Spring naar bijdragen

Kijkers En Kopers ......


antarctica

Aanbevolen berichten

 

Mijn hele leven is over rozen gegaan. En ik heb heel wat splinters kunnen verwijderen ;)

 

 

Dat doet mij denken aan de tekst voor een bidprentje, die ik 19 jaren geleden heb geschreven voor mijn overleden vader.

Jeetje, ik laat steeds meer los over mijn gevoelens.

Helemaal off topic.

Maar ja, ik ben een koper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Een interessant draadje.

Ik heb even een paar dagen gewacht met een bijdrage, om iedere lezer/kijker de gelegenheid te geven zich uit te spreken.

 

Antarctica heeft een grote groep lezers weten te verleiden hier toch ook eens wat te schrijven. Dat is mooi.

 

Tegelijkertijd zien we dat een even grote groep veelschrijvers niet in staat is gehoor te geven aan de impliciete uitnodiging van Antarctica tot tijdelijke abstinentie van het veelschrijven. Met dit postje mag ik mezelf ook tot deze groep rekenen.

 

Daarnaast is er nog een groep van critici die ongeveer half zo groot is en wier bijdrage bestaat uit het leveren van kritiek op de veelschrijvers. Eigenaardig hierbij is dat ze zichzelf voornamelijk zien als lezer, terwijl ik geneigd zou zijn hen ook in te delen bij de veelschrijvers.

 

Maar eigenlijk wil ik helemaal geen oordeel vellen over de veelschrijvers of de critici. Het feit dat beiden groepen zich hier niet hebben kunnen inhouden plaatst hen in dezelfde rubriek. Interessanter is het de steeds terugkerende argumenten eens op een rijtje te zetten, om te zien of we de drempel voor de niet schrijvende lezers wat kunnen verlagen. Drie onderwerpen springen eruit:

 

  • De toon van de discussie.
  • Het afdraaien van steeds dezelfde langspeelplaat.
  • Het kapen van draadjes.

De toon van de discussie. Hier heb ik het ook een tijd moeilijk mee gehad. Iemand die het nodig vindt andersdenkenden uit te schelden voor zukkeI of cacher diskwalificeert zichzelf voor de discussie in mijn ogen. In het begin ging ik hier heftig tegen in. Maar na enige tijd realiseerde ik mij dat je dit alleen kunt doen door zelf ook negatieve bijdragen te gaan leveren. Binnen de korste keren is er een proces van actie en reactie op gang gekomen. De emoties nemen de overhand en de argumenten raken meer en meer op de achtergrond. Om mijzelf tegen mijn dwangmatige reacties in bescherming te nemen heb ik een tweetal personen een tijdje op de negeerlijst geplaatst en ben ik een aantal Wijze Lessen gaan volgen. Eén van die lessen leerde mij dat het zinloos is te proberen volwassenen op te voeden en dat ik niet verantwoordelijk ben voor hun daden. En sedert die tijd kijk ik voornamelijk nog naar de inhoud van de argumenten en negeer ik de vorm waarin ze worden aangeboden. En dat blijkt voor iedereen prettiger te zijn.

 

Het afdraaien van steeds dezelfde langspeelplaat. Fotogravinnetje zei het heel goed:

Volgens mij is het nog niet eens het probleem dat dezelfde 'plaat' steeds weer afgedraaid wordt, maar dat hij te pas en te onpas afgedraaid wordt... DAT levert irritatie op, niet het afdraaien an sich. Denk ik

 

Als de plaat te pas wordt afgedraaid dan is er geen bezwaar tegen (die situaties komen voor). Als de plaat te onpas wordt afgedraaid dan is er sprake van het kapen van een draadje.

 

Het kapen van draadjes.

Allereerst moet vastgesteld worden dat er een behoorlijk aantal draadjes zijn waar de veelschrijvers geen belangstelling voor hebben. Vragen over rugzakken, GSAK en hoe krijg ik banners in mijn profiel bereiken over het algemeen ongestoord het door de topicstarter beoogde doel. Maar van tijd tot tijd is er een draadje dat de onverdeelde aandacht van de veelschrijvers en hun critici krijgt. Als de ts zijn doel reeds heeft bereikt dan is daar niets mis mee. De discussie die dan volgt is vaak interessant, en soms wordt ze verstoord doordat men in een emotioneel actie/reactie-spel terecht komt. Hierover kan ik alleen maar zeggen: volg eens een Wijze Les (zie boven).

Als de topicstarter nog geen antwoord op zijn vraag heeft gekregen en het wordt duidelijk dat hij het ook nooit meer zal krijgen doordat de veelschrijvers uit de startblokken zijn gekomen dan is er sprake van kaping van het draadje. In een dergelijk geval is moderatie op zijn plaats. En ik weet niet hoe het jullie vergaat, maar ik heb nu al het gevoel dat Cachetor dat heel goed aanvoelt. De tijd zal het leren.

bewerkt door Diederikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, draadje kapen.......... :offtopic:

Geef je als deelnemer van dit draadje op voor het surprise event en je beleefd daar 100x meer lol aan dan licht geirriteerd of licht verbazend of werkelijk objectief draadjes lopen vullen met oeverloos gepraat.

Kan je ook daadwerkelijk eenmalig wat nuttigs en leuks voor een ANDER doen.

Daarna kan je medio 2014 weer los gaan op dit forum........want ook draadjes vullen is een verslaving, niet alleen potjes rapen. :clap:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

......en met als motivatie? Want als je die knop indrukt moet er wel een aardig verhaaltje bij hoor.

Ik was al klaar met een leuk event te promoten dus wat mij betreft is het knop der knoppen moment alweer voorbij :bangin:

Gelukkig ken ik je ook anders en drink je meestal koffie i.p.v. ouzo! En dan vaak in de omgeving van uilen, n8brakers, speleologen of LP-krakers :wink2: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, X, ik zal de rapporteerknop met rust laten.

Maar nu wel opgehoepeld uit mijn draadje; ga maar naar je eigen, niet zo goed lopend draadje over Sinterkerstman!

Dit draadje is niet voor mokkende professoren, maar voor kopers en vooral voor kijkers .....

Nieuwelingen, welkom!

Zet hier je vragen en opmerkingen neer.

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...