Spring naar bijdragen

Ouwe Stompen


Aanbevolen berichten

Hallo all,

 

Even een reactie op:

 

Gaan al die mensen die meelezen in dit draadje nou ook eens hun mening, ervaringen of cachevisie geven?

Zou leuk zijn!

Antarctica

 

Het lijkt mij tijd worden voor een derde Ouwe Stompen event....

 

En dan in de zin van: http://www.solextourswestland.nl/informatie

 

Zonder puntje, maar gewoon voor een gezellig samen zijn!!!!!!!!

 

Alleen de teks al op de link: Een dag met een GOUDEN Randje..

 

Groetjes,

 

Keske27

 

P.S Oh ja iedereen is welkom...

bewerkt door keske27
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo all,

 

Even een reactie op:

 

Gaan al die mensen die meelezen in dit draadje nou ook eens hun mening, ervaringen of cachevisie geven?

Zou leuk zijn!

Antarctica

 

Het lijkt mij tijd worden voor een derde Ouwe Stompen event....

 

En dan in de zin van: http://www.solextourswestland.nl/informatie

 

Zonder puntje, maar gewoon voor een gezellig samen zijn!!!!!!!!

 

Alleen de teks al op de link: Een dag met een GOUDEN Randje..

 

Groetjes,

 

Keske27

 

P.S Oh ja iedereen is welkom...

Waar en wanneer gaat dit plaatsvinden? Ik heb me bij deze aangemeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2005..... bij de aanschaf van een mobiele telefoon waarop navigatiesoftware stond bleek na wat speuren op internet dat er met de bijgeleverde gpsmuis meer mogelijkheden waren. geocachen was er een van. dus dat moest maar eens uitgeprobeerd worden... het was geen succes.....

maar de interesse was gewekt en de oplossing was een aanschaf van een echte gps.

mijn garmin geko heeft me de eerste ruim 100 caches veel plezier opgeleverd.

 

ik weet niet tot categorie stomp ik mezelf zou moeten rekenen maar ouwe stomp of jonge stomp het spelletje brengt me nog steeds overal in het land op plekken waar je normaal niet zo snel komt.

 

 

en dat is voor mij de reden dat ik het altijd wel leuk zal blijven vinden.

 

 

johanvc

 

 

 

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mis reacties van de topicstarter. Nogmaals, het is mij compleet onduidelijk waarom dit draadje überhaupt is gestart.

 

Dat weet ik natuurlijk ook niet precies, maar het heeft hoe dan ook geleid tot leuke verhalen. En dat kun je lang niet van ieder topic zeggen helaas.... En ik hoop, dat nog meer "meekijkers" in dit forum hun toetsenbord gaan teisteren en ons kond gaan doen van hun kennismaking met het geocachen.... Ik vind het wel leuk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nouja, hier mijn bijdrage:

 

In 2010 begonnen, aangestoken door een medestudent uit Delft.

Mijn eerste cache was een micro in een lantaarnpaal, die ons enkele UREN heeft gekost.

Cachen met een aaifoon bleek geen succes.

 

Sinds 2011? in't bezit van een Dakota 20 en sindsdien regelmatig cachend, maar het liefst wel op droge, zonnige dagen.

"Vroeger" vooral tradi's, nu het liefst een flinke wandeling er tussen.

Als er een tradi langs een multi-route ligt (of er enigszins dichtbij ligt), wordt deze wel meegepakt.

 

Huidige doel in mijn beleving:

- Large-caches vinden, het zijn meestal leuke routes of puzzels die eraan vooraf gaan.

- Iedere week in de zomer een eind lopen/fietsen voor een multi.

 

Een keer een vorm van een powertrail gedaan (Genieten in de Waard, 37 caches, 30 km fietsen), maar dat is toch iets zo leuk als een flinke wandeling met 1 cache als resultaat.

 

Edit:

Conclusie m.b.t. de stompen... Ik denk toch dat ik ook van twee wallen eet.

bewerkt door Flaker91
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En uiteindelijk de cache gevonden en de verbazing van een aantal dat je dit zo kunt vinden.

 

 

O ja, dat ik daar niet aan gedacht heb in mijn verhaaltje. De verbazing! Een hele tijd hebben we rondgereden met het idee 'spannend, er zou overal zomaar iets kunnen liggen'. We kregen haast de neiging om achter prachtige oude bomen te gaan kijken of......

In het begin dacht ik ook nog wel eens als ik langs een cacheplaats reed 'hier ligt ie ook alweer en bijna niemand weet dat'. Nu weten we dat de geocachersfamilie heel groot is en dat dus veel mensen dat weten :) , maar dit zijn wel gedachten/herinneringen om te koesteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat weet ik natuurlijk ook niet precies, maar het heeft hoe dan ook geleid tot leuke verhalen. En dat kun je lang niet van ieder topic zeggen helaas.... En ik hoop, dat nog meer "meekijkers" in dit forum hun toetsenbord gaan teisteren en ons kond gaan doen van hun kennismaking met het geocachen.... Ik vind het wel leuk!

 

Helemaal eens met Team Tabak. Het zijn leuke verhalen en dat is fijn meelezen, ook voor mensen die misschien niet voorop staan met mededelingen doen op een forum (heb zelf ook lang alleen maar gelezen).

Moet ineens denken aan een draadje van kort geleden: favo's uitdelen aan logjes. Zou het een optie kunnen zijn om een draadje 'cache-ervaringen' te maken. Ik zou best wel willen lezen over mensen die T5 caches gedaan hebben (de grotten en bomen van MacDD of Randoloop bijvoorbeeld, of een mooi verhaal van Diederikus en wie schrijft ook alweer zijn ervaringen op rijm?). Sommige van die leuke logjes lees ik wanneer ik zelf een cache voorbereid, andere lees ik nooit omdat ik die caches niet zoek (liggen buiten mijn mogelijkheden). Voor mij is het al een 'T5' ervaring om door de modder in het Dommeldal te lopen en dan (midden in de winter) nog 10 kilometer kletsnat naar huis te moeten fietsen, kleren uitdoen in de garage en dan pas naar binnen. Zou ook een positief draadje kunnen worden met mooie verhalen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Dat weet ik natuurlijk ook niet precies, maar het heeft hoe dan ook geleid tot leuke verhalen. En dat kun je lang niet van ieder topic zeggen helaas.... En ik hoop, dat nog meer "meekijkers" in dit forum hun toetsenbord gaan teisteren en ons kond gaan doen van hun kennismaking met het geocachen.... Ik vind het wel leuk!

 

Helemaal eens met Team Tabak. Het zijn leuke verhalen en dat is fijn meelezen, ook voor mensen die misschien niet voorop staan met mededelingen doen op een forum (heb zelf ook lang alleen maar gelezen).

Moet ineens denken aan een draadje van kort geleden: favo's uitdelen aan logjes. Zou het een optie kunnen zijn om een draadje 'cache-ervaringen' te maken. Ik zou best wel willen lezen over mensen die T5 caches gedaan hebben (de grotten en bomen van MacDD of Randoloop bijvoorbeeld, of een mooi verhaal van Diederikus en wie schrijft ook alweer zijn ervaringen op rijm?). Sommige van die leuke logjes lees ik wanneer ik zelf een cache voorbereid, andere lees ik nooit omdat ik die caches niet zoek (liggen buiten mijn mogelijkheden). Voor mij is het al een 'T5' ervaring om door de modder in het Dommeldal te lopen en dan (midden in de winter) nog 10 kilometer kletsnat naar huis te moeten fietsen, kleren uitdoen in de garage en dan pas naar binnen. Zou ook een positief draadje kunnen worden met mooie verhalen?

 

 

Goed idee. Ik meen dat we in het verleden wel eens meer zo'n soort draadje hebben gehad, maar inmiddels zijn er natuurlijk weer veel nieuwe medehobbyisten bijgekomen, die ook weer hun ervaringen hebben en die wellicht met ons willen delen.

 

Ik zou zeggen @regenboog2.... Start het topic op en dan komen de verhalen vast wel los!!!! Ik heb er vast ook nog wel een paar..... :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2regenboog.

Ik zou wel willen, enkel mijn schrijfkunst is zo allerbelabberst.

 

Maaruh, nu op weg naar Pasydonia. Dan zal ik vanavond wel een ouwe caramba zijn als ik kapot ben. Mocht ik nog energie overhebben, dan valt het nog mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ik mis reacties van de topicstarter. Nogmaals, het is mij compleet onduidelijk waarom dit draadje überhaupt is gestart.

 

Dat weet ik natuurlijk ook niet precies, maar het heeft hoe dan ook geleid tot leuke verhalen. En dat kun je lang niet van ieder topic zeggen helaas.... En ik hoop, dat nog meer "meekijkers" in dit forum hun toetsenbord gaan teisteren en ons kond gaan doen van hun kennismaking met het geocachen.... Ik vind het wel leuk!

 

 

Evenals Team Tabak, en vele anderen, lees ik met plezier de boeiende, veelal goed doordachte en daardoor interessante reflecties van forumleden. In de meeste gevallen is commentaar overbodig en bij sommige zeer persoonlijke ontboezemingen zelfs ongepast. Wat mij betreft is het doel van het draadje, het kweken van meer wederzijds begrip tussen de verschillende 'stromingen' binnen geocaching, al deels bereikt. Ik ben gekomen tot nieuwe inzichten, waardoor ik sommige ontwikkelingen beter kan verklaren, en op bepaalde punten ben ik genuanceerder gaan denken. Zodra dit draadje is weggezakt maak ik de balans op. Daarvoor is het nu te vroeg. Ik leer nog steeds en hoop dat nog vele medecachers een bijdrage zullen leveren.

 

Enerzijds vind ik tussentijds commentaar dus overbodig, anderzijds acht ik het onverstandig. Wat dit draadje leuk maakt, en ook mensen verleidt tot posten die dat anders niet of hoogst zelden doen, is het feit dat elementaire forumregels over het algemeen keurig worden nageleefd. Tot dusver is er geen enkele dreiging geweest dat het draadje zou ontsporen en dat mag, na 50 postjes, uniek heten. Als ik vaker op postjes had gereageerd was het draadje wellicht al gesloten. Dit is koren op de molen van degenen die beweren dat ik draadjes laat ontsporen, maar er is door mij nimmer een draadje op slot gegaan en ik heb zelfs nooit een waarschuwing van een moderator mogen ontvangen. Dat komt omdat moderatoren mijn bijdragen wel zorgvuldig lezen, in tegenstelling tot de personen die in alles wat ik schrijf slechts een bevestiging van hun vooroordelen willen zien om vervolgens te ontploffen in meestal gespeelde verontwaardiging.

 

"Bij alles van meer dan 140 tekens ga ik zoeken naar steekwoorden".

"Ik ga nu effe bedenken waarom ik kan motiveren dat dit topic puur en alleen bedoeld is als zelfverheerlijking"

.

Hoewel @Wilbertoord bovenstaande citaten vermoedelijk met een vette knipoog heeft geschreven, maken ze wel duidelijk waarom sommige draadjes eindigen in een orgie van persoonlijke beledigingen. Ook in dit draadje staan weer postjes van forumleden die niet reageren op het onderwerp, maar op het feit dat het draadje is gestart door Vlindertje. In het ene (vrij onschuldige) geval bestaat de bijdrage uit de demonstratieve mededeling dat geen bijdrage zal worden geleverd. In een ander postje worden echter teksten uit mijn oorspronkelijke bericht, die niets met het onderwerp te maken hebben, aangehaald voor een felle persoonlijke aanval en een oproep om inhoudelijk op de verwijten en hatelijkheden te reageren. Dat doe ik dus niet, want elke reactie zal leiden tot nieuwe, nog fellere aanvallen waardoor het draadje zijn charme verliest en uiteindelijk ontspoort.

 

Ook dit berichtje zal weer vluchtig worden gescand op zoek naar steekwoorden, naar een stok om de vlinderwolf te slaan. Laat dat anderen er niet van weerhouden om de constructieve bijdragen te blijven leveren die dit draadje zo leesbaar maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Vlinder met grote aandacht je post gelezen en de eerste alinea is hoopvol.

Jammer dat je de rest dan wel weer persoonlijk maakt en net doet alsof je de onschuld zelf bent.

Niemand reageert op jou persoonlijk maar op jou uitspraken, dus probeer de rollen niet om te draaien.

Sterker nog ik ben persoonlijk aangevallen door jou, en ik heb in dit topic persoonlijk gevraagd of dit een handreiking was.

Er vanuit gaande dat de eerste alinea uit jou post antwoord is op deze vraag ga ik ervan uit dat je daadwerkelijk iets positief wil brengen op het forum.

Maar probeer nu niet jezelf "schoon te kletsen" door weer anderen de schuld te geven.

 

Wat dacht je van een nieuwe start, ik steek een hand uit, neem je hem aan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...