Spring naar bijdragen

Gezocht! (Groepen) Mensen Met Cc Database's


barny

Aanbevolen berichten

Hmmm... Ik voel me met deze vraag waarschijnlijk de meest naïeve cacher die er rondloopt, maar wát is een CC-database?

 

En als je het hebt over eindcoörds krijgen. Ik doe vaak samen met mijn cache-zwager. Hij lost de puzzels op die hem liggen en ik doe dat met degene die mij liggen. En zo gaan we samen op pad. Dás heel gezellig en lijkt mij niet zo'n probleem. Het gaat ons te ver om dan maar niet te loggen omdat je de puzzel niet hebt opgelost maar wel met het logboekje in handen staat.

 

Groet, Leo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Oke, we zijn dus bijna allemaal ief en vrij van zonden. En niemand kent iemand die iemand kent.

Natuurlijk zijn we bijna allemaal lief, het is beter om uit te gaan van het goede. De paar mensen die het niet goed doen (of niet zoals wij dat zouden willen) gewoon negeren kost minder energie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een CC database is een database in GSAK waar corrected coordinates in staan.

Bijvoorbeeld opgeloste mysteries of eindcoords (met uitwerking) van multies.

Is zoiets strafbaar dan? Is toch van jezelf, daar doe je toch geen kwaad mee.

In mijn ogen is het de digitale versie van het stapeltje opgeloste puzzels op papier dat op mijn bureau ligt te wachten tot ik een keer in de buurt ben om te zoeken.

En ja, sommige printjes van mooie multies met bereknd eindcoördinaat heb ik ook in een mapje zitten. Had in een grijs verleden eens gedacht om die te bewaren, maar allang weer mee gestopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor een goed begrip. Niets is strafbaar in de geocaching community. Hooguit laakbaar of "not done".

 

Maar volgens mij spreken we nu over twee verschillende zaken. Eenmaal de door ons zelf opgeloste puzzels, die we nog niet bezocht hebben en dus tijdelijk in de GSAK database hebben opgeslagen en vervolgens de lijsten met verzamelde mystery en multi coördinaten die her en der op internet rondzwerven of aangeboden worden via twitter accounts als corrected coördinates. En tot die categorie reken ik ook de uitwisseling van coördinaten binnen het "ons kent ons" circuit en tijdens events.

 

En als je op die laatste manier aan je puntjes wilt komen dan moet je dat vooral doen. Toch? Wij hebben het een paar keer gedaan toen we ongevraagd wat coördinaten toegespeeld kregen. (wij zijn net mensen....) Bij het achteraf schrijven van het l...verhaal, dat als logje moest dienen werd ik niet blij van mezelf.

 

Je fopt de cacheowner en jezelf net als Rutte, die zegt dat we allemaal sterker uit de crisis komen als je hem zijn gang laat gang, terwijl we in feite allemaal een heel stuk armer uit de crisis komen.... Het is maar wat je jezelf wijsmaakt.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Puntjes, puntjes? Het zijn wél caches die je dan uiteindelijk vindt! En daar is het ons toch allemaal om te doen? Caches vinden?

De een heeft (veel) meer tijd om te gaan cachen dan de ander. Als ik 7 dagen per week tijd had zou ik ook wel wat hebben aan zo'n database... Trouwens... volgens mij heb ik er ergens nog een op mijn computer staan. Zal wel niet meer helemaal up-to-date zijn, maar altijd leuk om even in te neuzen als ik 'ergens' ben...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een CC database is een database in GSAK waar corrected coordinates in staan.

Bijvoorbeeld opgeloste mysteries of eindcoords (met uitwerking) van multies.

Oh, het moet in GSAK, dan heb ik geen CC database.

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Puntjes, puntjes? Het zijn wél caches die je dan uiteindelijk vindt! En daar is het ons toch allemaal om te doen? Caches vinden?

 

 

In dat opzicht verschillen we dan enigszins van mening, hetgeen overigens niet erg is. Dat kan. Maar voor ons heeft het weinig uitdaging om caches te scoren, die we zélf niet opgelost hebben (desnoods met een hint van de cacheowner of een medecacher). En nog minder is de uitdaging wanneer we rechtstreeks naar het eindcoördinaat van een multi zouden lopen.... Allemachtig. Dan blijf ik liever thuis om mezelf niet ter plekke te hoeven afvragen wat ik hier in vredesnaam sta te doen.... En dan 's avonds een logje schrijven, waarin de cacheowner kan lezen, dat ik uren en uren met zijn puzzel ben bezig geweest en ter plekke ook nog een half uur heb moeten zoeken, terwijl ik de mysterycache zo uit het vogelhokje in de achtertuin kon vissen? Nee, als gezegd... een paar keer gedaan maar dat stopt vanzelf.... Kwestie van zelfrespect misschien?

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik ben eigenlijk een 'multi-loper', maar ik begrijp sommigen zoooo goed als het gaat om eindcoords. Wie heeft er nu zin om zich te gaan verdiepen in Suske en Wiske terwijl je gewoon caches wilt vinden?

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik ben eigenlijk een 'multi-loper', maar ik begrijp sommigen zoooo goed als het gaat om eindcoords. Wie heeft er nu zin om zich te gaan verdiepen in Suske en Wiske terwijl je gewoon caches wilt vinden?

Ik heb er alle begrip voor en als je weinig tijd hebt zoals jij en je wilt toch graag een lekker rondje met een flink aantal caches in elkaar steken, dan is de verleiding heel erg groot om daar een aantal "verkregen" mysteries aan toe te voegen. Wij hebben die tijd wel en dan praat je dus anders...... Vandaar dat geen hobby zo individueel beoefend kan worden als geocaching omdat de uitgangspositie van iedereen anders is. Overigens.... ik weet niet op welke Suske en Wiske je duidt, maar wij vonden "Suske en Wiske en de drijvende dichter" nabij Lochem erg mooi. Prachtige niet al te lange wandeling en een mooi uitzicht vanuit het Staringhuisje.... Mocht je die ooit willen doen en je hebt het coördinaat nodig..... Ik gebruik GSAK.... hahaha. Leuk zo'n discussie! :-) :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik ben eigenlijk een 'multi-loper', maar ik begrijp sommigen zoooo goed als het gaat om eindcoords. Wie heeft er nu zin om zich te gaan verdiepen in Suske en Wiske terwijl je gewoon caches wilt vinden?

Dan kies je toch gewoon een andere tocht, zonder puzzel.

 

 

Ik heb er alle begrip voor en als je weinig tijd hebt zoals jij en je wilt toch graag een lekker rondje met een flink aantal caches in elkaar steken, ......

Kan ook gewoon met tradi's natuurlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal wel een heilig boontje zijn, maar ik zou me zwaar schuldig voelen als ik een punt incasseer voor een cache die ik niet zelf heb gevonden, een mysterie die ik zelf niet heb opgelost of een multi die ik niet zelf helemaal heb gelopen... Daarnaast zie ik dan ook de lol van dit spel niet meer in...

bewerkt door Wuppie1976
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny, zoals je kunt merken, komen hier alleen de echte cachers, die zelf de mysteries willen oplossen en de multies helemaal uitlopen.

Maar hebben de boefjes met de CC databases zich al massaal bij je gemeld?

En hebben de mensen met dubbele accounts die de databaseboefjes bedreigen, zich ook al massaal bij je gemeld?

We worden wel een beetje benieuwd!

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...