Spring naar bijdragen

Kijkers En Kopers ......


antarctica

Aanbevolen berichten

Ik ben ook voornamelijk een kijker, en heel af en toe reageer ik. De voornaamste reden voor het kijken is toch dat ik graag observeer.

Ik lees wat ik wil, dingen die me niet bevallen lees ik niet of zo min mogelijk. En daar hoef ik dan ook niet op te reageren.

Ook laat ik mensen graag in hun waarde. Wat ik denk hoef ik niet altijd te ventileren, en dat doe ik ook niet.

 

Cachen doe ik wanneer ik daar zin in heb, en anders niet. Hetzelfde geldt voor mijn bezoeken aan het forum.

Dat is ook een reden waarom ik niet schrijf, simpel omdat het antwoord al gegeven is.

 

Ohja, ik ben een ouwe stomp, maar ook weer niet.

 

Nu ga ik stoppen, heb al weer teveel getikt voor een lezer. Plus dat het toch wel kinderbedtijd is.

 

Groetjes en happy caching,

 

Marco > Campflight

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik ben een aantal maanden koper geweest. Nieuwsgierig om te leren van mensen die deze hobby al langer beoefenen.

Er waren leuke discussies met veel humor en daardoor was het ook steeds weer spannend om het forum te bezoeken.

En een goed draadje verdient het ook om op een prominente plaats te blijven staan. Dan draag je daar graag aan bij.

 

Ziek werd ik soms van de negatieve reacties van de échte geocachers, alsof zij de waarheid in pacht hebben.

Ik ben gestopt met posten toen ik een draadje van Diederikus ging vervuilen met een tegenreactie. (Niet op Diederikus, voor alle duidelijkheid)

 

Ondertusen hebben wij ons geen moment verveeld. We zijn op vakantie geweest in Drenthe en hebben daar een trail gedaan en hebben daarmee weer voldoende favo's verdiend om weg te kunnen geven aan geocaches die, in onze ogen, de moeite waard zijn.

En daarmee wil ik de leggers van de betreffende trail absoluut niet diskwalificeren. We hebben veel plezier gehad met het zoeken en vinden. En de leggers reageerden heel adequaat op vragen. Wat wil je nog meer!

 

Ieder zijn meug, voor elk wat wils. Soms het een, ook het ander. Soms groentensoep, dan weer tomatensoep.

Vroeger gingen we zondags naar de kerk. Maandag was er wasdag. Woensdag was er gehakt en vrijdag vis, met een botersaus want dan mochten er geen vleesproducten worden gegeten.

 

Die tijden zijn (gelukkig) veranderd.

bewerkt door Dagwacht
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer heel wat geleerd, maar toch vraag ik me nog af of de kijkers iets kopen door te kijken?

Het forum lijkt me bedoeld voor het zoeken naar informatie/het stellen van vragen?

Hebben mensen die iedere dag kijken dan steeds een vraag om informatie? Waarom deze dan niet stellen?

Blijkbaar is er toch iets meer dan alleen de pure informatie die mensen doen besluiten om iedere keer weer de draadjes te blijven volgen.

Het forum zou, denk ik, misschien wel eens veel minder bezocht kunnen worden en veel minder levendig zijn wanneer het puur vraag en antwoord was op concrete vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Welkom Hoedinie.

 

Blijf schrijven. Vertel eens hoe je geocaching en dit forum hebt ontdekt en hoe je tegen het spel aankijkt.

 

Kopers dragen het forum, in het bijzonder de veelschrijvers, die met hun discussies veel publiek trekken. Zonder hen is het een dooie boel en zit je dagenlang tegen een waadpak aan te kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben april dit jaar begonnen met cachen. een Multi om te kijken of het wat was en om de drukte op Koninginnedag te ontwijken. Deze hobby is een blijvertje :)
Inmiddels staat de teller op 193. Doe het met regelmaat, niet dagelijks en niet in grote getallen.

Tradi trais zijn bij de kinderen favoriet want ze weten dat voor ieder X finds er een beloning is. En dus worden er meer kilometers gelopen dan anders en DAT is voor mij op zich al reden genoeg.

 

Daarnaast vind ik het zelf leuk om te puzzelen, ook al gaat dat vaak nog gepaard met een hoop opgaves omdat ik simpelweg niet zie wat de puzzel is.

 

Sinds de 100ste find ook bezig om mijn eigen cache te leggen. Ik leg wel de lat meteen hoog want ik wil geen simpele tradi of simpele mystery. Zal dus nog wel even duren. De locatie is er al wel, als die al niet vergeven is tegen de tijd dat ik alles rond heb

 

Deze site gevonden door te googelen. Heb nog wel een beetje zoiets van "Er is toch al een forum op Gc.com". Is dit niet een beetje dubbel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Hoedinie: leuk om te lezen hoe je tegen geocaching aankijkt en vooral dat je van plan bent een wezenlijke bijdrage te leveren en geen simpele tradi of simpele mystery. Daar zijn er al méér dan genoeg van. Neem de tijd voor een creatie die iets toevoegt. Sommige forumleden zijn er wel een half jaar mee bezig (geweest ;-) en het resultaat mag er dan ook zijn.

 

Het forum op GC.com is inderdaad een beetje dubbel. Het bestaat nog niet zo lang en is ook bij lange na niet zo populair als dit forum, dat in 12 jaar is uitgegroeid tot een schatkamer van informatie. Bovendien is dit forum minder vergroeid met het geocachen volgens GC.com en wordt er niet krampachtig gereageerd als andere geocaching-sites of concurrerende zoekspelletjes zoals Munzee ter sprake komen. Het forum van GC.com wordt daarentegen strak gemodereerd en gecensureerd. GC.nl is van oudsher de huiskamer van de Nederlandse geogemeenschap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ TT & Diederikus: het met een drogreden sluiten en wegmoffelen van draadjes was ook voor mij reden om mij terug te trekken. Enfin, de discussianten/veelschrijvers hebben hier ook via PM over van gedachten gewisseld. Correspondentie die ik heb gevoerd met andere personen die iets betekenen op dit forum biedt echter wel degelijk uitzicht op de betere tijden waar niet alleen TT op wacht.

 

Goed onderbouwde discussies krijgen ruimte om zich te ontspinnen. Notoire rapporteurs en misbruikers van de rapporteerknop zijn reeds door de moderator benaderd. Forumleden die zich bedienen van oneigenlijke argumenten en personen die hun gram halen via persoonlijke aanvallen zullen op hun gedrag worden aangesproken. Dat laatste is trouwens niet alleen de taak van de moderator, maar van alle bezoekers die dit forum een warm hart toedragen.

bewerkt door Vlindertje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...