Spring naar bijdragen

Kijkers En Kopers ......


antarctica

Aanbevolen berichten

Leuk draadje. Jammer dat er toch relatief weinig lezers reageren en de kopers weer de overhand nemen. Wat me trouwens wel opvalt is hoeveel Heintje Davids's zich op dit forum bevinden. Hoevaak ik toch niet tegen ben gekomen: ik had me voorgenomen hier niet meer te posten maar.....

Ben het voor een deel met Gluppie eens dat voor de zoveelste keer een discussie voeren over puntjesjagers, Nano's , het "echte" cachen", etc. vaak 'ellende' veroorzaakt. Het houdt de gemoederen bezig dus dat het besproken wordt is heel normaal, maar de irritatie onstaat natuurlijk als voor de 30e maal de zelfde plaat wordt afgespeeld terwijl de meningen toch niet of nauwelijks veranderen.

Als ik het postje Team Tabak lees dan begrijp ik dat hij bang is dat het forum in een datingbox verandert. Daar zijn vast betere sites voor te vinden denk ik.

 

Kortom het moet toch wel mogelijk zijn dat ook de veelposters hier eens een ander interessant onderwerp kunnen aansnijden dan de bekende langspeelplaat?

 

PS ik lees hier ook dat de rapporteerknop blijkbaar veel wordt gebruikt (35x zelfs). Waar kan ik zien dat die knop is ingedrukt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik lees hier enkel nog om mijn mening over dit forum te bevestigen. De website is voor mij de Nokia onder de geocaching-sites. Te druk zijn met roepen dat je marktleider bent en daardoor niet zien dat er op het toneel ontwikkelingen gaande zijn. De meerwaarde die de site ooit had is nu vergane glorie. Het forum is gekaapt door cache-fundamentalisten die een ander wel even dicteren hoe en wat het echte cachen is. Vaak hebben ze in essentie naar mijn mening vaak gelijk maar het blijft de toon die de muziek maakt. Mensen die nieuw zijn in het cachelandschap en zich van geen kwaad bewust conformeren aan de hedendaagse cache-normen krijgen direct de wind van voren. Die slaan op de vlucht terwijl het vaste bestand dicterende forumfundamentalisten "al zeemeeuwende" tekeer gaat en haar vast(geroestt)e mening over de resterende aanwezige knikezels uitstort. Die vorm van zelfbevrediging leidt waarschijnlijk tot een groter genot dan het spelletje waar het allemaal om begon want zelf cachen is er vaak amper bij. Degene die daar een opmerking over maakt krijgt het hele verhaal over een webshop en commerciele uitbuiting (enzovoort) over zich heen. Dat geheel garneren we dan af met het betoog dat 30 Euro per jaar vragen voor een geboden dienst meer dan schandalig is. Het bijten in de hand die je voedt lijkt hier gemeengoed te zijn. Ik heb inmiddels mijn weg gevonden naar het groundspeak-forum en onze eigen website waar de doelstelling is om mensen te enthousiasmeren in plaats van af te branden. Erg vermakelijk om te lezen allemaal maar een gezonde discussie ga ik wel op een gezond forum aan.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Barny, toch wel grappig dat je in je eerste zin mij op een bepaalde manier probeert neer te zetten. Voor alle duidelijkheid en eerlijkheid: ik heb drie keer de rapporteer knop gebruikt en dat ook drie keer na een bericht van een en dezelfde persoon, en dat zonder dat ik zelf deelgenoot in de discussie was.

 

En hiermee wordt de spijker op de kop geslagen en waardoor iedere discussie zinloos is: Je doet aannames, beweringen die niet kloppen, gooit er nog even iets tegen aan ( draadjes overslaan), wat je vervolgens zelf nooit doet ( je plast elke keer azijn over events, caches en cachers, maar het negeren of een andere hobby zoeken doe je niet).

 

Ik ga voorlopig maar weer gewoon "kijken", bevalt een stuk beter, want denk inderdaad dat ik eerder een vis in een boom kan laten klimmen, dan dat jij begrijpt dat een genuanceerdere opvatting veel meer zou doen, dan het betweterige.

  • Top! 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@gluppie dat probeer ik duidelijk te maken, waarom zou je op die knop drukken, ja, ook jij kan ook een andere hobby zoeken zoals je zelf aan andere voorstelt #zelfreflectie #andersomdenken

persoonlijk vermaak ik me opperbest in het gene wat ik doe, ik stel vragen aan mensen en vraag me dan ook af waarom mensen doen wat ze doen? ik hoop op een antwoord wat men dat mij duidelijk kan maken, een enkele keer lukt dat, merendeels weten de gevraagden het zelf ook niet, en dat verbaast me. het zelfde met het knopdukfobie en weggumambitie, ik begrijp het niet, een zeldzame keer uitgezonderd dan.

heb je een plaat te vaak gehoord gaat hij idd vervelen, zet hem in de kast en zet hem jaren later maar weer eens op

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Barny, toch wel grappig dat je in je eerste zin mij op een bepaalde manier probeert neer te zetten. Voor alle duidelijkheid en eerlijkheid: ik heb drie keer de rapporteer knop gebruikt en dat ook drie keer na een bericht van een en dezelfde persoon, en dat zonder dat ik zelf deelgenoot in de discussie was.

 

En hiermee wordt de spijker op de kop geslagen en waardoor iedere discussie zinloos is: Je doet aannames, beweringen die niet kloppen, gooit er nog even iets tegen aan ( draadjes overslaan), wat je vervolgens zelf nooit doet ( je plast elke keer azijn over events, caches en cachers, maar het negeren of een andere hobby zoeken doe je niet).

 

Ik ga voorlopig maar weer gewoon "kijken", bevalt een stuk beter, want denk inderdaad dat ik eerder een vis in een boom kan laten klimmen, dan dat jij begrijpt dat een genuanceerdere opvatting veel meer zou doen, dan het betweterige.

 

Toch jammer, Gluppie. Waarom niet proberen het positief te houden, zoals TS Antarctica vroeg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, eerste postje nog eens door gelezen, maar kom daar nergens het verzoek tegen om het positief te houden. Ik gaf de beweegredenen aan waarom ik meer kijker dan poster ben en reageer op een tweetal postjes, en dat noemt men dan discussiëren en dat verzoek las ik wel terug in de openingspost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Team tabak geeft in bovengenoemde reactie, diverse aanbevelingen richting de nieuwe moderator. Een voorbeeld: cachetor mag niet onder deze naam meedoen aan discussies maar onder een andere naam. Alsof dat een logische oplossing is: Stel dat de mod onder een andere naam een niet relevante post schrijft, wat eigenlijk niet zou kunnen. Dan moet hij zichzelf berispen?? Andere forumgebruikers weten toch niet wie dan de moderator is?? Kortom een ontzettende ondoordachte opmerking, die enkel en alleen gevoed is door persoonlijke opvattingen van team tabak.

 

Het is jammer, dat je mijn opvatting niet begrijpt. Ik denk (weet wel zeker eigenlijk) dat Cachetor dit zélf wél zal begrijpen. Een moderator staat in principe boven alle partijen. De inhoudelijke mening van de moderator (over wat een mooie cache is en wat de beste gps is) is niet interessant. Alleen de vorm van de berichten qua topic, taalgebruik etc. is voor hem heilig. Let wel dus, ik herhaal nog maar een keer...., als moderator....! Niet als "gewoon deelnemer van het forum". Hij kan dus rustig deelnemen aan discussies en zijn mening geven over de kwaliteit van GPsjes en andere zaken en hij kan ook prima uitleg geven op een vraag over een zevenpunts knoop in het veld. Ik begreep dat hij hier al een hele tijd meeloopt, dus hij kan gewoon posten onder de naam, die hij altijd al gebruikte.

 

Op het moment dat hij als moderator zou deelnemen aan bijv. een discussie, die jij zo vreselijk verfoeit, maar die ik en een aantal mede-forumgenoten leuk, gezellig en soms interessant vinden, dan zou hij op een zeker moment partij kunnen kiezen voor iemand met een bepaalde mening. Op dat moment tast hij zijn moderatorschap aan, want zelfs de schijn van partijdigheid (zou er een conflict ontstaan) moet hij trachten uit te sluiten. Hij moet er te allen tijde voor waken, dat er op een zeker moment bepaalde uitspraken tegen hem gebruikt kunnen worden. Dat kun je gemakkelijk voorkomen als moderator.... Gewoon geen uitspraken doen.... Simpel toch.

 

Dat is alles wat ik er mee bedoelde te zeggen. Voor de rest heeft Barny al gezegd wat ik denk.....

 

Een hele "grappige" opmerking komt er van @Brouwertjes.... Hij stelt vast dat als er binnen dit topic geen kopers waren langs geweest om wat te zeggen de kijkers maar weinig berichtjes geplaatst zouden hebben. Kortom, dan was het draadje al aan zijn eindje geweest.... Dat haalt je de koekoek..... Dit raakt precies de kern van deze discussie. Zonder kopers geen kijkers. Als dit forum alleen uit kijkers gaat bestaan is het einde nabij.... En natuurlijk zou het aantal kopers omhoog kunnen, zelfs moeten. Maar ga je nu werkelijk die paar regelmatige kopers kwalijk nemen dat zij posten, omdat de kijkers dat om wat voor een reden dan ook níet doen? Je redenering wordt dan wel erg krom. Je overige opmerkingen heb ik voor kennisgeving aangenomen.

 

En dan nog één keer.... Waarom laat @Guppie die vijf tot tien deelnemers waar hij het over heeft niet gewoon discussiëren over wat zij leuk, vermakelijk of interessant vinden en waar zij kennelijk plezier in hebben?? Gunt hij ze dat niet? Ik zou het haast denken. Ik lees ook de datingberichten niet met dagenlange afstemmingen over tijdstip, cache en weet ik wat. Voor mij totaal oninteressant. Maar als er een gezellige dag uit voortvloeit dan gun ik dat de mensen van harte en dat meen ik ook nog eens.

 

En zo is dit draadje toch weer interessant en ook vermakelijk geworden. En vooral dankzij de kopers, die de zaak best levendig willen houden en ook dankzij Antarctica, die het is begonnen en natuurlijk deep down inside heel goed wist wat er met zijn draadje ging gebeuren.... Daar is hij een echte oude kopende rot voor! En de kijkers vinden het ook leuk. Dat is niet moeilijk vast te stellen, indien je het aantal namen onder dit topic ziet en deze vergelijkt met de overige topics..... :-) :-) Soms is de vorming van een conclusie erg eenvoudig!

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan nog één keer.... Waarom laat @Guppie die vijf tot tien deelnemers waar hij het over heeft niet gewoon discussiëren over wat zij leuk, vermakelijk of interessant vinden en waar zij kennelijk plezier in hebben?? Gunt hij ze dat niet? Ik zou het haast denken. Ik lees ook de datingberichten niet met dagenlange afstemmingen over tijdstip, cache en weet ik wat. Voor mij totaal oninteressant. Maar als er een gezellige dag uit voortvloeit dan gun ik dat de mensen van harte en dat meen ik ook nog eens.

 

 

Ik laat een ieder discussiëren, bezit namelijk geen "rechten" om dat te verbieden. Ik meld dit omdat deze 4 a 5 personen werkelijk waar ieder draadje kapen voor hun stokpaardjes!

 

Daarnaast ben ik van mening dat er een aantal mensen zijn die andersdenkenden op een niet al te nette manier proberen weg te zetten( waar jij ook keer op keer tegen hebt geageerd), kortom mijn aversie ligt niet in de discussie maar in de toon die de muziek maakt.

bewerkt door gluppie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

En dan nog één keer.... Waarom laat @Guppie die vijf tot tien deelnemers waar hij het over heeft niet gewoon discussiëren over wat zij leuk, vermakelijk of interessant vinden en waar zij kennelijk plezier in hebben?? Gunt hij ze dat niet? Ik zou het haast denken. Ik lees ook de datingberichten niet met dagenlange afstemmingen over tijdstip, cache en weet ik wat. Voor mij totaal oninteressant. Maar als er een gezellige dag uit voortvloeit dan gun ik dat de mensen van harte en dat meen ik ook nog eens.

 

 

 

Daarnaast ben ik van mening dat er een aantal mensen zijn die andersdenkenden op een niet al te nette manier proberen weg te zetten( waar jij ook keer op keer tegen hebt geageerd), kortom mijn aversie ligt niet in de discussie maar in de toon die de muziek maakt.

 

 

OK Gup, in die zin ben ik met je eens. De toon zou soms wel eens beter kunnen. Daar erger ik me ook wel eens aan, maar dat is nu juist iets, wat een moderator moet gaan onderkennen. Wanneer is de discussie een discussie en wanneer wordt het venijnig. Dat gaat hem best wel lukken denk ik. Daarvoor hoef jij gelukkig niet meer op knoppen te drukken. De moderator zal je voor zijn!

 

En wat betreft stokpaardjes.... Dat is nou juist het stomme.... Ik heb geen stokpaardjes, behalve dan dat ik alles aan geocaching leuk vindt en dat iedereen vooral dát moet doen wat hij of zij leuk vindt.... Daarvoor zal ik ook altijd pleiten.... Maar ja, dat is misschien geen stokpaardje maar een hele ranch.... Sorry for that.

 

En nou wacht ik al een hele dag op al die berichten van nieuwkomers en kijkers. Me dunkt, dat er genoeg gezegd en geschreven is om reacties te geven. En ik wacht ook op reacties van Antarctica. Heeft hij voldoende antwoorden gehad op zijn vraag? Zit hij zich te verkneukelen achter zijn toetsenbord zoals ik dat deed toen ik zijn logjes las van zijn cachevontuur met Odlaniger en Diederikus? Heeft hij de neiging om direct van ellende een boom van 30 meter te beklimmen? Er valt nog een hoop te schrijven.... Zowel door kijkers als door kopers....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hm, je wacht op bericht van mij; ik heb een baan waarbij ik niet constant hier mee kan kijken.

Ik vind het een mooie verhelderende discussie, maar vooral van vaste kopers.

Hier en daar wat op de grens van persoonlijke aanvallen en negativiteit, maar het valt me mee.

Ik mis nog steeds inbreng van nieuwelingen (en alsjeblieft, zeik ze niet af).

Vanavond, als ik meer tijd heb zal ik dit hele draadje nog eens rustig doorlezen; er valt toch wel veel uit te halen.

Die rapporteerknop snap ik niets van, ik zal er ook nooit op drukken.

Liever een mail of een ander berichtje.

Ik hoop ook niet dat de nieuwe mod zich laat leiden door die knop.

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier een meelezer en af en toe een vraag steller. Ik kijk meerdere keren per dag of er nog nieuwe topics zijn. Ik lees soms met open mond de "uit de hand gelopen" topics, ik heb mijn eigen mening over het cachen... vind het wel lastig om mijn mening te ventileren hier omdat ik vind dat ik mijzelf niet echt goed schrijvend kan uiten. Schrijf regelmatig stukjes maar verwijder ze weer omdat ik het toch lastig vind. Zo ook nu word er regelmatig weer een zin verwijdert.

 

Wij cachen nog niet zo lang en wij vinden alles wel leuk, niet vies van puntjes.... genieten van een mooie multi.... lol hebben met puzzels.... wij passen dus niet in een hokje en toch genieten wij enorm van deze hobby.....

 

Groetjes Team Chaos74,

Jessica.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoewel ik het op zich interessant vind om te weten hoe een niet-representatief groepje geocachers denkt over (de evolutie van) geocaching, zullen de meningen van datzelfde groepje niet-representatieve geocachers me verder compleet aan mijn onderrug oxideren.

Ik verdoe m'n tijd dan liever met geocaches zoeken in de database van de onderneming Groundspeak. Ik ben me terdege bewust van het commerciële karakter van GS, maar spendeer die US$30 per jaar graag. Een stukje uit gemakzucht. En alles wat ik in die database vind noem ik gewoon een geocache. Niet uit gemakzucht, maar uit realiteitszin ook al is het misschien historisch niet correct.

Die database van GS bevat trouwens zoveel schitterende multi's, mysteries en traditionals in Nederland dat ik ze nooit allemaal zal kunnen lopen en vinden. Dus zo vaak mogelijk probeer ik iets leuks en liefst iets uitdagends te gaan zoeken. Alleen of in gezelschap, bij tij en ontij, dag of nacht, in de natuur of in een stedelijke omgeving. Vooral wandelend.

Af en toe valt een klassieker wel eens tegen (met een ammobox vol vieze "ruil"-troep) en pik ik wel eens een voortuincache mee waarvan ik van tevoren al weet dat ik dat niet had moeten doen. Laatst door een serie van tien fantasieloze kokers in een bos ervaren dat powertrails niks voor mij zullen zijn. Er schuilt wel iets van een puntjesjager in mij, maar dat is dan meer een geval van "nog een!" dan per se een bepaald aantal moeten vinden ten koste van alles.

Kortom, de pap bestaat voor mij niet alleen maar uit krenten, maar er zitten er meer dan genoeg in, ook al prik ik er soms naast. Niet uit gulzigheid, maar uit gezonde honger.

Dat andere geocachers het wel met de paplepel ingegoten willen krijgen stoort me niet. Als er rijen vol pap in de schappen van GS staan dan zij het zo.

Overigens krijgt iedere geocache, hoe onnozel ook -- en gevonden of niet -- wel zijn eigen logje van mij. Soms vergezeld van wat milde kritiek, soms vergezeld van een favorietje.


Daarom lees ik wel, maar verwaardig ik me hier zelden iets te schrijven. Ik voel me gewoon niet geroepen me te mengen in (meta-)discussies die hetzij nergens toe leiden, hetzij in een sporadisch geval wel ergens toe leiden maar mijn geocachinggedrag niet veranderen. Ik geocache namelijk via geocaching.com volgens de richtlijnen op de site en niet volgens de richtlijnen van een niet-representatief groepje geocachers.

(En ik ben het overigens vaker wel dan niet met het niet-representatieve groepje geocachers eens, maar dat is hier niet de vraag...)

Wat verder ook niet meehelpt is het dedain waarmee in dit forum sommige geocachers worden weggezet omdat ze niet volgens 'de' geocachingmores zouden geocachen. Chargeren is prima, maar polariseren is voor mij duidelijk een paar grote stappen te ver. Ik bedoel, zou ik serieus in discussie moeten gaan met iemand die andere GEOcachers als cachers bestempelt? Om maar een vooorbeeld te noemen.

  • Top! 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...