Spring naar bijdragen

Gezocht! (Groepen) Mensen Met Cc Database's


barny

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

In puzzelboekjes staan de oplossingen meestal achterin. Er zijn puzzelaars die ze overschrijven en zich daarna trots op de borst kloppen, maar dat is op puzzelfora nooit een punt van discussie. Hoe zou dat komen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wuppie ik geef je groot gelijk

als jij geocachen een sport vind dan is het sportief om het te spelen zoals je het behoord te spelen anders krijgen valsspelers een voorsprong die jij nooit kan inhalen zonder ook vals te moeten spelen, zie het als sportmensen die miljoenen verdienen en aan verboden middelen moeten om de berg nog sneller op te fietsen

maar er zijn eigenlijk meer geocachers die het spelletje als een spelletje zien, zich niet stooren aan ranglijstjes er tegen hun wil opstaan zelfs, er zijn mensen die kunnen gewoon genieten wan een korte wandeling door de natuur omdat ze simpelweg geen 5 kilometer kunnen lopen, of mensen die niet slim geneog zijn om pussels op te lossen maar wel kunnen genieten van de mooie eindcache.

 

speel jij en alle andere die het maar zo graag willen verkondigen het maar "eerlijk" en "zuiver" als je daar van kan genieten, en ga dat maar vooral overal rondbazuinen dat is goed voor je eigenwaarde.

net als de mensen die bij dit out-dore spelletje niet uuren achter de computer om de meest stompzinnige pussels op te lossen die spelen liever buiten

 

Barny

 

 

ow er heeft nog niemand gemeld, maar wat niet is kan nog komen :)

bewerkt door barny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Barny,

 

Het was op geen enkele manier de bedoeling om mezelf op de borst te kloppen over hoe wij het spel spelen. Eerder een gevoel van 'angst om betrapt te worden'....

 

Want ik veroordeel het absoluut niet als mensen het op een andere manier doen! Een spel speel je tenslotte ook samen, en als men elkaar daarin graag voorziet van informatie en oplossingen, geen probleem! Dat gebeurd toch binnen ieder spel!

 

Daarnaast spelen wij het spel ook vooral liever buiten, omdat puzzels niet ons ding is en wij de tijd die nodig is om ze op te lossen liever buiten doorbrengen. Mysteries komen dan ook bijna niet op onze foundlist voor. Maar het voelt voor mij niet oké om met de eer te gaan strijken van iemand die wel de tijd en moeite neemt om de puzzel op te lossen.

bewerkt door Wuppie1976
Link naar opmerking
Deel via andere websites

eigenlijk zijn de de mooiste cache uitvoeringen die ik tegen gekomen ben (bijna) allemaal Pusselcache's geweest waaronder ook nog enkele in voortuinen stonden

waarvan ik het jammer vind dat die juist verborgen blijven achter een moeilijke pussel, waarvan dan ook gelijk mag worden opgemerkt dat mischien juist die prachtige cache's mooi blijven omdat ze achter een Moeilijke pussel verborgen blijven en daardoor "onzichtbaar" voor mensen die niet weten om te gaan met cache uitvoeringen in de bovenste WAW en fun cache catorogie

 

Barny

 

edit achter een stompzinnige pussel zit merendeel ook gewoon een koker op een plek die totaal niets met de pussel enmet geocachen te maken heeft, maar die sla ik natuurlijk gewoon over

bewerkt door barny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar er zijn eigenlijk meer geocachers die het spelletje als een spelletje zien, zich niet stooren aan ranglijstjes er tegen hun wil opstaan zelfs, er zijn mensen die kunnen gewoon genieten wan een korte wandeling door de natuur omdat ze simpelweg geen 5 kilometer kunnen lopen, of mensen die niet slim geneog zijn om pussels op te lossen maar wel kunnen genieten van de mooie eindcache.

 

Vooropgesteld... niemand valt te benijden om zijn tekortkomingen. Jij dus ook niet. Mijn oprechte sympathie heb je. Maar om dan vervolgens de eigenwaarde van een ander die die vermogens wél heeft in twijfel te gaan trekken gaat m.i. toch iets te ver. En dat vervolgens @Wuppie1976 zich tegenover jou (en ons) meent te moeten verontschuldigen voor haar manier van cachen.... Jij brengt wat teweeg.... tjonge. @Wuppie1976.... je had dit echt niet hoeven te doen. Je had je kunnen beperken tot het stevig ophalen van je schouders!

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

edit achter een stompzinnige pussel zit merendeel ook gewoon een koker op een plek die totaal niets met de pussel enmet geocachen te maken heeft

 

Dat beeld heb ik dus en hoef ik blijkbaar niet bij te stellen. Dank voor je reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo bedoel ik het niet, als ik Team Tebak tenminste goed begrijp

als ik een spel speel om te winnen zou ik ook verschriikkelijk van balen als er lieden zijn die door vals spelen zouden gaan winnen

ook ik zou de eer aan mij zelf houden en alles doen zoals ik denk dat de spelregels zijn,

maar geocachen bij Groundspeak is gelukkig geen wedstrijd het is een tijdverdrijf waarbij iedereen bepaalt hoe hij zijn tijd verdrijft

als anderen er onderling wel een wedstrijd van maken mij zege hebben ze, maar betrek mij er niet bij,

 

 

barny

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo bedoel ik het niet, als ik Team Tebak tenminste goed begrijp

als ik een spel speel om te winnen zou ik ook verschriikkelijk van balen als er lieden zijn die door vals spelen zouden gaan winnen

ook ik zou de eer aan mij zelf houden en alles doen zoals ik denk dat de spelregels zijn,

maar geocachen bij Groundspeak is gelukkig geen wedstrijd het is een tijdverdrijf waarbij iedereen bepaalt hoe hij zijn tijd verdrijft

als anderen er onderling wel een wedstrijd van maken mij zege hebben ze, maar betrek mij er niet bij,

 

 

barny

Mooi gezegd!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee @Barny, je hebt Team Tabak niet helemaal goed begrepen..... Het gaat mij niet om het gegeven hoe jij geocaching benadert. Dat moet je helemaal zelf weten. Wees gerust, je zal de allerlaatste zijn, die ik betrek bij de uitvoering van onze manier van geocachen. Het gaat mij er wél om hoe je bij tijd en wijle mede forumgebruikers "neerzet" in je ontembare drang om de waarheid van jouw visie uit te dragen. Dat heeft niets met geocaching te maken, maar met omgang met de medemens. Sommigen noemen dat respect.

bewerkt door Team Tabak
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het blijft dezelfde discussie in veel draadjes. Wat is het "echte" geocachen, hoe mooi zijn kokertjes, hoe gaan we met elkaar om.

In dit draadje mis ik het respect voor de CO. Stel, ik bak een mooie Schwarzwalder kersentaart en een genodigde gaat met de taart gooien met de uitspraak: ik ga met de taart om zoals ik het leuk vind, het gaat om mijn plezier.

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

had ik al gezecht dat ik heel slecht in pusseltjes ben team tabak, dus ik hoop wat ik denk wat jij zecht klopt, vandaar mijn twijvel

het gaat niet om mijn visie het gaat er om dat mensen niet (meer) weten wat geocachen bij groundspeak is,

tenminste ik heb nergens kunnen lezen dat geocachen bij Groundspeak een wedstrijd is waar je ook nog eens kan "vals" kan spelen

maar mocht ik het verkeert hebben hoor ik dat graag en ik zal een andere hobby moeten gaan zoeken.

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Team Tabak, dank voor de steun!

 

Barny, je hebt helemaal gelijk als het er over gaat dat geocaching geen wedstrijd is. Maar niemand heeft het volgens mij ook echt over valsspelen.... Mij lijkt het alleen van respect voor de CO getuigen als je een cache uitvoert zoals hij bedoeld is. Dus voor een mysterie maak je de puzzel en voor een multi maak je de wandeling. Aangezien er zo veel keuze is, kan iedereen er wat van zijn gading bij vinden, toch?

 

 

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Stel, ik bak een mooie Schwarzwalder kersentaart en een genodigde gaat met de taart gooien met de uitspraak: ik ga met de taart om zoals ik het leuk vind, het gaat om mijn plezier.

Dat zal geen enkele genodigde doen met jouw taarten.... Het zou eeuwig zonde zijn!!!

 

had ik al gezecht dat ik heel slecht in pusseltjes ben team tabak, dus ik hoop wat ik denk wat jij zecht klopt, vandaar mijn twijvel

het gaat niet om mijn visie het gaat er om dat mensen niet (meer) weten wat geocachen bij groundspeak is,

tenminste ik heb nergens kunnen lezen dat geocachen bij Groundspeak een wedstrijd is waar je ook nog eens kan "vals" kan spelen

maar mocht ik het verkeert hebben hoor ik dat graag en ik zal een andere hobby moeten gaan zoeken.

 

Barny

Ja Barny, dat had je al gezegd.... En de rest ook.... vaak genoeg zelfs.... Dát in ieder geval heb je niet verkeerd en dus kun je rustig door blijven gaan met deze hobby....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...