Spring naar bijdragen

Gezocht! (Groepen) Mensen Met Cc Database's


barny

Aanbevolen berichten

Lieve post TT Dankjewel :)

 

Weet je kikkers hebben soms óók menselijke trekjes! Daarnaast zijn we niet doof of blind en lopen vijf jaar mee.

 

Ik denk alleen dat we beginnende cachers geen dienst verlenen door alle ins-en-outs te verklappen. Misschien is het beter om een beginnende cacher de ruimte te geven om volop te laten genieten en de cachewereld zelf te laten ontdekken!

 

Maar misschien past dit beter in deel 1 van een ander draadje.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik zal je vertellen kikker.... Ik heb hier een weerstationnetje hangen waarop een swingende kikker het weer aangeeft. Z'n poten bij elkaar en een dun bekkie bij regen en zijn poten in de spaggaat en een lach van oor tot oor bij zonneschijn. Als ik 's morgens wakker word zie ik het beestje en denk ik aan jou..... Allemachtig... kan het erger??? :-) :-)

 

Ik heb in de periode 70 / 74 vier jaar in Schagen gewoond (met veel plezier overigens) en weet dus hoe jij doorgaans moet afzien daar op de noordwesthoek van ons land..... Mocht er iemand in Den Helder bij de balie van het Stadskantoor komen om zichzelf aan te melden als nieuwe bewoner, dan zou hij of zij zonder discussie verplicht een fiets met electrische aandrijving moeten krijgen van de gemeenschap. De spaggaat van onze weerkikker komt maar weinig voor in Den Helder. Dat je desondanks stijf staat van optimisme en geloof in de mensheid en in het bijzonder die van de gemiddelde cacher siert je. Tegen zo iemand zou iedereen verplicht aardig moeten zijn. Ik voorop! Bij deze!

 

Met je opmerking over de beginnende cacher ga ik natuurlijk helemaal mee. Toon Kortooms zei het al in "Beekman en Beekman"...: "Geef die jongens de ruimte...." "Laat ze de wereld ontdekken!" Ik zal me bescheiden opstellen waar het de opening van de trukendoos met coördinaten betreft... Trouwens, wat dat betreft leer ik hier zelf nog dagelijks bij van Barny, onze grote roerganger ....

 

Mocht ik ooit weer eens de moed op kunnen brengen om mijzelf en Ma Tabak naar Den Helder te verplaatsen dan ga ik (ik zweer het je) zellf de puzzeltjes oplossen (althans... dat doet mijn vrouw want ik heb er een hekel aan...) ik ga ze zelf opzoeken en ik ga zelf een hartstikke mooi logje schrijven. Tenzij.... tenzij.... je je cache in je eigen voortuin hebt gelegd. Dan bel ik aan, want zoveel cacheellende kan slechts goed gemaakt worden met Helderse koffie en koek.....

 

Nogmaals suces met jullie weekend volgende week! Maak er iets moois van! TT

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog 1 reactie aan Team Tabak en dan ben ik er klaar mee. Ik houd me vast aan de gedachte dat de meeste cachers braaf puzzels oplossen en complete multi's lopen, of dat nou waar is of niet. Dat mag je naïef noemen. Ik zie het als genieten van mijn hobby, waarbij ik de positieve kanten opzoek en de negatieve negeer. En nee, ik ben geen beginnende cacher: mijn account op Geocaching.com is Appels! en ik cache sinds 2005. Ik heb 3 events meegemaakt en mijn ervaring is niet dat er gestrooid wordt met corrected coordinates. Ik snap niet dat sommige cachers schaamteloos valsspelen, ondertussen anderen bekritiseren en daarbij een goed gevoel van eigenwaarde houden. Maar als ze het willen doen, moeten ze hun gang maar gaan. Blijkbaar zijn sommige cachers zo verslaafd dat ze de kriebels krijgen als ze een cacheplek niet kunnen lokaliseren.

 

Geniet van de hobby en doe het op je eigen manier!

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het grootste deel van de overlast door de cc-database-gedreven-medecacher speelt zich af tussen de oren van de cacheleggers. De houding van Jeroen lijkt me dan ook een hele logische.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kapsoneslijers zijn het, die cacheleggers! Wij gaan hun doosjes zoeken, maar dat is blijkbaar niet genoeg. Ze willen ons ook nog voorschrijven HOE wij dat moeten doen. Nou, dat maken we zelf wel uit! Iedereen speelt het spel op zijn eigen manier en als jullie dat niet bevalt ga dan niet zitten mokken maar zoek een andere hobby! Stelletje ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kapsoneslijers zijn het, die cacheleggers! Wij gaan hun doosjes zoeken, maar dat is blijkbaar niet genoeg. Ze willen ons ook nog voorschrijven HOE wij dat moeten doen. Nou, dat maken we zelf wel uit! Iedereen speelt het spel op zijn eigen manier en als jullie dat niet bevalt ga dan niet zitten mokken maar zoek een andere hobby! Stelletje ...

.....Zukkels?

Kent Barny het wachtwoord van jouw account?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tijdens events worden bijna nooit C Coords uitgewisseld de bezoekers, na eerst financieel leeggeschud te zijn door de event organisatie, zijn dan meesteal veels te druk om nummertjes op te schrijven van TB's, het intypen van coords van de vele haastig uitgekomen puntjes opleverende wegwerpartiekelen of het boekje uit de handen van de uitdeelster te graaien en meteen weg te rennen (en te blijven) om zo veel mogelijk als eerste en of zo veel mogelijk op die dag bij de kokertjes in hun statistieken bij te kunnen schrijven

dat alles heeft heel weinig met sociaal bezig zijn te maken, die mensen blijven over op het event op het moment als al die andere eindelijk weg zijn

echt een heel schouwspel, ik kan er echt van genieten.

 

het is trouwens ook niet nodig om op events C Coords te gaan delen, alles staat in Gzak, dropboxsen vol, dat is dan meteen heel makkelijk voor de bi aangeslotenen binnen te halen, zonder kans op type vouten

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh dat laatste is wel gunstig voor je Barny. :clown:

 

Maar ik heb geen lijsten, geen databases vol eindcoords

Ik ben de laatste weken druk bezig met die hele akelige puzzel waar Od ook op zit te wroeten en eerlijk gezegd geniet ik er volop van. Als ik die kan loggen geeft dat pas echt voldoening.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[...]

Laat ik het dan anders stellen: geef eens voorbeelden van wat logs waaraan je twijfelt. Waarvan je vermoedt dat die persoon de coördinaten op "illegale" wijze verkregen heeft. Kijk, dán stappen we af van "ik heb het gevoel dat..." en hebben we concretere bewijzen.

 

 

... en hiermee eindigt dan alle rationaliteit ... twijfel is stukken concreter dan een gevoel? Werkelijk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben schuldig!! Ik heb vandaag een cache (mystery)gevonden en gelogd, die ik niet zelf heb opgelost. Ik snap de mystery niet en na een gesprek met een medecacher, die wel wist hoe het op te lossen, kreeg ik behalve tips ook de coördinaten per mail. Aangezien ik me niet altijd verdiep in mystery's, was ik er nog niet aan toe gekomen om te kijken of ik, ondanks dat ik de antwoorden had, zelf ook tot een oplossing kon komen. Ik had echter al wel de coördinaten in GSAK aangepast. Toen ik er vandaag langs liep, kon ik het niet laten mijn naam in het logboekje bij te schrijven.

 

Maar nu komt het: Ik heb totaal geen enkele voldoening, als dit cachen zou zijn, dan zou het voor mij einde oefening zijn. Ik kan dus niet begrijpen dat dit op grote schaal gebeurd, en denk dan wel datje dit in een grote mensenwereld ( ook wel dreuzels genaamd) echt niet kunt uitleggen, zonder voor gek verklaard te worden.

 

Kortom, iedereen die met regelmaat direct naar het eindcoordinaat van een Multi loopt, mysterys logt zonder zelf gepuzzeld te hebben, of een boomcache logt terwijl de enige taak van die dag de catering is, en daar ook nog eens trots op is, verklaar ik voor gek.

 

Sorry!!

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat is dan niet zo fraai heeft de CO 2 keer gefaalt

een cache gemaakt die niet voor een "gemiddeld" mens op te lossen is (sorry als ik jou als "gemiddeld" betitelt)

en op het eindpunt een cache geplaatst waarvan jij niet blij was dat je er geweest ben, of dat je in exstase was geraakt vanwege de mooie verbergmethode

je mag je dan eigenlijk wel blij zijn dat je die puzzel zelf niet heb opgelost, en je daardoor zelf meer kwaliteit tijd heeft gegund

 

het is maar waar het over gaat met het geocachen , om de pussel of om de geocache, dize ging dus om de pussel, en heeft daarmee geheel niets met geocachen te maken behalve het puntje....

 

barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...