Spring naar bijdragen

Ouwe Stompen


Aanbevolen berichten

Zo Diederikus,

 

die zin heb ik zes keer moeten lezen. Maar ik zie nu in dat ik mezelf ook als oude stomp kan bestempelen.

 

Want hoewel ik voor de oorlog nog niet cachte, heb ik ook een mening. En ik vind ook eigenlijk altijd dat ik gelijk heb. Ook vind ik dat mijn caches zonder uitzondering uitzonderlijk zijn.

Ik vind contacten met medecachers leuker dan het cachen zelf. Vandaar dat ik zeer veel PM contact heb met medecachers die bijvoorbeeld mijn cache niet kunden vinden.

 

Ik vind dat events belangrijk zijn. Maar strategische publishtijden bij nieuwe caches zorgen voor hetzelfde effect.

 

Ik vind ook dat iedereen de waardering moet krijgen die ze verdienen. Ook ik vind dat mijn caches leuke logs verdienen (al heb ik als zelverklaarde oude stomp de arrogantie om te zeggen dat ze die ook vaak krijgen)

 

Mijn transformatie is dus vrij vlot gegaan. Ik ben in 6 maanden een oude stomp geworden, dit terwijl anderen daar bijna10 jaar over gedaan hebben. Dus ben ik een jongeoudestomp? Nee, iedereen is gewoon stomp!

 

#oudestomp #jongestomp #gewoonstomp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Oude stomp, jonge stomp, het gaat om plezier. Sommige cachers worden chagrijnig als ze een cache niet binnen een bepaalde tijd kunnen vinden.
Ze moeten, hoe dan ook, dat stipje op de kaart omzetten in een smiley. We hebben mooie logs gekregen van cachers die meer dan 17000 caches hebben gevonden, maar die dus nog steeds verwonderd kunnen zijn.
We hebben standaard logs gekregen bij onze mooiste caches, ook van oude stompen. Tja, GSAK, hé. Omdat het kan.

Ook met de tegeltjeswijsheden als: 'Iemand verstopt op een bijzondere plaats, meestal in de natuur....' en 'Wanneer je een cache gaat verstoppen, denk aan de reden waarom je mensen naar deze plek brengt. Als de enige reden de geocache is, zoek dan een betere plek' hebben wij niets. Een vernufig verstopte cache op een gewone plaats heeft ook bestaansrecht.

En heb je zelf een bepaalde voorkeur, nou veel plezier ermee, maar val er andere cachers niet mee lastig als zijnde de norm. Een beetje respect naar elkaar toe is voldoende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

. Een beetje respect naar elkaar toe is voldoende.

prachtig, deze zin zegt alles,

 

Respeckt naar de cachelegger toe

Respeckt naar de cachevinder toe

Hoop dat Antartika en cornuiten dit niet te simpel vind

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch mooi dat we elkaar kunnen vinden in een begrip dat voor iedereen een andere betekenis heeft.

 

Iedereen verstaat onder respect (net) iets anders en dat is de oorzaak van veel onbegrip en geruzie. Hoe definieer jij respect? Eerst zelf bedenken en daarna pas op Wikipedia kijken. Heb je bij geboorte recht op respect of moet je het verdienen? Mag je iemand die geen respect toont op jouw beurt respectloos behandelen? Kun je iemand respecteren als mens/persoon en tegelijkertijd minachten wegens, bijvoorbeeld, gebrek aan vakmanschap? "Die loodgieter is een leuke vent, maar ook een enorme kluns want vanochtend stond de keuken onder water!"

 

Het bovenstaande citaat was bedoeld om een discussie uit te lokken. En wie zich afvraagt wat dit met het onderwerp te maken heeft moet beter nadenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien ligt hier de sleutel tot begrip.

Wat verwacht je als cacher?

Wat verwacht je als maker van een cache?

Antarctica

Mijn idee (natuurlijk is dit ook weer voor iedereen anders):

Als cacher verwacht ik: Een duidelijke listing (zodat er weinig twijfel kan ontstaan, zoals bij multies) en een goed verzorgde cache, het liefst op een mooie locatie. Als dit in orde is, ben ik dik tevreden.

Als maker verwacht ik: Dat mensen de moeite (willen) nemen om hun tevredenheid willen uiten als de cache iets specialer is dan een fotokokertje of een nano (NoNo) EN dat bezoekers zich durven te uiten als er verbeterpunten mogelijk zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien ligt hier de sleutel tot begrip.

Wat verwacht je als cacher?

Wat verwacht je als maker van een cache?

Antarctica

 

Als cacher verwacht ik dat de maker kosten nog moeite heeft gespaard om mij een avontuur te laten beleven dat mij tot in lengte van jaren zal heugen. Dat betekent een goed doordachte en uitdagende speurtocht die voert langs mooie en bijzondere locaties, waarbij ik iets opsteek en het liefst van de ene in de andere verbazing val. Is het niet door het moois dat de natuur te bieden heeft, danwel door het vernuft en de vindingrijkheid waarmee de maker zijn kwaliteiten als cacher toont. De tocht eindigt bij een GEOCACHE en dat is een container voorzien van een logBOEK en ruilartikelen.

 

Als maker verwacht ik dat mijn cache wordt gedaan zoals ik dat heb bedoeld en dat mijn inspanningen worden beloond met een uitgebreid verslag van de belevenissen onderweg. In dat verslag mogen ook negatieve ervaringen en verbeterpunten worden vermeld. Graag zelfs. Tevens verwacht ik, dat ALS er wordt gehandeld/geruild, dit gebeurt tegen minstens gelijkwaardige objecten. Als onderhoud nodig is, verwacht ik dat dit door de vinder wordt uitgevoerd (binnen grenzen van redelijkheid) en dat de vinder mij op de hoogte stelt van de conditie van de cache.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het aardig met je laatste post eens, Vlinder, alleen minder stellig.

Als cacher "hoop ik ......" de dingen die jij aangeeft.

Als cachebouwer verwacht ik in ieder geval respect voor mijn eigendommen (zorgvuldigheid, voorzichtigheid, klein herstel en in ieder geval melding van defecten).

Bovendien verwacht ik respect voor datgene wat ik cachers graag wil laten zien, en dat is altijd veel meer dan dat koekblik op het eindpunt.

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja! Absoluut! Nu denk ik aan Kenny. Vandaag kwam ik tijdens het snuffelen op .com een tradi tegen bij Hoogeveen met een heleboel favorieten. Dit weekend gaan we maar eens gaan kijken, denk ik. Super leuk :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...