Spring naar bijdragen

Zijn Broedende Vogels Een Reden Om Een Cache Te Disablen?


Rollertje

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

 

Ja kan natuurlijk ook het vogelhuisje in de caching kleuren schilderen..

 

Ja, dat valt tenminste op....;-)

 

Een goede vriend van mij stelde ooit bij een find: Dit is zo subtiel als een vliegende baksteen.

 

Subitliteit is troef.

Je kan er heel groot een GC-logo op verven, maar je kan natuurlijk ook je artistieke kant laten spreken en het huisje subtiel in de kleurtjes van (en evt met de letters van) GC verven. :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ooit eens een cache gedaan waar een wp in een vogelhuisje zat. Toen ik het vogelhuisje open maakte keken er een paar kleine vogeltjes ons aan.

Huisje snel dicht gedaan en een mailtje naar de CO gestuurd.

Maar die heeft daar toen niets mee gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jammer dat je het daar heb bij gelaten,

als er na een dag geen reaktie is geweest meteen een revieuwer inschakelen die zet dan de cache even offline

 

Er is simpelweg geen reden te bedenken om voor een stom spelletje de natuur te verstooren

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geocaching is alleen een stom spelletje voor stomme geocachers. Voor een intelligente geocacher vormen respect en bewondering voor de natuur de basis van al zijn/haar doen en laten. Zelfs als het gaat om een eendenkuiken, terwijl er dagelijks duizenden kippenkuikens worden vergast simpelweg omdat ze zijn geboren als haantje. Dat is echter geen natuur maar cultuur en tevens hypocrisie pur sang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het topic van dit draadje is “Zijn Broedende Vogels Een Reden Om Een Cache Te Disablen?”. Wat mij betreft: ja, natuurlijk :notworthy: . Voor de uitzondering ( in dit forum ) eens een positieve ‘gedachte’ die door iedereen wordt gedeeld :clap: .

 

.... terwijl er dagelijks duizenden kippenkuikens worden vergast simpelweg omdat ze zijn geboren als haantje. Dat is echter geen natuur maar cultuur en tevens hypocrisie pur sang.

 

@Vlindertje: Wat voor nut heeft het dan om deze stelling hier te posten. Het veroorzaakt alleen maar ruis en brengt waarschijnlijk weer allerlei reacties, die het positieve gevoel alleen maar schaden! Waardoor misschien zelfs dit positieve draadje, ten onder gaat aan…… ( iets met modder ? )

 

Off-Topic: In een ander ( =eigen ) draadje zou je, wat mij betreft, misschien gelijk hebben..…... maar niet in dit draadje :no: .

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vogelhuisjes komen we allemaal regelmatig tegen. Bij gebruik voor GC zou iedere co het gat waardoor de vogeltjes naar binnen gaan van binnenuit moeten afsluiten ( plankje ervoor oid ). Dat voorkomt het probleem. Kom ik een cache tegen waarbij dit niet is gedaan, dan verzoek ik per mail de co daartoe. Komen altijd positieve reacties op terug.

 

Bij twijfel maak ik tijdens het seizoen overigens het kastje ook niet open.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Linkalovers: zou het kunnen zijn dat je mij volkomen verkeerd begrijpt? In postje #4 geef ik aan dat Rollertje correct heeft gehandeld en dat de cache op non-actief moet worden gezet. In postje #21 benadruk ik dat respect en bewondering voor de natuur de basis vormen voor het doen en laten van elke geocacher. Daarbij plaats ik echter de kanttekening dat onze cultuur bol staat van hypocrisie: we maken ons (terecht) druk om een nestje dat dreigt te worden verstoord, terwijl in de bio-industrie dagelijks duizenden kuikens worden vergast. Geen leuke gedachte, die misschien zelfs afbreuk doet aan het 'positieve gevoel' van dit draadje, maar ik snap niet hoe jij hier een poging in kunt zien om dit draadje door modder gooien ten onder te laten gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal eens met Odlaniger. Als je een cache in een nep-nestkastje verstopt, waarvan je de invliegopening voor het vogeltje hebt dichtgemaakt, is het nog altijd mogelijk, dat er vogels zijn, die met hun snavel de opening alsnog weten te openen en gaan broeden bovenop de cache. In onze tuin hangen verschillende nestkastjes (allemaal zonder cache), die door mezen e.d. bewerkt zijn om er in te kunnen broeden; dan zie je ineens, dat het vlieggat een stukje groter is gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch maar effe een vervolg vraag, hoe kan ik een reviewer de aandacht trekken dat deze cache op disable moet?

 

De reviewers zitten allemaal op Twitter.

Bij de cache zit helemaal als eerste log een publicatie-log. Als je dan doorklikt op de cachersnaam, kun je de bewuste reviewer een mailtje sturen.

(moet het natuurlijk wel één van de actieve zijn, GreenSprouts, FrogFoot, de wildeman of Geo-Gravity)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mailadressen reviewers

 

Geoguy - geoguy@geocachingadmin.com
Frogfoot1 - frogfoot1@gmail.com
greensprouts - greensprouts@hotmail.be

Geo-Gravity - geo.0.gravity@gmail.com

Sus Antigoon- reviewer.SusAntigoon@gmail.com

de wildeman - gcwildeman@gmail.com

 

Je kunt ook helemaal naar de onderzijde van het loggedeelte van de cachepagina scrollen om te zien welke reviewer de cache heeft gepubliceerd, maar als het een oude cache betreft is betreffende reviewer er misschien niet meer.

 

 

Toevoeging: Zit je op Twitter dan kun je de adressen van de reviewers in onderstaand draadje opzoeken (vanaf postje #4)

http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=287324

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...