Spring naar bijdragen

Zijn Broedende Vogels Een Reden Om Een Cache Te Disablen?


Rollertje

Aanbevolen berichten

Een vogelhuisje als cache maak je bij voorkeur zelf, dus geen gat erin, maar een dekseltje. Is zowel voor vogels als cachers duidelijk.

 

Nou ik zie heel vaak vogelhuisjes met een gat erin. Afgelopen weekend nog en er zat een mooi nest in zonder vogeltjes maar wel een opdracht :xmas::xmas:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het is vandaag vogeltjesdag. Vogelhuisjes met een bordje: verboden voor vogels.

 

Fietsend van mijn werk naar huis kijk ik zoals elke dag naar het fraai gebouwde nest midden op een vijver, waar al weken lang een meerkoet haar eieren warm houdt. Hoe bouwt zij met haar man een nest op het water zonder dat de takjes wegdrijven? En het nest lijkt ook verankert. Vandaag is het dan zover, net geboren meerkoetjes (of meerkalfjes?) kruipen om moeders heen. Ik neem de tijd om van enige afstand kraambezoeker te zijn.

 

Anouk zingt met haar warme stem de mussen van het dak. Eén nachtegaal maakt de lente, daar kunnen zwaluwen nog wat van leren.

 

Om on topic te blijven (voordat ik weer word gerapporteerd): Leg ook geen kokertje in het nest van een meerkoet, want de kans dat ze die uitbroedt is zeer gering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om on topic te blijven (voordat ik weer word gerapporteerd): Leg ook geen kokertje in het nest van een meerkoet, want de kans dat ze die uitbroedt is zeer gering.

Zie het voor je: Mevrouw Koet begint te broeden en aan't eind heeft ze 3 kuikens uit 3 eieren en 6 cryo-tubes en 1 fotokokertje.

 

Sorry. :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Om on topic te blijven (voordat ik weer word gerapporteerd): Leg ook geen kokertje in het nest van een meerkoet, want de kans dat ze die uitbroedt is zeer gering.

Zie het voor je: Mevrouw Koet begint te broeden en aan't eind heeft ze 3 kuikens uit 3 eieren en 6 cryo-tubes en 1 fotokokertje.

 

Sorry. :-)

 

Vegeet niet de travelbug die erbij zit..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe bouwt zij met haar man een nest op het water zonder dat de takjes wegdrijven? En het nest lijkt ook verankert.

Vraag ik me ook wel eens af, het zijn knappe bouwers. Wat een voorrecht dat je er dagelijks langs fietst, ik moet er voor gaan cachen om zo iets te zien!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

# Kantersbabes: Om te geocachen is een GPS beslist noodzakelijk!!
Lust je graag worteltjes dan is een groentenzaak een winkel waar je ze kan kopen! Laat die broedende eend in een holle boom met rust A.U.B.


Link naar opmerking
Deel via andere websites

De beste manier om via de Carotte methode en zonder gps of smartphone te gaan cachen is door een moderne Vinex wijk te lopen en in alle (bij voorkeur slecht onderhouden) voortuintjes te kijken naar omgekeerde bloempotten of dichtgespijkerde vogelhokjes naast de voordeur.... Geheid dat je je aantal puntjes behoorlijk opkrikt.... :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja jullie hebben helemaal gelijk natuurlijk. Een vogelhuisje hoort dicht te zijn. Ik heb toen nog wel in het logje gezet dat er vogeltjes in zaten maar ik heb er eigenlijk niet aan gedacht om een melding aan de revieuwer te doen.

Maar ik zal het de volgende keer zeker doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er laatst mijn cache Avontuur op het fort voor verplaatst. En bij de cacheformule de waarschuwing: LET OP: IN DE BOOM NAAST DE CACHE BEVINDT ZICH EEN VOGELNESTJE. WEES VOORZICHTIG EN VERSTOOR DAT NIET!

 

Na een tip van een geocacher heb ik voorzichtig de doos uit de boom gehaald en verplaatst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...