Spring naar bijdragen

Kijkers En Kopers ......


antarctica

Aanbevolen berichten

Ik zou juist veelposters willen vragen eens wat minder te schrijven. Laat je ideeën en gedachten eens rustig kristalliseren voor je bijdraagt aan de eindeloze brij die dit forum van dag tot dag uitbraakt.....

 

Prima hoor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

;-)

 

Hier een kijker, of eigenlijk een lezer. Ik ben gek op lezen en de gedachten/meningen van anderen, fora zijn daar natuurlijk uitermate geschikt voor. De diverse geocaching fora zijn niet de enige waar ik regelmatig mee-gluur, naast het geocachen heb ik nog veel meer interesses. Hier en daar wil ik wel eens een berichtje plaatsen, maar alleen als ik het gevoel heb dat ik iets kan bijdragen. Voor mij is een forum, naast simpel vermaak, een manier om te leren, een mening te vormen.

 

Dit forum heeft voor mij veel van wat ik in een forum zoek. Er is vermaak, ik kan genieten van de zoveelste zinloze discussie over kokertjes, puntjes, voortuincaches, #hetnieuwecachen, batchloggen en noem de overige stokpaardjes maar op. Tussen de diverse lambal-draadjes en reacties staan ook genoeg leerzame bijdragen. Dat heeft samen met mijn ervaringen in het veld mijn mening over het cachen gevormd.

 

Waarom ben ik niet meer een koper dan een kijker op dit forum? Ik heb weinig te vragen, alle antwoorden zijn wel te vinden op dit of een van de andere geocache fora. Verder heb ik weinig zin in zinloze discussies met een paar van de "usual suspects" op dit forum. Ik kan genieten van die discussies, maar heb totaal geen behoefte om er deel aan te nemen. Een gedeelte van de veelplegers op dit forum heeft een zeer uitgesproken mening over hoe geocachen zou moeten zijn en kan niet accepteren/respecteren dat er mensen zijn met een andere mening. Ik wil best de discussie aangaan met mensen met een andere mening, maar niet met mensen die zelf die discussie niet willen aangaan en alleen hun grijs gedraaide langspeelplaat willen blijven afspelen.

 

Er is nog een remmende factor op mijn postings-drang op dit forum. Dat gaat over de moderatie, niet het veelvuldig ontbreken daarvan, maar de manier waarop er gemodereerd wordt als het een keer wel gebeurd. Het gewoonweg verwijderen van posts zonder opgaaf van reden door de moderater van dat moment is iets dat ik echt niet kan begrijpen en waarderen. Discussies, hoe zinloos ook, worden compleet uit hun verband gerukt door het simpelweg verwijderen van een of meerdere bijdragen. Mijn mond valt ook open als er na tijden zonder enige zichtbare moderatie ineens een draadje wordt gesloten omdat het off-topic zou zijn, zeker als de off-topic discussie interessanter geworden is als het aanvankelijke onderwerp. Ik zou misschien wat meer gaan posten als de nieuwe moderator actief zou gaan waarschuwen, eventueel posts leeghalen met vermelding van een reden (niet weghalen dus) en interessante off-topic discussies zou laten begaan of eventueel zou afsplitsen.

 

Ik denk dat dit forum voor iedereen en vooral de nieuwkomers een stuk leuker zou zijn als het een forum zou zijn voor iedere cacher. Een beginnende cacher wil natuurlijk nog elke cache vinden en misschien wel veel te snel zelf een koker achter een boom gooien. Als de "oudgedienden" die beginnende puntenjagers met wat meer respect en geduld benaderen zijn ze misschien in een goede open discussie te overtuigen dat geocachen meer is dan het zoeken en verstoppen van fotokokertjes en petlings. Veel nieuwelingen worden nu al weggejaagd van HET Nederlandse geocacheplatform nog voor ze begonnen zijn....

 

Blablablablabla blabla, hoop tekst voor een kijker ;-)

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik mag dan als Forum Newbee wel doorgeven dat ik mij nooit benadeeld voel door de manikale of anderzijdse posters om dat ik een newbee zou zijn.

het gebrek aan modereren van de laatste tijd heb ik juist als een vrijheid gezien, waarvan er mijninziens geen excessen zijn geweest, wel veel vrijheid om iedereen zijn gedachten en meningen vrijelijk te kunnen ventileren.

nu zitten we met een beginnend motje met al zijn vouten en beperkingen voor de poster, had van mij niet gehoeven

de klagers en rapporteer-knop-drukkers zelf posten totaal niet, ze willen alleen mensen hun monden snoeren, wat ze ook nog wonderwel lukt,,,,,,,

 

voor de rest is dit forum net als geocachen of de TV, wat je niet wil zien, klik weg, kijk naar wat anders

 

Barny

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny,

 

Ik weet dat je hier een punt hebt, ook ik streef naar vrijheid.

Al een lange tijd stroop ik dit forum af, en weet zo'n beetje wie hier op dit forum geregeld zijn/haar praatje doet.

Alleen net zoals het echte leven weet niet iedereen hoe hij of zij met deze vrijheid moet omgaan, en maakt er binnen de korste keren een bende van met als gevolg een hoop klagers.

Lamballen vind ik geen probleem, zolang dit maar ontopic blijft. Erg vervelend om te lezen dat een vraagsteller/ster het draadje compleet ziet veranderen in iets wat niets meer te maken heeft met de vraag waarmee hij/zij mee is begonnen, met als gevolg dat de rapporteerknop wordt ingemept.

En ja ik heb mijn fouten en moet nog een hoop leren, zo ook jij. Van fouten leer je en kom je misschien tot een gemiddelde waarin we allemaal kunnen leven.

Ook mensen die hier op het forum hun vaste mening hebben, (wat gezien wordt als het grijsdraaien van een langspeelplaat) mogen wat mij betreft die mening voortdragen, mits dit op een niet beledigende manier gebeurd en ook ontopic zijn.

Zolang er mensen zijn die op de rapporteer knop drukken, zal ik er gehoor aan geven, en net zolang modereren als nodig is. ( En nee ik doe niet altijd wat de rapporteur vraagt.)

Blijf gezellig binnen de grenzen van de regels, en dan zal de rapporteerknop ook niet meer worden aangeklikt.

 

Groeten,

Cachetor.

 

Ps. leuk draadje, keep up the good work :wink2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

My 2 cents:

Ik lees nagenoeg alles (behalve als ik weet dat er al teveel gelambald is, dan sla ik hem over).

Ik post regelmatig als ik mijn eitje kwijt wil, maar als ik niks zinnigs kan zeggen, zeg ik niks.

Toch vond ik de drempel, toen ik begon met posten, relatief laag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een veellezer en een weinig poster.

Ik heb geen zin in eindeloze discussies over meningen die sommigen menen te moeten uiten. Vaak komt het er op neer dat alles verdraait wordt en tegen je gebruikt wordt als ware het jouw eigen woorden. dit is het gevaar van mail en forumverkeer. Je kunt elkaar niet aankijken en emoties voelen.

Je bent er zoveel zinloze tijd mee kwijt, zodat ik liever zinniger dingen ga doen (ik type niet zo snel).

Ik speel het spelletje op mijn eigen manier als hobby en tijdverdrijf. Velen zullen het niet eens zijn met mijn manier van spelen, maar gelukkig onthouden ze zich van commentaar omdat ze het niet weten.

Gelukkig, als ik een zinnige vraag heb, wordt die meestal zinnig en snel beantwoord door medecachers die er meer verstand van hebben dan ik.

Meestal kijk ik dagelijks op dit forum en afhankelijk van mijn gemoedstoestand kies ik enkele onderwerpenuit om te lezen.

Ga vooral zo door, en maak het de moderator niet te moeilijk. Hanteer normen en waarden tijdens het posten.

Er is tenslotte een off topic gedeelte waarin ieder zijn onzin kwijt kan. Hier mis ik vaak de cafegangers.

Groetjes Cirkel

bewerkt door cirkel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cachetor en alle anderen die een beetje begaan zijn met dit forum,

 

het zal wel aan mijn gebrekkige geheugen liggen maar ik heb de afgelopen tijd nagenoeg geen hele rare dingen tegen gekomen op het ongemodereerde forum

natuurlijk waren er twee kampen die elke keer weer hun plaat afdraaide, natuurlijk gebeurt dat, als 1 kamp maar door blijft posten over hun/zijn stokpaardje dan reageert -geheel terecht- de ander kamp daarop, zodat de lezer zelf kan bepalen wie het meeste in zijn straatje past, op zich geheel niet vreemd en volgens mij juist het gene wat het forum zo rijk maakt. dat je als "ervaren" lezer die plaat al heel vaak heb gehoord betekent natuurlijk niet als vanzelf dat je het de beginnende lezer het mag onthouden.

ook is het forum een spiegel van de maatschappij, als je met een vraag zit en je stelt die vraag aan een groep vrienden (forum) die door zijn ervaring hoogste waarschijnlijk wel een antwoord heeft op die vraag, is het dan raar dat een van die vrienden een tegenvraag stelt van "heb je hier of heb je daar" al gekeken? (het leren vissen ipv een vis toewerpen) en ik kan me ook hier geen gestelde vraag herinneren die niet beantwoord is, dat daarna of zelfs tijdens er wat geginnegapt word is toch een normaal menselijk verschijnsel en maakt de boel wat luchtiger. als daarna het draadje volledig de andere kant op gaat, desnoods met andere vragen en juist een verrijking van dit forum, gebeurt aan de toog toch ook?

het belangrijkste is voor de vraagsteller is dat zijn vraag word beantwoord, daarna is het gewoon gezellig, ook een van de doelstellingen van een goed forum

je zal misschien nu al de ervaring hebben dat er wel steeds de zelfde (kleijne) groep de rapporteer knop weet te vinden kijk eens wat ze zelf doen (mits je weet wie het echt zijn natuurlijk ;) mensen met rare bedoelingen posten niet onder hun cachenaam, stel je toch eens voor dat je er in het eggie op word aangesproken om hetgeen wat je hier zegt/doet! #zucht

 

 

Barny

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is wat die namen die je ziet doen; ze lezen rustig nieuwe inhoud door, storen zich aan de inhoud die geen inhoud heeft en loggen weer uit......

 

Je had nog even toe moeten voegen:..... "Nadat ze zonder na te denken in hun drift 35 keer op de rapporteerknop hebben gedrukt......" Bah.... Daarbij wordt niet gerealiseerd, dat een forum inderdaad uit kijkers en kopers bestaat, maar dat kijkers weinig te kijken hebben zonder kopers.... En die kopers zit je als kijker zelf weg te drukken met zo'n stompzinnige knop. Snap je jezelf dan?

 

Waar ik enigszins op afgeknapt ben is de "gave" van sommige mensen om kritiek te uiten zonder man en paard te noemen. "generaliserende kritiek" noemen ze dat. Ik vind dat een uiterst laakbare en laffe methode om je ongenoegen ergens over te spuien. Het is heel goed mogelijk om respectvol degene, die jou tot enige ergernis heeft aangezet aan te spreken. Wil je dat niet binnen het kader van dit forum doen, doe het dan via een pm. maar blijf in vredesnaam met je pollen van de rapporteerknop af of benoem de feiten. Dan krijg je mijn respect en bijval. Anders niet.

 

Die rapporteerknop heeft er voor gezorgd, dat een aantal door mij gerespecteerde "kopers" zijn verdwenen, danwel minder zijn gaan schrijven. Jammer! Ikzelf heb ook besloten om helemaal niet meer of nog maar heel zuinigjes wat gedachtenspinsels te plaatsen. Ik zal uitleggen waarom.

 

Een forum is behalve een vraagbaak ook een discussieplatform. Wil je daaraan niet meedoen en wil je je beperken tot het vergaren van meer kennis via de vraagbaakfunctie, dan is dat prima. Maar laat diegenen, die het wél leuk vinden om discussies aan te gaan over drie keer niets in hun waarde. Daar is dit forum voor. Overigens valt het zgn café daar in mijn ogen niet onder. Voor dat "gelambal" moet je in de chatbox zijn. Net zo goed als dat een televisie 37 zenders ter beschikking heeft waar je gebruik van kan maken (maar het niet hoeft) geldt dat ook voor dit forum. Negeer die discussies dan.

 

Nieuwkomers, die met gevaar voor eigen leven bijdragen plaatsen op dit forum worden door mij altijd gerespecteerd en ook zodanig beantwoord. (Dit was de vraag van Antarctica in zijn beginsessie). Inderdaad worden vele nieuwkomers door de "zichzelf benoemde kenners van het geocachen" neergezet als Dummies en dorpsidioten, waarbij vergeten wordt dat we allemaal begonnen zijn met een vraag, die misschien al 35 keer gesteld is en achteraf niet zo gelukkig bleek. Gelukkig zijn er altijd forumdeelnemers, waaronder bijv. de door mij hoog ingeschaalde Sivota, die wél altijd de tijd nemen en het geduld opbrengen om deze mensen van een goed antwoord te voorzien. En zij is gelukkig niet de enige. Advies aan de nieuwkomers: Volhouden, even doorbijten, het kaf van het koren scheiden en bepaalde mensen, die jou storen negeren.

 

Dan is er nog de kwestie van het modereren. Deze functie is hier altijd een ondergeschoven kindje geweest. Ik zit hier nu 5 jaar en van het begin af aan heb ik mij er aan gestoord. Nooit heb ik enige rechtlijnigheid kunnen ontdekken. Het was hapsnap werk en het resultaat hing af van de stand van de bril en vooral die van de sterren.

 

Een moderator moet je kunnen herkennen aan een eigen lijn, het kunnen beoordelen van deelnemers, die te pas en vooral te onpas op de rapportageknop drukken en vooral aan de onzichtbaarheid binnen het forum. Kortom, je weet na zes weken, waar je aan toe bent. Twijfel is niet mogelijk. Een goede scheidsrechter zie je ook niet lopen op het voetbalveld. De man doet zijn werk, staat boven de partijen en volgt zijn eigen zienswijze.

 

Een moderator, die met grote regelmaat onder de naam van de moderator in de chatroom te vinden is, waarbij het onmogelijk zal zijn om nog zonder vooroordelen te modereren is als moderator geen knip voor de neus waard. De vorige moderator, die het bestond door pure onkunde na twee dagen al zijn biezen te moeten pakken, had geen idee van wat hij zat te doen. Maar ook een moderator, die te pas en te onpas zonder motivatie berichten weghaalt of inkort doet het niet goed. Alle deelnemers moeten na enige tijd weten, waar een moderator voor staat, wat zijn principes zijn en waar ze voor moeten oppassen om het forum leesbaar te houden.Dan doe je het goed en dwing je vanzelf respect af. Ik heb er overigens wel vertrouwen in, dat dit deze keer wél gaat lukken, als Cachetor zijn draai kan vinden.

 

Toen een paar weken terug wederom berichten van mij (en niet alleen van mij, ook van de door mij soms zeer gewaardeerde Vlinder) onterecht werden verwijderd, was het tijd om de pen voor een tijdje aan de wilgen te hangen. Althans hier. De knopdrukkers kregen hun zin. Als je maar vaak genoeg drukt verdwijnen de kopers vanzelf en houdt je geen forum meer over in de zin van een forum, maar slechts een forum, die meer op een datingbox lijkt met af en toe een rubriek vaak gestelde vragen. Is dat wat we willen?? Moet het altijd 100% geocaching gerelateerd zijn. Dan zijn we wel heel erg snel klaar. Veel leuker is het toch om de mijmeringen in de marges te vernemen. We hebben toch allemaal ervaringen opgedaan, die niets te maken hebben met het snijpunt van 7 coördinaten, maar die wel de cachebeleving hoog hebben opgevoerd. De berichten van Diederikus zijn daar een schoolvoorbeeld van.....

 

De huidige moderator geef ik het voordeel van de twijfel, maar nu al zegt hij zelf (hetgeen hij beter niet had kunnen doen) dat hij rekening gaat houden met de rapporteerknop en daar op zal reageren. Kan hij zélf dan niet lezen? Laat hij zijn mening afhangen van een stompzinnige knop? Ik hoop van harte, dat dit niet het geval is. Als je 50 bent kun je zélf onderscheidend te werk gaan. Zet die knop maar uit. JIJ bepaalt wat er niet goed is. Daarvoor hebben ze JOU aangenomen. De knoppendrang van nieuwkomers en meelezers (de kijkers) heb JIJ niet nodig. Jij hebt je eigen standaarden en die gaan wij hopelijk (beter gezegd... naar alle waarschijnlijkheid) op termijn respecteren.

 

De grootste fout van moderators is dat zij (hetzij in een chatbox of binnen dit forum) onder de naam van moderator mee gaan doen aan de conversaties. NOOIT DOEN. Het eindigt uiteindelijk in een een moderator filetje op een bord. (met boter en gesmolten kaas) De moderator zien wij alleen middels zakelijke mededelingen (zonder te veel begeleidend gesmoes) wanneer hij van mening is dat iets niet kan of gecorrigeerd moet worden. Meer niet en vooral niet minder. En in geen geval refererend aan een rapporteerknop, want dan zakt mijn respect meteen tot onder het vriespunt.

 

Wil hij toch als forumlid (niet in functie als moderator) aan discussies meedoen, dan moet hij dat onder de naam doen, waarmee hij altijd al op dit forum heeft gezeten. Dan kunnen er geen misverstanden ontstaan. Nu gebeurt het, dat hij uitgebreid reageert op een bericht van Barny.... Alsjeblieft, niet doen. Zie het aan met een glimlach, tenzij Barny zijn database vol met geocachingverwensingen aanboort. Dan wordt het de hoogste tijd! Reageer ook niet op dit bericht. Laat die ouwe Tabak zijn mening weergeven, maar ga niet met hem in discussie op dit forum. Hooguit in een pm. MAAR NIET HIER. JIJ STAAT DAAR VER BOVEN!!!!!

 

Er zijn in het recente verleden veel topics gestart, die op een vorm van uitlokking leken. De draadjesbeginner wist of kon vermoeden, dat mensen als o.a. Barny, ikzelf, Odlaniger en vooral en met name Vlinder, die allen een uitgesproken mening (hoe afwijkend van elkaar ook) hebben over sommige zaken er op in zouden gaan op hun eigen specifieke wijze. En dat leidde weer tot andere reacties, zodat de beginner kon weten, dat het draadje binnen 5 berichten off topic zou zijn, maar vaak wel heel erg onderhoudend..... Ik hoop in vredesnaam, dat de huidige moderator hier lang genoeg heeft rondgekeken om deze draadjes te onderscheiden, de deelnemers daaraan tot op zekere hoogte hun gang te laten gaan en die discussies gewoon te waarderen, zolang ze niet leiden tot persoonlijke aanvallen, beledigingen, scheldwoorden enzovoort. En aan de kijkers het advies..... Lees niet mee en beperk je tot de draadjes, die wél je interesse hebben. Je kijkt vanavond toch ook niet naar het Nederlands Elftal, terwijl je liever naar een dartwedstrijd kijkt....

 

Ik geloof in de goede intenties van de huidige moderator. Het is best moeilijk om zo'n functie goed te vervullen. We moeten hem de tijd geven om enige ervaring met het forum en vooral met ons op te doen. Ik wacht dat rustig aan de zijlijn af en volg alles hier met interesse maar één ding is zeker. Ik pas ervoor om mezelf opzij te laten zetten door neuroten, die niet weten, hoe ze met enige vorm van ergernis om moeten gaan en dan maar op die rapporteerknop gaan rammen. Lager dan zo kun je niet zinken. En laten we wel zijn.....ik ben geen 66 geworden om mijzelf door een "knop" te laten beoordelen..... :-)

bewerkt door Team Tabak
  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had mij voorgenomen hier niet meer te posten, en eigenlijk hoeft dat ook niet want TT neemt me de woorden uit de mond. In aansluiting op zijn bijdrage toch nog een reactie.

 

Binnen het tijdsbestek van één maand werden op dit forum twee goed lopende draadjes over wezenlijke onderwerpen tot verbijstering van de deelnemende forumleden tijdens een interessante en gemoedelijke gedachtenwisseling abrubt en zonder opgaaf van redenen gesloten. Vervolgens werden volledig on-topic bijdragen van mijn hand verwijderd, terwijl forumleden werden geciteerd die zich hadden beklaagd via de rapporteerfunctie.

 

Ik voel mij niet thuis op een forum waar een moderator zijn oor laat hangen naar leden die zich storen aan gerechtvaardigde en onderbouwde meningen en opvattingen van medeleden, maar daar niet over kunnen of willen discussiëren en uit onmacht en frustratie gaan rapporteren in plaats van argumenteren. Mijn kritiek geldt overigens niet Cachetor. Dit speelde zich af voor zijn aantreden.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben veel al een kijker en soms een koper...... De koper in mij werd steeds wakker, na berichten op vragen die een zeer negatieve lading hadden, of wanneer er door sommige forumposters er wel heel erg drammerig een mening werd verkondigd, waarbij een andersdenkende een behoorlijke sneer kon verwachten.

 

Opmerkingen mijnerzijds werden vaak gecounterd door een op de persoon gespeelde reactie. Als ik helaas vervolgens niet tot tien kon tellen, en een tegenreactie daarop gaf, met nadrukkelijk MIJN persoonlijke opvatting, dan werd er gereclameerd dat deze reactie op de man en persoonlijk was.

 

Als ik de 2 bijdragen van hierboven lees, en ook de bijdrage van Barny er bij voeg, dan zie ik een drietal forumleden, die de genoemde draadjes zeer ernstig vulden met hun bijdragen. De discussies waar zij het over hebben, waren vaak discussies tussen hooguit 4 a 5 personen. Waarbij de kanttekening gemaakt kan worden, dat er zo nu en dan incidentele posters tussen zaten. Team tabak geeft in bovengenoemde reactie, diverse aanbevelingen richting de nieuwe moderator. Een voorbeeld: cachetor mag niet onder deze naam meedoen aan discussies maar onder een andere naam. Alsof dat een logische oplossing is: Stel dat de mod onder een andere naam een niet relevante post schrijft, wat eigenlijk niet zou kunnen. Dan moet hij zichzelf berispen?? Andere forumgebruikers weten toch niet wie dan de moderator is?? Kortom een ontzettende ondoordachte opmerking, die enkel en alleen gevoed is door persoonlijke opvattingen van team tabak.

 

Er wordt door de heren die veelvuldig posten nu met vingers gewezen. Enige zelfreflectie is de heren kennelijk vreemd. Als er zoveel mensen zich storen aan jou gedrag, op een forum of in het echte leven, zou het je sieren, indien je de mogelijkheid hebt een aanpassing in je gedrag te bewerkstelligen. Of de groep waar je gedrag niet gewenst is te verlaten.

 

Vlindertje heeft een eigen site, waarom gaan de desbetreffende heren daar niet gezellig met zijn allen op een forum zitten, als het hier allemaal zo slecht is?? Gezellig met elkaar voor de zoveelste keer een discussie voeren over puntjesjagers, Nano's , het "echte" cachen", etc.

 

Ik zal maar eens een bekentenis doen. Ik heb de rapporteer knop wel eens gebruikt. Dit heb ik gedaan, omdat ik merkte dat het geen zin had om in discussies bepaalde mensen enige reflectie mee te geven over de toon van hun postjes. Als voorbeeld van reflectie: ik reageerde op een bepaald moment redelijk vaak op bepaalde 'tonen' in postjes. Hierop kreeg ik van een mede forumgebruiker een welgemeend advies. Dit advies heb ik op mij laten inwerken, en heb dit advies ter harte genomen. Helaas zijn dergelijke adviezen bij genoemde personen aan dovemans oren gericht. Echter, ik bleef mij ergeren aan de toon die vaak gezet werd. Om die reden heb ik de rapporteer knop vervolgens gebruikt.

 

Ik mag aannemen, en daar vertrouw ik volledig op, dat de persoon die de rapporten leest, dit beoordeelt en vervolgens zijn EIGEN conclusies daar aan verbindt. Dat hoeft dus absoluut niet in mijn straatje te passen, want ik leef in de volledige overtuiging dat ik niet alles altijd op de juiste wijze zie, en dat mijn mening niet door iedereen wordt gedeeld. Zo leer ik namelijk iedere dag bij.....

  • Top! 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees vaak en graag mee. Voor mij is het voornamelijk leerzaam, zo wel wat betreft regels, als mogelijkheden en opvattingen van meer ervaren cachers.

Tot nu toe post ik niets omdat ik nog niet genoeg kennis van zaken heb, en ik dus ook geen post met toegevoegde waarde kan plaatsen. Wie weet, over een tijdje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gluppi, dat jij de rapporteer knop gebruikt mag een slecht bewaard geheim zijn, er werden berichten (meningen/gedachten van andere mensen) simpel weggegumt met de zelfde beagrumentering als jij even daarvoor had gepost

mijn oprechte respect naar jou omdat je totaal schaamteloos openlijk daarvoor op de proppen komt,

persoonlijk vind ik de favo Micro's en nano's niks, die vereer ik dus niet met een bezoek, scheelt mij een hoop ergernis, misschien een hint voor jou om de draadjes over te slaan die je niet aanstaan? #andersomdenken #zelfreflectie?

zelf heb ik nog nooit in mijn forumleven op zo een rapporteer knop gedrukt, zie het nut er ook niet van in, word er onzin geschreven zal ik dat hier op het forum proberen te weerleggen, zodat die ander en de kijkers er ook iets aanhebben, aan meningen weggummen heeft niemand wat, net als "op verzoek van de poster" iets weggummen totaal onnodig en nutteloos.

 

Barny

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...