Spring naar bijdragen

Ouwe Stompen


Aanbevolen berichten

Heb je het avontuur niet beleefd, dan toont jouw logje slechts aan dat je minachting hebt voor de bedoelingen en inspanningen van de cache-eigenaar. Een dergelijk logje voegt niets toe aan het spel en heeft geen enkele waarde. Een cache-eigenaar heeft het volste recht waardeloze logjes te weigeren of te verwijderen. Het is ZIJN spel.

 

 

Precies....En niet dat cachers te kust en te keur gaan lopen piepen bij een reviewer, als een WP hen niet aanstaat, en gewoon doet wat de CO in het spel heeft ingebracht.

Bevalt het je niet....Pech er liggen nog genoeg andere caches.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bewaar die verklaring van Groundspeak goed, voor het geval je te maken krijgt met een reviewer die liever mieren neukt dan oordeelt in de geest van het spel.

 

Zolang ik onderweg geen mier hoef te n**ken, vind ik alles prima! Iedere cacheowner mag wat mij betreft zoveel eisen stellen als hij wilt. Als ik dat bij voorbaat te bar vind is het aan mij, of ik mij daaraan wil houden of dat ik simpelweg de cache oversla. Geheid dat er binnen een straal van 5 km nog vele andere mooie plekjes en caches zonder voorwaarden te vinden zijn....

 

En wat betreft het formaat caches. Ook vandaag weer een aantal "kokertjes" gevonden op hele mooie plekjes alsmede twee ammoboxen op plekken waar een mens niet dood gevonden wil worden. Het zegt me allemaal helemaal niets! Conclusie: wie geen kokertjes om de kokertjes meer wil doen, doet zich soms flink te kort. Wie ammoboxen wil doen vanwege de ammoboxen, komt misschien wel eens heel teleurgesteld thuis! En wie alle betrekkelijkheid van het leven en met name geocaching inziet en zich niet zo drukt maakt over helemaal niets, komt geheid met een glimlach op het gezicht thuis en krijgt vervolgens een ijsje.....(zoals ik vandaag).... "Het kan verkeren" zei Bredero lang geleden reeds....

bewerkt door Team Tabak
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

 

 

 

Dit is toch wel heel grappig om te lezen. Het forum heeft je geleerd, dat je je tolerant moet opstellen t.o.v. je medehobbyisten. Een goede zaak, maar even verderop lees ik, dat dit voor alle caches geldt, behalve voor die van jouzelf.... :-)

 

Je hangt een vogelhokje aan je voordeur en doet er een briefje in met de mededeling, dat er slechts gelogd mag worden, indien er na het indrukken van de bel binnen een lekker kopje koffie en een stuk appelgebak wordt genuttigd!!!

 

.... de krakers zijn je altijd een stap voor en zo spoed je je met een lijf vol ergernis naar een slecht slaappatroon." Niet doen! Gewoon plezier beleven aan het uitzetten van een mooie multi en daadwerkelijk denken, wat je reeds had geleerd... : "Iedereen mag het doen op zijn of haar manier"....

 

Het is niet tolerantie, maar berusten in een feit.

En het "geen last van hebben" geldt natuurlijk voor alle CO's, maar bij mijn caches gaat het om de last voor mij.

 

Het vogelhokje aan mijn voordeur lijk me geen goed idee, want dan staan de FTF-jagers 's nachts op mijn deur te bonzen.

 

Ik weet dat krakers mij een stap voor zijn, zo gaat het overal. Het is daarom een uitdaging voor mij een cache wildlogvrij te maken. Meer het spel dan ergernis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het vogelhokje aan mijn voordeur lijk me geen goed idee, want dan staan de FTF-jagers 's nachts op mijn deur te bonzen.

 

 

 

Met een beetje geluk zijn ze vóór 21.00 uur al geweest in deze moderne tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet dat krakers mij een stap voor zijn, zo gaat het overal. Het is daarom een uitdaging voor mij een cache wildlogvrij te maken. Meer het spel dan ergernis.

 

 

Ik begrijp je ergernis heel goed, maar hoe kun je in vredesnaam voorkomen, dat eventgangers of het ons kent ons circuit eindcoördinaten gaat uitwisselen. Zelfs indien er een slot op zit met een code, kan die code uitgewisseld worden.

 

Maar ik heb een idee.... Misschien kun jij het uitwerken. Als je per maand wisselend een paar cijfers in tussenliggende waypoints achterlaat en je laat op de eindlocatie de vinders een telefoonnummer bellen, waarbij die cijfers moeten worden ingegeven. Indien juist? Dan de code voor het slot noemen. Indien niet juist een gezellige boodschap dat ze nog maar een keer moeten lopen laten horen..... OK, je moet iedere maand even langs je waypoints en je moet het antwoordapparaat even opnieuw instellen, maar dat is maar een kleine compensatie voor je ergernis....

 

We zijn in de afgelopen jaren wel eens gecompliceerder zaken tegengekomen. Ik ben geen techneut, dus ik zou even wat hulp moeten vragen voor de uitwerking, maar ik ben er zeker van dat dit technisch oplosbaar is.

 

Denk er maar eens over na. Maar het is me wel duidelijk geworden, dat ik dat vogelhokje en die koffie wel op mijn buik kan schrijven.....:-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Maar ik heb een idee.... Misschien kun jij het uitwerken. Als je per maand wisselend een paar cijfers in tussenliggende waypoints achterlaat en je laat op de eindlocatie de vinders een telefoonnummer bellen, waarbij die cijfers moeten worden ingegeven. Indien juist? Dan de code voor het slot noemen. Indien niet juist een gezellige boodschap dat ze nog maar een keer moeten lopen laten horen..... OK, je moet iedere maand even langs je waypoints en je moet het antwoordapparaat even opnieuw instellen, maar dat is maar een kleine compensatie voor je ergernis....

 

We zijn in de afgelopen jaren wel eens gecompliceerder zaken tegengekomen. Ik ben geen techneut, dus ik zou even wat hulp moeten vragen voor de uitwerking, maar ik ben er zeker van dat dit technisch oplosbaar is.

 

 

 

In post #101 schreef ik: Ik heb de oplossing!

Jouw idee komt daar aardig bij in de buurt.

Ook ik ben geen techneut en wil het spelletje niet al te elektronisch maken.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooit hebben we een cache gelopen waarbij je bij verschillende WP's ontzettend de mist in kon gaan. Ergens onderweg (dacht ik) had de maker een instructie in de trant van: heb je je bij WP1 vergist, schrijf dan in je log dat het een lange wandeling was; heb je WP1 én WP2 gemist, schrijf dan in je log dat het een hele lange wandeling was. Met die wetenschap in het achterhoofd was het heel vermakelijk om de logs op de cache te lezen (wij waren overduidelijk niet de enigen waarbij het fout gegaan was).

Zoiets zou je kunnen opnemen na een paar vondsten. Eindcoördinaten zijn dan waarschijnlijk al in het circuit, dus je haalt de foezellogs er zó uit. Weghalen? Ach, zou ik niet doen maar misschien zou ik wel een kritisch mailtje sturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even terug naar het topic: Ouwe Stompen.

 

De teneur van de ouwe stompen is al lang en breed duidelijk. de nieuwe generatie cachers maakt er een zootje van, en er wordt niet meer gecached zoals het ooit bedoeld was. Nu ben ik in 2010 begonnen met cachen, dus neem ik aan dat ik tot de nieuwe generatie behoor. Wat ik mij echter afvraag, sinds wanneer zijn de richtlijnen bij Groundspeak ingevoerd? Dat waren er al toen ik begon.

 

Volgens Vlindertje zijn die regels ingevoerd door discussie, ruzie, klachten, etc. De conclusie die ik dus trek ( wellicht niet correct): De richtlijnen zijn opgesteld mede door de discussies, wangedrag en ruzies van............... ouwe stompen.

 

Hoezo dan nu afgeven op de nieuwe generatie? Ik voel me overigens niet aangesproken, maar erger me gewoon aan de teneur van de berichten.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog nooit een log weggehaald. Wel een keer een heel vervelende not-found log gehad, maar de tekst zei meer van de heer *****, dan van de cache.

 

Tja, je hebt ook als vinder wel eens pech.

Zo schreef ik ook eens een "not found" log bij dezelfde cache van jou (die ik overigens weer heb verwijderd, want wie mijn log niet wil zal ik hem ook niet opdringen en dat geldt ook voor een "found" log)

De reden voor mij om de log te schrijven was dat er met de rolstoel/scootmobiel (door in de weg staande attributen) met geen mogelijkheid bij het nulpunt te komen was (misschien ook een reden waarom bovenstaande logger hier wat minder vriendelijk was, want ik was er tegelijk met hem?).

Via de mail liet jij als CO mij weten dat jij betreffende cache een 1 ster terreinwaarde vond.

De reviewer had aangegeven dat er dan een rolstoel icoontje op de pagina moest.

Dit heb je gedaan omdat je het belangrijker vond dat de cache 1 ster terrein waarde bleef dan dat de rolstoelcacher erbij kon (en die attributen, tja die stonden er kennelijk niet altijd).

Daar kon ik het mee doen.

Vervolgens is de log van betreffende heer ***** uitgebreid in het (destijds nog geopende café) besproken, waarbij ik en passant ook nog een behoorlijke snauw mee kon krijgen omdat ik er wat van zei.

Kennelijk heeft één en ander je ernstig gekwetst dat je dat nu weer aanhaalt.

 

Echter, je kunt eeuwig blijven kauwen op slechts één enkele onvriendelijke log, je kunt al je energie besteden aan het vinden van methodes om logs te kunnen verwijderen van cachers die jouw cache niet doen op de manier die je zou willen en geen recht doen aan jouw creativiteit etc. etc.

 

Je kunt ook eens over iets heen stappen en met plezier de logs van (de meerderheid van) de cachers lezen, die jouw cache wel waarderen en bovenal... lekker gaan genieten van andermans mooie wandelingen.

 

Jammer, jammer, al die negativiteit, ik heb er geen tijd voor met dit mooie weer.

Op naar de volgende uitdaging in het veld en ik zie wel of dat tot een "found it" of zelfs een log gaat leiden.

De wilde seringen bloeien en ruiken heerlijk, echter op het forum ruik je daar niets van...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een beetje positiviteit dan.

 

Ouwe stomp stamt niet af van het geocache wereldje, maar van de militaire dienst.

Iemand die ging afzwaaien noemden ze een ouwe stomp.

Ooit in een ver verleden, nog voor er een GPS ter hand werd genomen, mocht ik eens meerijden met een FTF. Wat ik toen niet wist in 81/82, is mij nu helemaal duidelijk :wink2:wp4ba0ffbe_0f.jpg

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...