van een favorietje.

.

Belangrijke zin!

 

Antarctica

 

 

Juist, laten we daar eens wat meer energie in steken, dan al deze loze woorden hier...

 

Mijn mening... ik vind dat hier in het algemeen een "FOK" mentaliteit hangt. Kom je met een vraag, word je al gauw afgebrand door zogenaamde betweters of oude rotten.

 

Respect is tegenwoordig gewoon minder te vinden, daarmee valt en staat alles.

 

Wees gewoon eens wat opener tegenover anderen, bedank mensen met een persoonlijk logje voor hun cache. En wellicht, wat meer volwassen gedrag in dit forum. Grapjes zijn altijd leuk, maar probeer eens wat minder ten koste van...

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Overigens krijgt iedere geocache, hoe onnozel ook -- en gevonden of niet -- wel zijn eigen logje van mij. Soms vergezeld van wat milde kritiek, soms vergezeld van een favorietje.

.

Belangrijke zin!

 

Antarctica

 

 

Wees gewoon eens wat opener tegenover anderen, bedank mensen met een persoonlijk logje voor hun cache. En wellicht, wat meer volwassen gedrag in dit forum. Grapjes zijn altijd leuk, maar probeer eens wat minder ten koste van...

 

 

Het is grappig, dat je dit zegt. Praktisch altijd zijn de logjes van de zgn "oudgedienden" gezellig en persoonlijk. Juist van de nieuwkomers moeten we het doen met de "TFTC" en "Snel gevonden" logjes. Toeval? Ik denk het niet. In dat verband kunnen de nieuwbakken kijkers hier nog wel eens wat opsteken van de verwijzingen naar logjes van wat meer ervaren cachers.

 

En aan dat volwassen gedrag op dit forum kun je zelf heel veel doen..... Inderdaad, door het plaatsen van bijdragen die ons laten zien hoe het in jouw ogen wél moet. Je laat ons nu slechts weten hoe het in jouw ogen niet moet.... Dat stellen we op prijs, want daar kunnen wij met z'n allen rekening mee houden, maar uiteindelijk helpen positieve, opbouwende en volwassen bijdragen van Barry veel meer om ons dat zetje in de rug te geven wat nodig is.... En dat geldt niet alleen voor jou uiteraard. Ik zie hier een flink aantal bijdragen voorbijkomen waarmee niemand iets kan. Ik kan het alleen voor kennisgeving aannemen, zoals ik ook het "nee" gedrag van PSP en PPV voor kennisgeving aanneem. Ook van hen heb ik nog nooit een positieve bijdrage aan het beleid gezien..... Zodra men verantwoordelijkheid moet nemen (en dat geldt dus ook voor de "neeknikkers" hier op het forum) is het over en uit. Jammer. Het zijn uiteindelijk wel de kopers, die dit forum overeind houden.

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barry....Toch leuk dat je even hier wil reageren, want ook jouw mening telt ondanks de bromberen die hier graag de boventoon willen voeren.

Ik behoor soms ook tot die groep als dit om een bepaalde soort cache gaat.

En toch.......toch zitten er prachtige draadjes tussen waarin vriend en vijand elkaar weten te vinden op een normale manier.

Neem bijvoorbeeld dit draadje waarin Antarctica een poging doet om newbie's hun zegje te laten doen, wat uiteraard meteen in beslag genomen wordt door de vaste kliek, maar dat is niet zo erg als het lijkt.

Stel gewoon je vragen, geef antwoord op een vraag en laat je niet van je stuk brengen, ook ik ben eens begonnen hier op dit forum en vond de appel niet zo zuur als dat hij leek.

En inderdaad een beetje meer respect geeft ook meer kleur.

Dus kom erbij, hoe meer zielen hoe meer vreugd.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een tijd lang heb ik zo'n beetje elke dag in het gezelligste cafe van .nl bakken met geld gespendeerd. Tot iemand besloot de vergunning in te trekken en het cafe werd gesloten. Sindsdien kijk ik in de etalages en loop ik af en toe de winkel binnen.

 

De rapporteerknop vind ik een laf middel en zou ik afschaffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

En soms word ik verwijderd uit de winkel

Geloof ik niets van.............hooguit dat je geen geld terug krijgt, lees je zin niet krijgt, maar verwijderen? Dan maak je het wel heel bont :clown:

 

Geld krijg ik altijd terug. Daarom oms ook de verwijdering. En opvolgend het winkelverbod.

Tja, het leven van een verslaafde gaat niet over rozen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt. Ligt misschien aan het topic-onderwerp. En/of aan het feit dat we het de nieuwe moderator niet lastig willen maken, want hij heeft zich goed gepresenteerd.

Voor mijzelf sprekend, ik word steeds milder, zie steeds meer de mens achter de nikneem. Dat komt ook door PM contacten. En ik heb geleerd de granaatwerpers te negeren.

Wijsheid komt met de dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...